Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Vrijwilligerswerk

 
Profiel   

Ik help 4 uur in de week op stal bij de lessen voor gehandicapte ruiters. Zadelen, begeleiden van paarden en ruiters in de lessen, helpen met organiseren van proefjes 2 keer per jaar.
Daarnaast help ik op stal regelmatig bij wedstrijden: schrijven, hindernisjury. Maar dat zie ik niet echt als vrijwilligers werk, meer ,euh, helpen op stal of zo.

Op de vraag van Geerte: ik werk 36 uur per week, maar doe dat in 4 dagen van 9 uur, waardoor ik op mijn vrije dag ook vrijwilligerswerk kan doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:37 



 
Profiel   

Ik heb echt respect voor jullie, ik zeg altijd als ik niet meer zou hoeven werken zou ik zeker vrijwilligers werk gaan doen. Nu heb ik er echt geen energie voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:42 



 
Profiel   

Ik ben vrijwilliger bij de dierenambulance sinds Juli, ik vind het geweldig om te doen. En doe het 2 dagdelen in de week :smile:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:52 



 

Ik heb een klein jaar bij de dierenambulance als bijrijder/centralist gewerkt. Helaas zat er 1 rotte appel en een bestuur die dat niet wil inzien en rare beslissingen neemt. Dus ben er gestopt, met mij nog heel veel anderen. Doodzonde. Vond het wel altijd leuk. Maar doe het naast een fulltime baan en dan heb ik geen zin in continu allerlei gezeik.

Hoop volgend jaar te mogen gaan helpen bij de nieuwe wildopvang. Die de boel wel op orde heeft 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:57 



 
Profiel   

Ik werk 40 uur (en vaak meer), maar de werktijden kunnen wij zelf indelen tussen 7 en 22 uur. Als ik ingepland ben op mijn vrijwilligerswerk moet ik ongeveer om 16 uur vertrekken van mijn werk. Dus dat betekent of 7.30 beginnen of op een andere dag wat langer werken. Om 19 uur moeten we in principe klaar zijn ivm andere activiteiten na ons, maar we lopen regelmatig uit met de afwas. Tussen 19.30 en 20 uur ben ik dan weer thuis, maar dan heb ik gegeten(we eten samen en als vrijwilligers betalen we ook gewoon de bijdrage van €3 die de deelnemers betalen). Gemiddeld word ik 3 dagen per maand en maximaal 1x per week ingepland, dat is voor mij prima te combineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 14:47 



 
Profiel   

geerte schreef
Jeetje wat veel mensen die vrijwilligerswerk doen zeg. Mag ik vragen of jullie er ook naast werken?

Ik heb er namelijk ook vaak overna gedacht maar ik zou niet weten hoe ik het moet combineren met een full time baan.


Ik heb naast mijn vrijwilligers werk betaald werk voor ongeveer 30u per week

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 14:49 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Ik ben vrijwilliger op een manege bij spring- en crosswedstrijden. Vaak als parcourhulp of hinderniscontroleur. Ik vind de hele sfeer fijner dan bij dressuur. En er is meer actie :+

Daarnaast heb ik tussen het afronden van mijn studie en het starten van mijn eerste baan kort vrijwilligerswerk gedaan als baliemedewerkster en toezichthoudster in een museum. Het was een heerlijk team van vrijwilligers waarbij een deel een lichte verstandelijke beperking of licht niet aangeboren hersenletsel had. Prachtige doelgroep om mee samen te werken!

Cubone, heb je naast je vrijwilligerswerk ook eigen (huis)dieren? Die combinatie lijkt mij namelijk nog wel pittig!

Sabina en Cowgirl, goed bezig! Hebben jullie ook wel eens meldingen waarbij je denkt: 'bel je daar nou de dierenambulance voor?'

Polly, mooi vakgebied!

Danielle, wat gaaf! Lekker buiten bezig :D

MarliesV, ha mede-parcourhulp! Wat is het meest opvallende wat jij in het parcour hebt meegemaakt? Hier eens een belgisch krekpaard door de baan die dwars door een hindernis sprong. 'Want waarom zou ik er overheen?'. Hindernis kapot, ruiter en paard heel :)
Dansles aan verstandelijk beperkten is ook wel gaaf hoor! Mooi dat dat kan!




Oh zat :D Maar goed beter en keer teveel dan net bellen terwijl het wel nodig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 18:06 



 
Profiel   

Boras schreef
geerte schreef
Jeetje wat veel mensen die vrijwilligerswerk doen zeg. Mag ik vragen of jullie er ook naast werken?

Ik heb er namelijk ook vaak overna gedacht maar ik zou niet weten hoe ik het moet combineren met een full time baan.


Ik ben 8 jaar fulltime mantelzorger en moeder geweest, dus heb een giga gat in mijn cv. Het is erg lastig om daar mee aan het werk te komen, mijn leeftijd heb ik ook al niet echt mee.

Vrijwilligers is voor mij ten eerste prachtig om te doen.
Het heeft mij duidelijk gemaakt wat voor werk ik het liefst wil gaan doen.
Het helpt mijn cv weer op te bouwen.
En het geeft me weer zelfvertrouwen, het is best lastig om na zo'n lange tijd weer aan de slag te gaan en zo kan ik even rustig wennen.

Ik wil parttime aan de slag in een betaalde baan en hoop daarna tijd over te houden voor het vrijwilligerswerk.


Zet jij Mantelzorg niet op je cv dan? Zou ik gewoon doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 18:15 



 
Profiel   

Ik ben vrijwilliger bij een dagbestedings-centrum waar mensen, met een verstandelijke beperking, dagbesteding volgen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 18:17 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Boras schreef
Ik ben 8 jaar fulltime mantelzorger en moeder geweest, dus heb een giga gat in mijn cv. Het is erg lastig om daar mee aan het werk te komen, mijn leeftijd heb ik ook al niet echt mee.

Vrijwilligers is voor mij ten eerste prachtig om te doen.
Het heeft mij duidelijk gemaakt wat voor werk ik het liefst wil gaan doen.
Het helpt mijn cv weer op te bouwen.
En het geeft me weer zelfvertrouwen, het is best lastig om na zo'n lange tijd weer aan de slag te gaan en zo kan ik even rustig wennen.

Ik wil parttime aan de slag in een betaalde baan en hoop daarna tijd over te houden voor het vrijwilligerswerk.


Zet jij Mantelzorg niet op je cv dan? Zou ik gewoon doen.


Jawel.

Maar eerst hielp me dat niet. Het was hooguit een verklaring voor mijn afwezigheid op de arbeidsmarkt. De mantelzorgtaken waren niet relevant voor de richting waarin ik solliciteerde. Als ik al werd uitgenodigd, legde ik het ondanks het goede gesprek telkens bij gelijke geschiktheid af tegen de ander met recente werkervaring. Ze vonden me dan toch een risico.

Tegenwoordig solliciteer ik de richting van het sociaal domein/sociaal juridische terrein. En heb ik de relevante mantelzorg opgeschreven en verantwoord aangedikt *D

Nu is het, samen met het vrijwilligerswerk, zeker van grote nut op mijn cv.

Vanmiddag sinds lange tijd een een video-sollicitatiegesprek gehad en dinsdag weer een sollicitatiegesprek. Dus hopelijk binnenkort weer een betaald werk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 18:46 



 
Profiel   

Ik ben sinds ik twaalf ben vrijwilliger bij ons op de manege. Verder niks speciaals ofzo, ik vind het gewoon leuk om rond de paarden te zijn en ik heb er ook veel van geleerd. Doe het inmiddels 2,5 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 18:47 



 
Profiel   

Ik geef 5u per week les op een hondenschool, help daarnaast met hand en spandiensten en evenementen en zit in een commissie.

Daarnaast heb ik een fulltime baan. Ik vind het werken met mensen en honden gewoon heel leuk, dus het voelt niet echt als een tijdsinvestering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 18:53 



 
Profiel   

Ik ben president van een serviceclub, wij halen middels acties geld op voor lokale goede doelen.
Daarnaast werk ik 32 uur per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 13:44 



 
Profiel   

Toen ik nog studeerde en thuis woonde heb ik veel vrijwilligerswerk voor de rijvereniging gedaan. Voornamelijk bij onderlinge wedstrijden, kringkampioenschappen, crosswedstrijden en de SGMW.

Verhuisd naar de Randstad, huishouden en fulltime werken en het is er niet meer van gekomen.
Ik zou in de zomervakantie bijvoorbeeld best wat willen en kunnen betekenen, toch maar eens achteraan gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 18:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen