Vrijwilligerswerk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 01:05

Ik ben benieuwd wat de Bokkers nu zoal aan vrijwilligerswerk doen :)

Zelf vang ik sinds begin dit jaar dieren op en zorg ik sinds 4 maanden voor 2 honden waarvan het baasje wegens (hopelijk tijdelijke) ziekte er geen volledige zorg voor kan dragen.

Wat doen jullie?

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 01:51

Ik doe sinds mei 2014 vrijwilligerswerk bij de dierenambulance naast mijn vaste job :D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:37

Ik ben burgerhulpverlener, ehbo'er en moderator op bokt ;)

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:39

Ik ben tuinvrijwilliger en help mensen die het zelf niet kunnen om hun tuin weer mooi te maken :)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:02

9 jaar vrijwilligerswerk gedaan bij de dierenambulance. Ik ga het straks weer oppakken maar dan ergens anders.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:12

Ik geef dansles (stijldansen) aan mensen met een verstandelijke beperking.

Daarnaast ben ik vrijwilliger op de rijvereniging, voornamelijk als ringmeester en parcourhulp.

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:23

Ik ben vrijwilliger op een manege bij spring- en crosswedstrijden. Vaak als parcourhulp of hinderniscontroleur. Ik vind de hele sfeer fijner dan bij dressuur. En er is meer actie :+

Daarnaast heb ik tussen het afronden van mijn studie en het starten van mijn eerste baan kort vrijwilligerswerk gedaan als baliemedewerkster en toezichthoudster in een museum. Het was een heerlijk team van vrijwilligers waarbij een deel een lichte verstandelijke beperking of licht niet aangeboren hersenletsel had. Prachtige doelgroep om mee samen te werken!

Cubone, heb je naast je vrijwilligerswerk ook eigen (huis)dieren? Die combinatie lijkt mij namelijk nog wel pittig!

Sabina en Cowgirl, goed bezig! Hebben jullie ook wel eens meldingen waarbij je denkt: 'bel je daar nou de dierenambulance voor?'

Polly, mooi vakgebied!

Danielle, wat gaaf! Lekker buiten bezig :D

MarliesV, ha mede-parcourhulp! Wat is het meest opvallende wat jij in het parcour hebt meegemaakt? Hier eens een belgisch krekpaard door de baan die dwars door een hindernis sprong. 'Want waarom zou ik er overheen?'. Hindernis kapot, ruiter en paard heel :)
Dansles aan verstandelijk beperkten is ook wel gaaf hoor! Mooi dat dat kan!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:30

Ik ben secretaris bij de lokale afdeling van een Brits goed doel dat zich inzet voor Britse veteranen en hun families :) Ik ben begin 2018 lid geworden en sinds eind 2018 secretaris, de tijd gaat hard :D Ondertussen ook de PR-taak overgenomen en ik ben verantwoordelijk voor de jeugdleden van heel Duitsland.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:35

Ik doe vrijwilligerswerk in een cavia opvang. Drie jaar geleden ben ik begonnen als stagiaire en niet meer gestopt omdat ik het zo leuk vind :) Ik help op een vaste dag.

Vind je het niet moeilijk om later afscheid te moeten nemen van de honden? Dat lijkt mij zo lastig, maar het lijkt me wel heel dankbaar om te doen.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:41

Doe jij je vrijwilligerswerk via particulieren TS? Via het oranjefonds heb ik mij aangemeld als huisdierenmaatje, maar nog nooit een oproep gehad. Daarbij is het ook de bedoeling om mensen die tijdelijk of langdurig niet voor hun huisdier kunnen zorgen te ondersteunen.

Daarnaast ben ik sinds 2013 vrijwilliger bij een kookclub voor wie dan maar wil, waarbij we samen met de deelnemers koken eten en opruimen. We doen dit vanuit een woonzorgcentrum voor mensen met een verstandelijke beperking, dus eigenlijk alle deelnemers die zich bij ons thuisvoelen hebben een beperking, maar dat hoeft niet.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:43

Ik werk voor he Rode Kruis in verschillende functies.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:43

Ik ben belastingconsulent bij de FNV en penningmeester van een netwerk voor nieuwkomers in een klein stadje. Daarvoor was ik vrijwilliger bij en bestuurslid van een club die zwerfafval opruimde.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:49

Leuk topic!

Ik begeleid vakanties voor mensen met een beperking. Meestal 1 of 2 weken per jaar. Vaak begeleid ik de paardrijvakantie voor jong volwassene, maar ik ben bijvoorbeeld ook een keer met een groep naar Egypte geweest.

Heel erg gezellig is het. Ze zijn ook allemaal heel erg dankbaar. Is eigenlijk altijd wel een feestje. En ook wel een beetje vakantie voor jezelf, want je gaat natuurlijk elke dag leuke dingen doen.

Dit jaar o.a. Vanwege Corona alleen nu even niet

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:55

Kookaburra, gelukkig buiten de usual valpartijen en daarbij geen hoofstel meer om, niet zo veel.
Laatste keer kreeg ik op een haar na een hoefijzer naar mijn hoofd, die knalde naast mij in de hindernis (ging los tijdens de afzet) en er was gewoon een stuk van de hindernis af, schrikken!

Vind het helpen bij springen altijd tof. Doe elk jaar het grote oktober concours (Roelofsen Horse Classic) hier, wordt echt ons kent ons, zo fijn als je ook de ruiters goed leert kennen en de parcoursbouwer.

Emmaudb, bij welke organisatie begeleid je die vakanties? Dat zou ook echt iets voor mij zijn!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:59

Mijn eerste vrijwilligersbaantje was bij een kinderboerderij. Ik heb ook nog vrijwilligerswerk gedaan bij 2 manege. Stalhulp (kreeg daar wel een vergoeding voor), en begeleider bij ponykamp.
Momenteel doe ik voor Bokt vrijwilligerswerk voor de nieuwsredactie :)

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:05

Marlies, oef! Fijn dat dat hoefijzer niet tegen je hoofd kwam. That could have been nasty. Niets aan!

En zo herkenbaar, paarden en pony's zonder hoofdstel in de baan :D De ene denkt: 'o, ruiter en hoofdstel kwijt. Ik blijf wel even staan, want wat moet ik?'
De ander ' help! Waar zijn andere paarden?'. En dan heb je de pretletters: 'vrijheid! *\o/* '. :+

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:33

Momenteel als vrijwilliger voor een vogel en egelopvang, hier doe ik vooral schoonmaakwerk van de verblijven en helpen waar nodig. Daarnaast ook vrijwilliger bij paardrijden voor mensen met een verstandelijke beperking, daarbij ren ik in die lessen naast het paard mee (dat laatste staat momenteel geheel stil vanwege corona).

Hiervoor heb ik ook als vrijwilliger meegelopen bij dagbesteding voor ouderen, en bij rolstoelwandelen. Dit is echter een doelgroep waar ik zelf een beetje ongelukkig van werd, want veel ondankbaarheid, boosheid en gemopper. Ik snap het wel, maar het maakt het werk voor mij er niet leuker op, ik kwam vaak thuis met een rotgevoel dus toen ben ik wat anders gaan doen.

Joy_Mennings

Berichten: 2283
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:53

Ik maak tijdens het zomer- en winter activiteitenprogramma van mijn moeder's stichting foto's van de kinderen :)

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:03

Ik werk al ruim 10 jaar bik de dierenambulance. Bijrijder, chauffeur, roostermaker, achterwacht en coördinator van de nachtdienst. Ook ben ik 5 jaar gastgezin geweest voor kittens, dat lukt nu helaas niet meer.

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:09

Ik doe vrijwilligerswerk met een meisje van 13 jaar met een meervoudige handicap (verstandelijk en auditief).
Dit doe ik sinds 2016, maar ik ken haar al vanaf dat ik haar leerde kennen als klein prulleke op het logeerhuis waar ik toentertijd werkte en zij kwam logeren in 2013.
Toen al besloten dat als ik daar weg zou gaan, dat ik haar vrijwilliger zou worden, je mocht geen vrijwilliger zijn van een client op de groep waar je werkzaam was.

In eerste instantie zijn we begonnen met paardrijden, later vond ze dat niet meer leuk en zijn we andere leuke dingen gaan doen.
De laatste tijd heeft het stilgelegen door corona helaas.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:23

Wat een super leuke initiatieven allemaal <3

Ik vrijwilligde gedurende de zomer altijd bij een tiendaags klassiek muziekfestival. En veel semi-vrijwillig werk: alleen tegen onkosten. Dingen als dansles geven, rondleidingen geven... dat soort dingen. Deze zomer zou ik 6 weken in Spanje vrijwilligerswerk gaan doen, maar dat ging uiteraard niet door :)

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:26

Ik ben vrijwilliger bij een lokaal radio station. Super leuk om te doen, maar toch ook heel dankbaar werk. Zo hebben we tijdens de eerste golf een speciaal programma gemaakt waarin mensen in bejaardenhuizen muziek konden aanvragen en even konden bellen met de presentator over van alles en nog wat. :knuffel:

Ook doe ik een sportprogramma in het weekend als technicus. Dat is nu ook wel heel dankbaar werk, want zo kunnen de supporters toch nog via de verslaggevers de wedstrijden volgen. :D

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:33

Wij deden noodopvang voor een stichting die honden herplaatst. Dit is nu tijdelijk stop gezet wegens dat onze eigen hond van 15 het niet meer aan kan. We gaan het wel weer oppakken als hij er niet meer is. Maar stiekem hoop ik dat dat nog een paar jaar duurt.

Doubtless

Berichten: 8465
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:39

Ik vind het moeilijk om vrijwilligerswerk structureel in te plannen, maar vind het wel belangrijk om mijn steentje bij te dragen! Daarom ben ik altijd donateur van een goed doel. Daarnaast doe ik wat er op mijn pad komt. Ik ben boodschappenmaatje geweest voor een oud stel wiens zoon recent overleden was. Volgende week ga ik collecte lopen voor de Nederlandse brandwondenstichting. Ik zou over een paar jaar graag kinderen helpen die het thuis niet zo makkelijk hebben.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:40

Ik ben vrijwilliger bij de rechtswinkel, en probeer - als het te combineren is met mijn bijbaan - op de manege te helpen met ringmeesteren/schrijven/kindjes helpen :D