Vrijwilligerswerk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:03

Ik heb jarenlang vrijwilligerswerk gedaan bij een manege voor mensen met een beperking, als paardenbegeleider, pooper scooper (avondronde paardverzorging), bijrijder, therapie-uitvoerder etc etc. Zeer dankbaar werk en ik mis het erg, nu ik vanwege werk en verhuizing niet meer kan komen...

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:09

Jeetje wat veel mensen die vrijwilligerswerk doen zeg. Mag ik vragen of jullie er ook naast werken?

Ik heb er namelijk ook vaak overna gedacht maar ik zou niet weten hoe ik het moet combineren met een full time baan.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:13

Ik werk als vrijwilliger bij een Dierenopvang, voornamelijk hokken schoonmaken en voeren. Daarnaast werk ik 24 uur en heb 2 kleine kinderen.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:14

Ik werk fulltime!

1x in de twee weken op vrijdagavond geef ik dansles. Daarnaast zit ik in het CO voor de Stichting en heb ik dan 1x per 8 weken een vergadering en bijkomende werkzaamheden als het organiseren van een dagje uit ed.

De uren bij de rijverenging kan ik natuurlijk zelf indelen (inschrijfrooster).
Met het concours in oktober help ik bijvoorbeeld de woensdagavond met parcours opbouwen en de vrijdagavond ben ik ringmeester.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 12:16

Kookaburra schreef:
Cubone, heb je naast je vrijwilligerswerk ook eigen (huis)dieren? Die combinatie lijkt mij namelijk nog wel pittig!


Nee, want daar heb ik geen tijd voor. Dit is dus een fantastische oplossing voor mij ook :D

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:17

Ben sinds juli 2006 vrijwilliger/weekenddienst op een kinderboerderij
Laatst bijgewerkt door Kimmiee_D op 02-10-20 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:18

Ik laat honden uit bij de dierenopvang.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 12:18

Depende schreef:
Doe jij je vrijwilligerswerk via particulieren TS? Via het oranjefonds heb ik mij aangemeld als huisdierenmaatje, maar nog nooit een oproep gehad. Daarbij is het ook de bedoeling om mensen die tijdelijk of langdurig niet voor hun huisdier kunnen zorgen te ondersteunen.


Nee, ik doe het via een vereniging. Krijg regelmatig oproepen door, maar zit nu al een flinke poos met de dieren die ik nu doe. Was niet de bedoeling dat het allemaal zo lang zou duren, maar och :+ Het zijn schatjes, dus ik doe het graag. Alleen jammer dat ze niet met andere dieren kunnen en ik daardoor verder op het moment beperkt ben ik mijn opvang voor het moment.

Ik doe je even een PB welke vereniging het is ;)

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 12:22

geerte schreef:
Jeetje wat veel mensen die vrijwilligerswerk doen zeg. Mag ik vragen of jullie er ook naast werken?

Ik heb er namelijk ook vaak overna gedacht maar ik zou niet weten hoe ik het moet combineren met een full time baan.


Ik werk fulltime :j Maar het vrijwilligerswerk geeft me ook wel veel energie omdat het dankbaar werk is.

Super trouwens, zo veel vrijwilligers op Bokt :D

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:24

geerte schreef:
Jeetje wat veel mensen die vrijwilligerswerk doen zeg. Mag ik vragen of jullie er ook naast werken?


Ik werk ernaast nog 20 uur per week en heb een dochter. Wij hebben een aantal vrijwilligers die fulltime werken. Die werken dan 1 of 2 avonddienst of 1 in het weekend.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:25

geerte schreef:
Jeetje wat veel mensen die vrijwilligerswerk doen zeg. Mag ik vragen of jullie er ook naast werken?

Ik heb er namelijk ook vaak overna gedacht maar ik zou niet weten hoe ik het moet combineren met een full time baan.

Nu studeer ik nog, maar ik ga straks fulltime werken en blijf mijn vrijwilligerswerk er gewoon naast doen. Het gaat om een paar uur per week en ik kan het meestal flexibel zelf indelen, met uitzondering van evenementen die we bijwonen.

Lau07
Moderator

Berichten: 1566
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:27

Ik heb 5 jaar lang bij een rechtswinkel gewerkt als vrijwilliger. Ik ben gestopt toen ik klaar was met studeren en een fulltime baan kreeg.
Ik mis het soms enorm, het is echt ontzettend leuk werk en het geeft veel voldoening. :D

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:28

geerte schreef:
Jeetje wat veel mensen die vrijwilligerswerk doen zeg. Mag ik vragen of jullie er ook naast werken?

Ik heb er namelijk ook vaak overna gedacht maar ik zou niet weten hoe ik het moet combineren met een full time baan.


Vrijwilligerswerk is een super manier om dingen te kunnen doen die je heel graag doet maar die te leuk zijn om voor betaald te worden :')

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:29

Ik heb 4 jaar lang vrijwilligerswerk gedaan bij een ouderen verzorghuis waar ik mee hielp met het middag et6en uit delen, later bij het ontbijt mee helpen. Ik vond het echt super leuk om te doen, het deed me erg goed om ouderen mensen aan het lachen te krijgen. Helaas ben ik met het werk gestopt ivm verhuizing.

Nu bijna 1 jaar werk ik vrijwillig op een paardenstal waar ik alleen maar de stallen schoon maak en bij houd , inruil voor gratis paardenstalling voor mijn 2 paarden.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:29

Ik werk op vrijwillige basis bij een welzijnsorganisatie als telefonist en rittenplanner voor de vervoersdienst van 2 gemeentes. Ik help daarmee ouderen en mensen met een beperking aan vervoer. Dat doen we met een hele groep op kantoor en de chauffeurs van de taxibusjes zijn ook vrijwilligers.
Laatst bijgewerkt door Boras op 02-10-20 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:30

Wat leuk om te lezen dat er zoveel vrijwilligers zijn op Bokt! En zoveel verschillende dingen!

Ik doe 1 vaste shift van 4 uur per week in het wildlife hospital van de RSPCA. Voer klaarmaken voor de meest uiteenlopende dieren, helpen met voeren van vnl de vogels (omdat ik ook licensed wild bird carer ben) en heel veel schoonmaken :+
Tevens ben ik wildlife chauffeur op oproepbasis voor de RSPCA. Soms een kort ritje om 1 dier terug in het wild vrij te laten, maar laatst een dagrit van 350 km gedaan om een half dozijn dieren te transporteren.

Daarnaast heb ik dus vergunning om wilde vogels op te vangen en mijn specialiteit is: verweesde eendenkuikens. <3 Vorig seizoen heb ik er in totaal zo’n 100 groot gebracht die dan weer vrijgelaten worden als ze zelfstandig zijn.

@Geerte: ik werk ook nog zo’n 40-50 uur per week. Maar volledig vanuit huis en een hele makkelijke werkgever die het niet zoveel uitmaakt wanneer ik werk, als het werk maar gedaan wordt.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:31

geerte schreef:
Jeetje wat veel mensen die vrijwilligerswerk doen zeg. Mag ik vragen of jullie er ook naast werken?

Ik heb er namelijk ook vaak overna gedacht maar ik zou niet weten hoe ik het moet combineren met een full time baan.

Paardensport wel. Dat is in het weekend en niet elke week.
Museum ben ik mee gestopt toen ik mijn eerste baan kreeg. Baan was niet in de omgeving, dus elke week op en neer reizen om op vrijwilligerswerk te komen zag ik niet zitten ;)

Naast dat het leuk is, gebruik ik vrijwilligerswerk ook voor mijn cv.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:35

geerte schreef:
Jeetje wat veel mensen die vrijwilligerswerk doen zeg. Mag ik vragen of jullie er ook naast werken?

Ik heb er namelijk ook vaak overna gedacht maar ik zou niet weten hoe ik het moet combineren met een full time baan.


Ik ben 8 jaar fulltime mantelzorger en moeder geweest, dus heb een giga gat in mijn cv. Het is erg lastig om daar mee aan het werk te komen, mijn leeftijd heb ik ook al niet echt mee.

Vrijwilligers is voor mij ten eerste prachtig om te doen.
Het heeft mij duidelijk gemaakt wat voor werk ik het liefst wil gaan doen.
Het helpt mijn cv weer op te bouwen.
En het geeft me weer zelfvertrouwen, het is best lastig om na zo'n lange tijd weer aan de slag te gaan en zo kan ik even rustig wennen.

Ik wil parttime aan de slag in een betaalde baan en hoop daarna tijd over te houden voor het vrijwilligerswerk.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:56

Ik geef college aan ouderen in (met name) verzorgingstehuizen over mijn vakgebied, Japan :D! Helaas staat het nu al een flinke tijd op een laag pitje door corona, maar ik hoop toch binnenkort weer een keer een collegereeks (4x 1 uur) te kunnen geven.

Doubtless

Berichten: 8478
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:11

Boras schreef:
Het helpt mijn cv weer op te bouwen.
En het geeft me weer zelfvertrouwen, het is best lastig om na zo'n lange tijd weer aan de slag te gaan en zo kan ik even rustig wennen.

Ik wil parttime aan de slag in een betaalde baan en hoop daarna tijd over te houden voor het vrijwilligerswerk.


Zo is het ook, vrijwilligerswerk kan echt helpen weer aan een baan te komen, je CV te updaten, nieuwe vaardigheden te leren... Ik hoop dat je weer een leuke betaalde baan vindt Boras!

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:17

geerte schreef:
Jeetje wat veel mensen die vrijwilligerswerk doen zeg. Mag ik vragen of jullie er ook naast werken?

Ik heb er namelijk ook vaak overna gedacht maar ik zou niet weten hoe ik het moet combineren met een full time baan.


Ik werk 36 uur, geef soms een paar uurtjes les en doe vrijwilligerswerk voor Humanitas (thuisadministratie) en ben penningmeester van onze kring, organiseer zo af en toe clinics of wedstrijden, assisteer bij wedstrijden en ben een paar keer per jaar vrijwilliger op internationale paardensport evenementen. Dus ja,

Een niet onbelangrijk detail: ik heb geen kinderen en mijn eigen paarden zijn 1,5 en 25 en staan respectievelijk in de opfok en op een volpension stal. Ik rijd dus niet fanatiek momenteel.

Aanvulling: het meeste is overigens ook niet elke week en varieert qua tijdsbesteding van een uurtje tot een dag.
Laatst bijgewerkt door Moska op 02-10-20 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:18

Momenteel is het vrijwilligerswerk, maar ik geef een avond per week salsa les. Wanneer er weer budget is veranderd dat hopelijk :D
Ik werk daarnaast fulltime idd

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:25

nessinator schreef:
Ik heb jarenlang vrijwilligerswerk gedaan bij een manege voor mensen met een beperking, als paardenbegeleider, pooper scooper (avondronde paardverzorging), bijrijder, therapie-uitvoerder etc etc. Zeer dankbaar werk en ik mis het erg, nu ik vanwege werk en verhuizing niet meer kan komen...

Same here! Wij zijn namelijk oud-collega's. :+ Ik heb dit bijna tien jaar gedaan, maar wegens verhuizing ben ik gestopt.
Inmiddels heb ik ontdekt dat er bij mij in de buurt een manege zit die ook lessen voor mensen met een beperking biedt, zodat ik sterk in de verleiding kom om daar eens te informeren of ze nog mensen zoeken.

Verder ben ik, eveneens bijna tien jaar, als vrijwilliger bij de kindernevendienst betrokken geweest, waar ik tijdens kerkdiensten de kinderen op hun eigen niveau het bijbelverhaal van die zondag vertelde, uitlegde en daar met hen over in gesprek ging in de vorm van spelletjes of knutselwerkjes.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:33

Ik werk 33 uur per week. Als vrijwilligerswerk help ik mensen met een beperking tijdens het paardrijden.
En dit is uitgezonderd vakanties etc. elke week

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:35

Ik heb al verschillende dingen gedaan als vrijwilliger gaande van kampen begeleiden voor mensen die een fijne tijd bezorgen aan bewoners van een voorziening voor mensen met een beperking tot workshops geven over (visuele) beperkingen en assistentiehondenschool tot lesgeven op een manege voor mensen met en zonder beperking tot kampen begeleiden en paardrijlessen geven aan jongeren die omwille van de thuissituatie uit huis geplaatst zijn.

Nu ga ik wellicht helpen in een tweedehandswinkel en /of in een bakkerij.