Virtual Assistant & Social Media Manager

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Virtual Assistant & Social Media Manager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 15:12

Hi Bokkers!

Sinds een paar maanden heb mijn eigen bedrijfje, ik ben virtual assistant en social media manager :)!

Ik vroeg me af of er meerdere bokkers werkzaam zijn in dit veld?

Groetjes,
Marije

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Virtual Assistant & Social Media Manager

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:09

Wat is een virtual assistant? En voor wie manage je de social media dan? :)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:19

Ik volg, vraag je ook af wat je dan precies doet. Een chat voor een klantenservice? De social media van een bekend persoon of groot bedrijf bijhouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:23

moonsparkle schreef:
Ik volg, vraag je ook af wat je dan precies doet. Een chat voor een klantenservice? De social media van een bekend persoon of groot bedrijf bijhouden?
Kan van alles zijn, grote bedrijven, individuen, maar ook ZZP'ers of MKB, net waar mensen zelf geen tijd/zin/vaardigheden voor hebben. Heel simpel gezegd houd je "gewoon" de social media bij, beantwoord je eventuele berichten, maar doorgaans worden er ook doelen gesteld op het gebied van bezoekersstatistieken en groei van een kanaal.

Ik heb het enige tijd gedaan tijdens m'n stage (toevallig ook in SA :)) ), maar het is niet iets wat ik elke dag zou willen doen.

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 10:45

Gaby schreef:
Wat is een virtual assistant? En voor wie manage je de social media dan? :)


Als virtual assistant doe ik allerlei werkzaamheden zoals rekeningen versturen en opvolgen, e-mail management, travel planning, audiotranscritpies uitwerken, basic boekhouden etc.
Op dit moment manage ik de social media van een aantal kleinere bedrijven, dus ik schrijf content, ontwerp dit en post dit, reageer weer op reacties etc :)

De makkelijke manier om het uit te leggen is om je in te denken dat jij een tafel hebt gemaakt en die moet verkocht worden, nieuwe materialen moeten besteld worden, je wilt zeker weten dat de klant ook betaald en dat er überhaupt klanten zijn voor jouw tafel. En dan kom ik in!

moonsparkle schreef:
Ik volg, vraag je ook af wat je dan precies doet. Een chat voor een klantenservice? De social media van een bekend persoon of groot bedrijf bijhouden?

Chat voor klanteservice heb ik nog nooit gedaan, maar zou ik wel open voor staan! Helaas (nog geen :D ) bekende mensen of grote bedrijven.


Mkango schreef:
moonsparkle schreef:
Ik volg, vraag je ook af wat je dan precies doet. Een chat voor een klantenservice? De social media van een bekend persoon of groot bedrijf bijhouden?
Kan van alles zijn, grote bedrijven, individuen, maar ook ZZP'ers of MKB, net waar mensen zelf geen tijd/zin/vaardigheden voor hebben. Heel simpel gezegd houd je "gewoon" de social media bij, beantwoord je eventuele berichten, maar doorgaans worden er ook doelen gesteld op het gebied van bezoekersstatistieken en groei van een kanaal.

Ik heb het enige tijd gedaan tijdens m'n stage (toevallig ook in SA :)) ), maar het is niet iets wat ik elke dag zou willen doen.


Ha, ik kom jou ook overal tegen *\o/* ! Klopt inderdaad alleen ontwerp ik het ook. Er is een dunne lijn tussen Social Media Manager en Marketer. Als ik strategiën moet uitwerken etc. wordt het een andere tak van sport (en natuurlijk een ander prijskaartje :) )!


Verder niemand die in deze tak van sport werkzaam is?

[EDIT] Ik heb trouwens ook een aantal privé klanten, ik maak bijvoorbeeld uitnodigingen voor feestjes, Save the Dates voor bruiloften en andere stationary :j . Misschien vind ik dit nog wel het leukst :o !

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Virtual Assistant & Social Media Manager

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:19

Ik dacht bij Virtual Assistent aan Billie van Bol.com, en dat soort andere chatbots die je ongevraagd hulp aanbieden als je op hun website kijkt.

Het lijkt me wel een leuk beroep!
Ik zou best graag een dagje bij de Social Media afdeling van Bol ofzo willen zitten, hoe ze de hele dag die slechte posts verzinnen.. :+

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 11:22

Peerke_ schreef:
Ik dacht bij Virtual Assistent aan Billie van Bol.com, en dat soort andere chatbots die je ongevraagd hulp aanbieden als je op hun website kijkt.

Het lijkt me wel een leuk beroep!
Ik zou best graag een dagje bij de Social Media afdeling van Bol ofzo willen zitten, hoe ze de hele dag die slechte posts verzinnen.. :+


Hahaha nee, ik ben gelukkig geen billie :') . Ik vind het heerlijk om pagina's zoals bol.com af te struinen en die antwoorden inderdaad te zien :') . Soms vraag ik me wel eens af of ze gewoon de brutaalste vlegels aannemen die solliciteren en dan zeggen: "Ga je hang maar!" *\%/*

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Virtual Assistant & Social Media Manager

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:42

Billie is inmiddels ook overgelopen...
Afbeelding
Dat soort marketing vind ik echt geweldig, hoe die bedrijven elkaar op internet pesten :')

Ik lees ook altijd alle reacties onder dat soort Facebook posts..

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Virtual Assistant & Social Media Manager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 13:02

Hahahahhaha, slimme marketingkoppen daar!

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:19

Ik volg hier wat mee, aangezien ik met het idee speel om (deeltijds) als virtual assistant aan de slag te gaan. :D

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Virtual Assistant & Social Media Manager

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:24

Interessant. Ik ga dit even volgen.
Onlangs toevallig op Indeed een vacature hiervoor gezien.
Heb er ook al eens aan zitten denken om dit te gaan doen.

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 16:21

Bluem schreef:
Ik volg hier wat mee, aangezien ik met het idee speel om (deeltijds) als virtual assistant aan de slag te gaan. :D



NdV74 schreef:
Interessant. Ik ga dit even volgen.
Onlangs toevallig op Indeed een vacature hiervoor gezien.
Heb er ook al eens aan zitten denken om dit te gaan doen.


Leuk! Wat houdt jullie tegen op dit moment?

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Virtual Assistant & Social Media Manager

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:27

Geen idee waar ik moet beginnen haha.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Virtual Assistant & Social Media Manager

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:31

Leuk! Ik zou dit werk na mijn studie eventueel ook kunnen doen haha. Maar weet zelf nog niet welke richting ik op wil.

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 16:42

NdV74 schreef:
Geen idee waar ik moet beginnen haha.


Het belangrijkste is eigenlijk om je ideale klant te omschrijven. Is dat een IT bedrijf, beauty industrie, tourisme branch, yoga docenten, pensionstallen? Als je dat hebt bedacht kun je bekijken wat jij voor toegevoegde waarden gaat hebben voor deze bedrijven :)!

Als je wilt kunnen we wel eens chatten over deze onderwerpen.

Joy_Mennings schreef:
Leuk! Ik zou dit werk na mijn studie eventueel ook kunnen doen haha. Maar weet zelf nog niet welke richting ik op wil.


Wat voor studie doe je nu?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Virtual Assistant & Social Media Manager

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:57

Je kunt op fiverr je dienst(en) aanbieden maar dan moet je wel goed weten en kunnen omschrijven wat je aanbied. Is Engelse app trouwens, ik denk dat je ook wel Nederlandse gigs erop kunt zetten maar dat weet ik niet

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Virtual Assistant & Social Media Manager

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:01

Is virtual assistant dan een administratief medewerker op afstand ?

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:05

Joy_Mennings schreef:
Leuk! Ik zou dit werk na mijn studie eventueel ook kunnen doen haha. Maar weet zelf nog niet welke richting ik op wil.


Wat voor studie doe je nu?[/quote]

Ik doe nu communicatiewetenschappen. Ik kan dus echt veel kanten op. Onder andere journalistiek, politieke communicatie, marketingcommunicatie, communicatie binnen bedrijven, en vanalles met social media.

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 17:07

luxx schreef:
Je kunt op fiverr je dienst(en) aanbieden maar dan moet je wel goed weten en kunnen omschrijven wat je aanbied. Is Engelse app trouwens, ik denk dat je ook wel Nederlandse gigs erop kunt zetten maar dat weet ik niet


Klopt, ik heb een account op Fiverr maar mán, die mensen verwachten de wereld voor niks :') . Tot nu toe heb ik mijn klanten allemaal viavia en mijn eigen netwerk.


Dammie schreef:
Is virtual assistant dan een administratief medewerker op afstand ?


Zo zou je het kunnen omschrijven ja :)! Veel bedrijven vinden het ideaal. Kosten-technisch is het ook nog eens voordeling voor de meeste :j


Joy_Mennings schreef:
Ik doe nu communicatiewetenschappen. Ik kan dus echt veel kanten op. Onder andere journalistiek, politieke communicatie, marketingcommunicatie, communicatie binnen bedrijven, en vanalles met social media.


Gaaf, lekker breed ook! Universiteit of HBO? Eén van mijn beste vriendinnen is net afgestudeerd aan de HBO :D

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:41

Marije112 schreef:
Joy_Mennings schreef:
Ik doe nu communicatiewetenschappen. Ik kan dus echt veel kanten op. Onder andere journalistiek, politieke communicatie, marketingcommunicatie, communicatie binnen bedrijven, en vanalles met social media.


Gaaf, lekker breed ook! Universiteit of HBO? Eén van mijn beste vriendinnen is net afgestudeerd aan de HBO :D


Universiteit. Voor nu neig ik meer richting journalistiek (eventueel gecombineerd met fotojournalistiek, heb hiervoor twee jaar HBO fotografie gedaan). Maar iets met sociale media lijkt me ook erg interessant :)

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 17:44

Joy_Mennings schreef:
Marije112 schreef:

Gaaf, lekker breed ook! Universiteit of HBO? Eén van mijn beste vriendinnen is net afgestudeerd aan de HBO :D


Universiteit. Voor nu neig ik meer richting journalistiek (eventueel gecombineerd met fotojournalistiek, heb hiervoor twee jaar HBO fotografie gedaan). Maar iets met sociale media lijkt me ook erg interessant :)


Gave richtingen hoor! Het leuke van social media vind ik dat het ontzettend snel veranderd, andere trends en ontwikkelingen, nieuwe algoritmes etc. :j

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Virtual Assistant & Social Media Manager

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:54

Ja dat is inderdaad leuk!