Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Cursus/opleiding tot paardenmasseur ervaringen

 
Profiel   

Hoi!

Momenteel heb ik een kantoorbaan waar ik vier dagen in de week zoet mee ben. Ik weet nu al dat ik niet nog jaren alleen een baan op kantoor wil hebben. Daarom ben ik op zoek naar iets voor erbij. Paardenmasseur, dat lijkt me wel wat. Nu ben ik natuurlijk gaan Googelen en heb hier verschillende aanbieders gevonden. Bij de een is het een cursus van een aantal dagen en bij de ander ben je een jaar bezig. Dat zie je natuurlijk ook aan de kosten.

In het kort hoe ik de toekomst voor me zie: mijn kantoorbaan behouden voor 3-4 dagen en 1-2 dagen als paardenmasseur werken.

Ik ken zelf niemand die in deze richting werkzaam is. Waar ik naar op zoek ben zijn ervaringen m.b.t. de opleidingsmogelijkheden. Welke opleiding kan ik het beste gaan volgen met het doel wat ik voor ogen heb? Kan ik deze naast mijn huidige baan volgen? En natuurlijk vraag ik me af hoe het momenteel in het werkveld zelf is. Is het realistisch om te denken dat ik 1-2 dagen hiermee bezig kan zijn? Is er een beetje een zakcentje mee te verdienen?

Ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 20:11 



 
Profiel   

Ik ken mensen die in combi met humaan massage er volle werkweken aan hebben. Ik zelf wat minder. Hier zit op iedere straathoek wel een paardenmasseur, en eerlijk is eerlijk, ik heb niet zoveel tijd gestoken in mezelf promoten :o Ik masseer naast een baan minimaal 28 uur. Omdat sportmassage zo in overvloed aangeboden wordt, richt ik me meer op lymfedrainage.

Wat opleiding betreft: ik heb deze bij bartels en bascule gedaan, toen al een opleiding van 4 modules verdeeld over minimaal een jaar. Bartels is apart verder gegaan, en opleiding is verder verdiept. Heel goed, want ik heb humaan thuisstudie sportmassage gedaan om antwoorden op openstaande vragen te vinden.
Welke opleiding je ook kiest, kies en waarmee je ook aan kunt melden bij vpsn. Een serieuze opleiding met examen. Zodat je naar je klanten ook kwaliteit en kennis kunt aantonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 20:52 



 
Profiel   

Wauw juut, je masseert 28 uur per week???
Dan hoef je er toch niet naast te werken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-20 09:36 



 
Profiel   

Ik ben ook heel benieuwd. Ik zou ook graag een cursus/opleiding ernaast willen doen. Niet eens echt om bij te verdienen. Ik vind mijn baan nu erg leuk. Wat ik precies wil doen, dat weet ik nog niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-20 13:44 



 
Profiel   

Muze schreef
Wauw juut, je masseert 28 uur per week???
Dan hoef je er toch niet naast te werken?

Was dat maar zo'n feest :+
Ik masseer naast een baan VAN 28 uur :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 17:50 



 
Profiel   

Dat is ook een ding waar ik tegenaan loop. Er zijn al zoveel mensen die dit doen. En eerlijk is eerlijk: ik kom dan net kijken en kan de ervaring van de oude rotten in het vak niet evenaren.

Ben nu aan het denken om eerst een cursus te doen van een paar weken / maanden en dit toe te passen op mijn eigen paard en misschien wat paarden bij mij op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 12:40 



 
Profiel   

Ik werk 40 uur en daarnaast als ZZP-er als therapeut. Het mooie van ZZP is dat je het allemaal zelf kan indelen. Is het haalbaar? Ja, ik deed mijn cursus 1 keer in de maand op zondag 2 jaar lang. Nu volg ik bijscholingen in de weekenden of doordeweeks (wanneer weekenden niet mogelijk zijn) en dan neem ik daarvoor uren op.

Ik besteed misschien 5-10 uur per week aan mijn eigen bedrijf. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 12:56 



 
Profiel   

Het hangt natuurlijk af van de regio waarin je zou willen werken. Kijk naar 1) het aanbod. Word je in jouw regio al doodgegooid met verschillende soorten masseurs, dan zou je al echt naar een specifiekere vorm moeten kijken die nog niet zo vaak aangeboden wordt. Maar of die specifiekere vorm dan ook veel vraag naar is dat je er echt een deeltijdse job van kan maken is een volgende vraag. En zo komen we dus bij 2) de vraag. Is er in jouw regio veel vraag naar? Zijn er veel sportpaarden/sportstallen in jouw omgeving. En zo ja, hebben die nood aan een sportmasseur?

Als je van plan bent iets echt als beroep te willen doen, zou ik dat duidelijk willen hebben, voordat ik de opleiding start. Doe je het echt puur als hobby en zie je wel waar het schip strandt, dan kan je er natuurlijk voor gaan. Al kun je die tijd en dat geld dan weer niet meer stoppen in misschien een andere lucratievere carrièrerichting, dus daar moet je ook rekening mee houden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 13:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen