Wanneer ben je als stal een leuk stage bedrijf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:57

Wat leuk dat je met stagiaires wilt werken!

Ik heb zelf de opleiding paardenhouderij gedaan en op meerdere stallen stage gelopen. De ervaring was bij elke stal anders hoe jij in je waarde werd gelaten en of je veel leerde naast de dagelijkse werkzaamheden. Ik heb bij geen enkele stal een stagevergoeding gehad.

Ik heb bij een aantal stallen stage gelopen waar ik echt een stalhulpje was. Prima om te leren hoor. Je merkt dat iedereen zijn stal en paarden toch weer anders verzorgd en benaderd. Maar als je alleen stalwerkzaamheden doet ben je er wel snel klaar mee _O-

Ik heb 1 stal gehad waar ik tussen de werkzaamheden door mee mocht kijken met de lessen en zelf 2x per week ook les kreeg. Ook mocht ik op een van de paarden van de eigenaresse rijden als ik niks te doen had. Dat vond ik echt een leuke en leerzame stage.

Wat belangrijk is voor een stagiaire is dat je leerdoelen opstelt. Zo kan je ook ergens heen werken. Bij jou zou dat perfect kunnen. Het trainen van dravers is een vak apart. Net zoals het inspannen en het trainen. Daar zou je echt goed gebruik van kunnen maken :D

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:58

Dilan93 schreef:
Ineke2 schreef:
Als ik om mee heen kijk wat er voor 4 volle dagen in de week gemiddeld als stagevergoeding word gegeven is dat 500 euro bruto.
Loop je minder uren / dagen stage is dat uiteraard minder.
Dat is voor een gemiddelde scholier best wel wat. Ik kreeg toendertijd voor mijn 5 maanden 4 dagen in de week stage op kantoor in de administratie.
50 euro bij het afscheid :')

De smiley staat er omdat ik gewoon een goedkope werknemer was en zo ook werd behandeld.
Mijn stage werd gelukkig wel positief beoordeeld en ik deed ook echt mijn best wel. Liet ik ook zien door toch te komen nadat ik van een paard gevallen was. Toen ze duidelijk merkten dat het niet zo goed ging met mij ( bleek een lichte hersenschudding te hebben achteraf) werd ik thuisgebracht met de mededeling dat ik eerst moest herstellen.

500 euro is niet mis! Heb stages voor het HBO gezien waar je 300 p/m kreeg


Ik kreeg vorig jaar tijdens een zorg stage op het HBO van 32 uur per week ongeveer 300 euro per maand. Het lijkt mij dat dit ook een prima vergoeding is voor een stage in de paardensector.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:02

Doedatje schreef:
Ik kreeg vorig jaar tijdens een zorg stage op het HBO van 32 uur per week ongeveer 300 euro per maand. Het lijkt mij dat dit ook een prima vergoeding is voor een stage in de paardensector.
Dat is wat je daadwerkelijk op je bankrekening kreeg denk ik?

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:02

Ineke2 schreef:
Doedatje schreef:
Ik kreeg vorig jaar tijdens een zorg stage op het HBO van 32 uur per week ongeveer 300 euro per maand. Het lijkt mij dat dit ook een prima vergoeding is voor een stage in de paardensector.
Dat is wat je daadwerkelijk op je bankrekening kreeg denk ik?


Ja klopt

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:05

Dat betekend dus 500 euro bruto wat ik al aangaf :)

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:06

Van beide!
Een stagiar moet leren veilig om te gaan met onverwachte situaties. Aangezien op heel veel stallen de boxen gemest worden met de paarden erin moet een stagiair dat ook leren .
Stagiairs die geen stallen willen mesten omdat ze "al M dressuur zijn" zijn ongeschikt voor dit vak.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:31

ikke schreef:
Waarom zou je een stal uitmesten waar een paard in staat? Waarom zou je het risico nemen om dat paard met je riek in de benen te prikken (dat kan dodelijk uitpakken voor het paard) omdat het net omstapt op het moment dat jij die riek in een drol wil zetten.

Daar ben ik het wel mee eens. Logischer om het paard buiten te zetten en dan uit te mesten. Misschien een beetje moeilijker te plannen, maar het paard moet toch naar buiten, dus waarom niet uitmesten in de tijd dat hij buiten staat?

Citaat:
Leg mij eens uit waarom een stal meer dan twee keer per dag geveegd moet worden?

Dat is ook zo een eigenaardigheid van veel pensionstallen: altijd maar vegen, ook terwijl de paarden op stal staan. Dan ziet het er netjes uit maar de paarden staan stof te happen.

Het is niet omdat iets de gewoonte is dat er niet kritisch over nagedacht mag worden.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wanneer ben je als stal een leuk stage bedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:59

Stel dat ze 3 keer per dag hooi voeren bijvoorbeeld, dan kan ik begrijpen dat er 3 keer een bezem door de stal gaat.

Maar je kunt van vegen ook een te grote olifant maken natuurlijk, 4x heen en weer lopen (met de bezem op de grond uiteraard :Y) ) en de gang ziet er weer netjes uit. Dan is er binnen 5 minuten geveegd en dat stofhappen valt ook mee.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:13

ruitje schreef:
-Ik haal een paard uit zijn box, kijk hoe die loopt. Zie in 1 oogopslag of hij zijn eten op heeft en of hij fit is. Zeg tegen stagiaire dat ze paard uit andere stal moet halen, kijk of ze het goede paard heeft en naar de goede groep loopt. Check dan ook hoe dat paard loopt. Check hoe ze het paard behandeld, check of ze hem los laat op de juiste manier en ook in de gaten heeft waar de rest van de groep is. Check of we alle paarden hebben, of ze het lint goed dicht heeft gedaan. Ondertussen geef je alweer opdrachten over volgende paard( in de groep of in nieuwe groep) .


Ik vind het heel helder klinken. Ik ben gelukkig niets belangrijks maar werk af en toe vrijwilligers in en dan heb je dat ook deels. (Zeker ook omdat we groepsstallen hebben en je dus ook de andere paarden in de gaten moet houden.)

Maar ik denk dat het ook best iets is om concreet als opdracht in de stage op te nemen, omdat het zo leerzaam is en ook echt een onderdeel van omgaan met paarden. Bij de IPG-opleiding krijgen stagiaires bijvoorbeeld een aantal observatieopdrachten: niets doen, alleen maar kijken en onthouden/noteren wat je ziet. En dan is het best wel eens leuk om een keer (of een paar keer tijdens een stage) zo'n klein moment helemaal tot details te ontleden: waar je naar kijkt, wat je voelt, wat je hoort, waar het paard naar kijkt en naar luistert en hoe energiek het is etc. Misschien eens een filmpje en dat ontleden.

Jullie hebben nu ook een groepsstal/paddockgebeuren geloof ik? Dan is het ook wel leuk om ze misschien eens op pad te sturen om wat interacties tussen de paarden op te sporen: wie staan er vaak samen en waar in de ruimte staan bepaalde paarden vaak?

Citaat:
En de lievelingsstrikvraag van mijn vader:
'Acht is meer als duizend.'


Daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:31

Acht = ergens op letten.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 21:41

MarlindeRooz schreef:
Acht = ergens op letten.


Winnaar :') .

Als je goed let op dingen, is dat meer waard dan 1000.

Haha vind mijn vader altijd zijn belangrijkste boodschap :D

De rest van het topic is ook boeiend hoor, op ons niet zo van toepassing omdat wij bijna alles buiten hebben lopen, maar wel leuk om te lezen :) .

Observeren is inderdaad ook echt een goede Shadow, zet ik ook op de lijst!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wanneer ben je als stal een leuk stage bedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:11

Ik vind dat Ikke echt wel gelijk heeft.

Paarden naar buiten en dan uitmesten. Kan het niet, regel je maar dat het wel kan.

Heb wel stallen meegemaakt en er ook gewerkt. 1 stal stond ik in pension, vond ik mn paard met een neus piercing. De staljongen, dus die er uitsluitend was om uit te mesten, gaf eerst elk paard een por naar achter en dan ging hij uitmesten. Mijn paard was niet snel onder de indruk, dus die had de mestvork in zijn neus gehad.
Dat is overigens absoluut geen opvoeding. Op 3*3 kan ene paard geen kant op en als er snel en hardhandig wordt uitgemest, gaan ze opzij uit angst. Juist dan kunnen ze onverwacht wel dingen doen. 100x niet, 101e keer wel.

Ik weet een stal die de paddocks laat uitmesten terwijl de paarden erin staan. Weet meerdere meiden die daar angst hadden voor een aantal paarden en de paarden ook echt wat aanvielen. Daarna paarden op stal en dan vegen.........Zo vreselijk dom.
En ik snap dat mensen het netjes willen hebben, maar belang van paard staat boven de klant. Vegen als paarden op stal staan is een no go.

Wij hebben ze 24/7 buiten en wil er echt geen jonge meiden tussendoor hebben lopen. Eigenlijk sws geen vreemden.

@Ruitje, dat gelijk zien, herken ik zo. Heb in een heel paarden leven 3x een paard met koliek gehad en ben echt blij dat ik het zo vroeg al zag. Jaren terug mn ruin was erg pittig en laatst mn shet was ook echt erop of eronder. Als ik niet op iets kleins had gereageerd bij de laatste ronde, was hij er de volgende dag echt niet geweest.
En ik ben dus de hele nacht buiten gebleven. Toen hij had gemest en stabiel was heb ik 's ochtends 2 uurtjes geslapen.

Dat zou ik ook op een stal doen voor elk ander paard. Heb ook weleens gezegd; ik blijf er wel bij. Ik weet gewoon dat ik goed wakker kan blijven en het ook echt niet erg vind om erbij te zitten.

Ik weet echt niet hoe het nu is. Maar in de tijd dat wij stagiaires hadden, zaten die officieel op een dagopleiding en kregen mensen 18+ een studiefinanciering en daaronder kregen de ouders nog kinderbijslag. Dat was toen het grote verschil met werken en 1 dag school. Dan was je in dienst en kreeg loon. Maar dus geen stufi.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:27

palousa_boy schreef:
Stel dat ze 3 keer per dag hooi voeren bijvoorbeeld, dan kan ik begrijpen dat er 3 keer een bezem door de stal gaat.

Maar je kunt van vegen ook een te grote olifant maken natuurlijk, 4x heen en weer lopen (met de bezem op de grond uiteraard :Y) ) en de gang ziet er weer netjes uit. Dan is er binnen 5 minuten geveegd en dat stofhappen valt ook mee.

Nou, dan nodig ik je uit om hier in de buurt een stal te bezoeken.....

Natuurlijk veeg je aan na hooi voeren of stro verdelen. Maar je kunt ook uitmesten, stro verdelen, hooi voeren en dan vegen.
Ik ken ze hier in de buurt serieus die dan al drie keer geveegd hebben en met een beetje pech tussendoor ook want er is wellicht een paard door de gang gelopen.
En nee, niet vier keer heen-en-weer met de bezem op de vloer (voldoet meestal prima) maar echt veegschoon achter laten; geen strootje te zien. Oh, enne, de bovenkant van de boxrand hoort er ook bij hè, dagelijks......

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:53

Change3x schreef:
Ik vind overigens dat er hier door veel mensen minderwaardig gesproken wordt over stagiaires. Je hebt goede en slechte stagiaires, iedereen moet ergens beginnen hè. ;) Als je dat niet wil dan moet je je niet als leerbedrijf opgeven.



Ik denk dat degene die minderwaardig over stagiaires spreken ook echt wel rare akkefietjes hebben meegemaakt.

Er zijn een aantal goede, die komen er wel.
En die pik je er meestal op de eerste dag al uit.
Die stellen vragen en steken de handen uit de mouwen.

denisesilver

Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 00:01

Ligt er bij jullie dan zoveel stof in de stallen? Wij deden na opstrooien vegen als de paarden buiten stonden, maar met de avond ronde hooi gewoon als ze binnen stonden. Nooit last van stof gehad.

Wat betreft stages, heel eerlijk ben ik op observeren snel uitgekeken, misschien omdat ik al jaren paarden heb staan. Moet wel zeggen dat ik me dan ook niet echt nuttig voel. Loop liever mijn billen uit mijn broek. :+

Ben ook nog geen vervelend klusje tegen gekomen (op stal dan, laat me alsjeblieft geen offertes schrijven). :')

Moet inderdaad ook zeggen dat ik graag iets goed leer doen en dan pas snel, dan alles half geleerd en afgeraffeld, maar snel klaar hebben.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 02:14

Ineke2 schreef:
Dat betekend dus 500 euro bruto wat ik al aangaf :)

Bruto stage vergoeding in de zorg is €410 per maand
Tip voor studenten; via de belasting heb je vaak recht op teruggave.


Er zijn een aantal goede, die komen er wel.
Citaat:
En die pik je er meestal op de eerste dag al uit.
Die stellen vragen en steken de handen uit de mouwen
.

Dat is lang niet altijd zo.
Iemand die bijdehand doet, is niet altijd de beste.

Iemands leerstijl, (levens)ervaring, en eventuele verlegenheid/zenuwen spelen een grote rol op een eerste dag/periode.
Een wat introverte persoonlijkheid is afwachtender, maar dat zegt niks over iemands kwaliteiten of motivatie.
Een stage is bedoeld om te leren. Goede leerlingbegeleiding maakt daarin een groot verschil.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:20

ikke schreef:
palousa_boy schreef:
Stel dat ze 3 keer per dag hooi voeren bijvoorbeeld, dan kan ik begrijpen dat er 3 keer een bezem door de stal gaat.

Maar je kunt van vegen ook een te grote olifant maken natuurlijk, 4x heen en weer lopen (met de bezem op de grond uiteraard :Y) ) en de gang ziet er weer netjes uit. Dan is er binnen 5 minuten geveegd en dat stofhappen valt ook mee.

Nou, dan nodig ik je uit om hier in de buurt een stal te bezoeken.....

Natuurlijk veeg je aan na hooi voeren of stro verdelen. Maar je kunt ook uitmesten, stro verdelen, hooi voeren en dan vegen.
Ik ken ze hier in de buurt serieus die dan al drie keer geveegd hebben en met een beetje pech tussendoor ook want er is wellicht een paard door de gang gelopen.
En nee, niet vier keer heen-en-weer met de bezem op de vloer (voldoet meestal prima) maar echt veegschoon achter laten; geen strootje te zien. Oh, enne, de bovenkant van de boxrand hoort er ook bij hè, dagelijks......


Haha nou over (ijs) brandschoon hoef je mij weinig te vertellen :+

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:56

palousa_boy schreef:
ikke schreef:
Nou, dan nodig ik je uit om hier in de buurt een stal te bezoeken.....

Natuurlijk veeg je aan na hooi voeren of stro verdelen. Maar je kunt ook uitmesten, stro verdelen, hooi voeren en dan vegen.
Ik ken ze hier in de buurt serieus die dan al drie keer geveegd hebben en met een beetje pech tussendoor ook want er is wellicht een paard door de gang gelopen.
En nee, niet vier keer heen-en-weer met de bezem op de vloer (voldoet meestal prima) maar echt veegschoon achter laten; geen strootje te zien. Oh, enne, de bovenkant van de boxrand hoort er ook bij hè, dagelijks......


Haha nou over (ijs) brandschoon hoef je mij weinig te vertellen :+

Maar laten we wel wezen, dat is toch volstrekte kolder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:08

ruitje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Acht = ergens op letten.


Winnaar :') .

Als je goed let op dingen, is dat meer waard dan 1000.

Haha vind mijn vader altijd zijn belangrijkste boodschap :D

De rest van het topic is ook boeiend hoor, op ons niet zo van toepassing omdat wij bijna alles buiten hebben lopen, maar wel leuk om te lezen :) .

Observeren is inderdaad ook echt een goede Shadow, zet ik ook op de lijst!



heb geen ervaring met stagiaires, maar kun je als stagebedrijf ook eisen stellen als je je aanmeld als stage bedrijf, representatie b.v

ik lees hier ergens over vegen, brandschoon, wel dat is voor een beetje stal representatie als het er slordig bij ligt maakt dat geen goede indruk b.v.

ik kom regelmatig op stallen waarvan ik denk: representatie en onderhoud is de eerste winst

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:13

ikke schreef:
palousa_boy schreef:


Haha nou over (ijs) brandschoon hoef je mij weinig te vertellen :+

Maar laten we wel wezen, dat is toch volstrekte kolder.

Jij vindt dat volstrekte kolder. Er is niks mis met netjes geveegde paden en schone boxwanden :).

De efficiëntie is misschien niet helemaal aanwezig, maar alsnog, niks mis met alles netjes geveegd houden, dat geeft een goede indruk en ziet er gewoon mooier uit :).

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:14

Ik zie paarden liever samen buiten lopen, goed ruwvoer krijgen, beschutting hebben etc etc. Minimaal bij daglicht. Dan gouden knoppen op de stallen en een geveegd gangpad.

Een goede stal is goed voor de paarden. Ik kom er niet om van de grond te eten.

Als ik ergens kom; prachtig gebouw, alles geveegd en schoon, maar de paddocks zijn klein, alles staat met mooi weer al binnen, want personeel gaat naar huis etc etc. Vind ik dat juist een tegenvaller.

Mensen zouden ook moeten leren dat als je ergens je paard neerzet, koopt of laat trainen, dat het welzijn van je paard belangrijker is dan die gouden knoppen. Als ik om 15uur vraag; komen ze buiten? Ja, ze zijn vanmorgen allemaal al buiten geweest......Tja

Het nadeel is dat die vaak stagiaires hebben en dus ook mensen opleiden met die normen en waarden. Ruitje kan juist andere dingen meegeven die veel belangrijker zijn.
Maar bij paarden die in kudde verband rondlopen, moet je weer andere voorzorgsmaatregelen nemen dat een stagiaire veilig ertussen door kan lopen en haar/zijn werk kan doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:31

superpony schreef:
Ik zie paarden liever samen buiten lopen, goed ruwvoer krijgen, beschutting hebben etc etc. Minimaal bij daglicht. Dan gouden knoppen op de stallen en een geveegd gangpad.

Een goede stal is goed voor de paarden. Ik kom er niet om van de grond te eten.

Als ik ergens kom; prachtig gebouw, alles geveegd en schoon, maar de paddocks zijn klein, alles staat met mooi weer al binnen, want personeel gaat naar huis etc etc. Vind ik dat juist een tegenvaller.

Mensen zouden ook moeten leren dat als je ergens je paard neerzet, koopt of laat trainen, dat het welzijn van je paard belangrijker is dan die gouden knoppen. Als ik om 15uur vraag; komen ze buiten? Ja, ze zijn vanmorgen allemaal al buiten geweest......Tja

Het nadeel is dat die vaak stagiaires hebben en dus ook mensen opleiden met die normen en waarden. Ruitje kan juist andere dingen meegeven die veel belangrijker zijn.
Maar bij paarden die in kudde verband rondlopen, moet je weer andere voorzorgsmaatregelen nemen dat een stagiaire veilig ertussen door kan lopen en haar/zijn werk kan doen.

Het is niet altijd of/of, he.

Een schone, stofvrije omgeving is ook voor de gezondheid van het paard prettig :). Dus lekker vegen, spinneraggen en afstoffen. Helemaal niks mis mee.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wanneer ben je als stal een leuk stage bedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:40

Meestal dus wel.

En ik wil mijn paarden niet ergens hebben staan waar het er alleen maar mooi uitziet, geveegd wordt als ze op stal staan en ze dus veel te vroeg, te lang etc op stal staan.

Zelfde als uitmesten met paarden in de box of paddock. Het is gewoon niet nodig, extra lastig voor stagiaires en een extra risico voor de stagiaire, maar ook het paard.

Ik laat wel altijd deels de spinnenraggen zitten, want ze hebben ook nut.

Bij ons is het altijd fris, want ze hebben een loop/schuilstal en staan nooit opgehokt. Maar zoals nu valt er amper te vegen. Al het natte zand dat ze inlopen, laat ik even liggen. Als het droog is doe ik even grote beurt.

Ik vind het wel belangrijk dat een drinkbak netjes is. Hoe vaak ik niet op stallen zie dat er mest in ligt. Mijn buur paard mestte altijd in zijn drinkbak en werd niet gezien.
Ergens anders een paard van een kennis mestte in de voerbak. Lag gewoon een laag muesli op.
Je kan het wel zeggen, maar dan ruimen ze het op en daarna gebeurt het weer. Je moet opletten.
Er was ooit iets gerepareerd in mijn stal. Vond ik allemaal schroefjes en moertjes in mn voerbak.

Spullen laten slingeren of gevaarlijke dingen vind ik veel erger dan een beetje stof. Geen idee waar dat bij ons moet liggen, maar paarden welzijn moet 1 zijn, daarna pas de ruiter en dan pas voor het oog.

Ik koop geen paard ergens waar gepoetst is en alles op stal staat. En dan nog zegt het allemaal niks; Bij onze manege vroeger werd 1x pw uitgemest en voor een evenment werd tot knie hoogte stro erbij gegooid. Dag daarna werd het er weer uit gehaald deels.

Ergens anders waren ze erg mager met hooi en was de kuil van stal slecht. Opeens lag er een mooie baal en kreeg alle paarden ene dikke bult. Kwamen er ook belangrijke mensen langs........

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:57

Ik weet niet of het al geschreven is: maar het feit dat je hier een vraag stelt, zodat je met de aangegeven zaken wel of niet aan de slag kan- vind ik werkelijk al heel goed. Complimentje waard!

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 20:22

Buuk schreef:
Ik weet niet of het al geschreven is: maar het feit dat je hier een vraag stelt, zodat je met de aangegeven zaken wel of niet aan de slag kan- vind ik werkelijk al heel goed. Complimentje waard!



Ah thanks! Lief dat soort berichten!

Wat betreft luxe:

Ons bedrijf is een soort 'mix' , we vegen elke dag, alles word geverfd als het nodig is. Dus het ziet er schoon en veilig uit.

Maar het stro verzameld zich wel eens in hoekjes en daar komen we pas als het ons opvalt :') . En we hebben allemaal praktische boeren gebouwen, zonder paardenhoofdjes op de boxen.

Eigenlijk zou het soort van mooi zijn als je bijv 4 stages moet lopen in de paardenhouderij dat je 4 verschillende stallen hebt.

Hoe zit dat bij iedereen, zocht je juist al stages op in de richting die je op wilde en dus toegespitst op 1 ding? Of wilde je zoveel mogelijk verschillend zien?