Hoeveel uur werken jullie per week?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JeeBee

Berichten: 265
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:18

Bij mijn vorige baan was het eerst 40 uur, 5 dagen excl. 2 uur reistijd per dag. Daarna af kunnen schalen naar 38 uur en zelf indelen tussen 7.00 en 18.00uur. Vond ik toen nog fijn werken. Lekker verdienen, eigen paardje en huisje kunnen kopen. In die tijd paardje nog in de opfok, dus was daar niet al te veel tijd aan kwijt.

Bij mijn huidige baan heb ik meteen 36 uur gevraagd. Merkte toch dat ik bij mijn vorige baan weinig vrije tijd over hield. Vooral nu paardje uit de opfok is en we lekker aan de gang kunnen. Dus nu 36 uur en geen reistijd ivm thuiswerken. Ik zeg vooruitgang! :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:37

Goof schreef:
Is het aantal uren dat jullie werken een bewuste keuze? Moet je fulltime ivm vaste lasten? Wil je fulltime om te sparen en later te profiteren? Kan je juist minder omdat je genoeg verdient en meer vrije tijd wil?
Of kwam de functie gewoon zo en was er geen keuze in uren?

Ik werk zelf 4 dagen, altijd al gedaan ook. Ik verdien behoorlijk en heb meer uren helemaal niet nodig (ik zou heel prima nog minder kunnen werken ook), dus ik kies lekker voor 3 vrije dagen.
Die keuze is natuurlijk een luxepositie, ik kan me voorstellen dat niet iedereen die keuze heeft.
Ben benieuwd hoe dat bij anderen zit (zal overigens ook afhankelijk zijn van je leeftijd, een 20-jarige verdient doorgaans minder dan een 40-jarige).

Edit; ik ben kind-vrij, dus daar hoef ik niks op aan te passen. Ik had die optie even niet mee genomen in mijn bericht, maar kan me voorstellen dat als er kinderen in het spel zijn, je wellicht ook al minder werkt.



Om bij dit bedrijf te kunnen gaan werken kon ik alleen maar voor full-time kiezen. Tis sowieso een bedrijfstak waar je niet snel maar 2 of 3 dagen werkt.

Moet zeggen ik vind het heerlijk. Veel rustiger dan 4 dagen in de week.

Scheelt wel dat ik vanuit huis werk en sales buitendienst ben. Dan kan je je eigen tijd makkelijker indelen.

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:46

Goof schreef:
Is het aantal uren dat jullie werken een bewuste keuze? Moet je fulltime ivm vaste lasten? Wil je fulltime om te sparen en later te profiteren? Kan je juist minder omdat je genoeg verdient en meer vrije tijd wil?
Of kwam de functie gewoon zo en was er geen keuze in uren?

Ik werk zelf 4 dagen, altijd al gedaan ook. Ik verdien behoorlijk en heb meer uren helemaal niet nodig (ik zou heel prima nog minder kunnen werken ook), dus ik kies lekker voor 3 vrije dagen.
Die keuze is natuurlijk een luxepositie, ik kan me voorstellen dat niet iedereen die keuze heeft.
Ben benieuwd hoe dat bij anderen zit (zal overigens ook afhankelijk zijn van je leeftijd, een 20-jarige verdient doorgaans minder dan een 40-jarige).

Edit; ik ben kind-vrij, dus daar hoef ik niks op aan te passen. Ik had die optie even niet mee genomen in mijn bericht, maar kan me voorstellen dat als er kinderen in het spel zijn, je wellicht ook al minder werkt.


Bewuste keuze ja. Altijd full time gewerkt en ook altijd fulltime willen werken. Voor de vaste lasten hoef ik het niet te doen, die zouden ook met part time al ruimschoots gedekt zijn. Het werk op zich vind ik leuk, het loon dat er tegenwoordig bij komt ook en met meer vrije tijd zou ik eigenlijk gewoon lui bankhangen denk ik, zou niet goed weten wat ik met meer vrije tijd zou moeten.
Als ik nu een weekend van 3 dagen wil dan vraag en krijg ik dat ook gewoon (3 worden soms zelfs 5 als het zo uitkomt :P ). Wil ik 2 weken op vakantie, ook geen probleem etc.

Verder geen kinderen en het full time ritme bevalt me verder wel. Al is het mss ook gewoon gewenning na jaren full time werken :+ .

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:40

Ik werk vrij veel omdat ik bewust heb gekozen voor mijn eigen bedrijf.
Dat wil zeggen: je bent NOOIT vrij.
Ook al blok je dagen af, geef je aan dat je niet beschikbaar bent... Zowel klanten als collegas gunnen je je vrije tijd en vakantie... Maar niet als dat hun nadeel oplevert.
Je doet toch even dat ene mailtje (en dan zie je de mailbox vol staan), toch even ddat telefoontje opnemen als je toch even op je thuiskantoor bent... Toch even die voorbereiding vast doen of die afspraak plannen (want we zijn tochh in de buurt).

Argh, gek word je ervan.
Het stopt NOOIT.

Ik heb met kerst twee weken ingepland (de eerste vakantie dit jaar.. Aangezien het in Maart en April vrij rustig was geen extra vakantie genomen). Ben benieuwd hoe die gaatt verlopen. Kerst is gelukkig vaak een rustige periode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:00

Hutcherson, maar dat ligt ook deels aan jezelf. Je geeft wel aan dat je niet beschikbaar bent, maar klikt toch je mail open en de telefoon staat aan. Indien je duidelijk aangeeft 'out of office' te zijn en dat je per datum x weer op dringende vragen zal terug reageren. Verwacht niemand voor datum x een reactie. Maar herken het wel, het is best even een stap om echt NIET eventjes te reageren..

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:10

idinn schreef:
Hutcherson, maar dat ligt ook deels aan jezelf. Je geeft wel aan dat je niet beschikbaar bent, maar klikt toch je mail open en de telefoon staat aan. Indien je duidelijk aangeeft 'out of office' te zijn en dat je per datum x weer op dringende vragen zal terug reageren. Verwacht niemand voor datum x een reactie. Maar herken het wel, het is best even een stap om echt NIET eventjes te reageren..

Ik probeer het heel vaak hoor, maar als personeel vastloopt moeten ze iets. Dus krijg ik bericht.
Of er belt een klant die vandaag terug gebeld wil worden. Grrrrrr.
Vaak doe ik dat dan niet, pas de volgende dag maar dan ben je daar toch mee bezig in je hoofd.

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:34

Toch heeft Idinn gelijk. Dat het nooit stopt doe je zelf.
Personeel kan opgeleid worden.
En dan wel zodanig dat ze ook zonder leidinggevende de toko een week draaiende kunnen houden.
En klanten kunnen opgevoed worden en dan wel zodanig dat ze ook kunnen begrijpen dat je competent personeel hebt en die ook in jouw plaats een dossier kunnen volgen.
Dat het nooit stopt is vaker een probleem van bedrijfsleider die niet kan loslaten dan van personeel/klanten die niet zonder kunnen.

Als mijn bazen op vakantie gaan, zijn ze van de aardbodem verdwenen en heeft iedereen het er maar mee te doen. Sommige bazen moeten wel door vrouwlief naar de Seychellen od ontvoerd worden om niet met het werk bezig te zijn maar ook die zijn dus *poef* weg.
Nu in het huidige bedrijf zijn er meerdere leidinggevenden en er blijft idd altijd wel 1 op post.
Maar toen ik in bedrijven werkte waar er maar 1 leidinggevende was, ging die toch ook echt op vakantie. Letterlijk, ver weg. Nog nooit een bedrijf ontploft door afwezigheid van leidinggevende.

Als je er gek van wordt, wordt het tijd om aan de rem te trekken. Verlof is verlof. Automatische out of office reply op mail en tel en je bekijkt het wel weer bij terugkomst.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:46

Tiggs schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik werk 40, voorheen 32. Ik zit in een vakgebied waarin parttime werken vaak achter de feiten aanlopen is. Met 32 uur kan je nog prima meekomen op projecten, maar met minder krijg je vaak weinig voldoenend werk omdat je er gewoon weinig bent.

Ik vind 40 uur heerlijk!


Ik denk ook dat je de meeste hbo/wo functies niet in minder dan 4 dagen kunt uitoefenen. Voor sommige functies was minder dan 5 dagen eigenlijk al not done (advocatuur, notariaat, fiscalisten etc), maar daar begint wel enige flexibiliteit in te komen.

Ik werk nu 5 om 4 en dat bevalt goed, die extra vrije dag (ik werk dus 90%). Bij mijn vorige baan wilde ik eigenlijk naar standaard 4 dagen. Sinds een paar maanden heb ik een andere baan en ondanks reistijd van 1,5 uur per dag (en een werkweek die fulltime 40 uur is ipv 37,5 uur), wil ik niet minder werken. Inmiddels werk ik wel weer meer thuis, maar ook de weken waarin ik wel iedere dag op kantoor zat, gingen prima.

Daarnaast doe ik nog wel vrijwilligerswerk (sportcoach en scheidsrechter op nationaal niveau), maar dat zie ik niet als werk, maar als hobby.


Klopt, hier ook een HBO + achtergrond en ik mag inderdaad vanwege de verantwoordelijkheid van mijn functie niet minder dan 32 uur werken. Dat los ik straks op met ouderschapsverlof maar daarna zal ik toch weer hetzelfde aantal uren moeten gaan werken. Hoort bij de baan en ik heb niet gestudeerd om terug te gaan in functie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:53

Thioro schreef:
Toch heeft Idinn gelijk. Dat het nooit stopt doe je zelf.
Personeel kan opgeleid worden.
En dan wel zodanig dat ze ook zonder leidinggevende de toko een week draaiende kunnen houden.
En klanten kunnen opgevoed worden en dan wel zodanig dat ze ook kunnen begrijpen dat je competent personeel hebt en die ook in jouw plaats een dossier kunnen volgen.
Dat het nooit stopt is vaker een probleem van bedrijfsleider die niet kan loslaten dan van personeel/klanten die niet zonder kunnen.

Als mijn bazen op vakantie gaan, zijn ze van de aardbodem verdwenen en heeft iedereen het er maar mee te doen. Sommige bazen moeten wel door vrouwlief naar de Seychellen od ontvoerd worden om niet met het werk bezig te zijn maar ook die zijn dus *poef* weg.
Nu in het huidige bedrijf zijn er meerdere leidinggevenden en er blijft idd altijd wel 1 op post.
Maar toen ik in bedrijven werkte waar er maar 1 leidinggevende was, ging die toch ook echt op vakantie. Letterlijk, ver weg. Nog nooit een bedrijf ontploft door afwezigheid van leidinggevende.

Als je er gek van wordt, wordt het tijd om aan de rem te trekken. Verlof is verlof. Automatische out of office reply op mail en tel en je bekijkt het wel weer bij terugkomst.


Ik denk dat ze meer bedoeld dat het überhaupt continue door haar hoofd gaat. Ik heb dat ook. Ben ik vrij, loop ik toch even mijn mailbox door omdat ik iets belangrijks voorbij zag komen. En pak ik het toch op. Krijg ik apjes/telefoontjes van klanten (ik heb maar 1 telefoon). Die zie je toch opkomen op je scherm. En ja, je kan gaan voor een tweede telefoon maar voor mij was dit niet werkbaar. Was hem kwijt, vergeten te laden noem maar op. Daarnaast zou ik hem dan nog 2x op een dag even pakken. Ik kies er dus in zekere zin zelf voor maar klanten verwachten gewoon die bereikbaarheid, ook met autoreply voor in hun ogen een belangrijk mailtje. Mijn klanten zijn daarin niet op te voeden omdat het bij hun soms wel om spoed gaat wat die dag geregeld moet worden. Zij verwachten dan dat jij dit alsnog oppakt, of het in ieder geval zelf doorstuurt naar een collega.

Ik ben het wel helemaal eens met dat je het zelf veroorzaakt, want mijn collega met exact dezelfde functie kan het wel helemaal goed loslaten en antwoord dus ook echt niet. Ik denk dat bij mij mijn verantwoordelijkheidsgevoel gewoon te hoog ligt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-20 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:54

Voor mij is vrij ook echt vrij. Ik werk genoeg en de mensen om me heen zijn niet idioot, die kunnen zonder mij ook wel wat. Goed de zaken regelen en delegeren. Als je dan nog denkt dat je onmisbaar bent, doe je je collega’s en medewerkers alleen maar te kort.

Edit: mits je team uiteraard iet of wat ervaren en competent is.
Laatst bijgewerkt door poes op 20-10-20 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:55

28.5 in 3 dagen en eens in de 4 weken een zaterdag.
Ooit begonnen met 21 en elke keer er wat bij gesmokkeld. Meer dagen ging hier niet en een 2e werkgever voor een paar uur hoeft niet van mij.
Mijn man werkt fulltime, samen hebben we het prima zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:57

Onmisbaar voel ik me niet. Een ieder die goed kan praten, een beetje verstand heeft van hoe bezorgen/een fiets werkt én veel bereikbaar is kan mijn functie doen. Klanten proberen het altijd gewoon eerst via mij. En zullen pas na 3 keer bellen, 7 apjes en 2 mailtjes het kantoor of een collega bellen. Maar dan ben ik dus al 3x gebeld en maak ik zelf de fout door er toch wat mee te gaan doen.

Overigens moet ik trouwens, inhakend op de andere vraag, ook echt minimaal 40+ werken om mijn levensstijl te kunnen betalen (ik ben alleen, dure smaak en een paard welke nogal duur is maandelijks). Minder wil ik ook niet. Ik deel wel alles zelf in waardoor de 60 prima haalbaar is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:05

Sja dat doe je jezelf aan dus. Jij maakt je klanten zo niet omgekeerd. Als je je daarbij goed voelt: gewoon blijven doen.
Zelf doe ik vaak ook te veel liever zelf. Maar ik daag mezelf elke dag uit om mezelf misbaar te maken. En na verlof merk ik dan weer dat ze het heel goed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:06

Oh maar daar heb je zeker ook gelijk in! Ik heb het eigenlijk zelf bij ze verpest door het al 7 jaar zo te doen. En probeer daar bij jezelf maar eens verandering in te brengen, haha. Soms probeer ik het maar die dag erna mislukt het dan toch. :')

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:11

Jorienn schreef:
Mijn klanten zijn daarin niet op te voeden omdat het bij hun soms wel om spoed gaat wat die dag geregeld moet worden. Zij verwachten dan dat jij dit alsnog oppakt, of het in ieder geval zelf doorstuurt naar een collega.


Elk cliënteel is op te voeden, je moet het alleen ook wel doen.
Als het moet overgenomen worden door een collega kan je ook die collega briefen en zijn contact in de out of office reply zetten.

Als ik een casus heb die opgevolgd moet worden of die mogelijk de volgende dag opnieuw zal bellen dan brief ik gewoon de collega's die werken als ik die volgende dag vrij ben. En ik heb het dan over medische casussen waarbij spoed dus letterlijk over leven en dood kan gaan. Elk van mijn collega's is competent genoeg om het van me over te nemen en ze denken hetzelfde over mij.
Wat voor zin heeft het anders om met collega's samen te werken?

Ja ik begrijp best dat het door je hoofd blijft spoken. Bij dergelijke casussen ga ik bij terugkomst ook gelijk planning doorpluizen en debriefen maar ik verbied mezelf om op een vrije dag er letterlijk mee bezig te zijn.

Niemand is onmisbaar.
Als er in medische zorg gedelegeerd kan worden dan kan dat zeker in mails beantwoorden of bezorgen.

Zoals Poes zegt, dat heeft niets te maken met een tekort aan verantwoordelijkheidsgevoel maar met je collega's ook niet te kort doen.

Nooit loslaten is een mooi recept voor burn out.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:12

Ik moet wel zeggen dat ik gewoon erg veel werk en in vrije tijd zit ik ofwel in Afrika of op een paard. Of ik lig te slapen of zit in bad. Dat is ook moeilijk dan om te reageren dan haha. Verder open ik mails dan bvb gewoon de hele periode niet. Zodra ik er naar kijk ga ik erover stressen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:59

Goof schreef:
Is het aantal uren dat jullie werken een bewuste keuze? Moet je fulltime ivm vaste lasten? Wil je fulltime om te sparen en later te profiteren? Kan je juist minder omdat je genoeg verdient en meer vrije tijd wil?
Of kwam de functie gewoon zo en was er geen keuze in uren?

Ik had alle mogelijke varianten van 30 tot 40 uur (in stappen van 2 uur) kunnen kiezen en dat is dan omgekeerd evenredig met je vakantiedagen. (Al betekent 34u of minder wel een 0.8fte salaris.) Maw ik heb nu 40u zodat ik langer vakantie kan nemen ipv elke week een middag vrij :j

Voor het geld hoef ik het niet te doen en misschien ga ik nog wel eens terug in uren maar ik vind het gewoon veel te leuk!

Ik lees vaak "ik werk om te leven, ik leef niet om te werken" maar dat laatste voel ik echt niet := vind het gewoon onwijs leuk wat ik doe en ga echt met plezier naar mn werk.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 00:11

Thioro schreef:
Toch heeft Idinn gelijk. Dat het nooit stopt doe je zelf.
Personeel kan opgeleid worden.
En dan wel zodanig dat ze ook zonder leidinggevende de toko een week draaiende kunnen houden.
En klanten kunnen opgevoed worden en dan wel zodanig dat ze ook kunnen begrijpen dat je competent personeel hebt en die ook in jouw plaats een dossier kunnen volgen.
Dat het nooit stopt is vaker een probleem van bedrijfsleider die niet kan loslaten dan van personeel/klanten die niet zonder kunnen.

Als mijn bazen op vakantie gaan, zijn ze van de aardbodem verdwenen en heeft iedereen het er maar mee te doen. Sommige bazen moeten wel door vrouwlief naar de Seychellen od ontvoerd worden om niet met het werk bezig te zijn maar ook die zijn dus *poef* weg.
Nu in het huidige bedrijf zijn er meerdere leidinggevenden en er blijft idd altijd wel 1 op post.
Maar toen ik in bedrijven werkte waar er maar 1 leidinggevende was, ging die toch ook echt op vakantie. Letterlijk, ver weg. Nog nooit een bedrijf ontploft door afwezigheid van leidinggevende.

Als je er gek van wordt, wordt het tijd om aan de rem te trekken. Verlof is verlof. Automatische out of office reply op mail en tel en je bekijkt het wel weer bij terugkomst.


Eens, ben er druk mee op personeel op eigen poten te laten staan en niet voor elke vraag van klant mij te mailen. Maar goed, net een nieuwe, 1 die met ziekte en uitval kampt en wss lange tijd niet aanwezig zal zijn.
Heb al bewust 1 dag in de week standaard vrij gepakt om te kunnen spenderen met mijn paarden. Heb in 5 weken niet meer gereden omdat het zo druk was op werk, al donker, geen zin, moe, regen blablabla.
Allemaal rotsmoezen omdat het werk teveel tijd inneemt.
Maar goed, work in progress.
Opzich is het stiekem wel heel tof hoor. Maar wat meer vrije tijd voor mn beesten zou leuk zijn.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 00:16

Ik werk 36 uur (4 om 5 dagen). Die ene ‘extra’ dag vrij in de twee weken vind ik heerlijk!

Uiteindelijk wil ik 32 uren gaan werken maar ik heb nu een duur huurappartement in de particuliere sector dus ik wacht mijn kans af op de huizenmarkt alvorens ik die stap ga maken. Ik maak nu nog (te) graag gebruik van mijn fulltime inkomen om van te sparen en het scheelt ook bij de hypotheekaanvraag.

Over het loslaten; dat heb ik na wat geploeter goed geleerd bij mijn vorige baan. In het begin gaf ik de cliënten een vinger en grepen ze mijn hele hand. Nee, arm zelfs :') toen heb ik voor mezelf echt een strak regime ingesteld. Dat was voor mij wennen en ook voor de cliënten, maar daarna; ik had het jaren eerder moeten doen haha. Ik werkte daar overigens 40 uren per week maar koos ervoor om mijn telefonische bereikbaarheid wat beter te sturen :) dat maakte het een stuk minder hectisch.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:53

Vriendlief en ik werken allebei 36 uur. Ik werk ook weekenden waardoor ik met slim plannen best wel eens een weekje vrij kan nemen zonder dat het mij uren kost.

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:53

Ik werk sinds ik van school af kom al 36 uur, nooit 40 gewerkt. Bij mijn twee werkgevers was 36 ook de norm dus ben verwend :') mijn nieuwe baan (buitendienst sales) is ook voor 36 uur. Is internationale functie en ik ben zelf verantwoordelijk voor m’n agenda en het slagen van m’n plan om 36 uur te werken. In mijn geval is dat een extra telefoon voor alleen zakelijke dingen en gewoon plannen en ook soms nee zeggen.

Financieel gezien zou ik 32 uur kunnen werken maar willen nog verhuizen dus is wat extra geld wel lekker. Vriend werkt 40 uur waarvan de helft structureel thuis.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:55

Bij ons is fulltime 36 uur. De meesten doen dat in 4x9, een enkeling in 4x8 en 5x8 afwisselend en er zijn er een paar die elke weel 5x8 werken en daarmee extra verlof opbouwen.
Ik heb 7 jaar 4x9 gewerkt en sinds 3 jaar 3x9 en 1x5.

Heel bewuste keuze, er is nu veel meer balans in mijn energielevels en ondanks dat we voornamelijk leven van mijn salaris, komen we financieel nog steeds prima uit sinds ik 32 uur werk.

Overigens heb ik een WO functie en kun je bij ons in dienst komen vanaf 27 uur en als zelfstandige kun je ook voor 1 dag pw worden ingezet.
Dus ook voor WO functies kun je best parttime werken. Ook promotie is in deeltijd gewoon mogelijk.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:35

Ik zit in 5 ploegen, 6 dagen werken. 4 vrij. Gemiddeld zit ik op 34 uur per week.

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:48

Goof schreef:
Is het aantal uren dat jullie werken een bewuste keuze? Moet je fulltime ivm vaste lasten? Wil je fulltime om te sparen en later te profiteren? Kan je juist minder omdat je genoeg verdient en meer vrije tijd wil?
Of kwam de functie gewoon zo en was er geen keuze in uren?

...


Ik werk fulltime (zzp, 40-50 uur) omdat 1) ik in een erg dure regio woon en onze huur dus redelijk hoog ligt, 2) ik binnenkort graag een lening voor een huis wil zien te bemachtigen en dus moet kunnen aantonen dat ik genoeg verdien, 3) ik mijn werk erg graag doe, 4) ik het eng vind om nee te zeggen tegen klanten/leuke projecten :D

Hoewel mijn inkomsten sinds het begin vrij stabiel zijn, blijft het freelancebestaan toch wat spannend. Vaak werk ik een maand erg veel met de gedachte dat het de volgende maand wel eens rustig zou kunnen zijn. Het is zelden echt rustig (luxeprobleem).

Ik heb overigens geen kinderen en mijn partner werkt (in loondienst) ook fulltime. :)

Begin november heb ik voor het eerst sinds anderhalf jaar een week vrij, al mijn klanten zijn op de hoogte. En spannend dat ik het vind :') Ik hoop dat het lukt om alles even helemaal af te sluiten, ik heb het toch wel nodig. :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:00

Ik werk 36 uur (3x8, 2x6). Bewuste keuze? Tjah, van minder kan ik niet rond komen, en 40 uur wilde ik pertinent niet meer met een hond en een paard.
Wat hier ook gezegd wordt: in hbo en wo functies is minder dan 32u vaak geen optie. Ik ben expres niet verder gegaan met mijn vorige werk (consultancy) omdat 40 uur daar een soort minimum is, doe de reistijd erbij en je zit zo aan 50-60 per week. Daar pas ik voor. Nu werk ik wel wat onder niveau (hbo functie, wo opgeleid, en helaas geen groei mogelijk hier), maar heb ik wel meer rust en minder reistijd en dat is me ook wel wat waard.