Hoeveel uur werken jullie per week?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:12

Ik ben op papier voor 37,5 uur aangenomen maar wij hebben geen eindtijden.
Ik begin om 06:00 uur van ma t/m vr en heel soms een paar uur op zaterdag 11.00 t/m 13.00.
De eindtijden liggen door de weeks tussen 14:00 en met uitschieters tot 18:00.

Ik werk in de logistiek dus wij zijn klaar als alle vrachtwagens hun orders hebben gehaald en
alle werkzaamheden voor die dag klaar zijn.

wyoming

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:15

Ik werk op dit moment niet en ben daar tevreden mee.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:17

Ik werk gemiddeld tussen de 24 a 32u per week, verdeeld over 4 dagen.

Ik vind heerlijk om een werkdag van 6u te hebben en 3 dagen weekend. Mn contract is een 24u contract. De overuren zijn optioneel, waardoor het fijn voelt om soms wat extra te draaien. Ik geniet hier echt van!

suus_toes

Berichten: 987
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:19

Ik heb op papier 28uur in de zorg.
Maar erg wisselend hoeveel ik werk per week.
Daarnaast aan huis nog een massagepraktijk.. :)

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:22

Ik werkte 36 uur en vond dat prima. Helaas nu al ruim anderhalf jaar in de ziektewet en zit inmiddels weer op 9 uur. Het is nog onbekend wat mijn definitieve aantal uur gaat worden, maar 36 vermoedelijk niet meer, helaas.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:32

Ik heb momenteel een contract van 20 uur per week, maar wegens ziekte werk ik nu minder. Doel is om langzaam weer naar die 20 terug op te bouwen natuurlijk :)

Fem

Berichten: 12514
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:37

24 uur per week, volledig nachtdiensten in de gehandicaptenzorg.
(overigens komt het dan wel eens voor dat ik er 40 in de ene week werk en dan maar 6 in de andere (voelt dan als vakantie).

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:45

Werk voor mezelf, zo'n 3 dagen in de week, maandag en woensdag de hele dag en dinsdag en donderdag alleen in de ochtend, elke vrijdag vrij! Zo fijn je eigen werktijden in te kunnen vullen.

Manlief werkt 40+ uren

Financieel redden wij het meer dan prima :+

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:47

JusticeJ schreef:
Captain schreef:
36u in 4 dagen, dikke prima! Ik wil nooit meer 5 dagen werken, het drie dagen weekend is me te heilig geworden. :')


De heilige 36/4 zal steeds meer een standaard worden denk ik, gelukkig maar


Dan moet het werk er wel geschikt voor zijn he...

Er zijn nog altijd heel wat 24-uurs bedrijven... Ik en mijn vervanger kunnen niet zomaar een dag allebei vrij nemen :')

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:01

32 uur. Maar aan het dromen over 24 uur. Werk nu regelmatig in de zorg, maar wil eigenlijk uitzoeken hoeveel verschil het nu eigenlijk maakt als ik terug onregelmatig ga werken maar wel minder uur. Weet er iemand hoe je kunt berekenen hoeveel je er dan netto op jaarbasis op achteruit gaat? Dus inclusief belasting et cetera?

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:02

op papier 24 maar in praktijk afgelopen jaar 32.. veel overuren dus. Ik vind het teveel kom in de knel met gezin en dieren.. ik hoop dat t snel weer 24 wordt. mijn man werkt meer gemiddeld 50 uur p week.. we werken beide onregelmatig..

Doubtless

Berichten: 8499
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:10

40-50 uur per week bij 1 werkgever. Ik vind het lastig: ik zou graag minder willen werken, maar het stigma rond parttime werkende vrouwen houdt me tegen. Financieel zou het wel kunnen. Dus "later" ga ik wel wat minder werken, bijvoorbeeld. Als er kinderen komen.

Jojoju

Berichten: 3794
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:29

Ik 0, mijn man heeft een eigen bedrijf.

Ik ben thuis bij de kinderen en dat vind ik tot nu toe toch echt de zwaarste baan die ik OOIT heb gehad. En dan hebben we nog makkelijke kinderen (1&2) die nooit wakker worden in de nacht en smorgens braaf wachten tot ik ze om 8 uur uit bed haal. En ze gaan er om 19 uur in.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:48

Ik gemiddeld 32 uur in de zorg dus onregelmatige diensten. Ik vind het voor in de zorg precies genoeg. 36 uur is fulltime maar de onregelmatigheid maakt dat best lastig.

PK_L
Berichten: 544
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:56

Altijd met plezier 40u gewerkt, na eerste kindje werd dat 32u. Nu na tweede kindje werk ik 24u (8u ouderschapsverlof) met veel pijn en moeite van werkgever uit. Het is inderdaad wel dubbel, ook ik had altijd wel moeite met dat stigma zoals hierboven al benoemd werd..

Maar ik merk nog niks van 4 dagen als nieuwe norm hoor. Ik zit in de (online) retail en daar willen ze toch echt liever dat je de maximale uren van de arbeidstijdenwet komt werken dan minder. 40 uur wordt dus eerder als minimaal gezien. Transport is (naar mijn ervaring via mijn man uit) ook zo'n sector.

Ik zie best vaak nog pittig aantal uren in combinatie met onregelmatige diensten voorbij komen. Lijkt mij heel pittig, respect voor jullie!

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:02

30,25h :)

Altijd 38 a 40h gewerkt.
Toen minder gaan werken om een bijberoep uit te voeren.
Nu gestopt met het bijberoep, maar is man een extra bijberoep gaan uitoefenen.
Ik doe dus in mijn 'vrije' uren zijn administratie, de boekhouding, de webshop, het huishouden, de honden, de paarden, de winkel, ... , zodat hij zijn tijd vrij heeft na zijn werk :)

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:03

Ik werk 30 uur in de zorg verdeeld over 5 dagen in de week. Hiervoor werkte ik 24 uur maar werkte toen nog op een woning en nu meer regelmaat gelukkig. Wel zou ik ooit in de toekomst als dit financieel mogelijk is een dag minder willen werken en dit willen besteden aan mijn fotografie. Maar dat is allemaal toekomst muziek :)

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:07

Twee jaar terug werkte ik zo'n 42,5 tot 45 uur per week. Nu 40 uur uitgesmeerd over vijf werkdagen (als het druk is kan ik nog wel eens weken hebben van 42 uur) :)

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:08

Ik volg een voltijd hbo studie en werk daarnaast gemiddeld 16 uur in de week. In de rustige studie weken en de vakanties zijn dat er meer. Nu met mijn scriptie die ik dit half jaar moet doen is het soms wel even pittig om te combineren maar verder heb ik niks te klagen. En op deze manier ben ik niet financieel afhankelijk van een lening of van mijn ouders (ik ben op het moment van schrijven 20 jaar oud). Dat vind ik zelf enorm prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:08

Ik werkte altijd 32 uur niet meer en niet minder. Nu heb ik nieuw werk in een andere sector en kan ik gemakkelijk aan 40 - 50 uur in de week komen. Het zijn dan nachten met begin tijd half 1. Terugkomst zou dan rond half 9 moeten zijn. Maak saar maar snel half 10 van.

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:22

Ik werk nu 32 uur per week en vind het eigenlijk wel prima. Heb wel het idee dat als ik dadelijk wat langer bezig ben en mijn draai heb gevonden, 36 uur te gaan weken. Dat werd me toen al aangeboden, maar ik werk pas drie maanden. Dus rustig aan. :o

Serendipity1

Berichten: 6045
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:39

Doubtless schreef:
40-50 uur per week bij 1 werkgever. Ik vind het lastig: ik zou graag minder willen werken, maar het stigma rond parttime werkende vrouwen houdt me tegen. Financieel zou het wel kunnen. Dus "later" ga ik wel wat minder werken, bijvoorbeeld. Als er kinderen komen.


Waarom houdt het je tegen? Ik snap het wel hoor, ik ben ook de enige in mijn team die parttime werkt. Geen kinderen. Daar wordt ook een beetje raar tegenaan gekeken maar boeien, het is mijn leven

moonsparkle
Berichten: 21747
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:49

Doubtless schreef:
40-50 uur per week bij 1 werkgever. Ik vind het lastig: ik zou graag minder willen werken, maar het stigma rond parttime werkende vrouwen houdt me tegen. Financieel zou het wel kunnen. Dus "later" ga ik wel wat minder werken, bijvoorbeeld. Als er kinderen komen.


Fijn dat het stigma er is, dat kan het voor jou ook makkelijker maken om aan te geven dat je minder wilt werken, want zo raar is dat toch niet?

MarjanB

Berichten: 16505
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:06

Doubtless schreef:
40-50 uur per week bij 1 werkgever. Ik vind het lastig: ik zou graag minder willen werken, maar het stigma rond parttime werkende vrouwen houdt me tegen. Financieel zou het wel kunnen. Dus "later" ga ik wel wat minder werken, bijvoorbeeld. Als er kinderen komen.


Ik ken het, ook minder kans op promotie enz maar ik moet zeggen dat ik nu een hele gave baan heb aangenomen en ze juist blij waren met eindelijk een vrouw in het team en over 36 uur werken deden ze helemaal niet lastig. Ze hebben zelfs in de voorwaarden staan dat iedereen elk jaar minimaal 3 weken aaneengesloten vakantie op moet nemen. En 30 vrije dagen bij 40 uur. Vind dat echt een goede zaak :)

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:11

Ik werk momenteel 40 uur op kantoor (nu dan thuis) en wil dat dit jaar nog terug brengen naar 36 uur over 4 dagen. En uiteindelijk naar 32 uur, gewoon om meer tijd over te houden voor mezelf en de paarden