Wat is jouw beroep?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gothico

Berichten: 1342
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:03

Wat ik wilde worden is nooit echt gelukt.
Of bioloog of archeoloog.
Nu doe ik veel aan zelfstudie en weet ik behoorlijk veel over de natuur/milieu. (houd mij er erg mee bezig). Maar heb geen diploma daarvoor.

Nu loop ik dus op een zorgboerderij/huifkarcentrum en doe ik alles wat er te doen is.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:14

Fysiotherapeute in een ziekenhuis.
Wilde eerst dierenfysio worden, maar zag al snel in dat dat te hard werken voor te weinig geld zou worden. Gelukkig is gewone fysio al superleuk :D

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:24


vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:16

Behalve dat ik werkzaam ben als instructrice werk ik ook nog wat uurtjes op kantoor als klantenservice medewerkster :)

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:11

Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?


Als kind zei ik altijd al dat ik DevOps Engineer wilde worden. *\%/*

Ohnee. Ik moest en zou dierenarts worden. Via, via, via ben ik de IT in gerold en blijven plakken en ik heb hier genoeg groeimogelijkheden om tevreden te zijn. Ik leer elke dag weer wat nieuws en een paar keer per maand leer ik dat een ; of een hoofdletter vergeten heel erg is. :')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:18

Shae schreef:
Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?


Als kind zei ik altijd al dat ik DevOps Engineer wilde worden. *\%/*

Ohnee. Ik moest en zou dierenarts worden. Via, via, via ben ik de IT in gerold en blijven plakken en ik heb hier genoeg groeimogelijkheden om tevreden te zijn. Ik leer elke dag weer wat nieuws en een paar keer per maand leer ik dat een ; of een hoofdletter vergeten heel erg is. :')


En dat je je een ongeluk zoekt, je iemand helemaal radeloos vraagt waar het aan ligt en hij het in 5 minuten heeft gefikst :') .
Het leven van een developer _O-

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:20

Ik werk voor een incassobureau als collector en doe daarnaast een stukje training en opleiding van de medewerkers en nieuwe instroom daar.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:35

Ik ben ooit begonnen als equine technician, daarna een carrière switch gemaakt naar rayonmanager en nu ben ik al 4 jaar familymanager. Daarnaast run ik nog een kleinschalige pensionstal en open ik volgend voorjaar een bed & breakfast.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:07

Es_ther schreef:
En dat je je een ongeluk zoekt, je iemand helemaal radeloos vraagt waar het aan ligt en hij het in 5 minuten heeft gefikst :') .
Het leven van een developer _O-


Ik zat vandaag buiten m'n method te werken. Met 2 man naar gekeken, want kon het niet vinden.

Een kwartier later de } een heel eind naar onder gezet. :')

Nyaleti

Berichten: 6126
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 01:11

Vanaf jongs af aan al 'iets met dieren'. Dat is paraveterinair geworden :D 3 jaar flutbaantjes gehad omdat er geen werk te vinden was maar zou alsnog niks anders kunnen verzinnen wat ik zou willen studeren in NL. Komende maand mag ik beginnen als paravet dus de aanhouder wint!

Mijn goal is inmiddels aangepast naar 'iets met wilde dieren in Afrika' dus ik hoop over een tijd mijn papieren te halen voor safari gids en tegen die tijd ook beter mijn richting te weten; natuurbehoud / onderzoek of wildlife paraveterinair :D

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:12

Ik wilde graag met kinderen werken vroeger. Tijdje in de jeugdhulpverlening gewerkt. Maar Uiteindelijk bij volwassenen beland in het beschermd wonen. Met heeeel veel plezier gewerkt maar door mijn verhuizing naar een andere provincie moest ik toch op zoek naar wat nieuws. Per toeval in een opleidingstraject tot Wmo&jeugd consulent terecht gekomen.
Nu werk ik met veel plezier als Wmo consulent (met name voor de complexe casuïstiek) bij een gemeente. Het is minder hulpverlenen en meer een ‘regiefunctie’ en dat bevalt super. Je betrokkenheid creëer je zelf :j . Ik ben betrokken bij mijn cliënten en fungeer vaak als spar-partner voor de betrokken hulpverleners. :D
Ik hoop ooit door te kunnen groeien naar een kwaliteitsfunctie binnen dit domein.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:56

Ik weet eigenlijk niet wat ik vroeger wilde worden. Van alles, en toen advocaat omdat m'n moeder advocaat was :+

Ik ben uiteindelijk politicologie gaan studeren omdat ik dacht dat economie te moeilijk zou zijn (maar eigenlijk had ik gewoon een hele slechte docent in de 5e en 6e). Politicologie was veel te abstract en wollig dus daar ben ik na 9 maanden mee gestopt, en toen in een soort "ik moet toch wat volgend jaar" impuls gesolliciteerd voor een accountancy traineeship in de UK :+ Inmiddels ben ik management accountant/controller bij een grote projectontwikkelaar, nog steeds in de UK. Heel leuk werk, en een heel leuk bedrijf, maar op de lange termijn wil ik ernaast part time met mijn vriend een fysio en strength & conditioning coaching praktijk :D Of ja, part time voor mij, full time voor hem - hij is fysio en S&C coach.

marleen_88

Berichten: 14048
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:41

Ik wilde politie te paard, kraamverzorgster of kleuterjuf worden.

Ik ben leerkracht basisonderwijs (groep 3) en vakdocent bewegingsonderwijs.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:09

Volgens mij ben ik vanalles al geweest.
Begonnen op mijn 15e als hulp in de bibliotheek en kassière, toen bij de politie gegaan, dan beveiliger, ondertussen de totale administratie van mijn partners bedrijf, eigen bedrijf gehad, bij de Mars gewerkt, paardentransport gedaan, toen in een dierenwinkel gewerkt, nog als overledenenverzorger én manusje van alles bij een manege.
Nu doe ik geen werk buitenshuis, maar ben een verenigingsmens, zit in bestuur en comités, sport ik met mijn honden en dat bevalt me super.

Waarom zoveel verschillende banen? Ik weet niet, houd van afwisseling, wil me niet binden.
Ik vond de overledenenzorg en de baan bij de manege het allerleukst, maar dat was fysiek niet haalbaar.

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:13

@imker Hoe ben je in de overledenzorg terecht gekomen?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:36

moonsparkle schreef:
@imker Hoe ben je in de overledenzorg terecht gekomen?


Mijn vader overleed vrij plotseling en we wilden hem mooi opbaren, maar ik wilde hem niet met een ijsplaat onder zich. Dus Thanatopraxi gedaan bij hem en ik ben er tijdens de hele behandeling bij geweest. Iets wat ik niet iedereen aan wil raden, btw. Maar goed, de behandeling van mijn vader tijdens het uitvaartproces was zo mooi en respectvol, dat ik dat ook wilde doen. Er was toevallig daarna een functie vrij als overledenenverzorger en heb gesolliciteerd.
Aangenomen uiteraard en behoorlijk wat verzorgingen en uitvaarten gedaan.
Helaas is het fysiek erg zwaar (mentaal had ik er geen problemen mee) en het werd zwaar onderbetaald. Dus gestopt om die redenen.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:59

Hbo-docente in de paardensport :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:24

Ik ben afgestudeerd als Bachelor Verpleegkunde, maar heb me het laatste jaar meer gericht op sociale verpleegkunde. Ik werk nu al een aantal jaar in een WZC waar ik de opnames verzorg, wachtlijsten beheer etc en dan een tijdlang ook 10u/week in de zorg stond als mobiele verpleegkundige. Tijdens de lockdown werd dat fulltime de zorg in en dat is helaas niet uitgedraaid zoals het had moeten gaan... Dus nu voorlopig alleen mijn bureauwerk. Ik werk parttime 30u/week.

Wou ik dit doen als kind? Nee, mijn ambitie lag eerder richting Medical Office Management en anders richting Medische Beeldvorming. Op de middelbare school werd bij afstuderen elke hogere opleiding afgeraden, ik kon beter gewoon gelijk werk gaan zoeken achter de kassa. Ik heb toen eerst wat jaren in een ziekenhuis aan de balie gewerkt, maar in 2012 toch de stap gezet tot de HBO-V en die is gelukt :D

Ik weet echter niet of ik dit ga blijven doen. Veranderen van job, blijven en combineren met iets in bijberoep, nieuwe studie doen naast mijn job, allemaal nog in het stadium willen en wegen.