Wat is jouw beroep?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:19

Wat leuk om te lezen, zo divers!

Ik werk als secretariaat medewerker bij een paardenstamboek.
Daarvoor als tandartsassistente, hier heb ik ook mijn diploma's voor maar dat verveelde toch na wat jaren..

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:20

mvdbijl schreef:
Wat leuk om te lezen, zo divers!

Ik werk als secretariaat medewerker bij een paardenstamboek.
Daarvoor als tandartsassistente, hier heb ik ook mijn diploma's voor maar dat verveelde toch na wat jaren..
Leuk, toevallig het NRPS?

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:23

Super leuk om te lezen wat iedereen doet qua werk!
Ik ben zelf verpleegkundige in het ziekenhuis en werk dan op een chirurgische afdeling (hoofd hals chirurgie)
Nu bezig met opleiding oncologie verpleegkundige. Valt mee wel enorm zwaar in deze tijd.. sws al ontzettend pittig naast mijn (bijna fulltime) contract. Maar in deze tijd helemaal met al die extra druk...

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:47

Ik werk op een zorgboerderij. Ik doe er alles wat nodig is en waar ze mij kunnen gebruiken.
Wat ik er doe is heel uiteenlopend. Verzorging van de dieren, schilderen en scooteronderhoud(zijn voor verhuur) zijn wat dingen die ik doe. Maar je kunt het zo gek niet verzinnen en ik doe het.

Daarnaast ben ik muzikant en zou ik dit jaar eindelijk meer dagen op festivals staan. Maar corona zorgde ervoor dat bijna alle optredens niet door konden gaan.

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:45

Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:02

Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?


Niet wat ik vanaf kinds af aan wilde, dat was nl. dierenarts. Maar naar het MBO gegaan (dierenartsassistent) en dat zou dan een lange weg worden. Wel naar HBO gegaan met het idee om alsnog naar de universiteit te gaan. Maar in het eerste jaar bleek dat ik marketing toch óók wel heel leuk vond en goed technisch aangelegd, dus de stap naar online was heel klein. Dus ik ben wel op mijn 2e keus terecht gekomen.

En qua bedrijf ben ik ook heel blij, ik zou geen marketing voor een verzekeraar willen doen ofzo.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:07

Citaat:
Leuk, toevallig het NRPS?


Nee, bij het NMPRS :)

Ben ik geworden wat ik vroeger al wilde? Nee, maar ik wilde wel graag iets met dieren of paarden doen.
In zekere zin doe ik dat nu wel, vooral de keuringsdagen en de events die we ter promotie van het ras doen zijn erg leuk en ik heb door deze baan veel tijd voor mijn eigen paarden.
Bij elke andere baan die ik heb gehad was voor de paarden zorgen altijd rennen en vliegen voor- en na werktijd. Mijn man heeft een eigen bedrijf wat goed gaat dus kon ik in deze luxe positie een baan voor 2 tot 3 dagen nemen.

Niki_

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:12

Ik werk als incassomedewerker bij een advocatenkantoor!

Hier ben ik via via ingerold (een vriendin van mij werkt op hetzelfde kantoor als juridisch secretaresse), ik heb verder ook helemaal geen achtergrond in rechten (ik heb Engels gestudeerd).
Wat ik later wil worden als ik groot ben weet ik nog steeds niet :D voor nu vind ik dit een hele leuke werkplek!

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:13

Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?


Ik wilde altijd juf worden. Ook even de PABO gedaan, maar dat was hem toch niet. Dus toen een design opleiding gaan doen en nu (ongeveer) in die branche werkzaam maar doe nu een deeltijdopleiding om hopelijk ooit als animator te werken.

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:30

Ik riep vroeger altijd dat ik advocaat ging worden! Dat heb ik een hele tijd links laten liggen en de opleiding Leisure & Events management gedaan. Die opleiding is niets voor mij. Het werkveld is leuk maar van de opleiding zelf werd ik echt niet gelukkig. Nog een paar dingen afronden en dan heb ik mijn AD diploma. En als ik voor februari een werkplek heb gevonden ga ik HBO Rechten duaal starten!!!
Dan dus toch nog iets in de richting van wat ik vroeger als klein meisje altijd al riep!

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:31

Ik heb nooit geweten wat ik wilde worden. Nu ben ik 20, dus ik kan nog vanalles worden, maar ik weet het nog net zo min als "vroeger" :+

Opleiding mediavormgeving gedaan, als bijbaantje op de manege begonnen en nu een contract van 24 uur wat straks meer gaat worden, en de ORUN gevolgd. Geef veel les, doe de kantine, bosritten en andere voorkomende werkzaamheden.

Wel weer aan het kijken naar een studie o.i.d. Defensie spreekt me aan, maar ergens toch ook weer niet. Ik zal altijd blijven twijfelen denk ik :+

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wat is jouw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:48

Ik wilde vroeger dolfijnentrainster worden en later dierenarts. Maar goed, ik was echt kei slecht in natuurkunde wiskunde etc dus toen is het rechten geworden..

Annabel

Berichten: 4868
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:09

Fading schreef:
Annabel schreef:
Als er 112 wordt gebeld kom ik eraan met toeters en bellen.. :D



Ohhh geweldig *\o/*


Ailill schreef:
Annabel schreef:
Als er 112 wordt gebeld kom ik eraan met toeters en bellen.. :D
Dat lijkt me zó onwijs tof :D


Ja echt fantastisch! zou niet anders meer willen. :)

sabineG schreef:
Annabel schreef:
Als er 112 wordt gebeld kom ik eraan met toeters en bellen.. :D


Zal ik je aansturen dan?


Hee wat leuk! uiteraard! {:}

Dioxide schreef:
Annabel schreef:
Als er 112 wordt gebeld kom ik eraan met toeters en bellen.. :D

Gaaf! Dat is echt altijd mijn enige droombaan geweest :o


Kan altijd nog hé!! :D collega's nodig en hoe!

Dyphusion schreef:
Annabel schreef:
Als er 112 wordt gebeld kom ik eraan met toeters en bellen.. :D

In de rode, gele of witte? :D


Witte! boeven vangen mag ik ~~}>

Annabel

Berichten: 4868
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:10

daantjuhhh schreef:
sabineG schreef:
Generalist op de leukste politie meldkamer van oost nederland!

Aahh. Ik zou dit jaar een dagje mee lopen op een meldkamer.

Vanuit werk kon je voor een aantal dingen opgeven en deze had ik gekozen. Helaas gooide Corona roet in het eten.

Super jammer! :( echt kicke hoor een dagje meelopen.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:14

Ik wist nooit wat ik wilde worden. Toen ik op mijn 15de moest kiezen gekozen om MBO dierverzoring te gaan doen.
Dat bleek, tijdens de opleiding, al snel niets voor mij maar MBO wel afgemaakt om naar het HBO te kunnen.
Met nog steeds niet helder wat ik wilde worden gekozen voor HBO Bedrijfseconomie.

Tijdens mijn eerste jaren werken werd mij wel duidelijk dat dit het ook niet was. Maar ik had nog steeds niet duidelijk wat ik wel wilde?

Tijdens een groot project de Finance/IT ingerold, inmiddels geheel de finance uitgerold en geheel werkzaam in de IT.

Dat wat ik nooit voor mogelijk had gehouden (Rox en IT) is het wel geworden. Ik heb helemaal mijn draai gevonden in de IT!

xxxmh

Berichten: 3483
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:23

Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?


Ik wilde altijd kapster worden en toen heb ik in de 1e klas een snuffelstage gelopen bij een kapsalon en mocht alleen maar haren opvegen en in een hoekje zitten en handdoeken wassen. Mocht niet eens mee kijken. Toen was ik er klaar mee en een meisje uit mijn paardrijles deed de opleiding pedagogisch medewerker en ze vertelde over dat beroep en opleiding en dat leek mij geweldig dus 4 jaar later de opleiding gedaan en sinds 2017 werkzaam in de kinderopvang.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:25

Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?


In mijn geval niet geworden wat ik wilde. Hoewel ik als kind 'mama' opschreef in de vriendenboekjes :+ Maar dat is meer voor de lange termijn.

Ik heb neurowetenschappen gestudeerd en wilde door voor een PhD. Deels vanwege een groot gebrek aan beurzen en onderzoeksgeld (viel overal net buiten qua onderwerp, de grant waar ik wel bij paste had een kans van ongeveer 1-2% :+ ) en wat twijfels over de groep waar ik destijds bij zat, ben ik 'tijdelijk' de start up-wereld ingerold en nu vind ik dat eigenlijk ook wel leuk. Heel vernieuwend, die bedrijven zitten allemaal nog vol energie.

Mis het echte onderzoek doen wel enorm, maar het werk is wel veel rustiger, zonder stress. Misschien dat ik op de langere termijn alsnog wel een promotietraject in wil.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:37

Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?

Tot de tweede klas heb ik volgehouden dat ik 'iets met dieren' wilde doen, maar dat is overduidelijk niet gelukt. Vervolgens heb ik een jaartje ICT genoemd, wat het uiteindelijk ook geworden is. Vanaf de derde klas ging mijn interesse echter uit naar scheikunde en uiteindelijk heb ik Medisch Farmaceutische Wetenschappen gestudeerd, dus de ICT was wel met een omweg. Voornamelijk omdat ik na mijn afstuderen maar niet aan de bak kwam. Ik heb anderhalf jaar in de bijstand gezeten. In die tijd wel deeltijd als bijlesdocent op een huiswerkinstituut gewerkt.
Het was mijn zusje (destijds applicatiecoördinator) die opperde dat ik het wellicht eens in de zorg-ICT moest proberen. Een gouden tip, want binnen no-time had ik een baan als software consultant bij een EPD-leverancier.
Een jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar het applicatiebeheer. Vooral omdat ik hier dichter op de inhoud zit en het toch blijft kriebelen om iets in de farmacie te doen. Wie weet dat dit mijn kansen iets vergroot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:43

Ik wilde altijd tandarts worden :D Dit voorjaar ga ik meedoen aan de decentrale selectie voor mondzorgkunde. Hopelijk lukt het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:44

Ik werkte als BIM modelleur. Dit werk heb ik zo'n 1.5 jaar gedaan. Na het laatste ontslag heb ik er voor gekozrn de transport in te gaan als nachtkoerier op de bus. Plan B als bouwkunde mislukte was tattoeerder worden, nu wil ik dit nog steeds. Maar heb wel een leermeester nodig (en slachtoffers natuurlijk). Dus nachtkoerier it is.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:12

Zoals zovelen wilde ik graag "iets met dieren" doen. Ook winkeltje spelen was favoriet bij mij en zolang ik mij kan herinneren vier ik Koninginnendag en nu dan Koningsdag met twee kleedjes op de vrijmarkt.

Ik heb acht jaar in een dierenspeciaalzaak gewerkt tot de gemoederen te hoog opliepen: ik wilde dat mensen minstens twee dieren kochten bij groepsdieren incl een ruime kooi en weigerde vissenkommen. Mijn chef boos want zo verkochten we veel te weinig, want 1 dier vinden mensen al duur, laat staan 2. En de goedkoopste kooi moest ik er gewoon bijverkopen, niet de ruimste. En vissenkommen verkochten we het meest. Daarnaast kreeg ik een enorme hekel aan het standaard vlooienpraatje wat elk jaar terugkwam en wat steeds discussies opleverde dat ik op zoek ben gegaan naar een andere baan. Maar wat?

Toen de catering ingerold als kantinemiep. Daar al mijn diplomas en certificaten in gehaald en dat vond ik eigenlijk wel heel leuk. Vooral de koude kant: belegde broodjes maken. Na twaalf jaar werd het tijd voor wat anders en heb ik bij het grootste cateringbedrijf van de BeNeLux gesolliciteerd. Ik werd meteen aangenomen en mijn salaris ging in een ruk omhoog. Bleek ik al jaren onderbetaald te worden. Iedereen blij tot... Corona in Nederland kwam. Mijn contract liep in maart af en daarna zou ik meteen een vast contract krijgen. Niet dus, want in maart ging alles op slot en tot op heden wordt er geen contract meer uitgegeven.

Toen gekeken naar wat ik leuk vind en naar wat ik kan en nu werk ik als verkoopmedewerker en broodjes smeerder bij een Bakkerij. Salaris meteen weer naar beneden want de Bakkers CAO ligt een stuk lager dan de catering. Maar ik heb altijd gezegd dat ik liever een leuke job heb dan dat ik met tegenzin naar mijn werk ga. Dus dat.

Nu ben ik niet meer bang voor een lockdown. De bakker heeft het drukker dan ooit want brood blijft broodnodig. Restaurants zijn dicht dus komen ze juist bij mij een broodje halen en omdat je weinig meer kan, maken mensen het thuis gezellig dus nemen ze ook nog wat lekkers mee.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:39

Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?



Ik doe iets waarvan ik altijd riep dat ik het nooit van mijn leven zou doen. Maar toen plaatste Ruitje in het Toos werkloos topic de vraag of er mensen in omgeving Zoetermeer opzoek waren naar een baan. En beide waren van toepassing. Het ging om de gehandicaptenzorg. Ik besloot het een kans te geven en was eigenlijk meteen verkocht met mijn hart in dit werkvak. Had ik nooit verwacht. Maar ik hou van mijn werk. Ik ben na anderhalf jaar doorgegroeid als persoonlijk begeleider. Een functie die op mijn lijf geschreven is. En ik ben nog steeds erg blij dat ik deze stap destijds heb gezet.
Laatst bijgewerkt door Olympia op 19-10-20 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:58

Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?


Dit was zeker niet mijn jeugddroom, ik wilde dierenarts worden. Dat werd me ernstig ontraden door de reumatoloog en fysiotherapeut... Het heeft me daarna lang gekost om uit te zoeken wat ik dan wél wilde. Uiteindelijk is het goed gekomen, want ik vind het heerlijk om te doen :)

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:20

Olympia schreef:
Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?



Ik doe iets waarvan ik altijd riep dat ik het nooit van mijn leven zou doen


Grappig is dat, voor mij geldt hetzelfde!
Ik wist als puber absoluut niet wat ik wilde worden, maar ik wist 1 ding zeker en dat was dat ik absoluut nooit juf/docent wilde worden.
Uiteindelijk wilde ik 'iets met Engels' en besloot de lerarenopleiding te doen. Toen volgde een stage en baan, want ik had immers ook gewoon mijn inkomsten nodig.
En nu is het 15 jaar later en hang ik nog steeds in het voortgezet onderwijs :D Ik heb ik 3 jaar geleden wel voor de duur van 2 jaar een uitstap gemaakt als ambulant coach voor jongeren met autisme en vorig jaar ben ik weer terug naar het onderwijs gegaan omdat ik het werken met groepen pubers miste.
Ik heb hier zoveel plezier in dat ik me niet kan voorstellen dat ik het onderwijs ooit nog uit ga <3

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:33

Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er is geworden wat hij vroeger al wilde worden?
Wat was je ambitie?
Of ben je hier gewoon ingerold via omwegen en blijven hangen?

Ik wilde huisarts worden of spoedeisende hulp verpleegkundige.
Ik ben nu HR Medewerker... Niet echt gelukt.

Wanneer mijn jongste naar school gaat wil ik weer een opleiding gaan volgen, weet alleen nog niet wat.