[ENQ] Manege en pensionstalling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

[ENQ] Manege en pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 10:30

Hallo allemaal!

Ik heb hieronder een enquete opgesteld, zouden jullie deze in willen vullen?
Het gaat (natuurlijk :+ ) over manege en pensionstalling
Ik zou graag willen weten of er interesse in is, in wat voor een mate, wat jullie belangrijk vinden enz.

https://www.survio.com/survey/d/W4H4O1L2Y2N7W8N1F

Alvast Bedankt!!

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [ENQ] Manege en pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:44

Ingevuld

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 10:52

poetser schreef:
Ingevuld



Dankje!

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: [ENQ] Manege en pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:33

Ik ben afgehaakt... er staan best wel wat taalfoutjes in, en het was mij bij veel vragen niet duidelijk of en hoe ik ze in mocht vullen (als manegeruiter).

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Re: [ENQ] Manege en pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 11:57

Ik ga hem nog eens nakijken, heb er nog wel zo goed opgelet, jammer dat je afgehaakt bent, er staan tekstvakken met duidelijkheid in of het over de manege of pensionstalling gaat. de vragen die er dan na komen gaat over dat onderwerp

ApoCowlypsee
Berichten: 127
Geregistreerd: 17-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:31

Ik heb hem ingevuld :)

Ik vond het een prima enquête hoor, maar als ik hier zo terugzoek op andere enquetes zie ik dat bokt gewoon heel kritisch is :')

Enquêtes zijn nu eenmaal lastig om te maken. Er zitten wel grove taalfouten in (Jou/jouw) maar ik kon er prima doorheen lezen!

Maar vrijwel overal staat iets van nvt of andere, dus mocht je optie er niet precies instaan kun je die alsnog aangeven. En bij verschillende vragen waarbij het antwoord afhangt van verschillende factoren, heb je heel goed de uitgangssituatie aangegeven. Dus in dat opzicht vind ik dit al een hele goede enquête!

Zo onduidelijk vond ik het dus in ieder geval niet.
Ik mistte wel wat meer ruimte (alsin: tekens die je mocht gebruiken) bij de open feedback vakken. 250 tekens is nog best weinig als je ook echt wilt dat men aangeeft wat ze fijn vinden en wat beter kan. Je kan nu eigenlijk maar 1 top en 1 tip geven op het idee, zegmaar :)

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: [ENQ] Manege en pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:42

Ik heb het ook niet ingevuld, heb drie paarden op drie verschillende locaties staan omdat ze alledrie andere behoeften hebben. Voor mij is er geen ideale stal, ik kijk wat voor mijn paarden ideaal is.

En de provincie heet Noord Brabant ;)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [ENQ] Manege en pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:07

Ingevuld

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:27

Wat voor mij in het oog springt: wat is er mis mee om de paarden op 7.00 buiten te gooien?? Of eerder?

Ervaring van onze stalhouder: als ik ze om 6.30 buiten gooi, heb ik weinig uit te mesten. Wacht ik tot 8.00u is het een grote puinhoop en ben ik twee keer zo lang bezig met uitmesten.

Dat zal deels komen omdat de paarden gewend zijn vroeg naar buiten te gaan (en laat binnen) maar de boer waar ik vroeger stond had hetzelfde verhaal en die man is met paarden opgegroeid, al van vader en opa.

Daarnaast, als je inspiratie zoekt over hoe je out-of-the-box kunt werken zonder radicaal te worden, ga hier eens praten: http://depaardeblom.nl/
Daar kunnen heel veel stallen een puntje aan zuigen........

Als ze niet zo ver weg zat, had ik er al lang gestaan.


Nog iets: overdekte trailerstalling. Prima om daarvoor te betalen (moet ik ook voor m'n caravan) maar de ze presteren het om meer te vragen dan wat de stalling van m'n caravan kost maar dan staat de trailer nog steeds buiten, waar mijn caravannetje onder dak staat.

Heb je echt een grote mond, zorg je dat vrachtwagens ook onder dak kunnen maar dan heb je wel veel plek nodig en je kunt je afvragen hoe zinvol dat dan is.
Mijn vrachtwagen staat ook bij een boer in een loods.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: [ENQ] Manege en pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:14

Ook afgehaakt, wat een raar uitgangspunt bij het buiten komen, samen of alleen. Ik wil mijn paard nooit in zijn eentje buiten hebben, juist socializen met soortgenoten is wat mij betreft het belangrijkst.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: [ENQ] Manege en pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:40

Dat vond ik ook gek inderdaad, dat er geen onderscheid gemaakt werd tussen alleen, in een koppel of in een kudde.

TS, ik hoop dat je toch iets aan de resultaten hebt!

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: [ENQ] Manege en pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:06

Ik heb de enquête ingevuld, ik heb wel wat tips.
- Nederlands theorie is voor mij 2 jaar terug, maar ik geloof dat het ''jonger dan 16'' moet zijn.
- Probeer logische leeftijdscategorieën te maken. Als je de beroepsbevolking onderzoekt, zou ik van die laatste categorie 46 - 66 maken en de laatste dan 67+, maar dat is dan weer raar groot. Hier weet ik de theorie ook exact niet meer van, maar ik dacht altijd dat het belangrijk is om de schalen niet te groot te maken en beschaafd. Wat je anders kan doen is zeggen, ik deel het op naar leeftijdscategorieën. (Hier; https://nl.checkmarket.com/blog/5-fouten-in-enquetes/ staat een goed voorbeeld, alleen dan zou ik van de laatste categorie, zoals eerder gezegd tot 66 jaar maken en de laatste categorie 67+)
- Als je moeite hebt met taal, laat het iemand anders doorlezen op taalfouten. Ik neem aan dat het doel van de enquête uit het oogpunt van een marktonderzoek, dan zou ik er voor proberen te zorgen dat de enquête professionaliteit uitstraalt. Ik vind het leuk om mensen verder te helpen, dus kijk daar wel doorheen, zodat ik uitgebreide feedback kan geven, maar er zijn ook veel mensen die daar op afhaken.
- Bij de vraag ''Hoe vult u deze enquête in?'' De antwoordoptie ''Als ondernemer in de hippische sector'' is niet relevant voor mij, maar het is mij onduidelijk waar mensen dat moeten invullen.
- ''Staat je (verzorg/bijrijd/lease ed) paard op een pensionstal'' heeft eigenlijk twee antwoordopties die op hetzelfde neerkomen, ik heb geen paard en nvt komen als antwoord op hetzelfde neer.
- ''Welke omschrijving hieronder komt het beste overeen met jou ideale situatie?'' heeft de optie nvt, maar al heb je geen paard, zolang je bezig bent met paarden, als manegeruiter of als professional, of gewoon als particulier, heeft iedereen een ideale situatie. Zelf zou ik er dus voor kiezen om nvt weg te laten, of mensen die niet tot de doelgroep behoren sowieso al uitsluiten.
- De belangrijkste faciliteiten vraag zou je niet verplicht kunnen stellen, dan kunnen de mensen die anders nvt moeten antwoorden de vraag gewoon openlaten. Ik geloof dat de meeste enquêtesites die ook zelf een verwerkte Excelsheet aanleveren, dan gewoon een leeg vakje of #### zeggen. Dan is het ook duidelijk dat voor iemand de vraag niet relevant was. :)
- Wat zijn voor jou de belangrijkste faciliteiten? Als dat niet relevant is, dan boeit het je niet of dan ben je geen paardensporter. Ik denk persoonlijk dat als iemand de eigen faciliteiten onder die van het paard stellen, toch wel zoiets hebben van ''als ik moet kiezen, kies ik voor faciliteit X.'' Als je geen paardenmens bent, zou ik ervoor kiezen te zorgen dat bij de 1e antwoordoptie, als je niets met paarden hebt je gewoon: ''U behoort helaas niet tot de doelgroep van dit onderzoek. Toch bedankt voor uw tijd!'' krijgt.
- Als je op de eerste faciliteitenvraag nvt moet antwoorden omdat je geen paard hebt, kun je geen combinatie maken.
- Ik weet niet of je de open vragen in kan stellen via dit programma, maar de volpension vraag is naar mijn idee aan de korte kant.

Ik mis ook vragen of je zou afknappen, als er kinderen rondlopen op een stal. Ik heb al weleens vaker gelezen, dat sommige bokkers erop afknappen als er veel jonge kinderen rondlopen, wat op een manege vaak nog wel het geval zal zijn :) Ik hoop dat je wat kan met mijn tips!

Nikass

Berichten: 16683
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:53

Ik heb het ingevuld. Heb wat te weinig ruimte voor toelichting, maar als je meer wilt weten kun je me dat vragen, via pb of in dit topic.
Verder prima enquête hoor.
Ik woon in het oosten van het land.
Ik heb mijn ideale stal nog niet gevonden en vraag me af of deze wel bestaat.
Het is meestal het éne of het andere uiterste helaas.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: [ENQ] Manege en pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:02

Ik heb hem ook ingevuld, indd weinig ruimte om dingen toe te lichten dus maar flink ingekort. :)

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 17:15

Bedankt voor al jullie nuttige info! taalfouten zal ik in het vervolg er op letten.
Helaas heb ik bij dit programma geen keus erin hoeveel tekens je kan invoeren... ik zal eens kijken of ik voor een volgende keer iets een ander programma kan gebruiken waar ik deze optie misschien wel heb. Ook heb ik hier niet de keuze om te zeggen van als je dat antwoord invult ga je automatisch door naar die vraag zodat je een heel aantal overslaat. Dat zou het makkelijkste zijn geweest, maar helaas.

Ik heb bewust de keus gemaakt om voor nu geen onderscheid te maken in met of zonder soortgenoten in de wei. omdat ik anders bang werd dat er teveel antwoord opties kwamen. Vandaar de keus om dat nu even niet te doen (voor mij is het ook altijd het liefst samen met anderen hoor:))

Ik heb de enquete stop gezet, aangezien ik aan mijn max antwoorden zat, bij meer antwoorden moet ik een abonnement afsluiten, dus voor nu is het even goed! Super bedankt voor alle antwoorden!

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:54

Ook hier de enquête niet afgemaakt vanwege de vragen over alleen en same buiten staan. Dit is voor veel mensen een erg belangrijk verschil.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [ENQ] Manege en pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:53

Volgens mij is dit een van de eerste enquêtes op bokt die ik niet raar en dubbelzinnig vond in de vraagstelling. Jammer van al die fouten in taal.