Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat ga je doen met je zorgbonus?

Op de spaarrekening zetten
88 (59%)
Besteden aan iets voor mezelf
38 (25%)
Anders
23 (15%)

Totaal aantal stemmen: 149


moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 04:42

Even iets wat ik nog niet heb gezien:
Het is jullie onwijs gegund, en ik wil iedereen bedanken voor de inzet die jullie altijd tonen, en helemaal extra in dit loodzware jaar.
Voor de mensen met nare ervaringen van de frontlinie op het netvlies gebrand, en toch doorgaan: ik vind het óntzettend knap.
En ik gun iedereen straks die dit nodig heeft de rust en eventuele hulp die nodig is, om dit een plekje te kunnen geven. :knuffel:

Mensen vinden het zo normaal, zorg.
Maar toen ik op de operatietafel lag, stond er zomaar 8 man. :oo
Dat maakte indruk.
Toen dacht ik: die staan hier allemaal voor mij, omdat ze passie hebben voor de zorg. :+:
Omdat ze voor mij willen zorgen, en dat maakte dat ik me echt geliefd gevoeld heb die dag.
Ik ben voor mijn gevoel gaan slapen omringt door liefde en zorg, en omringt met net zoveel liefde en zorg weer ontwaakt.
Zij waren mijn helden, en het liefst zou ik ze allemaal persoonlijk een kaartje sturen met hoe fijn ik het vond dat ze er voor mij waren.
Dat verdienen ze zeker. <3

Geniet van de zorgbonus, en ik zag ook al meerdere verrassende dingen voorbij komen.
Zoals goede doelen, delen met vrijwilligers, of juist die mooie camera die een bokker vast heel graag wilde kopen.
Hoe je het ook besteed: het is verdient!
Ik lees met plezier mee.

Anoniem

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:39

Onze hele ggz instelling heeft hem voor iedereen aangevraagd. Ik weet ook niet goed wat ik daarvan vind. Wij zijn een ambulant team, hebben wel extra druk / aanpassingen gevoeld maar niet (bewust) met covid patiënten gewerkt.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:42

Robijntjah schreef:
Onze hele ggz instelling heeft hem voor iedereen aangevraagd. Ik weet ook niet goed wat ik daarvan vind. Wij zijn een ambulant team, hebben wel extra druk / aanpassingen gevoeld maar niet (bewust) met covid patiënten gewerkt.



Maar waarschijnlijk wel een hoop extra inzet bij patiënten om te voorkomen dat ze in crisis raken na alle maatregelen en onduidelijkheid.
Dat merk ik namelijk wel. Ik werk op een poli binnen GGZ en het is sinds Corona zoveel meer drukte en werkdruk

Anoniem

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:59

True.
En zoeken hoe het werk vorm te geven en veel uitvallende collega's.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:26

Wij ook niet direct maar als je nog niet achterdochtig was werd je het wel door het hele corona gebeuren. Meer onrust voor clienten. Maar had het ook begrepen als het anders was. Maar ik werd er vanmorgen iig mee wakker :D

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:29

Ik lees hier dat een aantal mensen denkt dat een criterium is dat je zelf met covid patienten gewerkt hebt, maar dat is echt niet het geval. Het gaat er om dat je je extra ingezet hebt ten gevolge van de corona crisis.
De overheid heeft daar vervolgens een nogal aparte lijst voor opgesteld met beroepsgroepen waarvan zij denken dat zij in aanmerking zouden kunnen komen. Die lijst wijkt echter nogal af van het beeld dat je in de praktijk zag. Bovendien zijn het niet alleen de directe zorgverleners die zich extra ingezet hebben, ook mensen vanuit staffuncties zoals ik waren op een gegeven moment dag en nacht aan het werk zo ongeveer. Maar wij zouden dan niet in aanmerking komen voor de bonus :+
Daarom ben ik blij dat mijn werkgever gezegd heeft: we hebben met z'n allen een bijzondere prestatie geleverd en daarom vragen we het voor iedereen aan.

Ik was al aan het sparen voor een andere auto, dus dit past daar mooi bij :)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:44

Shenavallie schreef:
Zorgbonus?

Na het lezen van de rest van de posts, snap ik 'm! Ik dacht dat de zorgverzekering iets gestort zou moeten hebben, omdat je bijvoorbeeld een heel jaar nergens gebruik van had gemaakt. Maar ik begrijp dat het voor de mensen in de zorg is. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:46

Ik haal eerste kerstdag een lekker kerstdiner voor mij en mijn man, van een goed restaurant in de buurt. Manlief heeft geweldig voor mij gezorgd, zodat ik veel uren kon maken. Van stallen doen tot me mijn rust en stilte gunnen als ik uitgeteld was en dat nodig had om bij te komen. Niks was hem teveel. Dus ik wil graag iets doen voor hem.

De rest gaat bij het spaargeld.

Shaya_

Berichten: 1279
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:14

Ik werk vanaf december minder tot mijn zwangerschapsverlof (Heb ouderschapsverlof). Zo compenseer ik mooi wat ik nu minder verdien.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:22

Wat een mooie berichten allemaal <3
Hier gaat het mee in het collegegeld. Werk door het jaar heen niet zoveel, ivm studie, deze zomer heel veel gewerkt.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:43

Trim tafel gekocht en een tablet.. De rest gaat naar de spaarrekening denk ik

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:04

Achterom schreef:
Ik lees hier dat een aantal mensen denkt dat een criterium is dat je zelf met covid patienten gewerkt hebt, maar dat is echt niet het geval. Het gaat er om dat je je extra ingezet hebt ten gevolge van de corona crisis.
De overheid heeft daar vervolgens een nogal aparte lijst voor opgesteld met beroepsgroepen waarvan zij denken dat zij in aanmerking zouden kunnen komen. Die lijst wijkt echter nogal af van het beeld dat je in de praktijk zag. Bovendien zijn het niet alleen de directe zorgverleners die zich extra ingezet hebben, ook mensen vanuit staffuncties zoals ik waren op een gegeven moment dag en nacht aan het werk zo ongeveer. Maar wij zouden dan niet in aanmerking komen voor de bonus :+
Daarom ben ik blij dat mijn werkgever gezegd heeft: we hebben met z'n allen een bijzondere prestatie geleverd en daarom vragen we het voor iedereen aan.

Ik was al aan het sparen voor een andere auto, dus dit past daar mooi bij :)


Dat klopt, ik werk ook in een staffunctie en door Corona hebben wij het ook extra druk gehad en een extra prestatie geleverd, zoals bijna alle ondersteunende functies/afdelingen.
Tot en met ICT (accounts toevoegen, extra aansluitingen, extra laptops voor thuis enz) toe.
Maar toch is dit niet de insteek van deze zorgbonus geweest.
Mijn werkgever vraagt hem dus niet aan voor iedereen, ook niet voor mij en ik vind dat terecht.
Het is tenslotte gemeenschapsgeld en als een werkgever de bonus zelf betaalt, dan gaat dit af van het uiteindelijke zorgbudget, dus ten koste van de cliënten.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:07

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:19

Electra63 schreef:
Achterom schreef:
Ik lees hier dat een aantal mensen denkt dat een criterium is dat je zelf met covid patienten gewerkt hebt, maar dat is echt niet het geval. Het gaat er om dat je je extra ingezet hebt ten gevolge van de corona crisis.
De overheid heeft daar vervolgens een nogal aparte lijst voor opgesteld met beroepsgroepen waarvan zij denken dat zij in aanmerking zouden kunnen komen. Die lijst wijkt echter nogal af van het beeld dat je in de praktijk zag. Bovendien zijn het niet alleen de directe zorgverleners die zich extra ingezet hebben, ook mensen vanuit staffuncties zoals ik waren op een gegeven moment dag en nacht aan het werk zo ongeveer. Maar wij zouden dan niet in aanmerking komen voor de bonus :+
Daarom ben ik blij dat mijn werkgever gezegd heeft: we hebben met z'n allen een bijzondere prestatie geleverd en daarom vragen we het voor iedereen aan.

Ik was al aan het sparen voor een andere auto, dus dit past daar mooi bij :)


Dat klopt, ik werk ook in een staffunctie en door Corona hebben wij het ook extra druk gehad en een extra prestatie geleverd, zoals bijna alle ondersteunende functies/afdelingen.
Tot en met ICT (accounts toevoegen, extra aansluitingen, extra laptops voor thuis enz) toe.
Maar toch is dit niet de insteek van deze zorgbonus geweest.
Mijn werkgever vraagt hem dus niet aan voor iedereen, ook niet voor mij en ik vind dat terecht.
Het is tenslotte gemeenschapsgeld en als een werkgever de bonus zelf betaalt, dan gaat dit af van het uiteindelijke zorgbudget, dus ten koste van de cliënten.

Het is sowieso allemaal al gemeenschapsgeld :+
Tja, dan verschillen we daarover van mening... mijn mening is dat we het samen doen, ik ben ook onderdeel van "de zorg". Net als de schoonmakers, ergotherapeuten, dietisten, logopedisten, ambulant begeleiders en anderen die niet op de lijst stonden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:20

Het lastige is dat het een glijdende schaal is. Wie met de handjes aan het bed staat heeft de bonus verdiend. Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. Maar die teamleider, die dag en nacht in de weer was om de roosters op een cohort-afdeling rond te krijgen en mensen op te vangen die het zwaar hadden misschien ook wel. En die lab-medewerker, die overuren heeft gedaan om testen te draaien, zodat iedere patiënt de juiste voorzorgsmaatregelen kreeg misschien ook wel. En die schoonmaakster, die al die cohort- en IC-afdelingen gepoetst heeft. Die teststraat-medewerker die dag in dag uit heeft lopen swappen in een teststraat. Die mensen wie werken op andere afdelingen en twee keer zo hard hebben moeten lopen omdat hun naaste collega's werden ingezet voor corona.

Wie krijgt hem wel, wie krijgt hem niet? Waar trek je de grens? Hoe doe je dat eerlijk? Ik denk dat je nooit een sluitend antwoord gaat vinden op die vraag. Voor mezelf: er bestaan vast mensen die hem harder verdienen dan ik en hem niet krijgen. Net als er mensen zijn die hem veel minder verdienen dan ik en hem ook gewoon krijgen.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:26

safina schreef:
Het lastige is dat het een glijdende schaal is. Wie met de handjes aan het bed staat heeft de bonus verdiend. Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. Maar die teamleider, die dag en nacht in de weer was om de roosters op een cohort-afdeling rond te krijgen en mensen op te vangen die het zwaar hadden misschien ook wel. En die lab-medewerker, die overuren heeft gedaan om testen te draaien, zodat iedere patiënt de juiste voorzorgsmaatregelen kreeg misschien ook wel. En die schoonmaakster, die al die cohort- en IC-afdelingen gepoetst heeft. Die teststraat-medewerker die dag in dag uit heeft lopen swappen in een teststraat. Die mensen wie werken op andere afdelingen en twee keer zo hard hebben moeten lopen omdat hun naaste collega's werden ingezet voor corona.

Wie krijgt hem wel, wie krijgt hem niet? Waar trek je de grens? Hoe doe je dat eerlijk? Ik denk dat je nooit een sluitend antwoord gaat vinden op die vraag. Voor mezelf: er bestaan vast mensen die hem harder verdienen dan ik en hem niet krijgen. Net als er mensen zijn die hem veel minder verdienen dan ik en hem ook gewoon krijgen.


Daar ben ik het helemaal mee eens.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:51

safina schreef:
Het lastige is dat het een glijdende schaal is. Wie met de handjes aan het bed staat heeft de bonus verdiend. Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. Maar die teamleider, die dag en nacht in de weer was om de roosters op een cohort-afdeling rond te krijgen en mensen op te vangen die het zwaar hadden misschien ook wel. En die lab-medewerker, die overuren heeft gedaan om testen te draaien, zodat iedere patiënt de juiste voorzorgsmaatregelen kreeg misschien ook wel. En die schoonmaakster, die al die cohort- en IC-afdelingen gepoetst heeft. Die teststraat-medewerker die dag in dag uit heeft lopen swappen in een teststraat. Die mensen wie werken op andere afdelingen en twee keer zo hard hebben moeten lopen omdat hun naaste collega's werden ingezet voor corona.

Wie krijgt hem wel, wie krijgt hem niet? Waar trek je de grens? Hoe doe je dat eerlijk? Ik denk dat je nooit een sluitend antwoord gaat vinden op die vraag. Voor mezelf: er bestaan vast mensen die hem harder verdienen dan ik en hem niet krijgen. Net als er mensen zijn die hem veel minder verdienen dan ik en hem ook gewoon krijgen.


Precies dit. En daarom heeft mijn werkgever het voor iedereen aangevraagd en voor degenen voor wie ze het niet krijgen betalen ze de bonus uit eigen zak.

crow
Berichten: 2427
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:13

Ik moet hem nog krijgen, het plan is om op mijn onderarm een tattoo te laten zetten. Bovenarm is al gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:35

crow schreef:
Ik moet hem nog krijgen, het plan is om op mijn onderarm een tattoo te laten zetten. Bovenarm is al gedaan.


Ik zou gaan voor "deze tattoo is mede mogelijk gemaakt door mijn welverdiende zorgbonus" :D

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:58

Wij hebben het nog niet rustig gehad met covid patienten bij de ambulance zorg... Hopelijk gebeurd dat voor iedereen snel, dan betekend het dat de besmettingen af gaan nemen.

Ik heb het op mijn Australie rekening gezet zodat we over 2 jaar 3 maand daar kunnen gaan reizen.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:54

safina schreef:
Wie krijgt hem wel, wie krijgt hem niet? Waar trek je de grens? Hoe doe je dat eerlijk? Ik denk dat je nooit een sluitend antwoord gaat vinden op die vraag. Voor mezelf: er bestaan vast mensen die hem harder verdienen dan ik en hem niet krijgen. Net als er mensen zijn die hem veel minder verdienen dan ik en hem ook gewoon krijgen.



Ik vind dat ik hem niet verdiend heb.
Ik heb geen stap harder hoeven zetten.

Heb 1 gast in de hospice gehad die verdacht was, dus 1 nacht beschermd verpleegd.
Wel had ik me opgegeven voor de cohort maar ik was te duur dus iemand anders is voor mij gegaan.
En ik heb 1 nacht standby gestaan voor collega ambulante nachtzorg. Er was een besmette cliënt en collega mocht daar niet naartoe.
Zou er voor gebeld worden dan zou ik er heen gaan.
Is alleen niet nodig geweest.


Mijn moeder is receptioniste in een verzorgings- en een verpleeghuis en kreeg alle telefoontjes, boze echtegenoten/ kinderen aan de balie.
Een hoop frustratie kreeg zij over haar heen.

Zij zou niks ontvangen, maar gelukkig is dat de laatste paar weken verandert en krijgt zij alsnog de bonus.


Ik zou de mensen, ongeacht je werkzaamheden/ baan die direct contact hebben gehad een hogere bonus geven en dan de cirkel steeds verder laten afzwakken.
Dus mensen zoals ik een lagere bonus geven en mensen die dus wel in contact zijn geweest hoger. Of dat nu de laborant, schoonmaker of verpleegkundige is.

Is ook geen waterdicht iets maar voorkomt wel dat een hoop mensen de bonus nu onterecht krijgen.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:09

Hier op de spaarrekening gegaan aangezien we aan het sparen zijn om een huis te kunnen kopen.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:28

Ik snap de discussie heel goed. Maar eigenlijk vind ik het jammer van dit topic. Want het is juist zo leuk om te lezen wat mensen er mee doen en hoe ze er van genieten of juist heel goed en nuttig kunnen gebruiken.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:34

Ik krijg hem wss in januari :) de organisatie heeft het ook voor iedereen aangevraagd, nog onduidelijk wie het krijgt.
Maar bij ons op de afdeling is de werkdruk onwijs gestegen (acute opname afdeling ggz) en hebben we regelmatig te maken met positief geteste COVID patiënten.

Mocht ik de bonus mogen ontvangen gaat deze direct naar de spaarrekening voor onze bruiloft in Juni :)

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:40

Toch mooi om te zien dat heel veel mensen het op een spaarrekening zetten voor iets 'groots' of er toch iets aparts mee doen.