Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Enquête over de kansen en bedreigingen in Eindhoven.

 
Profiel   

Beste lezers,

(Ik hoop dat dit topic op de goede plek staat).

Voor school moet ik een opdracht doen over wat de kansen en bedreigingen zijn in Eindhoven.
Ik heb hiervoor een Enquête gemaakt om te kijken wat andere mensen hierover zeggen.
Zouden jullie als je veel over Eindhoven bent of er zelfs woont deze willen invullen.
Je helpt mij hier heel erg mee. Alvast bedankt!

https://www.survio.com/survey/d/S7R8I9D8Y4V6I3A4R
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 21:42 



 
Profiel   

Ik heb er even doorheen gekeken maar voor mij is deze vragenlijst veel te breed omvattend. Ben morgen nog aan het typen als ik al mijn gedachten neer zou zetten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 21:48 



 
Profiel   

Waarom noem je het 'bedreigingen'...?
Dat klinkt niet als het tegenovergestelde van een kans, meer alsof er een aanslag in de lucht hangt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 22:10 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Waarom noem je het 'bedreigingen'...?
Dat klinkt niet als het tegenovergestelde van een kans, meer alsof er een aanslag in de lucht hangt.


Ik denk dat ze het bedoeld als in een SWOT analyse (sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen).
Bedreigingen wordt (denk ik) meer mee bedoelt wat kan voor Eindhoven minder top uitpakken. Zoals een nieuwe samenwerking met een andere busvervoerder dat andere reistijden aanneemt, of een besparing op bepaalde subsidies voor de gemeente zoals cultuur ofzo. Ik ben er niet thuis in, in die hoek. Maar dat kunnen bedreigingen zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 23:02 



 
Profiel   

Taalbeheersing kan soms handig zijn.

De eerste 'hit' op ecosia stelt:
"What Is a SWOT Analysis?
SWOT stands for Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats, and so a SWOT Analysis is a technique for assessing these four aspects of your business.

You can use SWOT Analysis to
make the most of what you've got,
to your organization's best advantage.
And you can reduce the chances of failure, by understanding what you're lacking,
and eliminating hazards that would otherwise catch you unawares."

Ik snap dat 'threats' vertaald kan worden door 'bedreigingen', maar
"het elimineren van 'hazards' voor een bedrijf" is van een ander chapiter dan een mes op de keel, meer een valkuil of een risico waar goed op gelet moet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 23:22 



 
Profiel   

Azmay schreef
Ik heb er even doorheen gekeken maar voor mij is deze vragenlijst veel te breed omvattend. Ben morgen nog aan het typen als ik al mijn gedachten neer zou zetten :=

Mee eens. Als Eindhovense weet ik even niet waar ik moet beginnen met typen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 00:04 



 
Profiel   

Blue_Eyes schreef
Azmay schreef
Ik heb er even doorheen gekeken maar voor mij is deze vragenlijst veel te breed omvattend. Ben morgen nog aan het typen als ik al mijn gedachten neer zou zetten :=

Mee eens. Als Eindhovense weet ik even niet waar ik moet beginnen met typen.

+1.
En ik snap tbh de 1e vraag al niet eens, maar dat kan aan mij liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 00:20 



 
Profiel   

Misschien handig om de vragen in een simpelere taal te omschrijven. Ik krijg bij de eerste vraag al gelijk kortsluiting omdat er soms vrij moeilijke woorden in staan. Je zou het beter in een algemenere, makkelijkere taal omschrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 00:39 



 
Profiel   

Ik dacht even te kijken of ik iets voor je kan betekenen maar de vragen zijn zo open dat het geen doen is. Jammer want ik woon al bijna heel mijn leven in Eindhoven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 00:44 



 

Voor wie moet je deze SWOT en DEPEST analyse maken? Neem aan dat er een bepaalde context is ipv Eindhoven in zijn algemeenheid? En met welk doel is deze enquête opgezet? Lijkt mij logischer om te beginnen met de site van het CBS ipv met het ophalen van dingen die mensen denken, waarvan je vervolgens weer moet verifiëren of dat alles wel feitelijk onderbouwd kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 01:12 



 
Profiel   

Heel erg bedankt voor alle feedback. De opdracht stampt af van een DESTEP-analyse. Voor de opdracht moet ik Eindhoven in kaart brengen om te kijken wat voor soort kleding filiaal er het beste bij past om te openen. Daarom moet ik de kansen en bedreigingen noemen van Eindhoven. De opdracht heet ook kansen en bedreigingen. Deze heb ik niet zelf bedacht want, anders zou het niet zo heten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 11:43 



 
Profiel   

CaptainJS schreef
Heel erg bedankt voor alle feedback. De opdracht stampt af van een DESTEP-analyse. Voor de opdracht moet ik Eindhoven in kaart brengen om te kijken wat voor soort kleding filiaal er het beste bij past om te openen. Daarom moet ik de kansen en bedreigingen noemen van Eindhoven. De opdracht heet ook kansen en bedreigingen. Deze heb ik niet zelf bedacht want, anders zou het niet zo heten.


Moet je echt alle kansen en bedreigingen opnoemen van Eindhoven, of enkel degene die van toepassing zijn op de kleding branche/winkel gebied?
Want als het de tweede is bespaard je dat een mega klus.
Eens navragen bij docent of andere studenten. Misschien de opdracht rondom deze enquête hier plaatsen?
Niet dat ik je niet vertrouw hoor! Maar ik maakte dit soort opdrachten ook altijd mega groot terwijl dat uiteindelijk niet de bedoeling was, maar ik de opdracht gewoon verkeerd interpreteerde. Misschien scheelt dat jou in deze opdracht ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 12:00 



 
Profiel   

Montgri schreef
CaptainJS schreef
Heel erg bedankt voor alle feedback. De opdracht stampt af van een DESTEP-analyse. Voor de opdracht moet ik Eindhoven in kaart brengen om te kijken wat voor soort kleding filiaal er het beste bij past om te openen. Daarom moet ik de kansen en bedreigingen noemen van Eindhoven. De opdracht heet ook kansen en bedreigingen. Deze heb ik niet zelf bedacht want, anders zou het niet zo heten.


Moet je echt alle kansen en bedreigingen opnoemen van Eindhoven, of enkel degene die van toepassing zijn op de kleding branche/winkel gebied?
Want als het de tweede is bespaard je dat een mega klus.
Eens navragen bij docent of andere studenten. Misschien de opdracht rondom deze enquête hier plaatsen?
Niet dat ik je niet vertrouw hoor! Maar ik maakte dit soort opdrachten ook altijd mega groot terwijl dat uiteindelijk niet de bedoeling was, maar ik de opdracht gewoon verkeerd interpreteerde. Misschien scheelt dat jou in deze opdracht ;)


Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met mijn docent maar hij heeft nog niet geantwoord.
Ik heb ook een stuk meer tekst in de enquête gezet om te proberen jullie meer duidelijkheid te geven. Tips hierover zijn altijd welkom.

Dit zijn de foto's die bij de opdracht horen.
[ img ]

In dit schema moet ik de antwoorden invullen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 12:19 



 
Profiel   

Oke, ik snap hem. Ik kan natuurlijk moeilijk de opdracht voor jou maken, dat is niet de insteek.

Maar is dit niet iets dat je beter zelf kunt bedenken ipv kunt ophalen met een enquête? Dit geeft wellicht wel hele andere antwoorden waar je zelf misschien zo 1.2.3. niet over hebt nagedacht... maar is dat nodig vraag ik me af? Mag ik vragen welke opleiding(opleidingsniveau) je doet?
Eventueel wil ik je hier best mee helpen en een richting op duwen. (Al is het nu kerst en heb ik niet veel tijd).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 14:11 



 
Profiel   

Dit heb ik ook gehad in mijn opleiding. Ik denk dat als je de DESTEP dmv enquête wilt onderzoeken, je gerichtere vragen moet stellen en als ik de opdracht zo lees moet je de SWOT analyse doen op basis van de DESTEP. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is vragen opstellen als in hoeverre mensen vergrijzing/vergroening terugzien in hun wijk. En uit dat soort antwoorden kun je dan je DESTEP onderbouwen. En als er nu blijkt dat er ontzettend veel vergroening is in Eindhoven, is een kans te zien in een kledingwinkel voor jonge mensen. Maar als die er al veel zijn, is de concurrentie je bedreiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 14:22 



 
Profiel   

Ik heb je topic verplaatst naar [STW] School, studie en werk omdat het daar beter past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 20:16 



 
Profiel   

Ik ga mee met mijn voorgangers dat dit niet helemaal de juiste aanpak is. Het is natuurlijk de bedoeling dat jij deze opdracht maakt en niet wij als bokkers. Kairos heeft goed uitgelegd hoe je dat het beste aan kunt pakken! Mocht je enquête aangepast zijn laat het even weten want dan vul ik hem met plezier voor je in. Op de manier hoe de enquête nu is ben ik niet bereid om hem in te vullen helaas.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 20:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen