Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Evelienepien schreef:Maar dames; het is natuurlijk heel lief van ieders om “hulp in vorm van feedback ed” te geven!
Alleen jullie weten toch ook helemaal niet wat er komend jr graag wordt gezien / wat er voor concurrentie is etc?
Het gaat om zoon z’n eigen brein en werk
Dus ookal hebben wij een creatieve opleiding gedaan; het dient helemaal van hemzelf uit te komen zonder inmenging van anderen imo
(Hoe goedbedoeld ook maar het kan alleen later (bij geaccepteerd) maar tegen hem werken...)
Maar ik ben een ouwe muts dus wellicht denk ik hier te ouderwets over!
Evelienepien schreef:Ik weet wat feedback is maar ik blijf erbij dat in dit geval “zoal jij het zegt” helpt het creatieve proces te stimuleren” toch iets is wat imo hulp is. En juist dit soort hulp is niet gewenst want ook dat is een inschatting van hoever hij is in zijn creativiteit etc...
En als hij dmv feedback hulp oid erdoor zou komen omdat hij zelf geen idee heeft, zal hij er nog niet aan toe zijn. Maar ikke oude muts (die alles zelf moest doen zonder hulp / inet oid)!
thirteenn schreef:Goede feedback helpt hem alleen maar, inderdaad. Zouden wij zeggen wat hij precies in moet leveren of komen met compleet uitgewerkte ideeën, dan heeft hij er natuurlijk niks aan. Of nou ja, dan komt hij misschien binnen, maar zal hij inderdaad op een zeker punt z'n neus stoten.Evelienepien schreef:Ik weet wat feedback is maar ik blijf erbij dat in dit geval “zoal jij het zegt” helpt het creatieve proces te stimuleren” toch iets is wat imo hulp is. En juist dit soort hulp is niet gewenst want ook dat is een inschatting van hoever hij is in zijn creativiteit etc...
En als hij dmv feedback hulp oid erdoor zou komen omdat hij zelf geen idee heeft, zal hij er nog niet aan toe zijn. Maar ikke oude muts (die alles zelf moest doen zonder hulp / inet oid)!
Hm, ik snap je punt. Ik betwijfel of feedback echt zoveel invloed heeft. Als ik zeg: neem zoveel mogelijk gevarieerd werk mee, ook dingen waar je minder trots op bent. en hij wordt aangenomen, dan is dat niet 'dankzij' mijn feedback.
Als ik het zo lees vermoed ik meer dat het probleem de onzekerheid is dan dat het aan de creativiteit ligt.
thirteenn schreef:Evelienepien schreef:Maar dames; het is natuurlijk heel lief van ieders om “hulp in vorm van feedback ed” te geven!
Alleen jullie weten toch ook helemaal niet wat er komend jr graag wordt gezien / wat er voor concurrentie is etc?
Het gaat om zoon z’n eigen brein en werk
Dus ookal hebben wij een creatieve opleiding gedaan; het dient helemaal van hemzelf uit te komen zonder inmenging van anderen imo
(Hoe goedbedoeld ook maar het kan alleen later (bij geaccepteerd) maar tegen hem werken...)
Maar ik ben een ouwe muts dus wellicht denk ik hier te ouderwets over!
feedback kan zeer nuttig zijn, zolang hij maar iets inlevert waar hij zelf achter staat. Feedback is wat anders dan zeggen: ik vind dit niet mooi dit kan je beter niet laten zien. Feedback kan helpen het creatieve proces te stimuleren, wat op de opleiding ook gedaan word. Het kan ook iemand het beetje vertrouwen in zichzelf geven.
Het gaat bij een intake niet over wat er graag gezien word, maar om het creatief denken en het proces. Het klopt wel wat je zegt: het kan hem tegenwerken, zeker, maar het kan hem ook verder helpen. Het is aan hem om te bepalen wat hij inlevert en hij moet ook zeker iets inleveren waar hij zelf achter staat.