Waar stage/ervaringswerkplek in paarden vinden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Waar stage/ervaringswerkplek in paarden vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 11:47

Hoi, leuk dat je mijn topic leest! :)
Ik ben opzoek naar een plek waar ik een aantal weken ervaring kan op doen op een stal. Ik zal de situatie uitleggen. Ik ben student geneeskunde (master) en loop momenteel coschappen waardoor mijn vakanties niet gelijk vallen met schoolvakanties en vakanties van vrienden. Naast mijn studie rij ik fanatiek paard. Ik heb altijd mijn pony's en paarden zelf opgeleid en train nu met mijn eigen paard voor het Z2 en heb sinds kort weer een jong trainingspaard (3,5 jaar, net zadelmak). Bij de pony's heb ik in het rabotalentenplan gezeten. Ik heb altijd veel ambities gehad maar door de echtscheiding van mijn ouders (financieel) en mijn studie (tijd-technisch) heb ik paardrijden altijd als hobby gehouden.

Nu heb ik in februari 4 weken vakantie en zou ik eigenlijk graag eens op een stal meewerken en leren om zo hopelijk mezelf in het rijden nog meer te kunnen verbeteren. Ik weet alleen niet waar ik zo'n plek kan vinden want het is niet vanuit mijn studie dus niet een echte stage. Ik kom zelf uit zuid-Limburg, dus het liefst zou ik rond max een uur reistijd iets vinden (ik heb een auto), mag dus ook in Belgiƫ. Maar wanneer er een optie is om mijn paard mee te nemen en zelf daar kan slapen mag het ook verder weg.

Ik heb 1 mogelijke optie die ik wil benaderen maar twijfel of ik daar zelf als ruiter ook veel van leer of voornamelijk de stalklusjes kom doen. En ja ik weet dat dat er ook bij hoort, maar vindt dat er ook iets tegenover mag staan en ik niet kom om de hele dag alleen klusjes te doen, anders kan ik beter gaan werken bij m'n bijbaantje in de supermarkt en wat bijverdienen om daarvan extra les te nemen. Maar dan heb ik alleen les met mijn eigen paarden en leer ik niets over wat er bij een professionele stal allemaal bij komt kijken.

Weet of kent iemand van jullie een leerzame plek waar ze wat extra hulp kunnen gebruiken en in ruil daarvoor mij willen helpen ontwikkelen in mijn rijden?


Afbeelding

(nog een foto van mijn eigen topper om een indruk te krijgen) ;)

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Waar stage/ervaringswerkplek in paarden vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 20:06

Niemand? :x

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Waar stage/ervaringswerkplek in paarden vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:09

Ik zou noor tanger benaderen, ook leerzaam op gebied van revalidatie

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Waar stage/ervaringswerkplek in paarden vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:55


Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Waar stage/ervaringswerkplek in paarden vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:12

Solvej Rob in Einighausen, Stal Peeters in Maria Hoop, Stoeterij Ravensbos, misschien dat die wat voor je kunnen betekenen? In Ulestraten heb je ook nog de stal waar Remy Bastings zat, weet niet of daar nog iemand in zit tegenwoordig?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Waar stage/ervaringswerkplek in paarden vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:37

Ik zit niet zo in de dressuurwereld, maar heb jaren geleden tijdens mijn coschappen hetzelfde gedaan.
Ik ben toen een paar weken bij Piet Raijmakers op stal geweest en heb daar een prachtige tijd gehad.

Bedenk waar je graag heen wilt en neem gewoon contact op. Er zullen stallen zijn die heel veel geld vragen om een paar weken te komen (die bedank je dus vriendelijk), maar er zullen ook echt wel mensen enthousiast worden van je motivatie en je graag iets willen leren.

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Waar stage/ervaringswerkplek in paarden vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:03

Is er geen facebookgroep waar je dit oproepje op kan zetten? Ik kom uit Noord-Holland en in deze regio is een zeer actieve groep waar je zo'n oproepje kwijt kan.

evita2
Berichten: 131
Geregistreerd: 10-09-12

Re: Waar stage/ervaringswerkplek in paarden vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:51

Stal de kok in Nootdorp. Wel wat ver weg maar destijds kon je intern met je eigen paard erstaan (als stagair). Weet alleen niet of dit nog steeds zo is.