Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:04

Escada schreef:
Jaa dankjewel voor de reacties!
Heb bericht terug gehad met een telefoonnummer van de andere baas. Het zijn er 2 die het bedrijf nu leiden. En sterkte gewenst.

En wij krijgen een jongetje :D *\o/*

Hoop dat ik nu eindelijk rustig kan genieten! Vandaag minder pijn en lekker rustig aan gedaan, heerlijk!

<3 oooh wat leuk. Ik moet nog heel even wachten voor ik het te horen krijg wat ik in m'n buikje heb groeien

Nikass

Berichten: 16699
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:20

Gefeliciteerd!
Fijn dat je je vandaag beter hebt gevoeld. Geniet er maar van!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:32

Van harte. De ziek melding zal ms heel dubbel voelen, maar nu doorzetten :)
De kans is aanwezig dat je baas geen contract heeft met een arbodienst, als ik zo lees is het niet zo’n groot bedrijf? Best kans dat ze niet weten dat ze hier verplicht een contract mee moeten afsluiten als ze personeel hebben.
Mochten ze dan zelf voorstellen gaan doen of jou gaan vragen wat wel kan, ga dan niet gelijk samen een plan maken maar geef dan aan dat je advies gaat vragen bij je huisarts of gynacoloog (en doe dat) en vraag hen of ze niet alsnog achter een arboarts aan kunnen gaan die mee kan kijken met je situatie.
Het is eigenlijk niet de taak van een huisarts/gynacoloog om een plan te maken, maar ze kunnen je vast helpen en weten beter wat je nog te wachten staat en mis kan gaan als jijzelf wellicht.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:05

Escada schreef:
Jaa dankjewel voor de reacties!
Heb bericht terug gehad met een telefoonnummer van de andere baas. Het zijn er 2 die het bedrijf nu leiden. En sterkte gewenst.

En wij krijgen een jongetje :D *\o/*

Hoop dat ik nu eindelijk rustig kan genieten! Vandaag minder pijn en lekker rustig aan gedaan, heerlijk!


Gefeliciteerd! En die reactie valt me nog niet eens tegen... Hopelijk is de andere baas wat meer personeelsbegaafd. Maar dat hij je sterkte wenst - mooi. Goed begin!

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:52

Gefeliciteerd een jongen! Hier inmiddels ook een knul van net 1 jaar. Heerlijk om er nu ook echt een verwachting bij te hebben en waar je allea voor doet!

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:03

Wat goed dat je je hebt ziek gemeld. Nu lekker kalm aan doen, goed luisteren naar je lichaam en natuurlijk genieten van dat kleine mannetje in je buik. Hopelijk is de andere baas wat meer meegaand.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:47

Gefeliciteerd en goed dat je hebt ziek gemeld. Het is een hele drempel om over te gaan, dat begrijp ik echt wel, maar het zou zonde zijn om vanuit loyaliteit naar de werkgever zowel je eigen gezondheid als die van je jongentje in gevaar te brengen.

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:00

Stille meelezer, hoe gaat het nu met je TS? :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:53

Gefeliciteerd! Hopelijk kan je er nu wat meer van genieten <3

Wij horen maandag wat het wordt :D

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 12:46

AnoukWelsh schreef:
Stille meelezer, hoe gaat het nu met je TS? :)



Het gaat al iets beter. De pijn zal niet helemaal weggaan maar het is nu zoveel meer draaglijker :o
Voor het uwv een vragenlijst moeten invullen en die nemen nog contact op en dan even kijken hoe en wat :)

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:25

Ben je al bij een goede bekkenbodemfysio langgeweest?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:27

Fijn dat het nu wat dragelijker is. Moet je nagaan hoe je je had gevoeld als je hier nog een paar weken mee door was gegaan.

Wacht niet te lang met bekkenbodemfysio dat kan heel erg schelen in je herstel na de bevalling.

Verder nog iets gehoord van je baas of de arbo-arts?

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:58

Wat zonnebloem en Nelleke zeggen, niet te lang wachten met de fysio. Mijn collega stelde het steeds uit en nu, een jaar na de bevalling, heeft ze er nog spijt van.

Het UWV heeft inderdaad vragen, ze moeten vaststellen of je ziek ten gevolge van de zwangerschap bent. Zo ja betalen die de uitkering tot 100% van je dagloon.

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 15:39

Ik ben al 2x bij de fysio geweest hoor :j Ga nu elke week en dat is wel echt fijn.

Arbo arts heeft net gebeld. Fijn gesprek en een aardige man. Hij belt over 2 a 3 weken weer terug dus tot die tijd ben ik sowieso thuis. Ga even een nieuwe hobby zoeken denk ik :')

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:50

Toch verstandiger om thuis te blijven? Ooooo... kom erbij in het teltopic :))

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:52

Escada schreef:
Ik ben al 2x bij de fysio geweest hoor :j Ga nu elke week en dat is wel echt fijn.

Arbo arts heeft net gebeld. Fijn gesprek en een aardige man. Hij belt over 2 a 3 weken weer terug dus tot die tijd ben ik sowieso thuis. Ga even een nieuwe hobby zoeken denk ik :')



Wel uitkijken, ik ben ook minder gaan werken (van 36 naar wisselend ene week 4 dagen andere week 2/3 dagen) en nu krijg ik nesteldrang..
Niet goed voor je portemonnee _O-
Mijn huis is daar en tegen nog nooit zo opgeruimd geweest O:)

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 16:33

Prrrr schreef:
Toch verstandiger om thuis te blijven? Ooooo... kom erbij in het teltopic :))


Wat is het tel topic? :):)
Om de beurt met zijn allen tellen tot 1000? :')

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:41

Letterlijk dat ja :')

Al is het geloof ik tot 100 :+

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:43


Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:47

Ts hoe gaat het nu? Zijn de klachten verminderd nu je rust kunt nemen?

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 15:02

Hommage schreef:
Ts hoe gaat het nu? Zijn de klachten verminderd nu je rust kunt nemen?


Lief dat je het vraagt! Ja het gaat sinds deze week een stuk beter. Alleen s'avonds nog de pijn maar dat is te doen. Dat is niks vergeleken toen :D
Van mijn werkgever of collega's niks meer gehoord. Voel me nu ook een stuk minder schuldig dat is thuis zit, ze missen me schijnbaar toch niet :) ( en had dat ook niet echt verwacht achteraf :') )

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:24

Escada schreef:
Hommage schreef:
Ts hoe gaat het nu? Zijn de klachten verminderd nu je rust kunt nemen?


Lief dat je het vraagt! Ja het gaat sinds deze week een stuk beter. Alleen s'avonds nog de pijn maar dat is te doen. Dat is niks vergeleken toen :D
Van mijn werkgever of collega's niks meer gehoord. Voel me nu ook een stuk minder schuldig dat is thuis zit, ze missen me schijnbaar toch niet :) ( en had dat ook niet echt verwacht achteraf :') )



Fijn! Goed dat je voor jezelf (en de kleine) hebt gekozen. Werken komt vanzelf wel weer als je lijf daaraan toe is.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:18

Goede update :)
Fijn dat de pijn minder wordt.

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 18:06

Even een update

Mijn vriend kreeg vandaag een email van mijn baas met daarin een bericht dat ik a.s woensdag een telefonisch gesprek heb voor het integratie proces en dat er een vragenlijst word gesteld en dit daarna word overlegd met een arts. Vind het best spannend maar komt vast goed. Vond het wel vreemd dat het naar mijn vriend werd gestuurd en niet naar mij. Heb in de tussentijd ook geen enkel bericht gehad van mijn baas of collega. Het is wel eenzaam om thuis te zitten en al helemaal als je nog zolang moet, maar de baby groeit nu goed en de pijn is nu stabiel gelukkig

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:08

Escada schreef:
Even een update

Mijn vriend kreeg vandaag een email van mijn baas met daarin een bericht dat ik a.s woensdag een telefonisch gesprek heb voor het integratie proces en dat er een vragenlijst word gesteld en dit daarna word overlegd met een arts. Vind het best spannend maar komt vast goed. Vond het wel vreemd dat het naar mijn vriend werd gestuurd en niet naar mij. Heb in de tussentijd ook geen enkel bericht gehad van mijn baas of collega. Het is wel eenzaam om thuis te zitten en al helemaal als je nog zolang moet, maar de baby groeit nu goed en de pijn is nu stabiel gelukkig


Ik zou dan pertinent weigeren op te nemen, ze kunnen jou toch gewoon een mailtje sturen? Zijn ze nou helemaal :+