Koude handen op kantoor

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Koude handen op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 15:52

Hoi!

Ik deel mijn kantoor ruimte met een groep grote mannen en mag de temperatuur niet meer aanpassen :+

Nu heb ik al een kleine radiator onder mijn bureau, maar mijn handen blijven koud en in de zomer staat de AC hard aan, dus ik ben op zoek naar een oplossing voor het hele jaar.
Ik heb een verwarmde muis geprobeerd, maar de bovenkant van mijn hand bleef helaas nog steeds koud :')
Handschoenen zonder vingertoppen leken mij ideaal, maar diegene ik probeerde werden erg statisch en ik kan maar zoveel keer per dag geshocked worden...

Wat zijn jullie tips/tricks om warm te blijven op kantoor?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Koude handen op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:55

Ik had handschoenen zonder vinger met elektriciteit gezien bij aliexpres. Meteen 2 paar besteld....

Jammer genoeg is het ene paar naar canada verstuurd en het andere naar de Oekraïne :') 8)7
Dus nu nog niets. Volgend jaar nieuwe poging (is nu 3x zo duur dan toen ik bestelde).

Mijn bazin heeft een ventilatortje besteld met verwarming. Geen idee if dat wat is.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Koude handen op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:58

Gewoon dunne handschoenen aan doen? Ik heb ze van de zeeman :)

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:59

Zorg dat je voeten echt warm blijven, dan blijft de rest van je lijf ook gemakkelijker warm. En regelmatig een kop (net te) hete thee. ik krijg achter m'n computer standaard koude vingers, en een koude neus :')

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:00

Misschien een (elektrische) kruik meenemen en daar af en toe je handen op leggen?
Kan trouwens ook wel met een kop thee. :Y)

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:01

Oh dit is zo herkenbaar! Ik drink gewoon veel thee dan kan ik daar mn handen aan opwarmen. Ben wel benieuwd of er handige handschoenen bestaan. Ik verheug me nu al op het moment als jk met handschoenen aan kom, ze vinden het ook hilarisch dat ik midden in de zomer met een giga sjaal over me heen zit :')

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:03

Van wat voor materiaal waren de vingerloze handschoenen, synthetisch? Ik heb vingerloze handschoenen die gemaakt zijn van cashmere gekocht op Etsy. Maar ze zijn vast ook op andere plekken te koop en je kan bijvoorbeeld ook wollen nemen.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Koude handen op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:23

Een kacheltje op je bureau zetten?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 16:31

arabella2000 schreef:
Ik had handschoenen zonder vinger met elektriciteit gezien bij aliexpres. Meteen 2 paar besteld....

Jammer genoeg is het ene paar naar canada verstuurd en het andere naar de Oekraïne :') 8)7
Dus nu nog niets. Volgend jaar nieuwe poging (is nu 3x zo duur dan toen ik bestelde).

Mijn bazin heeft een ventilatortje besteld met verwarming. Geen idee if dat wat is.

Klinkt top!
Waar in Canada? :')

Sintara schreef:
Gewoon dunne handschoenen aan doen? Ik heb ze van de zeeman :)


Ik heb helaas regelmatig mijn vingerafdruk nodig, dus gewone handschoenen zijn niet echt een optie.

Maik79 schreef:
Zorg dat je voeten echt warm blijven, dan blijft de rest van je lijf ook gemakkelijker warm. En regelmatig een kop (net te) hete thee. ik krijg achter m'n computer standaard koude vingers, en een koude neus :')


Ik heb al een kacheltje onder mijn bureau en wollen sokken aan. Thee drink ik inderdaad ook veel, maar dan zit ik weer zo raar met de buitenkant van mijn hand tegen de mok aan haha.

Eilish schreef:
Van wat voor materiaal waren de vingerloze handschoenen, synthetisch? Ik heb vingerloze handschoenen die gemaakt zijn van cashmere gekocht op Etsy. Maar ze zijn vast ook op andere plekken te koop en je kan bijvoorbeeld ook wollen nemen.

Een paar synthetisch en het andere paar Angora wol

Britta31 schreef:
Een kacheltje op je bureau zetten?

Op het bureau is helaas niet toegestaan.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Koude handen op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:34

Omg lotgenoten :')
Ik dacht dat ik de enige was. Ik sluit me aan bij de warme schoenen. Dat scheelt echt al!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 16:36

Elin_ schreef:
Omg lotgenoten :')
Ik dacht dat ik de enige was. Ik sluit me aan bij de warme schoenen. Dat scheelt echt al!


Inderdaad!
Ik moet stalen neuzen aan en had eerst een paar Bluntstones. In de zomer zijn ze top, maar vorige week had het te veel gesneeuwd en kwam er wat sneeuw in de schoenen. Heb het meteen 24uur koud gehad :brr: :')

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Koude handen op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:06

Infrarood paneeltje op je bureau plaatsen? Dat valt wat minder op (zeker als je bureau tegen een muur staat). Sjaal(tje) om helpt ook. Op kantoor je schoenen uit zodat je je voeten echt goed kan warmen? Extra vest aan? Als je hele lichaam warm blijft worden je vingers ook minder koud.

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:06

Een warmtematje voor op je bureau! :D Oke toegegeven, in het begin keken mijn collega's me een beetje raar aan.. Maar het scheelt echt de wereld als je handen warm zijn. Ik wil niet meer zonder!

Ik heb iets vergelijkbaars als deze gekocht: https://m.nl.aliexpress.com/item/100500 ... .jpg_.webp

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:07

Lioony schreef:
Oh dit is zo herkenbaar! Ik drink gewoon veel thee dan kan ik daar mn handen aan opwarmen. Ben wel benieuwd of er handige handschoenen bestaan. Ik verheug me nu al op het moment als jk met handschoenen aan kom, ze vinden het ook hilarisch dat ik midden in de zomer met een giga sjaal over me heen zit :')

Maar het probleem, van veel thee moet ik zo vaak plassen, helpt ook niet mee met productiviteit :')

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:07


_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 17:14

Vjestagirl schreef:
Infrarood paneeltje op je bureau plaatsen? Dat valt wat minder op (zeker als je bureau tegen een muur staat). Sjaal(tje) om helpt ook. Op kantoor je schoenen uit zodat je je voeten echt goed kan warmen? Extra vest aan? Als je hele lichaam warm blijft worden je vingers ook minder koud.


Rest van mijn lichaam + voeten blijven goed warm, maar als ik koude handen heb wordt de rest juist weer koud :+
Schoenen uit is helaas ook niet toegestaan ivm veiligheid (bouwbedrijf).

xMaritt schreef:
xMaritt schreef:
Een warmtematje voor op je bureau! :D Oke toegegeven, in het begin keken mijn collega's me een beetje raar aan.. Maar het scheelt echt de wereld als je handen warm zijn. Ik wil niet meer zonder!

Ik heb iets vergelijkbaars als deze gekocht: https://m.nl.aliexpress.com/item/100500 ... .jpg_.webp


Sorry, ik zie dat de link het niet doet. Poging 2: https://m.nl.aliexpress.com/item/400019 ... .jpg_.webp


Ohh, dit lijkt me echt ideaal <3

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Koude handen op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:31

Veel thee = vaak naar het toilet = veel bewegen = goed voor je doorbloeding = stappenteller in het groen ipv rood *\o/*
Bijkomstigheid; op de plee even 10 x squatten, kost je nog geen minuutje extra, levert extra warmte op en dat zien die mannen toch niet. En heb je aan het einde van je werkdag meteen ook je billen getraind. :D Productiviteit hoef je niet wakker om te liggen. Als je je comfortabel voelt, werk je harder door dan wanneer je het continu koud hebt.

Vingerafdruk nodig; da's wsl alleen maar het topje? Knip dan alleen het stukje dat je bloot moet hebben uit een paar warme handschoen en laat de rest lekker zitten. Of nog beter; werk alleen het bovenste stukje een beetje open en als het nodig is even vinger er uit en zsm weer terug de handschoen in. :Y)

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 18:12

Taucha schreef:
Veel thee = vaak naar het toilet = veel bewegen = goed voor je doorbloeding = stappenteller in het groen ipv rood *\o/*
Bijkomstigheid; op de plee even 10 x squatten, kost je nog geen minuutje extra, levert extra warmte op en dat zien die mannen toch niet. En heb je aan het einde van je werkdag meteen ook je billen getraind. :D Productiviteit hoef je niet wakker om te liggen. Als je je comfortabel voelt, werk je harder door dan wanneer je het continu koud hebt.


Dat moet op het chemisch toilet sowieso :=

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: Koude handen op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:32

Ik heb vingerloze handschoenen van Back on Track die erg goed bevallen, zowel met typen als met schrijven :)

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Koude handen op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:38


La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Koude handen op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:59

Heel erg buiten de box gedacht, maar zoiets: https://www.decathlon.nl/p/hometrainer- ... gJCE_D_BwE ?

Je bent lekker in beweging, waardoor je doorbloeding beter wordt en je het warm krijgt. Alleen nog niet zelf geprobeerd haha.
Ik zit meestal met een dekentje of grote sjaal om me heen, dan blijf ik meestal redelijk op temperatuur, maar weet niet of je dat op kantoor ziet zitten :')

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:59

Ik heb ook een collega die altijd koude handen heeft. Ze zit gerust met een korte mouw-shirt en wanten zonder vingers op kantoor :D

Als synthetisch/wol statisch wordt... Heb je nog ergens oude leren handschoenen liggen? Of bijv. sporthandschoenen zonder vingers die van ander materiaal zijn? Wellicht dat eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 01:01

Ik volg.. hier ook last van :p

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Koude handen op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 01:18

Ik heb zo'n voeten warmer mat, fantastisch ding. Kan me zo voorstellen dat de hand mat dan ook goed werkt!

En anders accu handschoenen :P

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:41

arabella2000 schreef:
Ik had handschoenen zonder vinger met elektriciteit gezien bij aliexpres. Meteen 2 paar besteld....

Jammer genoeg is het ene paar naar canada verstuurd en het andere naar de Oekraïne :') 8)7
Dus nu nog niets. Volgend jaar nieuwe poging (is nu 3x zo duur dan toen ik bestelde).

Mijn bazin heeft een ventilatortje besteld met verwarming. Geen idee if dat wat is.


Kijk hiermee uit. Ik had verwarmde handschoenen van Aliexpress die je in de usb poort van je computer kan steken. Echt briljant maar ze zijn laatst wel mooi soort van ontploft. Kwam enorm veel rook uit. Het is niet altijd de beste kwaliteit die je krijgt...