Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 153 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Werkweigering na overlijden?

 
Profiel   

Hoi allemaal

Afgelopen zaterdag is een van onze beste vrienden overleden. Na een paniekerige zoektocht hebben we hem gevonden. Hij heeft een einde aan zijn leven gemaakt. We belandden in een achtbaan van emotie, maar daarnaast natuurlijk ook het regelwerk. Ik ben helemaal van de leg, heb tijd nodig om dit te laten bezinken.

Mijn werkgever bljjkt daar anders over te denken. Ik werk als therapeut in een GGZ instelling. Ik heb zaterdag 2 directe collega's ingelicht en vanmorgen een mail gestuurd naar mijn manager. In die mail heb ik (beknopt) verteld wat er gebeurd is en dat ze mag bellen als ze meer wil weten. Ik heb er ook bij geschreven dat ik de komende dagen in ieder geval niet kom werken. Ik werk met mensen in psychische nood, crisis. Naast dat ik het er zelf nu gewoon niet bij kan hebben om die verhalen te horen, ben ik er ook van overtuigd dat ik op dit moment geen goede hulpverlener kan zijn.

Mijn manager belde vanmorgen, toen ik in het huis van de overleden vriend was nota bene. Ze vroeg me hoe lang ik van plan was thuis te blijven. Of ik hier vakantiedagen voor ga opnemen, want voor het overlijden van niet-familieleden krijg je geen verlof. Ik zei dat ik het nog niet wist, dat alles me teveel is nu. Ze wilde toch even gezegd hebben dat nu niet naar werk komen zonder dagen op te nemen valt onder werkweigering. Kort om: je moet. Ik werd boos om deze boodschap. Heb gezegd dat ik het zeer ongepast vond om me dit te vertellen en zo weinig begrip te tonen. Ze raakte hoorbaar geirriteerd en verzocht me om later terug te bellen.