[ENQ] Humor tijdens de coronacrisis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:37

Nayan schreef:
Super, bedankt! <3

Femke_Tweety schreef:
Ingevuld.

En ik had nog wel meer memes willen 'beoordelen'.


Het type dat ik door zou sturen zat er niet echt bij, terwijl ik dat zeker een enkele keer wel doe.


Dank voor het invullen! De selectie van de memes was een behoorlijke uitdaging en vijf is vrij beperkt, dus ik kan me voorstellen dat niet ieders humor er bij zit. Ik vind zelf de Engelstalige memes om de één of andere reden toch gauw grappiger, maar om uit te sluiten dat taal een probleem was bij het begrijpen/grappig vinden heb ik alleen Nederlandstalige memes gekozen. Ook onderwerpen die erg specifiek waren heb ik buiten beschouwing proberen te laten. Een meme over thuiswerken met kinderen zal waarschijnlijk voor minder mensen herkenbaar zijn dan die over de kapper. En meer dan vijf durfde ik echt niet i.v.m. te lange enquête :')

stoer schreef:
Ingevuld ✌️ ik vind ook dingen grappig en tegelijkertijd ongepast


Dat is iets waar ik zeker naar ga kijken want dat is een interessante (en niet door mij voorspelde) uitkomst en het is al een paar keer genoemd her en der! Dank voor het invullen!



Ik vond sommige geinig, sommige on zekere zin geinig maar wel ongepast, maar dus geen die ik zelf door zou sturen.

(Ik stuur niet alles dat een glimlach oplevert door. Dan moet het toch echt wel een dikke lach zijn, zeg maar :') )

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [ENQ] Humor tijdens de coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:56

Ik stuur nooit memes door via de whatsapp.
Wel via Facebook, maar die keus stond er niet bij.

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: [ENQ] Humor tijdens de coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:13

Ik heb de enquete ook ingevuld.
Vond de laatste meme wel grappig.

Nayan

Berichten: 317
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 21:28

Dank allemaal! 1000 is dichtbij!

luuntje schreef:
Ik stuur nooit memes door via de whatsapp.
Wel via Facebook, maar die keus stond er niet bij.


Klopt, het onderzoek is echt specifiek op WhatsApp gericht. Als je te breed gaat kijken heb je straks te vage resultaten dus vandaar de focus.

@VuurVleugels: Ik stuur je morgen even een PB! :-)

@FemkeTweety: Ja dat herken ik wel, het moet wel echt grappig zijn om het te versturen.

@xRivaldo: Leuk! Succes! Ik hoor vaak om mijn heen dat mensen hun thesis een drama vinden, maar ik vind het erg leuk om te doen (zowel deze als de vorige)!

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [ENQ] Humor tijdens de coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:36

Ingevuld. Moest lachen om die voorkomen is beter dan Chinezen.
Stuur zelf nooit zoiets door, maar kan er soms wel om lachen.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:45

AnnemiekvM schreef:
Ingevuld. Moest lachen om die voorkomen is beter dan Chinezen.
Stuur zelf nooit zoiets door, maar kan er soms wel om lachen.


Ja vond je die grappig? :')
Ik kon er echt totaal niet om lachen. Om die andere al helemaal niet maar dat zal iedereen wel vinden denk ik.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:46

Ik heb hem ook voor je ingevuld, leuke en duidelijke enquête!

DemiSisa

Berichten: 1013
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:56

Ingevuld! :D Vond het een leuke en goed opgezette enquête.

Nayan

Berichten: 317
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 09:20

Inmiddels zijn er ruim 1000 reacties binnen! *\o/* *\o/* *\o/* De enquête blijft voorlopig wel open en hoe meer reacties hoe beter, dus invullen kan nog steeds! Omdat er maar een heel laag percentage mannen mee heeft gedaan ga ik daar eerst nog mee aan de slag.

Iedereen die mee gedaan heeft echt ontzettend bedankt! <3

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: [ENQ] Humor tijdens de coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:59

Ingevuld! Ik stuur nooit zelf zulke dingen door, maar krijg ze wel regelmatig te zien in groepsapps. Leuk onderzoek, succes!

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: [ENQ] Humor tijdens de coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:32

Ingevuld.
Ik vind de eerste wel lastig, omdat het er erg aan ligt in welke situatie je deze krijgt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:22

Ingevuld! Fijne enquête.

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [ENQ] Humor tijdens de coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:38

Ingevuld! En gelachen, dank. :D

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:00

Suzanne F. schreef:
AnnemiekvM schreef:
Ingevuld. Moest lachen om die voorkomen is beter dan Chinezen.
Stuur zelf nooit zoiets door, maar kan er soms wel om lachen.


Ja vond je die grappig? :')
Ik kon er echt totaal niet om lachen. Om die andere al helemaal niet maar dat zal iedereen wel vinden denk ik.


Nah, verkeerd gedacht. :=
Ondanks dat er wel ook ongepast tussen zat, maakte niet dat ik het niet vermakelijk vond.

Nayan

Berichten: 317
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 18:25

Bedankt voor het invullen allemaal! :D Zag een stijging in het aantal binnenkomende reacties, grappig dat dat gelijk te linken is aan activiteit hier in het topic haha.

Mocht iemand nog een creatief idee hebben om mannen te werven: van harte welkom!

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:32

Tinder :+ O:)


Serieuzer: auto- of ict-forum?
Tweakers?

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Re: [ENQ] Humor tijdens de coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:36

Ingevuld! Erg leuke enquete. Ik mis soms een toelichting waarom je iets grappig/acceptabel/ongepast vindt. Maar ik leg gewoon graag alles uit... Dan wordt het onderzoek ook veel te groot denk ik

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:39

Oh ik zie net dat je al genoeg reacties hebt. Maar idd staat je topic bovenaan, en daarom heb ik m ook even ingevuld.
Leuk onderzoek, succes!

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: [ENQ] Humor tijdens de coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:46

Jammer dat je niet aan kan geven of je (in)direct met corona te maken heb gehad.
Ik denk dat dit nl wel invloed kan hebben op hoe je dingen ziet qua humor.

Nayan

Berichten: 317
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 18:54

Brainless schreef:
Jammer dat je niet aan kan geven of je (in)direct met corona te maken heb gehad.
Ik denk dat dit nl wel invloed kan hebben op hoe je dingen ziet qua humor.


Dat is inderdaad een beperking in het onderzoek, onze verwachting was echter dat mensen dat wellicht onprettig zouden vinden om aan te geven en daarom af zouden haken. We hebben daarom algemenere termen gekozen. In Italië is tijdens de eerste golf ook een onderzoek gedaan naar de reactie op Covid-19 grappen, om eerlijk te zijn weet ik zo uit mijn hoofd niet meer of er ook direct gevraagd is naar (in)directe ervaring met Covid-19. Wel bleek uit dat onderzoek o.a. dat hoe dichter men bij het zwaarst getroffen gebied woonde, hoe groter hun aversie tegen Covid-19 humor en zelfs humor in het algemeen.

Femke_Tweety schreef:
Tinder :+ O:)


Serieuzer: auto- of ict-forum?
Tweakers?


:') Tinder hahaha. Moet ik dat straks ook uitleggen in m'n methode hoofdstuk :))

Tweakers heb ik het geloof ik al op staan. Auto/ict zal ik eens kijken!

Veldbloem schreef:
Oh ik zie net dat je al genoeg reacties hebt. Maar idd staat je topic bovenaan, en daarom heb ik m ook even ingevuld.
Leuk onderzoek, succes!


Dankjewel! Elke reactie blijft welkom en is waardevol hoor! Hoe groter de steekproef, hoe betrouwbaarder de resultaten.

Pauline2cv schreef:
Ingevuld! Erg leuke enquete. Ik mis soms een toelichting waarom je iets grappig/acceptabel/ongepast vindt. Maar ik leg gewoon graag alles uit... Dan wordt het onderzoek ook veel te groot denk ik


Dank voor het invullen! De meeste mensen houden niet van open vragen helaas... Mijn supervisor wilde het liefst ook nog tien open vragen overal tussen plempen, maar zowel uit (algemeen) onderzoek als uit pilot runs met eerdere versies van deze enquête kwam naar voren dat hoe meer open vragen, hoe minder respondenten. Ik had graag de enquête met interviews willen combineren, als ik nog tijd over houd overweeg ik die optie ook nog steeds. Het is wel zo dat het onderzoek er in de eerste plaats gericht is op vaststellen óf bepaalde fenomenen voorkomen, of er dan verschil is tussen bepaalde demografische groepen en of er nog verbanden zijn tussen aspecten. De waarom vraag is dan iets voor eventueel vervolgonderzoek.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: [ENQ] Humor tijdens de coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:40

Ingevuld! Mijn man vult hem ook voor je in. :)

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:53

De laatste Corona meme die ik heb gedeeld, was een leuke geweest voor je onderzoek.

Afbeelding

Ik heb Corona gehad, maar kan echt wel lachen om de grapjes en memes. Beetje droge humor moet kunnen hoor, het is al zo’n depressieve tijd.

maike11
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:57

Ingevuld. Heel interessant

Nayan

Berichten: 317
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 21:06

Dank voor het invullen! *\o/* ik ben inmiddels echt alleen nog op zoek naar mannen (het is nu aangepast in de OP) dus mannen die dit lezen of vrouwen die nog wel wat mannen kennen :D ik zoek er nog een stuk of 300 :j

Overigens nogmaals héél veel dank aan iedereen die meegedaan heeft tot nu toe, mijn verwachtingen en bovenal die van mijn supervisor zijn grotendeels dankzij jullie al ruimschoots overtroffen! (Hij riep uit I CANNOT BELIEVE!!! :') )

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:52

Nayan schreef:
Dank voor het invullen! *\o/* ik ben inmiddels echt alleen nog op zoek naar mannen (het is nu aangepast in de OP) dus mannen die dit lezen of vrouwen die nog wel wat mannen kennen :D ik zoek er nog een stuk of 300 :j

Overigens nogmaals héél veel dank aan iedereen die meegedaan heeft tot nu toe, mijn verwachtingen en bovenal die van mijn supervisor zijn grotendeels dankzij jullie al ruimschoots overtroffen! (Hij riep uit I CANNOT BELIEVE!!! :') )


Ik zal even mijn vriend voor je aan het werk zetten :D