Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 21:40

Hey!

Ik heb wat vragen over vrijwilligerswerk bij de voedselbank, dus ik hoop dat er hier wat mensen zijn met ervaring! Ik heb namelijk teveel tijd, verveel me dood en als ik niets om handen heb, nemen negatieve gedachten de overloop. Dus ik wil me graag nuttig maken :) Waarom de voedselbank? Omdat dit mij een van de leukste plekken lijkt om vrijwilligerswerk te doen, naast iets met dieren, maar voor mijn gevoel is het dierenasiel bij mij in de buurt best wel verzadigd. Ziekenhuis lijkt me ook wel leuk, maar naar wat ik lees moet je bij het ziekenhuis bij mij in de buurt op vaste dagen beschikbaar zijn en dat is niet altijd te realiseren ivm school.

- Er staan bij de voedselbank bij mij in de buurt geen vacatures open. Heeft het dan zin een sollicitatie op te sturen? Ik zou van alles leuk vinden, pakketten samenstellen, maar ook connecties leggen om nieuwe donateurs te vinden. Ik ben op zich ook best handig met Excel, maar ik zou niet weten wat ik daarmee precies kan bijdragen.
- Heb je een rijbewijs nodig? Of zijn er ook voldoende functies waar je het zonder rijbewijs af kan? Want ik zou net nadat de lockdown inging afrijden, dusja :')

Eventuele andere suggesties, of info over bijvoorbeeld vrijwiiligerswerk in het dierenasiel of ziekenhuis zijn ook welkom!

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:53

Gewoon bellen of mailen.
Ik heb gelezen dat er veel oudere vrijwilligers afgehaakt zijn omdat die in de risico groep vielen, dus misschien zoeken ze wel mensen.

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:01

Niet geschoten altijd mis, dus gewoon solliciteren.

Bij de dierenambulance zoeken ze ook vaak vrijwilligers, is dat misschien wat voor jou?

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:01

Ik heb vorig jaar gemaild, meermaals. Geen reactie. Toen was op het nieuws dat ze in de problemen zaten door corona. Toen heb ik gebeld, maar kreeg te horen dat ze geen hulp nodig hadden :Y) dus ik ben afgehaakt. Tip: bel het lokale nummer en vraag het daar. Succes!

Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 22:05

Bedankt voor de tips!
@Doubtless: Wat raar trouwens, dat ze gewoon niet reageren. Ik zou dan tenminste verwachten dat ze een vrijwilliger zoeken voor communicatie en intakes :')

Ik zal ook eens kijken bij de dierenambulance! :)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:15

Misschien is de dierenvoedselbank anders ook nog een optie?

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:17

Ik heb vorig jaar geholpen bij de dierenvoedselbank hier in de regio. Al waren ze in 2020 wel het grootste gedeelte van het jaar dicht door Corona.

Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 22:25

Jammer genoeg zit er hier niet echt een dierenvoedselbank in de buurt..

Ik denk dat ik eerst de dierenambulance ga proberen morgen en als dat niks wordt de voedselbank. Een locatie iets verder (al scheelt het met het OV bijzonder weinig, zo'n 10 minuten langer onderweg) Daar hadden ze namelijk geen specifiek vacatureoverzicht, maar kon je gewoon zeggen wat je leuk lijkt en wanneer je beschikbaar bent.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:29

Paar jaar geleden opgegeven, ze moeten nog contact opnemen met mij

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:34

Leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen. Wellicht heeft je gemeente ook een vrijwilligerscentrale en kun je ook eventueel ander soort vacatures bekijken.

Het beste kun je even mailen of bellen. Let wel dat door corona het allemaal lastiger is. Ik stuur zelf vrijwilligers aan en helaas kunnen we de meeste nieuwe aanmeldingen niet aannemen omdat kennismaken en mee komen draaien/inwerken vanwege corona niet mogelijk is.

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Re: Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:44

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan voor de voedselbank. Ze hadden toen geen mensen nodig voor het inpakken van pakketen maar ik heb een aantal keer in de supermarkt gestaan om te vragen of mensen misschien een extra product zouden willen kopen en kunnen missen voor de voedselbank. Die werden dan daar in. Dozen verzameld.
Ik vond het best leuk om te doen! (al kreeg in toen van 1 persoon wel een hele achterlijke reactie).

Ikzelf had iemand aangesproken toen ik zelf in de supermarkt was en ze vroegen of ik een product wilde kopen. Als je in het midden van het land woont mag je mij wel een dm doen. Dan heb ik nog wel een contactpersoon voor je.

Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 09:14

@purney: Dat blijf ik een best vreemde gang van zaken vinden.
@Thats_Me: Bedankt voor de tip! Helaas is deze site niet echt actueel bij mijn gemeente
@_sharona_: Helaas woon ik daar niet in de buurt! Meestal staan ze bij ons in december in de winkel (ik werk namelijk in een supermarkt), alleen ik heb ze dit jaar niet gezien, dus ik vermoed ook dat dat vanwege corona was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:35

Ik weet niet of het momenteel uberhaupt kan, maar er zijn veel ouderen die bijna geen bezoek krijgen en nu tijdens de Corona tijd al helemaal niet. Misschien kun je daar iets mee?
Ouderen bijvoorbeeld met een iPad en Skype om leren gaan zodat ze naar hun familie kunnen bellen?
Of in een gaarkeuken voor daklozen helpen? Dat schijnt ook heel dankbaar werk te zijn!

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Vrijwilligerswerk bij bv. voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:44

Kijk eens naar een vrijwilligersfunctie bij het Rode Kruis.
De vrijwilligers van bevolkingszorg worden ook ingezet bij de voedselbank, hier doe je dus niets met ehbo.
Mocht je EHBO wel leuk vinden dan zijn er nog veel meer mogelijkheden