Online assessment bij sollicitatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:42

Zou voor mij heel erg afhangen van wat er in zo een assesment gevraagd wordt, maar ja dat weet je pas als je hem doet.
Degene die ik vorig jaar gedaan heb voor twee verschillende bedrijven waren bijna identiek.
Aangeven bij stellingen of je er helemaal mee eens of helemaal mee oneens was en dan stellingen krijgen als: Als ik kan stelen doe ik dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:48

pluisje88 schreef:
Ik heb een hbo diploma met twee vingers in de neus gehaald maar de dingen die in een assessment gevraagd worden ben ik echt slecht in. Taal test kom ik ruim voldoende uit, alle reken en logica dingen Max mbo 4 niveau. Dat is nooit goed genoeg om te worden aangenomen. Het gevolg is dus dat ik inderdaad niet solliciteer op functies waar dat genoemd wordt met als gevolg dat ik orderpicker ben met een hbo diploma... beetje jammer..

Dat is echt super vervelend voor je!
Wat voor diploma heb je dan?
Worden er tegenwoordig echt zoveel assessments gevraagd? Ben het ook al geregeld tegen gekomen maar niet altijd.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Online assessment bij sollicitatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:06

Iedereen kan 'assessments' maken of verkopen. Niemand die weet of ze ook maar een beetje doen wat ze zouden moeten doen. Het zijn bewezen slechte voorspellers of iemand een goede kandidaat is. Ik snap niet waarom werkgevers ze zouden willen gebruiken - zij lopen ook goede matches mis, tegenover nauwelijks een zinvol effect.
(In sommige situaties kan een goed assessment ingezet worden, maar goede assessments zijn duur en geen online 'welke Harry Potter-afdeling past bij jou' achtige vragenlijsten.)

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 20:07

pluisje88 schreef:
Ik heb een hbo diploma met twee vingers in de neus gehaald maar de dingen die in een assessment gevraagd worden ben ik echt slecht in. Taal test kom ik ruim voldoende uit, alle reken en logica dingen Max mbo 4 niveau. Dat is nooit goed genoeg om te worden aangenomen. Het gevolg is dus dat ik inderdaad niet solliciteer op functies waar dat genoemd wordt met als gevolg dat ik orderpicker ben met een hbo diploma... beetje jammer..

Dat is echt zuur zeg!
Ik vind het wel fijn om te lezen dat er meer zijn die er last van hebben, maar jammer genoeg lees ik steeds meer dat ze willen dat je een assessment doet.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:16

Kuggur schreef:
spoekie schreef:
Zo’n persoonlijkheidstest geeft toch een basis inzicht in hoe iemand is.

Nee. Zulke persoonlijkheidstesten zijn notoir onbetrouwbaar, en het is absurd dat ze gebruikt worden in sollicitatieprocedures.


Over de karaktertest ben ik dat idd met je eens. Laatste keer kwam daaruit dat ik introvert ben. Nu ben ik een hele hoop... maar niet bepaald introvert. Test had 30 vragen waarbij je moest aangeven uit 2 eigenschappen wat je belangrijker vind. Ik vind doel bereiken belangrijker dan praten. Blijkbaar ben je dan introvert _O-

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:20

Kun je niet een onderbouwde reactie proberen waarom je de assessment geen goed instrument vindt en er daarom niet aan deel wilt nemen? Als ze vinden dat je een goed punt hebt willen ze misschien juist met je praten, en als er niks te veranderen is ben je precies zover als wanneer je zelf afhaakt: geen verdere gesprekken.


Rox87 schreef:
Over de karakter test ben ik dat idd met je eens. Laatste keer kwam daaruit dat ik introvert ben. Nu ben ik een hele hoop... maar niet bepaald introvert. Test had 30 vragen en moest je aangeven uit 2 eigenschappen wat je belangrijker vind.


Ook gelukkig helemaal niet makkelijk te bespelen dat soort tests...

Citaat:
Maar de test met cijferreeksen, rekensommen en taaltesten kunnen denk ik wel wat over je zeggen.


Weinig. Ze zeggen meestal vooral hoe bekend je bent met dat soort vragen en hoe interessant je ze vindt. Soms met hoe moe je bent en hoe goed je je kunt concentreren op dat moment. Om het verschil te maken tussen de ene kandidaat met een voldoende opleiding en profiel voor een bepaalde functie en de andere zijn ze absoluut niet geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:25

Shadow0 schreef:
Kun je niet een onderbouwde reactie proberen waarom je de assessment geen goed instrument vindt en er daarom niet aan deel wilt nemen? Als ze vinden dat je een goed punt hebt willen ze misschien juist met je praten, en als er niks te veranderen is ben je precies zover als wanneer je zelf afhaakt: geen verdere gesprekken.


Rox87 schreef:
Over de karakter test ben ik dat idd met je eens. Laatste keer kwam daaruit dat ik introvert ben. Nu ben ik een hele hoop... maar niet bepaald introvert. Test had 30 vragen en moest je aangeven uit 2 eigenschappen wat je belangrijker vind.


Ook gelukkig helemaal niet makkelijk te bespelen dat soort tests...

Citaat:
Maar de test met cijferreeksen, rekensommen en taaltesten kunnen denk ik wel wat over je zeggen.


Weinig. Ze zeggen meestal vooral hoe bekend je bent met dat soort vragen en hoe interessant je ze vindt. Soms met hoe moe je bent en hoe goed je je kunt concentreren op dat moment. Om het verschil te maken tussen de ene kandidaat met een voldoende opleiding en profiel voor een bepaalde functie en de andere zijn ze absoluut niet geschikt.
Precies. Dan kun je beter een assessmentdag houden met een aantal kandidaten die op basis van hun profiel geshortlist zijn. Daar zie je hoe iemand functioneert in een team en in een werk-achtige setting, en dan kun je nog eventueel een individuele casus toevoegen die gerelateerd is aan het werk, zodat ze je werkwijze een beetje kunnen peilen, maar die computerdingen zeggen zó weinig over jou als persoon.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:39

brokjes schreef:
pluisje88 schreef:
Ik heb een hbo diploma met twee vingers in de neus gehaald maar de dingen die in een assessment gevraagd worden ben ik echt slecht in. Taal test kom ik ruim voldoende uit, alle reken en logica dingen Max mbo 4 niveau. Dat is nooit goed genoeg om te worden aangenomen. Het gevolg is dus dat ik inderdaad niet solliciteer op functies waar dat genoemd wordt met als gevolg dat ik orderpicker ben met een hbo diploma... beetje jammer..

Dat is echt super vervelend voor je!
Wat voor diploma heb je dan?
Worden er tegenwoordig echt zoveel assessments gevraagd? Ben het ook al geregeld tegen gekomen maar niet altijd.


Human recources management :j dus zeker geen pretpakket je krijgt je diploma cadeau opleiding. Maar ik moet foutloze en juridisch kloppende correspondentie kunnen schrijven, liefst in meerdere talen. Dossieropbouw, admninistratie bij kunnen houden en snel linken kunnen leggen, geordend zijn goed met mensen kunnen omgaan. Dit kan ik allemaal boven gemiddeld.

Ik kan serieus niet bedenken wat een test als de plattegrond van een uitgeklapte kubus kunnen herkennen waarde toevoegen aan het inschatten van mijn capaciteiten... maar ja. Blijkbaar denken de bedrijven die mensen zoeken daar anders over...

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:45

[/quote]

Human recources management :j dus zeker geen pretpakket je krijgt je diploma cadeau opleiding. Maar ik moet foutloze en juridisch kloppende correspondentie kunnen schrijven, liefst in meerdere talen. Dossieropbouw, admninistratie bij kunnen houden en snel linken kunnen leggen, geordend zijn goed met mensen kunnen omgaan. Dit kan ik allemaal boven gemiddeld.

Ik kan serieus niet bedenken wat een test als de plattegrond van een uitgeklapte kubus kunnen herkennen waarde toevoegen aan het inschatten van mijn capaciteiten... maar ja. Blijkbaar denken de bedrijven die mensen zoeken daar anders over...[/quote]

Soms staat er dat een assessment kan worden afgenomen en doen ze het toch niet. Ik zou blijven proberen. Mijn ruimtelijk inzicht is ook niet top, maar in combinatie met andere testen en gesprek psycholoog toch wel aangenomen

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:47

Mkango schreef:
Precies. Dan kun je beter een assessmentdag houden met een aantal kandidaten die op basis van hun profiel geshortlist zijn. Daar zie je hoe iemand functioneert in een team en in een werk-achtige setting, en dan kun je nog eventueel een individuele casus toevoegen die gerelateerd is aan het werk, zodat ze je werkwijze een beetje kunnen peilen, maar die computerdingen zeggen zó weinig over jou als persoon.


En zelfs dan nog zie je vooral hoe makkelijk iemand reageert in nieuwe situaties, wat helemaal niet veel hoeft te zeggen over hoe iemand functioneert over langere tijd. (Als eigen ervaring hebben we ooit bv een heel leuke huisgenoot aangenomen die ontzettend spontaan kon vertellen, gesprek verliep heel makkelijk... en een paar maanden later hebben we de woningbouw erbij betrokken om hem uit huis te laten zetten wegens paranoia, liegen, niet betalen van de rekeningen en een heleboel ander gedoe.
En we hebben ooit bijna een medewerker laten gaan nadat 'ie er al een jaar was omdat er zo weinig in leek te zitten.. en die heeft daar toen naar geluisterd, is met zichzelf aan de gang gegaan en daarna heel goed in z'n werk geworden.)

Voor dat laatste: dit was nadrukkelijk een beginnersfunctie, bij vervolgfuncties verwacht je wel dat iemand al wel wat ervaring heeft.
Maar ik bedoel maar: oordeel niet te snel, uiteindelijk merk je vooral of iemand past door een tijdje samen te werken. En degenen die goed zijn in het bereiken van de gewenste uitkomst aan het begin zijn lang niet altijd degenen waar je wat aan hebt op langere termijn.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:02

Ik zou erop gaan oefenen als het in jouw branche echt zo vaak onderdeel is van de procedure.

Ik ben vorig jaar ook aan het solliciteren geweest. Op een gegeven moment had ik best al veel gesprekken lopen en toen dus één werkgever aangaf dat ik nog een assessment zou krijgen gaf ik aan dat ik daar een zin in had en me dan terugtrok. Toen kreeg ik in plaats daarvan een gesprek met de directeur en erna ook uiteindelijk een aanbod :D Had alleen inmiddels ergens anders een beter aanbod, dus het is alsnog niks geworden. Maar een assessment afwijzen staat dus niet altijd gelijk aan een afwijzing.

Maar jezelf erop trainen kan nooit kwaad!

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:03

Shadow0 schreef:
Mkango schreef:
Precies. Dan kun je beter een assessmentdag houden met een aantal kandidaten die op basis van hun profiel geshortlist zijn. Daar zie je hoe iemand functioneert in een team en in een werk-achtige setting, en dan kun je nog eventueel een individuele casus toevoegen die gerelateerd is aan het werk, zodat ze je werkwijze een beetje kunnen peilen, maar die computerdingen zeggen zó weinig over jou als persoon.


En zelfs dan nog zie je vooral hoe makkelijk iemand reageert in nieuwe situaties, wat helemaal niet veel hoeft te zeggen over hoe iemand functioneert over langere tijd. (Als eigen ervaring hebben we ooit bv een heel leuke huisgenoot aangenomen die ontzettend spontaan kon vertellen, gesprek verliep heel makkelijk... en een paar maanden later hebben we de woningbouw erbij betrokken om hem uit huis te laten zetten wegens paranoia, liegen, niet betalen van de rekeningen en een heleboel ander gedoe.
En we hebben ooit bijna een medewerker laten gaan nadat 'ie er al een jaar was omdat er zo weinig in leek te zitten.. en die heeft daar toen naar geluisterd, is met zichzelf aan de gang gegaan en daarna heel goed in z'n werk geworden.)

Voor dat laatste: dit was nadrukkelijk een beginnersfunctie, bij vervolgfuncties verwacht je wel dat iemand al wel wat ervaring heeft.
Maar ik bedoel maar: oordeel niet te snel, uiteindelijk merk je vooral of iemand past door een tijdje samen te werken. En degenen die goed zijn in het bereiken van de gewenste uitkomst aan het begin zijn lang niet altijd degenen waar je wat aan hebt op langere termijn.


Maar een bedrijf kan niet al zijn sollicitanten een half jaar voor zich laten werken om te bepalen wie de beste is. Als je 50 sollicitaties binnenkrijgt zal je toch op basis van ‘eerste indrukken en hoe iemand reageert op nieuwe situaties’ een keuze moeten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:05

Shadow0 schreef:
Mkango schreef:
Precies. Dan kun je beter een assessmentdag houden met een aantal kandidaten die op basis van hun profiel geshortlist zijn. Daar zie je hoe iemand functioneert in een team en in een werk-achtige setting, en dan kun je nog eventueel een individuele casus toevoegen die gerelateerd is aan het werk, zodat ze je werkwijze een beetje kunnen peilen, maar die computerdingen zeggen zó weinig over jou als persoon.


En zelfs dan nog zie je vooral hoe makkelijk iemand reageert in nieuwe situaties, wat helemaal niet veel hoeft te zeggen over hoe iemand functioneert over langere tijd. (Als eigen ervaring hebben we ooit bv een heel leuke huisgenoot aangenomen die ontzettend spontaan kon vertellen, gesprek verliep heel makkelijk... en een paar maanden later hebben we de woningbouw erbij betrokken om hem uit huis te laten zetten wegens paranoia, liegen, niet betalen van de rekeningen en een heleboel ander gedoe.
En we hebben ooit bijna een medewerker laten gaan nadat 'ie er al een jaar was omdat er zo weinig in leek te zitten.. en die heeft daar toen naar geluisterd, is met zichzelf aan de gang gegaan en daarna heel goed in z'n werk geworden.)

Voor dat laatste: dit was nadrukkelijk een beginnersfunctie, bij vervolgfuncties verwacht je wel dat iemand al wel wat ervaring heeft.
Maar ik bedoel maar: oordeel niet te snel, uiteindelijk merk je vooral of iemand past door een tijdje samen te werken. En degenen die goed zijn in het bereiken van de gewenste uitkomst aan het begin zijn lang niet altijd degenen waar je wat aan hebt op langere termijn.
Ja, maar goed, je moet wel érgens op toetsen natuurlijk. Je kunt niet 100 mensen een half jaar mee laten werken en er dan eentje uitkiezen. :P Bovendien is zo'n assessmentdag ook anders dan een sollicitatiegesprek of hospiteeravond - je moet samenwerken, je weet niet wáár ze op selecteren, want je kent de rest van het team niet, en het is een lange, vermoeiende dag waarvoor je dus wel een lange adem moet hebben als je je anders wilt voordoen dan je bent. :=

Het traject waarin ik een assessmentdag heb moeten doen, bestond uit een initiële screening op basis van cv en motivatiebrief, die assessmentdag (met groepsopdrachten en individuele opdrachten) en daarna nog een sollicitatiegesprek met twee partners. Ik heb dat als bijzonder positief ervaren, terwijl ik echt niet altijd even makkelijk contact maak met vreemden. En met een béétje mensenkennis prik je ook wel door bepaalde dingen heen (zoals iemand die aanvankelijk misschien vrij zenuwachtig is). Bovendien werden we na de eerste groepsopdracht ook weer door elkaar gehusseld voor de tweede, zodat je ook ziet wat de verschillende groepssamenstellingen doen met mensen. Het gaat natuurlijk niet alleen om het individu, maar ook om hoe zo iemand in een team past - iemand die in een team met veel dominante persoonlijkheden een beetje ondergesneeuwd raakt, kan in de tweede groep bijvoorbeeld toch ineens opbloeien. En het is ook niet gezegd dat degene met de grootste mond ook meer kans heeft op de baan en zo iemand gaat ook niet na een half jaar ineens veranderen in een stille muurbloem, of vice versa.

Bovendien is jezelf kunnen aanpassen aan nieuwe situaties of flexibel kunnen zijn in je contact met mensen iets wat ik belangrijker zou vinden dan de vraag hoe goed iemand heeft opgelet bij het hoofdstuk goniometrie. :=

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:11

Mkango schreef:
Die is er niet. Het dient maar één doel, namelijk mensen faciliteren in het niet durven nemen van beslissingen en verantwoordelijkheid op basis van hun eigen beoordelingsvermogen.


Mee eens. Een van de redenen dat wij ontzettend veel werk hebben is omdat vooral bij grote bedrijven niemand gewoon iets durft te beslissen en er ook achter durft te staan. Eindeloos in circels draaien en hopen dat ienand anders het doet.

TS, is het een groot bedrijf of een klein bedrijf?
Bij een groot bedrijf zou ik er gewoon even doorheen bijten want daar is HR vaak volledig losgekoppeld van de echte wereld, dan wil je gewoon in de volgende ronde met de daadwerkelijke afdeling praten.
Bij een klein bedrijf waar de leidinggevende blijkbaar geen mensenkennis heeft om zelf gewoon wat zinvol verder te vragen zou ik persoonlijk afhaken.

Laat je in iedergeval niet bang maken door zo‘n test, gewoon oefenen :)

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:23

MKango: ik vind dat soort uitgebreide assessments ook niet zonder meer onzin hoor. Ik bedoelde het echt als aanvulling dat je zelfs in dit soort contexten nog veel onzekerheid hebt en houdt.

Dat je keuzes maakt is natuurlijk niet gek. Maar op zeker moment heb je een aantal geschikte kandidaten over en hou je vooral wat onzekerheid en toeval over. Ik heb het idee dat de online assessments heel erg inspelen op de illusie om die onzekerheid weg te nemen, terwijl ze niet daadwerkelijk iets toevoegen. Vroeger hadden ze daar handschriftdeskundigen voor, die meenden aan de lusjes van je j's en f-en in de sollicitatiebrief te zien wat je karakter was.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 21:31

Bedankt voor jullie woorden.
Ik heb 15 van de 20 van de testvragen juist beantwoord, waardoor ik het aandurfde om toch het assessment te doen.
Moest 50 vragen beantwoorden binnen een tijdsbestek van 10 minuten, dus het was of een hoop gokken of niet alle vragen kunnen maken en heb voor dat laatste gekozen.
Ik heb inderdaad toch niets te verliezen en misschien valt de schade mee haha.
Ik vind het nog steeds bijzonder dat ze eerst een assessment afnemen voordat ze iemand persoonlijk spreken, normaliter komt het assessment pas na positieve gesprekken.

Het betreft een groot bedrijf overigens.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:35

Goed dat je het gewoon hebt geprobeerd!

Ik heb een assessment van 3/4 uur moeten doen, maar wel pas na het tweede gesprek. Die test ging voornamelijk over je persoonlijkheid enzo, en er kwam ook wat aan reken- en taaldingen voorbij. Op dat laatste scoorde ik onder mijn opleidingsniveau. Dat deel woog echter maar heel minimaal mee. Het ging vooral om je persoonlijkheid, gedrag etc. Ik kreeg zelf ook een uitgebreid rapport waarin mijn persoonlijkheid werd beschreven, en dit klopte volledig. Ik was wel onder de indruk eigenlijk.

Ik zou sollicitaties met een assessment dus niet bij voorbaat overslaan. Bij dit assessment moest je gewoon jezelf zijn zeg maar.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:35

Wij gebruiken in vrijwel al onze procedures assessments, maar het gebeurt zelden dat iemand puur op het assessment wordt afgewezen. Ik heb daarnaast eigenlijk ook zo goed als nooit gezien dat collega's n.a.v. het eerste gesprek erg enthousiast waren en er daarna een slecht assessment kwam. Aan de andere kant zie ik bij de slechte assessments ook al vaak dat er twijfels bij het eerste gesprek waren.
Bij echte twijfelgevallen wordt er vaak alsnog een tweede gesprek gepland om o.a. door te vragen op de mindere punten uit het assessoren.
Bij ons bestaat het uit cognitieve vaardigheden en persoonlijkheidsaspecten, maar dat eerste onderdeel speelt een minder belangrijke rol.
Ze worden ook altijd besproken door een gecertificeerde collega na indiensttreding, en eventueel ook na een afwijzing als kandidaat in kwestie daarom vraagt.
Voor mensen die het niet prettig vinden: ik zou het gewoon maken, en eventueel op voorhand aangeven dat je moeite hebt met bepaalde onderdelen van de cognitieve test als je hier in het verleden tegenaan bent gelopen.

Anoniem

Re: Online assessment bij sollicitatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:56

Jeetje, nooit bij stil gedaan dat dit voor mensen een drempel is om niet te solliciteren :(:)
Ik heb zelf eigenlijk amper sollicitaties gehad waarbij ik assessments moest doen, maar ik word er juist altijd wel blij van, heb een heel goed ruimtelijk inzicht en scoor overal vrij hoog op en komt altijd wel HBO+ oid uit. Vind het ook wel leuk om te doen :+ Dat compenseert mijn zeer matige cijferlijst weer een beetje als ze die ook opvragen :')

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:06

Shadow0 schreef:
Iedereen kan 'assessments' maken of verkopen. Niemand die weet of ze ook maar een beetje doen wat ze zouden moeten doen. Het zijn bewezen slechte voorspellers of iemand een goede kandidaat is. Ik snap niet waarom werkgevers ze zouden willen gebruiken - zij lopen ook goede matches mis, tegenover nauwelijks een zinvol effect.
(In sommige situaties kan een goed assessment ingezet worden, maar goede assessments zijn duur en geen online 'welke Harry Potter-afdeling past bij jou' achtige vragenlijsten.)

Het is een beetje psychologie voor dummies hè. Makkelijk te manipuleren waterverf testen over het algemeen.


Goed dat je het toch hebt geprobeerd, TS!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:45

Relaxed schreef:
Jeetje, nooit bij stil gedaan dat dit voor mensen een drempel is om niet te solliciteren :(:)
Ik heb zelf eigenlijk amper sollicitaties gehad waarbij ik assessments moest doen, maar ik word er juist altijd wel blij van, heb een heel goed ruimtelijk inzicht en scoor overal vrij hoog op en komt altijd wel HBO+ oid uit. Vind het ook wel leuk om te doen :+ Dat compenseert mijn zeer matige cijferlijst weer een beetje als ze die ook opvragen :')


Ze vroegen mij alleen om mijn diploma’s, niet om de cijferlijsten. En volgens mij werd er niet eens naar de echtheid van de diploma’s gekeken, ze werden alleen opgeslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:47

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:
Jeetje, nooit bij stil gedaan dat dit voor mensen een drempel is om niet te solliciteren :(:)
Ik heb zelf eigenlijk amper sollicitaties gehad waarbij ik assessments moest doen, maar ik word er juist altijd wel blij van, heb een heel goed ruimtelijk inzicht en scoor overal vrij hoog op en komt altijd wel HBO+ oid uit. Vind het ook wel leuk om te doen :+ Dat compenseert mijn zeer matige cijferlijst weer een beetje als ze die ook opvragen :')


Ze vroegen mij alleen om mijn diploma’s, niet om de cijferlijsten. En volgens mij werd er niet eens naar de echtheid van de diploma’s gekeken, ze werden alleen opgeslagen.


1x moest ik beide inleveren.. Bij mijn huidige job moest ik uittreksel van DUO inleveren, wist niet eens dat dat bestond.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:49

Ik heb er ook eens een gedaan. Ik had één fout te veel.. alle 'balkjes' moesten in het groen staan en ééntje stond er echt letterlijk tussen rood en groen (beetje de 5,44??) in en dat was genoeg voor een (automatische) afwijzing. Daar heb ik echt wel een flinke tijd de balen van gehad. Recruitment nog gemaild, of ze ècht zo streng waren en ja hoor, ze moesten zich vasthouden aan die uitkomst. ZO jammer..!

Maargoed, inderdaad oefenen als ik het as jaar nog een keer wil proberen en dan weer zien.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:50

Wat is een uittreksel van Duo? Dat ken ik ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:56

Suzanne F. schreef:
Wat is een uittreksel van Duo? Dat ken ik ook niet.


Nee is heel simpel, je kunt gewoon met je DigiD inloggen en dan een diploma uittreksel downloaden. Hoef ik ook niet op zoek naar mijn diploma ergens in een verhuisdoos voor een kopie :')