Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Britten op Bokt? Schoolproject...

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

Voor school moet ik enkele Britten interviewen en normaal gesproken wordt dit gedaan via een studiereis naar de UK. Helaas, maar terecht, gaat deze niet door omdat Covid nog steeds veel te actief is ;(.

Samen met twee groepsgenoten schrijf ik een project over het onderwerp "Drinking culture in the UK" (we blijven studenten :z :o). Binnen het onderwerp komen verschillende dingen aan bod, waaronder de invloed van corona op de drinkcultuur en eigen of herkenbare drinkpatronen .

Als je je comfortabel voelt met het beantwoorden van vragen over dit onderwerp en je uit de UK komt/geruime tijd in de UK hebt gewoond (4+ jaar) neem dan alsjeblieft contact met mij op :). Het interview is in het Engels en kan via Skype/Teams/Zoom of vrijwel ieder ander platform, de audio moet opgenomen worden zodat de docenten zeker weten dat wij niet zelf het interview verzonnen hebben :Y)

Als iemand ideeën heeft over hoe wij in contact kunnen komen met Britten laat dit dan zeker weten! We hebben het op verschillende lokale fora en Reddit al geprobeerd maar krijgen tot op heden helemaal geen reacties... We balen natuurlijk flink dus al het advies is welkom!

Groetjes! ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 12:29 



 
Profiel   

Ik kan helaas niet helpen,maar wellicht kunnen jullie een oproep op Facebook zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:01 



 
Profiel   

Ik heb op facebook even een bericht gedeeld, ik heb veel Engelse vrienden waarvan een goed deel archeologen. Laat het horen als er mensen zijn die het willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:15 



 
Profiel   

Wat zijn verdere eisen aan je doelgroep en hoe lang duurt het interview ongeveer? Als ik aan je eisen voldoe wil ik best helpen :) Ik ben Nederlandse maar ik woon sinds 2012 in de UK (5 jaar Schotland en nu 4 jaar in Engeland als dat iets uitmaakt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:21 



 
Profiel   

Ik voel me echt super dom -O-
Ik denk waarom moet je perse meisjes of vrouwen hebben die Brit heten om hun mening te geven over Engelsen?! Raar onderzoek :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:30 



 
Profiel   

Sanet schreef
Ik voel me echt super dom -O-
Ik denk waarom moet je perse meisjes of vrouwen hebben die Brit heten om hun mening te geven over Engelsen?! Raar onderzoek :Y)

Hahahahaha _O-

Heb je iets op om Facebook te delen? :) Ik heb een Brits meisje als vriend op Facebook (en ik weet dat ze van drank houdt :)) ), en wie weet heb ik nog vrienden op Facebook die Britten als vriend hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:35 



 
Profiel   

Doe jij een minor op de HU toevallig? :’)
Waarom probeer je dit niet op een Engelstalig forum? Reddit bijvoorbeeld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:43 



 

De meeste mensen in mijn vrienden-/kennisenkring zijn Brits, dus ik kan hen wel vragen voor je. Heb je iets om op FB te delen, dan kan ik het aan ze doorsturen. Hoeveel mensen heb je nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:47 



 
Profiel   

jessdaniels schreef
Doe jij een minor op de HU toevallig? :’)
Waarom probeer je dit niet op een Engelstalig forum? Reddit bijvoorbeeld :)


Heeft ze al geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:55 



 
Profiel   

Ik heb al een gegadigde voor je. Hoe kan ik hem in contact met je laten komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:57 



 
Profiel   

Wow super bedankt voor de reacties!

@Lay_D @Heidy_Wilco @Danielleeee_ @Mkgango
Meteen even een Facebook post gemaakt met ook iets uitgebreidere informatie! Zou super zijn als jullie die kunnen delen! :) ik weet alleen niet hoe ik een link moet maken naar een post ipv een profiel maar als het goed is kunnen jullie hem zo vinden?
FACEBOOK

@Lien_ Verder zijn er niet heel veel eisen! Het liefst willen we natuurlijk wel dat je (legaal) alcohol consumeert of dit gedaan wordt binnen je directe omgeving omdat anders het beantwoorden van de vragen lastiger wordt. Het interview zal ongeveer 30 minuten duren, maar we zijn blij met alle hulp die we kunnen krijgen! Super tof dat je in de UK woont! En Schotland lijkt me zo leuk om een keer te bezoeken :)

@Sanet ik kom niet meer bij :=

@Jessdaniels Ja ik doe de opleiding tot Engels docent op de HU :') Reddit hebben we geprobeerd en andere fora ook maar het lastige is dat dat soort forums vooral focussen op reizen naar de UK, maar we zoeken gestaag door dankjewel! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 14:28 



 
Profiel   

Hij was makkelijk te vinden en te delen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 14:48 



 

Ik heb hem gedeeld voor je!
Ik had het op zich ook niet erg gevonden om mee te doen, maar ik ben niet echt representatief voor wat voor alcoholconsumptie dan ook. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 14:50 



 
Profiel   

Ik heb hem voor je gedeeld hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 15:22 



 
Profiel   

Ik zal een collega van mij vragen of ze wil helpen. Is Brits, maar al wel langer in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 15:23 



 
Profiel   

Ik ben Nederlands maar ik woon inmiddels alweer 7 jaar in de UK en wil best meedoen :D

Als je nog meer mensen nodig hebt kan ik ook mijn vriend/vrienden vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 15:26 



 
Profiel   

Ik heb een kennis van me getagd. Geen idee of hij wil helpen, maar het valt altijd te proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 15:28 



 
Profiel   

Ik heb het gedeeld op Facebook! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 15:29 



 
Profiel   

xMyrnavG schreef
@Lien_ Verder zijn er niet heel veel eisen! Het liefst willen we natuurlijk wel dat je (legaal) alcohol consumeert of dit gedaan wordt binnen je directe omgeving omdat anders het beantwoorden van de vragen lastiger wordt. Het interview zal ongeveer 30 minuten duren, maar we zijn blij met alle hulp die we kunnen krijgen! Super tof dat je in de UK woont! En Schotland lijkt me zo leuk om een keer te bezoeken :)

Prima, je mag me pb'en hoor, ik wil wel meedoen dan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 23:24 



 
Profiel   

Britten en UK in dezelfde zin, ik moet huilen. Je weet dat er wel een verschil is toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 23:35 



 

Maartje1990 schreef
Britten en UK in dezelfde zin, ik moet huilen. Je weet dat er wel een verschil is toch?
”British” is anders gewoon het demonym van het VK. Hoe wil je ze dan aanduiden? United Kingdomian? UK’er? Saxoceltonormanikings? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 00:44 



 
Profiel   

Mkango schreef
Maartje1990 schreef
Britten en UK in dezelfde zin, ik moet huilen. Je weet dat er wel een verschil is toch?
”British” is anders gewoon het demonym van het VK. Hoe wil je ze dan aanduiden? United Kingdomian? UK’er? Saxoceltonormanikings? :+


Dan zeg je "groot Brittannië " ipv VK.

Ik neem aan dat je dit al reeds geleerd hebt in je opleiding: http://projectbritain.com/britain.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 23:37 



 

Dat geeft, ten eerste, geen antwoord op mijn vraag. Ten tweede staat nota bene in je eigen link dat inwoners van het Verenigd Koninkrijk 'Britten' genoemd worden: "People who are English are from the country of England. On the other hand, British people are people who live in Great Britain (Britain) and the UK." :+

En de definitie van 'British' uit de Cambridge dictionary:
"belonging to or relating to the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or its people."

Dus ik snap oprecht niet wat je probleem is - de terminologie van de TS is prima in orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 23:47 



 
Profiel   

Voorzover ik weet noemen mensen uit de UK zich ook gewoon Brits, heb het ook nooit anders gehoord. Alleen Noord-Ierland kan een ander verhaal zijn. TS zou zich moeten schamen als ze de mensen uit de UK Englanders noemt, maar in het geval van Britons absoluut niet. Ik vind het ook wel een erg denigrerende toon Maartje1990.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 00:04 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Britten en UK in dezelfde zin, ik moet huilen. Je weet dat er wel een verschil is toch?


Huilen? Mijn Britse partner zegt dit zelf ook zo. Niet te moeilijk doen hoor. :(:)

@TS hij drinkt niet, sorry. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 00:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen