Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[ENQ] fysiotherapeuten en andere beweegprofessionals

 
Profiel   

Beste,

Voor het testen van een concept met als doel het versterken en verbeteren van de marktpositie van fysiotherapeuten en andere beweegprofessionals, zijn wij op zoek naar fysiotherapeuten en andere beweegprofessionals die een korte enquete willen invullen.

https://www.survio.com/survey/d/Z1E7R8M9V6N6X8L6X

De verkregen antwoorden helpen ons dit concept naar een hoger niveau te tillen.

Alvast bedankt! Heeft u vragen, stel ze gerust!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 20:35 



 
Profiel   

Ik doe even een upje, zodat we hopelijk meer respondenten krijgen! Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 12:07 



 
Profiel   

Ik heb het geprobeerd, maar heb geen flauw idee waar het over gaat :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 12:12 



 
Profiel   

Wat heeft het raden van een diagnose met marktpositie te maken? De meeste praktijken zijn voor hun marktpositie afhankelijk van de zorgverzekeraars. En die bepalen hun eigen criteria.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 12:30 



 
Profiel   

Nu ik het nog een aantal keer heb gelezen denk ik niet dat het om een fysiotherapeutische diagnose gaat. Maar waarover wel begrijp ik nog niet.
Ook begrijp ik niet wat er op de filmpjes te zien zou moeten zijn en wat er bedoeld wordt met het implementeren van een nieuwe marktpositie. Welke nieuwe marktpositie? En dan staat er: ‘hier’ moet met het hele team aan gewerkt worden, maar waaraan dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 12:37 



 
Profiel   

Ik begrijp dat het onduidelijk is, het is ook best een lastig uit te leggen onderwerp. Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid:

MOVES staat voor Marketing, Ondernemerschap, VErnieuwing en Samenwerking. Het project is gestart na de noodkreet van fysio- en oefentherapeuten in de wijk die voelden positie te verliezen in de jungle van de wijk. Samen met de doelgroep van beweegzorgprofessionals zelf, de brancheverenigingen en stakeholders als patiënten, huisartsen, gemeentes en sportaanbieders is gezocht naar de waarde van beweegzorg in de wijk. Dit heeft geleid tot een praktische toolkit waarmee fysio- en oefentherapeuten antwoord krijgen op de vragen: Wie ben ik? Wie is mijn doelgroep? Hoe ziet de wijk mij? Wat onderscheidt mij van mijn concurrenten? Een mooi startpunt om zich een relevante positie te verschaffen in de wijk.

Maar: alleen inzicht is nog niet genoeg. Nu staan beweegzorgprofessionals voor de uitdaging om hun ‘papieren’ statement om te zetten naar de praktische naleving. Hoe doe je dat? Welke competenties vraagt zo’n implementatieproces? Hoe maak je je organisatie klaar voor deze stap? Hoe meet je je succes? Allemaal vragen waar we bij MoveOn op inspelen.

Wij zijn dus bezig een tool te ontwikkelen die een diagnose geeft op de strategie van de praktijken, en niet een medische diagnose. De filmpjes zijn interactieve video's. Je ziet een aantal poppetjes in beeld, vervolgens komt er een vraag op beeld die gaat over de strategie van de praktijk, en alle medewerkers van de praktijk komen samen om over de vraag te praten en het antwoord te overleggen.

Als het gehele filmpje is afgespeeld en de vragen zijn beantwoord, rolt er een 'diagnose' uit. Hierin staat waar de praktijk al op de goede weg mee is als het gaat om de strategie, en waar nog kansen liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 13:48 



 
Profiel   

Ah, nu wordt het een stuk duidelijker :j

Maar voor mij dan niet relevant want ik werk niet in de eerste lijn en wij hebben een hele goede marktpositie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 18:42 



 
Profiel   

Op gegeven moment vraag je iets over het samenkomen op de werkvloer en de vraag daarna gaat over wat zijn de pluspunten van dat concept. Dus ik vernam dat het over dat samenkomen ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 18:53 



 
Profiel   

Ik heb m ingevuld maar het was wel onwijs onduidelijk en ik snap er nog steeds niet veel van. Veel wollige taal. Misschien goed om er zelf nog eens kritisch naar te kijken en de tekst kort, bondig en duidelijk te maken. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 07:19 



 
Profiel   

Volgens mij is het niet zo heel moeilijk (maar wellicht begrijp ik het verkeerd), het is een tool die een fysiotherapiepraktijk kan gebruiken om inzichtelijk te maken hoe hij zijn praktijk beter kan positioneren in de markt/wijk. De tool helpt niet alleen om inzicht te krijgen waar je kansen liggen als praktijk maar ook hoe je die kansen praktisch gezien gaat benutten. Woorden omzetten in daden.

Mijn tip: skip het wollige taalgebruik en alle niet relevante informatie. Als uitleg in de enquête en op bokt representatief is voor de tool dan heb ik geen interesse meer. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 13:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen