Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 10 [ 236 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afstuderen 2021-2022!

 
Profiel   

Mag ik ook meekletsen? Ik studeer als het goed is in februari af van mijn Master Literatuur en Taalwetenschappen in Duitsland :D Weet echter nog niet of ik daarna nog door ga of niet, dus of ik dan "officieel afgestudeerd ben"... Hahaha
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 19:45 



 
Profiel   

_Cathalijne schreef
Knap dat je je weer zo hebt weten te herpakken soloro!!. Welke studie doe je?


Ja moet zeggen dat ik het wel weer even flink wennen vond om school weer op te pakken, maar ga nu als een speer! Ik doe de HBO opleiding Biologie & Medisch Laboratoriumonderzoek.
Ben wel blij dat het eind eindelijk in zicht komt, ben wel toe aan klaar zijn met school haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 19:46 



 
Profiel   

Oh ik meld mij ook graag! Want ik hoop dat ik ook in 21/22 mag afstuderen!
Ik ben er in ieder geval helemaal klaar voor om klaar te zijn met school hahaha

Ik ben Angelique en ben van beroep Paraveterinair maar na 6 jaar werken wilde ik niet eeuwig paraveterinair in de ploegen op de spoed en opname afdeling blijven. Maar achter de balie zitten is ook niets voor mij.

Dus ik ben naast het paraveterinair zijn ook nog een HBO Finance & Control gaan doen.
Ik heb juist ook veel moeite gehad met Corona om gemotiveerd te blijven (ik had expres dan ook geen thuisstudie gekozen). Daardoor loop ik nu nog wat studie punten achter. Maar hopelijk trek ik die in het eerste halfjaar goed genoeg bij om te mogen beginnen aan mijn scriptie. Onderwerp is wel al goedgekeurd dus daar hoef ik gelukkig geen zorgen om te maken.

Ben benieuwd wat voor verschillende opleidingen er nog meer voorbij gaan komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 19:56 



 
Profiel   

BlauweSteen schreef
Hey hey, ik hoop volgend jaar ook eíndelijk mijn bachelor Griekse en Latijnse Taal en Cultuur in Nijmegen af te ronden, het zal m'n 5e jaar worden :'). Daarna ga ik wel nog (minimaal, maar hopelijk gewoon) 2 jaar een master doen en dan zal ik echt klaar zijn.

Volgend jaar hoef ik nog maar 37,5 studiepunten te halen (inclusief m'n scriptie), als ik al m'n vakken dit jaar haal, dus dat moet goedkomen :D.

Veel mensen hebben het erover dat ze door Corona meer moeite kregen met hun studie/vertraging opliepen. Natuurlijk snap ik dat op praktisch gebied wel (eg. een stage ofzo) maar persoonlijk heb ik juist tijdens Corona ontzettend veel gehaald en ook mijn liefde voor het vak weer herondekt. Hebben jullie dat ook zo ervaren?


Wow super tof! Is dat aan de RU?

Toevallig werd ik laatst gebeld met de vraag of ik iemand in Leeuwarden bijles kon geven in Grieks (ik woon zelf in de buurt van Rotterdam :+ ). Maar ik vond Grieks echt een van mijn leukste vakken. Ik ben wel nieuwsgierig hoe de studie zelf eruit ziet. Wat voor soort vakken heb je gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:48 



 
Profiel   

Wyb_ster schreef
BlauweSteen schreef
Hey hey, ik hoop volgend jaar ook eíndelijk mijn bachelor Griekse en Latijnse Taal en Cultuur in Nijmegen af te ronden, het zal m'n 5e jaar worden :'). Daarna ga ik wel nog (minimaal, maar hopelijk gewoon) 2 jaar een master doen en dan zal ik echt klaar zijn.

Volgend jaar hoef ik nog maar 37,5 studiepunten te halen (inclusief m'n scriptie), als ik al m'n vakken dit jaar haal, dus dat moet goedkomen :D.

Veel mensen hebben het erover dat ze door Corona meer moeite kregen met hun studie/vertraging opliepen. Natuurlijk snap ik dat op praktisch gebied wel (eg. een stage ofzo) maar persoonlijk heb ik juist tijdens Corona ontzettend veel gehaald en ook mijn liefde voor het vak weer herondekt. Hebben jullie dat ook zo ervaren?


Wow super tof! Is dat aan de RU?

Toevallig werd ik laatst gebeld met de vraag of ik iemand in Leeuwarden bijles kon geven in Grieks (ik woon zelf in de buurt van Rotterdam :+ ). Maar ik vond Grieks echt een van mijn leukste vakken. Ik ben wel nieuwsgierig hoe de studie zelf eruit ziet. Wat voor soort vakken heb je gehad?


Ja klopt dat is aan de RU :). Wat leuk dat je Grieks zo leuk vindt! Ik hoor vaker dat mensen er helemaal niets aan vonden :+ . Maar de studie is wel vrij pittig (vooral als je één van de twee talen niet op de middelbare school hebt gehad, ik had zelf maar 2 jaar Grieks gedaan voordat ik aan de studie begon), in het eerste jaar ben je voornamelijk bezig met je vertaalvaardigheid en basisgrammatica, de tekst- en grammaticavakken zijn dan ook 40 studiepunten. De overige 20 zijn cultuurvakken.

GLTC aan de RU is in zekere zin uniek omdat zij een soort 'driestromenland' hebben in de bachelor, 1/3e Grieks, 1/3e Latijn en 1/3e cultuur. Die verdeling blijft ook de redelijk zo in jaar 2 en 3. Wat ik zelf het leukste vind zijn de taalkunde vakken (historische grammatica, dus dan ga je kijken naar hoe de taal is geworden zoals die is) en de verdiepende literatuurvakken. Verder hadden we ook Vroegchristelijk Grieks en Latijn wat ik ook heel leuk en interessant vond, je gaat dan bezig met christelijke teksten op literair niveau in plaats van theologisch.

Dus mocht je na je 2(!) bachelors en masters nog niet klaar zijn zou ik het zeker aanraden :+ . Ik zie overigens wel vaker mensen van GTLC naar rechten gaan of andersom, blijkt toch wel wat overlap in interessegebied te zijn.

Wat wil jij eigenlijk gaan doen met de combinatie rechtsgeleerdheid en economie? Het klinkt als een interessante combi!

_Cathalijne schreef
@blauwesteen: ik heb wel veel gehaald, maar liefde voor het vak niet ontdekt. Helaas zijn door corona bijna al onze practica afgelast. Leuk om medische handelingen in theorie te leren, maar enige vorm van praktijk ervaring lijkt mij (binnen dit beroep) toch wel vrij essentieel. :+ . Gelukkig nog een jaar te gaan om zoveel mogelijk in te halen


Ja dat lijkt me wel heel moeilijk :( , hopen dat het volgend jaar gewoon weer mag!


Nala schreef
Mag ik ook meekletsen? Ik studeer als het goed is in februari af van mijn Master Literatuur en Taalwetenschappen in Duitsland :D Weet echter nog niet of ik daarna nog door ga of niet, dus of ik dan "officieel afgestudeerd ben"... Hahaha


Wat gaaf! Wat voor bachelor heb je daarvoor gedaan? Ik heb zelf altijd een voorliefde gehad voor taalwetenschap, hou je je specifiek bezig met Duits of is de studie gewoon in Duitsland :P ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:16 



 
Profiel   

Nala schreef
Mag ik ook meekletsen? Ik studeer als het goed is in februari af van mijn Master Literatuur en Taalwetenschappen in Duitsland :D Weet echter nog niet of ik daarna nog door ga of niet, dus of ik dan "officieel afgestudeerd ben"... Hahaha


Wat gaaf! Wat voor bachelor heb je daarvoor gedaan? Ik heb zelf altijd een voorliefde gehad voor taalwetenschap, hou je je specifiek bezig met Duits of is de studie gewoon in Duitsland :P ?[/quote]

De bachelor had dezelfde naam, hahaha. Tijdens de bachelor kon je kiezen, twee van de drie: filosofie, Engels en Duits. Dus heb ik toentertijd Engels en filosofie gekozen. Nu houd ik me dus vooral bezig met Engels, maar in de master zit er nu ook steeds meer duitse literatuur bij, wat soms niet zo handig is omdat ze van een basiskennis uit de bachelor uitgaan die ik dus niet heb :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:25 



 
Profiel   

Wyb_ster schreef
Echt heel tof @emilyslaluna!

Jaa in jullie termen is het theoretisch haha, misschien dat het nog empirisch (dus wiskundig met data) wordt. Op dit moment ben ik ook bij een stageproject van gemeente Rotterdam betrokken waarbij ik werk met hun databases dus misschien dat ik daar iets mee kan gaan doen, maar op dit moment heb ik nog geen idee en kijk ik alleen maar uit naar vakantie :+

Haha ja snap ik! Eerst even bijkomen!

FemkeRoosje schreef
Hier nog een diergeneeskundestudent maar dan in Utrecht. Als het goed is ben ik in de zomer van 2022 klaar. Ik heb voornamelijk nog co-schappen en externe stage het komende jaar.

Wat leuk om een student uit Utrecht van hetzelfde jaar hier te hebben. Er is nauwelijks contact tussen studenten van verschillende universiteiten en dat is toch wel jammer, zeker omdat je later wel collega's bent van elkaar. :j
Welke richting doe je? En wat zijn je plannen na de studie?

BlauweSteen schreef
Veel mensen hebben het erover dat ze door Corona meer moeite kregen met hun studie/vertraging opliepen. Natuurlijk snap ik dat op praktisch gebied wel (eg. een stage ofzo) maar persoonlijk heb ik juist tijdens Corona ontzettend veel gehaald en ook mijn liefde voor het vak weer herondekt. Hebben jullie dat ook zo ervaren?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist alle passie voor het vak heb verloren dit jaar. Het heeft gewoon te maken met opgesloten te zitten, alles online uit te moeten vogelen en alle praktijk die we zouden krijgen nu niet meer mogen volgen. Bij een studie die al zo veel jaar heel veel theorie is, wil je juist graag praktijk zien. Zeker als toekomstige dierenarts. Ik merk dat ik de theorie veel beter een plek kan geven als ik het kan koppelen aan iets wat in de klinieken is gezegd of gedaan. Voor mijn gevoel waren de lessen die normaal heel leuk zouden moeten zijn, nu gewoon lege woorden op een blad papier. En dat vind ik zonde!

Maar dat gezegd hebbende, mag ik met trots zeggen dat ik gisteren voor het eerst weer lichte passie heb teruggevonden! Ik begin weer zin te krijgen om het laatste jaar in te gaan en echt een goede dierenarts te worden! *\o/*

soloro schreef
Ik doe mee! Ik ben 26 jaar en studeer Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek. Ik ben in 2014 begonnen met mijn huidige opleiding, er van 2018 t/m april 2020 uitgelegen ivm een depressie en vanaf april 2020 weer bezig! Ben nu bezig met mijn minor, die over 3 weken klaar is en dan vanaf september stagelopen en van februari t/m juli 2022 afstuderen *\%/* Tenminste dat is het plan haha. Dus 20 weken stagelopen en 20 weken afstuderen *\o/*

Oeh februari is al bijna! Je moet nog heel even! :D

daphne_xxx schreef
Ik meld me ook hier *\o/*
Kan het niet geloven maar volgend schooljaar hoop ik in juli afgestudeerd te zijn. Ligt er nog even aan of ik stage jaar drie haal (dat betekent namelijk dat ik stage jaar 2 ook heb, ik kon vanwege corona geen stage lopen vorig jaar en doe daarom nu '2 stages in 1')
Even introduceren: ik ben Daphne, 24 jaar en studeer hbo-verpleegkunde.

2 stages in 1 jaar is wel pittig denk ik of niet? Hoe heb jij de laatste jaar ervaren? Je studeert namelijk voor een beroep doen op dit moment natuurlijk erg nodig is!

Nala schreef
Mag ik ook meekletsen? Ik studeer als het goed is in februari af van mijn Master Literatuur en Taalwetenschappen in Duitsland :D Weet echter nog niet of ik daarna nog door ga of niet, dus of ik dan "officieel afgestudeerd ben"... Hahaha

Natuurlijk mag je meekletsen, welkom! Waarom heb je voor Duitsland gekozen? :D

Seni schreef
Oh ik meld mij ook graag! Want ik hoop dat ik ook in 21/22 mag afstuderen!
Ik ben er in ieder geval helemaal klaar voor om klaar te zijn met school hahaha

Ik ben Angelique en ben van beroep Paraveterinair maar na 6 jaar werken wilde ik niet eeuwig paraveterinair in de ploegen op de spoed en opname afdeling blijven. Maar achter de balie zitten is ook niets voor mij.

Dus ik ben naast het paraveterinair zijn ook nog een HBO Finance & Control gaan doen.
Ik heb juist ook veel moeite gehad met Corona om gemotiveerd te blijven (ik had expres dan ook geen thuisstudie gekozen). Daardoor loop ik nu nog wat studie punten achter. Maar hopelijk trek ik die in het eerste halfjaar goed genoeg bij om te mogen beginnen aan mijn scriptie. Onderwerp is wel al goedgekeurd dus daar hoef ik gelukkig geen zorgen om te maken.

Ben benieuwd wat voor verschillende opleidingen er nog meer voorbij gaan komen!

Welkom! Leuk dat je paraveterair bent! Wil je dit later combineren met je nieuwe studie door bijvoorbeeld meer management van de kliniek erbij te pakken of stap je helemaal weg uit de veterinaire wereld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:35 



 
Profiel   

emilyslaluna schreef
Nala schreef
Mag ik ook meekletsen? Ik studeer als het goed is in februari af van mijn Master Literatuur en Taalwetenschappen in Duitsland :D Weet echter nog niet of ik daarna nog door ga of niet, dus of ik dan "officieel afgestudeerd ben"... Hahaha

Natuurlijk mag je meekletsen, welkom! Waarom heb je voor Duitsland gekozen? :D


Het was dichterbij, goedkoper, en "breder" qua lesstof

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:37 



 
Profiel   

Nice! Was de bachelor ook in Duitsland? Ik ken iig geen studie met die naam (nu ben ik natuurlijk lang niet bekend met alle studies maar hey). Ja dat probleem met die basiskennis niet hebben ken ik bij m'n minor Kunstgeschiedenis, mocht regelmatig vaktermen googelen die me helemaal niets zeiden :+). Gelukkig studeert m'n vriend het dus die kon me ook regelmatig uit de brand helpen :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:39 



 
Profiel   

Ja leuk :D

Ik meld mij ook graag ik studeer volgend jaar af voor mijn bachelor cultureel erfgoed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:39 



 
Profiel   

BlauweSteen schreef
Nice! Was de bachelor ook in Duitsland? Ik ken iig geen studie met die naam (nu ben ik natuurlijk lang niet bekend met alle studies maar hey). Ja dat probleem met die basiskennis niet hebben ken ik bij m'n minor Kunstgeschiedenis, mocht regelmatig vaktermen googelen die me helemaal niets zeiden :+). Gelukkig studeert m'n vriend het dus die kon me ook regelmatig uit de brand helpen :P.


Ja inderdaad! Ik ben gewoon aan de RWTH gebleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:44 



 
Profiel   

@BlauweSteen, echt heel tof! In mijn examenjaar deden we Homerus en stonden we inderdaad ook vaak stil bij de grammaticale effecten. Wat ikzelf heel grappig vind, is dat ik absoluut geen talenknobbel heb, maar door Grieks en Latijn die wel heb ontwikkeld. Tegenwoordig werk ik op een advocatenkantoor met veel Poolse cliënten en hoe snel je "begrijpt" wat er wordt geschreven is echt bizar.


Eigenlijk weet ik nog niet precies wat ik met mijn twee studies wil gaan doen hahah. Ik werk nu op een advocatenkantoor (privaatrecht, in de richting van verzekering en aansprakelijkheid) en dat vind ik echt heel leuk om te doen en geeft heel veel voldoening. Tegelijkertijd vind ik de sociale economie ook echt heel erg leuk, veel van mijn vrienden neigen naar beleidseconomie en de academische kant en dat vind ik toch ook wel heel tof. Dus ik heb nog even keuzestres :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:09 



 
Profiel   

@Emily 2 stages in 1 is pittig in de zin van competenties van 2 stages in 1 stage leren. De helft is nu afgerond met een 7,65. De andere helft moet nog beoordeeld worden.
Qua beroep merk ik met name grote frustratie binnen het ziekenhuis. Waarbij de normale afdelingen 'understaffed' zijn en de covid afdeling continue 'overstaffed' was. Ik vond alle maatregelen verder niet zo'n ramp in m'n werk. Merkte weinig van corona (we hebben 2 besmettingen gehad in het afgelopen halve jaar). Het lastigste vind ik de maatregelen voor patiënten en de (on)mogelijkheid om familieleden te zien terwijl je ziek bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:02 



 
Profiel   

Waarom zie ik dit topic nu pas :Y)

Ik ben Fenna, 20 jaar en komende vrijdag studeer ik af van HBO fysiotherapie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:10 



 
Profiel   

ODonoghue schreef
Waarom zie ik dit topic nu pas :Y)

Ik ben Fenna, 20 jaar en komende vrijdag studeer ik af van HBO fysiotherapie!

Omdat dit het afstudeertopic is voor afstuderen volgend jaar :+ . Maar leuk dat je afstudeerd komende vrijdag? heb je al werk gevonden? of ga je nog verder studeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:06 



 
Profiel   

_Cathalijne schreef
ODonoghue schreef
Waarom zie ik dit topic nu pas :Y)

Ik ben Fenna, 20 jaar en komende vrijdag studeer ik af van HBO fysiotherapie!

Omdat dit het afstudeertopic is voor afstuderen volgend jaar :+ . Maar leuk dat je afstudeerd komende vrijdag? heb je al werk gevonden? of ga je nog verder studeren?


Hahaha goeiemorgen :z Ik las 2021 en heb gewoon gereageerd :’)

Ik mag tot november op mijn huidig stage adres blijven en daarna ga ik in Zwitserland werken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 07:50 



 
Profiel   

Oh gaaf, wel spannend zo emigreren naar een ander land :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 11:49 



 
Profiel   

Beetje vroeg (want officieel neem je je thesis pas op in het laatste jaar), maar ik heb vandaag mijn thesis presentatie overleefd *\o/* *\o/* .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 14:49 



 
Profiel   

_Cathalijne schreef
Beetje vroeg (want officieel neem je je thesis pas op in het laatste jaar), maar ik heb vandaag mijn thesis presentatie overleefd *\o/* *\o/* .

Whoop whoop!!! Gefeliciteerd!!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:30 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! :D Ik ben 20 jaar en studeer als het goed is volgend jaar juni af van de opleiding International Development Management! Na de zomer begin ik aan een 5 maand durende stage waar ik mogelijkheden voor agro forestry in 15 verschillende (ontwikkelings)landen ga onderzoeken. Erg veel zin in!! Ik hoop ook een baan te krijgen in mens-natuur relaties en coëxistentie. Mijn vriend deelt mijn passie voor natuur, mensen en andere culturen/gebieden gelukkig *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:33 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben 21 jaar en hoop volgend jaar mijn Pabo diploma te behalen. ik doe het wel duaal, dus volg 2 avonden school en sta verder 3 dagen voor de klas.
Ben nu nog bezig met de afronding van het derde jaar, en al een beetje begonnen aan m'n afstudeerscriptie. Vind het (zeker in corona-tijd) wel echt aanpoten hoor. Hoop dat we elkaar hier een beetje kunnen motiveren. :D

Respect voor de studies die hier langskomen! :j Interessante afstudeeronderwerpen ook al!
Hebben jullie straks wel gewoon zomervakantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 12:14 



 
Profiel   

Welkom JojoPonylove!
Hier vanavond het laatste examen en daarna inderdaad zomervakantie! Tenminste van school. Werk gaat gewoon door (werk naast school nog gewoon 32 uur p/w in de ploegen). En over precies 2 weken de sleutel van ons nieuwe klushuis. Dus dat wordt vooral een klusvakantie! haha. Wel vanaf volgende week maandag ook vakantie van het werk, 3 weken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 14:06 



 
Profiel   

Welkom beiden!
Zo leuk om te lezen hoe verschillend de laatste traject is voor iedereen!

Ik heb vandaag mijn cijfers binnen. Alles gehaald en echt mega goede cijfers! Zelfs 1x 19/20 gehaald wat ik nooit had durven te dromen :D .

Wel baal ik van het cijfer van mijn rationale (dit is een soort van opzet van de scriptie). Het is 'maar' een 14/20. Ik was er eerst best blij mee tot ik zag dat 80% van de studenten hoger hebben gescoord (staat altijd naast het cijfer). Nu vraag ik me af wat ik fout heb gedaan. Want je mag het pas inleveren als je promotor en co-promotor er tevreden mee zijn en zij beoordelen het. Dus ik vind het dan raar als ze toch niet blij met het resultaat zouden zijn.

Het cijfer bestaat ook uit mijn stageverslag dus misschien ligt het aan dat? Ik heb in iedere geval om feedback gevraagd. Want ik wil het wel goed doen, zeker aangezien ik het komende jaar er veel tijd aan zal besteden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:12 



 
Profiel   

@emily: ik had vorig jaar ook een 14 voor MP1, dus aan de onderkant van de scoredistributie. Terwijl ik met MP2 ruim aan de bovenkant heb gescoord (zegmaar in de bovenste 15%)

Hier helaas 1 herkansing. Op een knuddig onderdeeltje waarop ik op 2/10 niet geslaagd was. schijnbaar worden de deelonderwerpen tussentijds niet afgerond, want 3/4 onderdelen waren gewoon ruimschoots voldoende, maar dat ene onderdeeltje moest minimaal een 8/20 zijn, en dat was dus een 7.8/20.... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:37 



 
Profiel   

_Cathalijne schreef
@emily: ik had vorig jaar ook een 14 voor MP1, dus aan de onderkant van de scoredistributie. Terwijl ik met MP2 ruim aan de bovenkant heb gescoord (zegmaar in de bovenste 15%)

Hier helaas 1 herkansing. Op een knuddig onderdeeltje waarop ik op 2/10 niet geslaagd was. schijnbaar worden de deelonderwerpen tussentijds niet afgerond, want 3/4 onderdelen waren gewoon ruimschoots voldoende, maar dat ene onderdeeltje moest minimaal een 8/20 zijn, en dat was dus een 7.8/20.... :(

Ah dus een 14 is niet perse heel slecht dan? Ik wacht nog op de feedback en dan weet ik zeker wat ik goed/fout heb gedaan. Het is wel geruststellend dat je echte MP uiteindelijk hoger was!

Balen van de her! Moet je dan heel het examen opnieuw doen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 12:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 10 [ 236 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen