Boerinnentopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_HS_

Berichten: 143
Geregistreerd: 18-03-11

Re: Boerinnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:25

Hier geen boerenbedrijf, maar zzp'er in de agrarische sector. Werk een aantal dagen als schaapherder en daarnaast op een melkvee/vleesvee bedrijf. Soms ook op schapen of geiten bedrijven.

Hebben jullie ook instagram? Vind het altijd wel leuk om boeren/boerinnen te volgen :D

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Boerinnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:39

Hier ook een boerin!
Wij wonen op een melkveehouderij met 90 melkkoeien en bijbehorend jongvee.
Ik werkte zelf op een varkenshouderij, maar wegens zwangerschap ging dat niet meer. Hopelijk vind ik straks weer een baantje in de agrarische sector.
Sinds een ruim jaar hebben wij een working Kelpie (hond) daarmee zijn we nu aan het trainen zodat hij hopelijk later de koeien voor ons uit de wei kan halen.
@HS waar ben jij werkzaam als schaapherder?

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Boerinnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:00

Welkom :wave:

Hier geen insta. Ik vind net genoeg tijd voor bokt om te posten :')

Vandaag weer heel wat schapen gecontroleerd op maden en groep lammeren door het voetenbad gewerkt. En in de middag hebben we 200 ooien geïnsemineerd. Nu duimen voor een goed resultaat.
Morgen staat het ontwormen en anti-vlieg spul op het programma voor de groep ooien met lammeren. Altijd een sportief moment :x

Mar_84

Berichten: 547
Geregistreerd: 05-06-08
Woonplaats: gem. steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:52

:wave: ook ik meld me :)

Met mijn ouders teel ik broccoli op ons akkerbouwbedrijf.
De drukste periode is nu sinds een maand begonnen, namelijk de oogst en het verwerken van de broccoli .
Het is hard werken en het zijn lange dagen maar ik zou met niemand willen ruilen.
Hoe heerlijk is het om 's ochtends vroeg op 't land te zijn terwijl de rest van de wereld nog ligt te slapen, de rust en de opkomende zon.....meer heb je niet nodig <3