Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:55

Poekkie schreef:
Jij vraagt aan mij een bron over het gedachtenpatroon van de gemiddelde man? Mag hopen dat je in het leven enige ervaring hebt in omgang met mensen zodat je dit soort zaken niet in een wetenschappelijk tijdschrift hoeft te gaan zoeken. als jij denkt dat je serieus genomen wordt omdat de ander koffie drinkt en niet serieus als diezelfde een pilsje neemt, dan heb jij een heel rare ongeschreven regel uitgevonden waar ik werkelijk nog nooit van heb gehoord…


Ik denk dat je wel kunt stellen dat de meeste mensen enige ervaring hebben in omgang met andere mensen... ja, ik ook. Ik wist alleen niet dat deze ervaring van TS bepaald wordt door haar vrouw zijn, en dat mannelijke studenten daar heel anders tegenaan zouden kijken. Ik heb het hier thuis ook even gecheckt, maar hij snapte de ophef ook wel eigenlijk. Maar misschien is hij dan niet doorsnee, zou kunnen.

Ik denk wel dat je kunt stellen als iemand in een professionele setting (dus niet tijdens een zakenlunch of borrel einde werkdag) plaatsneemt met een biertje ipv een koffie, dat diegene de hele situatie niet zo ernstig/serieus neemt. Ik denk ook dat dat bepaald wordt door cultuur (in dit topic blijkt dat dat in BE anders ervaren wordt dan in NL) en normen en waarden. Ik heb er geen idee van of dat enkel ongeschreven regels zijn (dat denk ik niet helemaal, gezien beleid van scholen dus bij die regels aansluit). Het is voor mij iig een eye opener om in dit topic te lezen dat er veel verschillende meningen zijn, heel interessant!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:00

Maar wat wil je eigenlijk met dit topic Ts? :)
Aan meningen en argumenten heb je 9 pagina's vol. Dus dat zal goed zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:10

Doubtless schreef:
Ik denk wel dat je kunt stellen als iemand in een professionele setting (dus niet tijdens een zakenlunch of borrel einde werkdag) plaatsneemt met een biertje ipv een koffie, dat diegene de hele situatie niet zo ernstig/serieus neemt. Ik denk ook dat dat bepaald wordt door cultuur (in dit topic blijkt dat dat in BE anders ervaren wordt dan in NL) en normen en waarden. Ik heb er geen idee van of dat enkel ongeschreven regels zijn (dat denk ik niet helemaal, gezien beleid van scholen dus bij die regels aansluit). Het is voor mij iig een eye opener om in dit topic te lezen dat er veel verschillende meningen zijn, heel interessant!


Even over dit specifieke geval.. omdat de man dit nu 1 maal, let wel 1 maal heeft gedaan, neemt hij zijn student niet serieus?
Wordt hij weggezet als alcoholist met een probleem, want alleen drinken is niet normaal, moet hij gelijk aangegeven worden, tikt hij 2 blikjes bier in tien minuten weg, het is weer bokt op zijn best, veroordelend tot en met.

Ik hoop dat jullie inschattingsfouten je iets gemakkelijker vergeven worden.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:14

Ik ben 100% met je eens Mindim.

En doubtless… kan idd een cultuurding zijn. Ik ben van belgie. Werk zelf in consultancy voor de energiesector, dus niet in bouw of onderwijs. Maar herken helemaal niets van de associaties die je maakt aan de keuze van drank zolang het niet gaat om dronken / zware drank. Als die mens daar met een gintonic zat begrijp ik je redenatie wel.

Babootje

Berichten: 26411
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:15

mylittlejoy schreef:
Ik vind het eigenlijk wel apart dat mensen het maar oke vinden dat die man tijdens werktijd drinkt. Ja, het is maar een biertje en nee, de man is daarmee niet meteen alcoholist, maar zie je al voor je dat een rechter een bavaria op z'n bureau neerzet terwijl hij een zitting begeleidt over een omgangsregeling? Een politieagente die een wijntje wegtikt terwijl ze jouw aangifte invoert? Ik vind het niet professioneel om tijdens je werkzaamheden te drinken. Het voorbeeld van samen op een terras zitten vind ik dan weer anders, dan is er overeenstemming om dat daar te doen. Dit is een docent/student verhouding, tijdens een formeel begeleidingsgesprek en daar hoort in mijn optiek geen alcohol bij.


Ben het met je eens hoor. Daarbij kan het heel goed zijn dat de school daar gewoon een protocol voor heeft. dus daar zou TS eens naar kunnen informeren.
Er komen ook steeds meer "alcoholvrije scholen" waarbij docenten ook niet is toegestaan alcohol te drinken tijdens schoolreisjes, excursies en schoolfeesten.

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:29

Mindim schreef:
Doubtless schreef:
Ik denk wel dat je kunt stellen als iemand in een professionele setting (dus niet tijdens een zakenlunch of borrel einde werkdag) plaatsneemt met een biertje ipv een koffie, dat diegene de hele situatie niet zo ernstig/serieus neemt. Ik denk ook dat dat bepaald wordt door cultuur (in dit topic blijkt dat dat in BE anders ervaren wordt dan in NL) en normen en waarden. Ik heb er geen idee van of dat enkel ongeschreven regels zijn (dat denk ik niet helemaal, gezien beleid van scholen dus bij die regels aansluit). Het is voor mij iig een eye opener om in dit topic te lezen dat er veel verschillende meningen zijn, heel interessant!


Even over dit specifieke geval.. omdat de man dit nu 1 maal, let wel 1 maal heeft gedaan, neemt hij zijn student niet serieus?
Wordt hij weggezet als alcoholist met een probleem, want alleen drinken is niet normaal, moet hij gelijk aangegeven worden, tikt hij 2 blikjes bier in tien minuten weg, het is weer bokt op zijn best, veroordelend tot en met.

Ik hoop dat jullie inschattingsfouten je iets gemakkelijker vergeven worden.


Nee, als je het zo stelt trek je mijn uitspraak uit z'n verband. Ik stel dat in z'n algemeenheid. Het kan heel goed zijn dat deze specifieke man in deze specifieke situatie zijn student wel heel serieus neemt. Maar ik begrijp wel waarom TS dat anders ervaart. Alles wat je daarna zegt kan ik me ook niet in vinden. Zou het nogal voorbarig vinden om deze man een alcoholist te noemen en ik vind ook niet dat TS hier een melding van moet maken. Ik denk alleen wel dat àls ze er een melding van maakt ze in haar recht staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:53

Doubtless schreef:
Mkango schreef:
Jemig, kun je de rest van het bericht ook even quoten waarin ik nota bene letterlijk zeg dat dat niet oké is? Lekker discussiëren zo als je er gewoon uit pikt wat jou goed uitkomt. 8)7 Wat is dat tegenwoordig dat als je dingen wat probeert te relativeren, mensen alleen nog maar hoger op de kast klimmen? :')


Oke, dit was de rest:

Mkango schreef:
Het is niet heel professioneel, nee, maar als jij er verder geen hinder aan ondervindt, gewoon lekker laten gaan. Je zult je hele leven mensen tegenkomen die dingen doen die niet heel professioneel zijn, maar zolang ik daar geen last van heb, het mij of anderen niet in gevaar brengt of hun werk niet beïnvloedt, zou ik er niet een al te groot probleem van maken. Het is alleen energieverspilling voor jezelf


Ik lees daar eigenlijk ook dat je het goed praat: Het is niet heel professioneel, mààr...

Dat komt wel wat milder over dan "letterlijk zeggen dat het niet oke is". M.i. staat deel 1 niet haaks op deel 2 en is er dus ook geen sprake van dat ik eruit pik wat mij goed uitkomt. Lees jij dat anders?

Relativeren kan snel overkomen alsof je iets goed aan het praten bent, waarschijnlijk reageren mensen er daarom fel op.

Je hebt nog steeds e.e.a. weggelaten, namelijk het stuk waarin letterlijk staat dat het niet oké is, maar goed. :') Als jij er gelukkig van wordt om zo selectief te lezen en te quote, mag dat van mij wel hoor. :(:)

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:00

Mkango schreef:
Je hebt nog steeds e.e.a. weggelaten, namelijk het stuk waarin letterlijk staat dat het niet oké is, maar goed. :') Als jij er gelukkig van wordt om zo selectief te lezen en te quote, mag dat van mij wel hoor. :(:)


Wat een onnodige reactie joh. Ik heb er ff naar moeten zoeken, maar je doelt op het volgende stuk dan?

Mkango schreef:
Dat maakt het niet oké, absoluut niet, maar je gaat dat soort dingen niet veranderen, dus je doet jezelf er geen plezier mee als je het je zo aantrekt. :)


Je maakt hier geen statement dat het niet oke is. Kan je het cursief posten, maar het staat er niet letterlijk. Je concludeert dat e.e.a. het niet oke maakt. Kan je zeggen dat ik selectief lees, maar misschien kan je ook zeggen dat de verwoording van je boodschap (namelijk dat het absoluut niet oke is) wellicht wat ongelukkig is gedaan.

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:07

Earth schreef:
Het blijft interessant om de discussie erover te lezen. Ik weet nog niet of ik wat ga doen en wat ik dan ga doen. Het ging trouwens niet over mijn beoordelingsgesprek, het was een overleg over mijn afstuderen. Dat hebben we om de 10 dagen ongeveer. Deze was het meest belangrijke omdat ik maandag mijn deadline heb. En ik zat redelijk in de paniek, misschien dat ik me daarom ook niet serieus genomen voelde ofzo, omdat ik me erg druk maak over de deadline die ik mogelijk niet ga halen, en hij zit dan aan een pilsje. Dat voelt alsof hij het niet serieus neemt ofzo. Ik vind dat verwarrend.

Mindim dit was de eerste keer, voorheen dronk hij gewoon koffie/thee.


Vond je die koffie/thee ook ongeïnteresseerd?
En was hij in het gesprek ook weldegelijk ongeïnteresseerd of antwoorde hij gewoon op je vragen/gaf hij je raad die je hielp?

Jouw paniek voor de deadline is zijn probleem niet. Je bent niet z'n enige student, niet z'n eerste en misschien ook nog niet z'n laatste. Tegen dat je een afstudeerleeftijd hebt zijn docenten er niet meer om je handje vast te houden maar enkel om aan te geven wat er van je verwacht wordt en deadlines wel of niet halen is je eigen verantwoordelijkheid. De paniek hieromtrent zal je toch echt zelf moeten handelen.
Ik zou m'n energie besteden aan het afstuderen en niet aan de futiliteiten er rond.
Dat hij ongeïnteresseerd was omdat hij bier dronk (koffie/thee is blijkbaar geen probleem) is jouw interpretatie. Indien echt niet geïnteresseerd zou hij niet elke 10 dagen met je overleggen om je met het afstuderen te helpen.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:08

Doubtless schreef:
BigBen schreef:
Het probleem is natuurlijk dat er op deze wereld teveel mensen rondlopen die er op kicken om anderen voor te schrijven wat ze moeten doen of laten.


Maar als de betreffende docent daar een probleem mee zou hebben, dan had hij er natuurlijk voor kunnen kiezen voor een werkgever te werken die dergelijk beleid niet hanteert. Is dan het probleem dat er instellingen met een beleid zijn, of dat er werknemers gaan werken die zich niet kunnen vinden in dat beleid?

Kijk, nu komen we bij de kern van de zaak. Als de docent de regels naast zich neer legt, dan is dat een zaak tussen hem en het beleid/de instelling. Zolang ze er geen nadeel van ondervindt, heeft TS daar werkelijk niets mee te maken.

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:09

Ts gewoon niks mee doen... Laat lekker gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:44

Doubtless schreef:
Nee, als je het zo stelt trek je mijn uitspraak uit z'n verband. Ik stel dat in z'n algemeenheid. Het kan heel goed zijn dat deze specifieke man in deze specifieke situatie zijn student wel heel serieus neemt. Maar ik begrijp wel waarom TS dat anders ervaart. Alles wat je daarna zegt kan ik me ook niet in vinden. Zou het nogal voorbarig vinden om deze man een alcoholist te noemen en ik vind ook niet dat TS hier een melding van moet maken. Ik denk alleen wel dat àls ze er een melding van maakt ze in haar recht staat.


Ik trek het helemaal niet uit zijn verband. Jij zegt daar letterlijk dat je kunt stellen dat als iemand in een professionele setting plaats neemt met een biertje dat diegene de situatie niet zo serieus neemt. Jij omschrijft daar de situatie van de TS, maar je noemt het algemeen? Zo gemakkelijk he, dingen 'in het algemeen' noemen, maar daar tevens onder die noemer wel suggesties neerpennen. Handig zo een escape.


De rest zijn uitspraken hier in dit topic, daarom zeg ik ook, Bokt weer op zijn best.

Soepblik
Berichten: 1156
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:53

Anastasia24 schreef:
Alcohol onder het werk hoort gewoon niet, ook geen biertje. Als ik jou was zou ik het aankaarten, gewoon netjes, dat het je opviel. Ik zie menig mens al aankomen met een biertje op het werk...
Nee, okal is de man 70 en okal werkt hij omdat hij het nog leuk vind, het hoort niet.



Ga jij maar niet in de reclamewereld werken. :+

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:55

Mindim schreef:
Anastasia24 schreef:
Alcohol onder het werk hoort gewoon niet, ook geen biertje. Als ik jou was zou ik het aankaarten, gewoon netjes, dat het je opviel. Ik zie menig mens al aankomen met een biertje op het werk...
Nee, okal is de man 70 en okal werkt hij omdat hij het nog leuk vind, het hoort niet.


Nou ik hoop dat jij nooit een inschattingsfout maakt zeg, iemand gelijk verlinken bij een eerste fout :n


Inschattingsfout? Ik denk dat de man in kwestie prima wist dat hij een biertje aan het drinken is, niet één, twee, in tien minuten? onder gesprekken? Ik verlink inderdaad dingen waarvan ik denk dat dat niet goed gaat, iemand die drinkt onder het werk gaat in mijn ogen niet goed. Mij zal je niet zien hoor, drinkend op werk of school, alsjeblieft zeg... Biertje na werk, okal zuipt die man zich lam, maar op werk doe je dat niet, simpel. Denk ook niet dat de school erom staat te springen.

MarliesV

Berichten: 15239
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:57

Bokt op zijn best is wel weer een fijne dooddoener zeg.

Ik blijf van mening dat ik dit had gemeld, het zij anoniem via de vertrouwenspersoon.
Dan maar een verrader/verklikker of wat anders. Maar ik vind dit zo over mijn normen en waarden grens gaan dat ik dit niet had geaccepteerd.

Wat de TS er mee doet is aan haar, ze vond het niet 'normaal', want anders had ze dit topic niet geopend.
Ze vond het niet gelijk 'meldenswaardig' (zoals ik), anders had ze ook dit topic niet geopend.

Maar meningen van beide kanten kunnen hier toch gewoon gegeven worden, zonder en ander meteen een dikke stikker op te plakken of te verwijten dat die het anders ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:58

Anastasia24 schreef:
Inschattingsfout? Ik denk dat de man in kwestie prima wist dat hij een biertje aan het drinken is, niet één, twee, in tien minuten? onder gesprekken? Ik verlink inderdaad dingen waarvan ik denk dat dat niet goed gaat, iemand die drinkt onder het werk gaat in mijn ogen niet goed. Mij zal je niet zien hoor, drinkend op werk of school, alsjeblieft zeg... Biertje na werk, okal zuipt die man zich lam, maar op werk doe je dat niet, simpel. Denk ook niet dat de school erom staat te springen.


Die man dronk geen 2 biertjes in tien minuten, waar lees je dat?
De man drinkt normaliter altijd koffie of thee, dit was de eerste maal.
Dus waarom gelijk verlinken?
Maar ik ga er vanuit dat jij nooit fouten maakt?
En als ik je profiel moet geloven ben je nog maar 16, dus jij overtreedt de wet als je drinkt, dus dan zou ik idd maar niet drinkend op school komen of op je bijbaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-21 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:59

MarliesV schreef:
Bokt op zijn best is wel weer een fijne dooddoener zeg.

Ik blijf van mening dat ik dit had gemeld, het zij anoniem via de vertrouwenspersoon.
Dan maar een verrader/verklikker of wat anders. Maar ik vind dit zo over mijn normen en waarden grens gaan dat ik dit niet had geaccepteerd.

Wat de TS er mee doet is aan haar, ze vond het niet 'normaal', want anders had ze dit topic niet geopend.
Ze vond het niet gelijk 'meldenswaardig' (zoals ik), anders had ze ook dit topic niet geopend.

Maar meningen van beide kanten kunnen hier toch gewoon gegeven worden, zonder en ander meteen een dikke stikker op te plakken of te verwijten dat die het anders ziet.


Ja inderdaad, de man drinkt 2 bier in tien minuten, neemt zijn werk niet serieus, is alcohol verslaafd, allemaal aannames en dat bedoel ik met bokt op zijn best.

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:00

Mindim schreef:
Ik trek het helemaal niet uit zijn verband. Jij zegt daar letterlijk dat je kunt stellen dat als iemand in een professionele setting plaats neemt met een biertje dat diegene de situatie niet zo serieus neemt. Jij omschrijft daar de situatie van de TS, maar je noemt het algemeen? Zo gemakkelijk he, dingen 'in het algemeen' noemen, maar daar tevens onder die noemer wel suggesties neerpennen. Handig zo een escape.


Ik beschuldig je nergens van. Ik probeer uit te leggen dat ik dat stukje post in z'n algemeen bedoel en niet direct van toepassing op deze leraar. En ik zie dat de rest ook niet duidelijk overkomt, dus let me explain:

Ik wil niet zeggen "dat als iemand in een professionele setting plaats neemt met een biertje dat diegene de situatie niet zo serieus neemt". Ik geef aan dat ík dat denk en dat ik wel begrijp waarom TS dat denkt. Dat betekent niet dat ik verwacht dat iedereen zo denkt en ook niet dat het de (enige) waarheid is. Dat is mijn persoonlijke interpretatie van de setting. Zo loopt het topic toch ook, delen van interpretaties, ervaringen, cultuur?

Specifiek in de situatie die TS schetst denk ik dat ik hetzelfde zou zeggen als onpaard:

onpaard schreef:
Zelf zou ik er niet over vallen. Zeker als het gesprek gewoon goed was. En als ik mij er aan zou storen dan ben ik meer van de directe aanpak. Ik zou dan zoiets hebben gezegd van; 'zit je tijdens ons gesprek nou serieus aan t bier'. Maar het ergens melden zou ik nooit doen.


Ik zou er wel over vallen (omdat ik het dus onprofessioneel vind), maar zou er geen melding van maken. Als ik denk dat het een negatieve invloed heeft op onze gesprekken/de begeleiding zou ik er wel een melding van maken.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:02

Soepblik schreef:
Anastasia24 schreef:
Alcohol onder het werk hoort gewoon niet, ook geen biertje. Als ik jou was zou ik het aankaarten, gewoon netjes, dat het je opviel. Ik zie menig mens al aankomen met een biertje op het werk...
Nee, okal is de man 70 en okal werkt hij omdat hij het nog leuk vind, het hoort niet.



Ga jij maar niet in de reclamewereld werken. :+

Of in Frankrijk. Was wijn bij de (lange) lunch daar niet tot vrij recent in de meeste sectoren nog prima geaccepteerd?

Waar maakt iedereen zich druk om al 9 pagina's lang? TS is ruim ouder dan 16 18, bestuurt voor zijn werk geen voertuigen of machines, opereert niemand, etc., en brengt dus helemaal niemand in gevaar. Next.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:02

Lastige situatie TS, maar voor je over zou gaan tot wel of niet handelen heb ik wel wat vragen voor je waar je voor jezelf over na zou kunnen denken.

In je laatste reactie geef je aan dat je zo ongeveer elke 10 dagen dit soort gesprekken hebt met deze begeleider. Eerder heeft hij geen bier gedronken tijdens deze gesprekken, klopt dit? Jullie contact is altijd goed geweest en jij bent naar tevredenheid begeleid, tot nu toe. Klopt dit?
Dit laatste gesprek heeft hij 1 biertje (+-) gedronken maar is het gesprek ondanks dat, wel een goed gesprek geweest (geef je in de op aan). In je laatste reactie geef je aan dat je, wellicht mede dankzij stress vanwege de deadline, je niet serieus genomen voelt.

Zou je je hetzelfde voelen over het feit dat hij bier dronk wanneer je de stress van de deadline niet zou hebben gehad? M.a.w., kleurt de situatie waarin jij nu zit wellicht jouw reactie op wat hij heeft gedaan?

Kijk, mijn werkwijze is het niet, ik zou never nooit alcohol drinken/ middelen gebruiken onder werktijd of met studenten.

Maar je schrijft dat dit de eerste keer is dat je dit gesignaleerd hebt, in een situatie die voor jou ook niet prettig is (want stress).

Lastig, ik weet ook niet wat ik zou doen. Wat ik wel weet is dat ik iets anders aan de hand heb gehad met een docent op mijn opleiding (hele andere situatie, zelfde machtspositie van betreffende docent alleen deed hij iets dat ècht niet door de beugel kon) en ik ben daar in een enorme ‘loyaliteitswokkel’ terechtgekomen omdat ik niet de reden wilde zijn van het ontslag van de betreffende docent. Lang verhaal kort: ik heb deze man zelf aangesproken (met een klasgenoot erbij) en hem duidelijk gemaakt dat zijn gedrag ècht niet door de beugel kon. Tegenover mij niet maar ook tegenover studiegenoten niet. Dit heeft hij goed opgepakt destijds, omdat de ‘fout’ die hij maakte niet doelbewust was (als je begrijpt wat ik bedoel?). Sterker nog: hij schrok van wat het met mij deed en gaf aan dat dat nooit zijn bedoeling is geweest. Hij heeft ook weldegelijk zijn gedrag aangepast.

Kijk, zou hij dit vaker doen of zou zijn handelen er op dat moment onder geleden hebben, dan is het een ander verhaal en dat zou ik dan op zijn minst naar hem benoemd hebben op dat moment of kort na dat gesprek.

Ik ga je niet adviseren wat te doen maar ik hoop je, met mijn post wat stof tot nadenken te geven. Hou wel in je achterhoofd dat wanneer je dit met een vertrouwenspersoon bespreekt dat een vertrouwenspersoon bij zwaar grensoverschrijdend gedrag (wat dit zou kunnen zijn) toch een melding moet maken.

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:03

Mindim schreef:
Anastasia24 schreef:
Inschattingsfout? Ik denk dat de man in kwestie prima wist dat hij een biertje aan het drinken is, niet één, twee, in tien minuten? onder gesprekken? Ik verlink inderdaad dingen waarvan ik denk dat dat niet goed gaat, iemand die drinkt onder het werk gaat in mijn ogen niet goed. Mij zal je niet zien hoor, drinkend op werk of school, alsjeblieft zeg... Biertje na werk, okal zuipt die man zich lam, maar op werk doe je dat niet, simpel. Denk ook niet dat de school erom staat te springen.


Die man dronk geen 2 biertjes in tien minuten, waar lees je dat?
De man drinkt normaliter altijd koffie of thee, dit was de eerste maal.
Dus waarom gelijk verlinken?
Maar ik ga er vanuit dat jij nooit fouten maakt?


Zeg ik dat? Je moet is weten hoeveel fouten ik gemaakt heb. Ik vind het niet kunnen, drinken op het werk, dat zijn misschien simpelweg meningen. Ik heb met mijn ervaringen geen behoefte aan een leeraar die gedronken heeft en met mij gesprek voert, daar voel ik me niet comfortabel bij.
Als TS dit niet vind kunnen mag zij het even aankaarten, dat heeft niks met verlinken te maken, ze zijn geen 5 meer dat ze gaan ''verlinken bij de docent''. Ts is niet comfortabel, anders zou dit topic niet bestaan, dan mag zij die aankaarten, bij de docent zelf, bij de school zelf, en ik zou haar hier zeker in begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:13

Doubtless schreef:
Ik beschuldig je nergens van. Ik probeer uit te leggen dat ik dat stukje post in z'n algemeen bedoel en niet direct van toepassing op deze leraar. En ik zie dat de rest ook niet duidelijk overkomt, dus let me explain:

Ik wil niet zeggen "dat als iemand in een professionele setting plaats neemt met een biertje dat diegene de situatie niet zo serieus neemt". Ik geef aan dat ík dat denk en dat ik wel begrijp waarom TS dat denkt. Dat betekent niet dat ik verwacht dat iedereen zo denkt en ook niet dat het de (enige) waarheid is. Dat is mijn persoonlijke interpretatie van de setting. Zo loopt het topic toch ook, delen van interpretaties, ervaringen, cultuur?

Specifiek in de situatie die TS schetst denk ik dat ik hetzelfde zou zeggen als onpaard:

onpaard schreef:
Zelf zou ik er niet over vallen. Zeker als het gesprek gewoon goed was. En als ik mij er aan zou storen dan ben ik meer van de directe aanpak. Ik zou dan zoiets hebben gezegd van; 'zit je tijdens ons gesprek nou serieus aan t bier'. Maar het ergens melden zou ik nooit doen.


Ik zou er wel over vallen (omdat ik het dus onprofessioneel vind), maar zou er geen melding van maken. Als ik denk dat het een negatieve invloed heeft op onze gesprekken/de begeleiding zou ik er wel een melding van maken.


Ik voel me niet beschuldigd hoor?

En je kan wel zeggen dat je het zo niet bedoeld, maar je zegt het letterlijk.

Citaat:
Ik denk wel dat je kunt stellen als iemand in een professionele setting (dus niet tijdens een zakenlunch of borrel einde werkdag) plaatsneemt met een biertje ipv een koffie, dat diegene de hele situatie niet zo ernstig/serieus neemt.


Dan kun je met allerlei verklaringen komen, maar dat staat er.

Maar goed, ik zal mezelf eens een glas wijn in schenken, tis vrijdagmiddag en vast ergens 1700, cheers *\%/*

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:16

Da's mooi, dat scheelt.
Er staat inderdaad letterlijk "Ik denk wel..."
Er staat niet "Je kunt stellen als iemand..."

Dat is het verschil dat ik probeer aan te geven.

Maar proost, geniet ervan :9k

frensje
Berichten: 725
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:17

De volgende keer zou je tegen hem kunnen zeggen als hij koffie/thee drinkt; geen bier vandaag? En dan zou je zelf kunnen aangeven dat je koffie prettiger vindt of iets in die trant.

Professioneel vind ik een biertje niet erg gepast maar als hij eerder gewoon aan de koffie zat, nu niet dronken was en je altijd fijne gesprekken hebt, zou ik het zeker niet achter zijn rug om bij school melden.
Sowieso vind ik klikken niet fijn. Als je altijd goede gesprekken hebt (ook al gaat dat over je studie) zou je dit toch ook moeten kunnen bespreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:18

Anastasia24 schreef:
Zeg ik dat? Je moet is weten hoeveel fouten ik gemaakt heb. Ik vind het niet kunnen, drinken op het werk, dat zijn misschien simpelweg meningen. Ik heb met mijn ervaringen geen behoefte aan een leeraar die gedronken heeft en met mij gesprek voert, daar voel ik me niet comfortabel bij.
Als TS dit niet vind kunnen mag zij het even aankaarten, dat heeft niks met verlinken te maken, ze zijn geen 5 meer dat ze gaan ''verlinken bij de docent''. Ts is niet comfortabel, anders zou dit topic niet bestaan, dan mag zij die aankaarten, bij de docent zelf, bij de school zelf, en ik zou haar hier zeker in begrijpen.


Dan zou je mensen niet gelijk afserveren wanneer ze eens een foutje maken.

Jij noemt het zelf verlinken hoor, ik heb alleen je eigen woorden gebruikt.