Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:19

Doubtless schreef:
Da's mooi, dat scheelt.
Er staat inderdaad letterlijk "Ik denk wel..."
Er staat niet "Je kunt stellen als iemand..."

Dat is het verschil dat ik probeer aan te geven.

Maar proost, geniet ervan :9k

Ja, zoals ik zei, goede escapes!

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:24

_O- Ik laat het hierbij Mindim, voegt inhoudelijk niets meer toe aan het gesprek/de discussie/het onderwerp.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:31

Het is je docent, niet je beste vriend :=[/quote]

Ik vind dit wel grappig ook vanwege jouw naam vanuit de bijbel :P :')

Het blijft interessant om de discussie erover te lezen. Ik weet nog niet of ik wat ga doen en wat ik dan ga doen. Het ging trouwens niet over mijn beoordelingsgesprek, het was een overleg over mijn afstuderen. Dat hebben we om de 10 dagen ongeveer. Deze was het meest belangrijke omdat ik maandag mijn deadline heb. En ik zat redelijk in de paniek, misschien dat ik me daarom ook niet serieus genomen voelde ofzo, omdat ik me erg druk maak over de deadline die ik mogelijk niet ga halen, en hij zit dan aan een pilsje. Dat voelt alsof hij het niet serieus neemt ofzo. Ik vind dat verwarrend.

Mindim dit was de eerste keer, voorheen dronk hij gewoon koffie/thee.[/quote]

Nou meid, dan zou ik me meer zorgen maken over die deadline van maandag!
Spreek de man er zelf op aan, gelijk aan je school doorgeven, vind ik niet heel netjes.
Heb je bewijs dat hij bier dronk ? Nee dan zou ik het al helemaal niet melden

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:57

Mindim schreef:
Anastasia24 schreef:
Zeg ik dat? Je moet is weten hoeveel fouten ik gemaakt heb. Ik vind het niet kunnen, drinken op het werk, dat zijn misschien simpelweg meningen. Ik heb met mijn ervaringen geen behoefte aan een leeraar die gedronken heeft en met mij gesprek voert, daar voel ik me niet comfortabel bij.
Als TS dit niet vind kunnen mag zij het even aankaarten, dat heeft niks met verlinken te maken, ze zijn geen 5 meer dat ze gaan ''verlinken bij de docent''. Ts is niet comfortabel, anders zou dit topic niet bestaan, dan mag zij die aankaarten, bij de docent zelf, bij de school zelf, en ik zou haar hier zeker in begrijpen.


Dan zou je mensen niet gelijk afserveren wanneer ze eens een foutje maken.

Jij noemt het zelf verlinken hoor, ik heb alleen je eigen woorden gebruikt.


''Nou ik hoop dat jij nooit een inschattingsfout maakt zeg, iemand gelijk verlinken bij een eerste fout.''
Nee, ik ga in op jouw post, ;)
Een foutje is het niet, een tweede blikje volgde namelijk.

Drinken onder zijn functie mag gewoon niet. Ik hoop dat ts haar eigen gevoel volgt en aangeeft als zij dat nodig acht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:35

Anastasia24 schreef:
''Nou ik hoop dat jij nooit een inschattingsfout maakt zeg, iemand gelijk verlinken bij een eerste fout.''
Nee, ik ga in op jouw post, ;)
Een foutje is het niet, een tweede blikje volgde namelijk.

Drinken onder zijn functie mag gewoon niet. Ik hoop dat ts haar eigen gevoel volgt en aangeeft als zij dat nodig acht.


Hoe ga jij dan in op mijn post?

De hele situatie (het drinken in deze setting) kan een inschattingsfout zijn van iemand.
Misschien vond de leraar het in een thuissetting niet bezwaarlijk bijvoorbeeld. Dat hoeft niet per blikje bier uitgedrukt ;)

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:37

Anastasia24 schreef:
Drinken onder zijn functie mag gewoon niet.

Het mag niet. De mooiste helft van het leven mag niet :D .

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:46

BigBen schreef:
Anastasia24 schreef:
Drinken onder zijn functie mag gewoon niet.

Het mag niet. De mooiste helft van het leven mag niet :D .


Er zijn genoeg bedrijven met een zero tolerance beleid. Dus zo gek is het niet dat zoiets niet zou mogen. Waarom zou je niet even wachten tot je werkdag voorbij is?

Bij ons is het bijna zero tolerance, mijn vorige werkgever zero tolerance en bij mijn partner absoluut zero tolerance (werkt notabene in de drankenhandel).

Er zal vast toch wel iets staan in de reglementen van de school hierover? Zowel voor studenten als docenten?

Ook voor bouwvakkers ken ik het persoonlijk niet. Mijn vader nam een koud biertje thuis, niet op zn werk. Hier geven we de bouwers koffie met wat lekkers, genoeg water, ranja, cola en een ijsje op hete dagen.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:06

Sakura789 schreef:
BigBen schreef:
Het mag niet. De mooiste helft van het leven mag niet :D .

Er zijn genoeg bedrijven met een zero tolerance beleid. Dus zo gek is het niet dat zoiets niet zou mogen. Waarom zou je niet even wachten tot je werkdag voorbij is?

Waarom wel ?
De man zit gewoon thuis achter zijn computer, en heeft zin in een biertje.
Hij doet er niemand kwaad mee, en blijft perfect functioneren, zoals hij altijd al gedaan heeft.
Het mag niet, omdat het niet mag ?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:22

Maar hoe weet je of het zijn eerste of tweede is?

Het kan geheel onschuldig zijn, maar waarom zou je niet gewoon de schijn iig niet tegen willen hebben? Helemaal in zijn functie.

Ik ben vooral benieuwd naar de richtlijnen van de school, die zouden volgens mij hier best handvaten kunnen geven.

Getup

Berichten: 8322
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:27

Mag het ? Waarschijnlijk niet.
Vind ik dit ok? Eigenlijk niet.
Zou ik er wat van zeggen ? Nee

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:30

Sakura789 schreef:
Maar hoe weet je of het zijn eerste of tweede is?

Het kan geheel onschuldig zijn, maar waarom zou je niet gewoon de schijn iig niet tegen willen hebben? Helemaal in zijn functie.

Ik denk eerlijk gezegd dat op zijn leeftijd de schijn maar weinig belang meer heeft. En zolang hij naar TS toe perfect blijft functioneren heeft het ook geen enkel belang.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:45

Misschien was ie wel jarig

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:49

Ik denk dan altijd: hoe zou ik behandeld willen worden wanneer ik een fout maak of iets doe wat de ander niet vindt kunnen?
1. Wanneer het mijn eerste fout is en er verder geen negatieve gevolgen voor je zijn: Geef me a.u.b. een tweede kans. Vergeef me alsjeblieft deze stommiteit, ik doe het beter volgende keer.
2. Gebeurt het vaker en heeft het verder geen negatieve gevolgen voor je: Spreek me aan, wijs me op mijn fouten, zorg dat ik wakker word en doe me beseffen dat dit niet kan. Praat met me, vraag me naar de reden van mijn gedrag.
3. Gebeurt het na bovenstaand gesprek toch nog of heeft het rechtstreekse negatieve gevolgen voor jou: Spreek me nogmaals aan, wijs me opnieuw op mijn fouten en zeg dat je er nu wel melding van moet maken bij mijn werkgever.

Zo zou ik het fijn vinden, als ik diegene was die een fout maakte.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:07

Nog niet zo lang geleden was het gebruik van genotsmiddelen op bepaalde (universitaire) faculteiten redelijk normaal. Het paste ook in het cultuurtje dat er heerste. Je bent geen intellectueel als je geen alcoholprobleem hebt. Dat idee.
Dat is in de loop der tijd veranderd, maar deze docent is wat al ouder begrijp ik. Dan zit dat cultuurtje er wellicht nog wat meer in dan bij jongere docenten, en zeker meer dan bij studenten. Het is van allebei begrijpelijk. Van TS dat ze het idee heeft dat ze niet serieus wordt genomen, en van de docent dat die zich daar waarschijnlijk helemaal niet bewust van is.

TS, je kunt ervoor kiezen hem daar bewust van te maken. Want hij mag best weten hoe zijn gedrag wordt opgevat door jou, en waarschijnlijk ook door anderen. Dan kun je het ook bij jezelf houden hoef je er geen waardeoordeel aan te hangen of met gedragscodes te zwaaien. Je helpt hem juist door hem bewust te maken en hem te behoeden voor een officiële klacht. Dat zou hij moeten kunnen appreciëren. En je hebt er zelf ook belang bij dat hij je afstudeerbegeleider kan blijven neem ik aan.

Heb je trouwens binnenkort niet weer gewoon gesprekken in person? Dan is de situatie weer heel anders. Als het dan nog gebeurt dan heb je uiteraard een heel sterk punt.


EDIT: Ik moet bij dit topic steeds denken aan de film Groeten van Gerri, met Frank Lammers. Docenten gedragen zich thuis anders dan op school, en gaan daarbij soms een grens over die ze op school nooit over zouden gaan. Ze zijn in feite ook slachtoffer van de situatie en verdienen daarom ook wel enig respijt.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:11

Citaat:
EDIT: Ik moet bij dit topic steeds denken aan de film Groeten van Gerri, met Frank Lammers. Docenten gedragen zich thuis anders dan op school, en gaan daarbij soms een grens over die ze op school nooit over zouden gaan. Ze zijn in feite ook slachtoffer van de situatie en verdienen daarom ook wel enig respijt.


Dit vind ik dan weer een beetje onzin. Dit respijt mag heel Nederland dan krijgen.
Daar ben je helemaal zelf bij hoe je dat aanpakt.
En ja ik heb daar zeker ervaring in. Ook ik kan mij een jaar geleden niet voorstellen dat ik voor een camera ging staan lesgeven

Hutcherson

Berichten: 7421
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:23

Nee man, hier moet je niks mee.
Zolang hij geen ongepaste dingen doet en jou goed helpt is er geen punt toch?

Goof

Berichten: 28933
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:00

Zou iedereen die dit geen probleem vindt het ook prima vinden als het een docent in het voortgezet onderwijs betreft?
Stel; lockdown, scholen dicht, lessen online vanuit huis. Ik ben docent en zit achter mijn laptop les te geven aan 26 pubers. Ik drink er ondertussen 2 wijntjes bij. Ik geef nog steeds een prima les zonder te lallen.
Ook prima?

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:05

Ik zou dat persoonlijk wel anders vinden, ja. Maar misschien ook doordat ik meteen de hele informele sfeer van de universiteit erbij zie en haal, waarin iedereen inderdaad volwassen is en de setting een heeeeel stuk informeler is dan op een middelbare school.

Niet dat ik het zelf ooit zou doen, ik vind het al bezwaarlijk om überhaupt iets te drinken tijdens een zoommeeting.

Qerty
Berichten: 2016
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:12

Ik vind het wel een verschil of je een docent middelbaar onderwijs bent waar je werkt met pubers en ook nog wel enigszins een pedagogische functie hebt. Als ik dat als ouder zou meekrijgen zou ik daar misschien wel melding van doen.
Ook omdat er meer klasgenoten en dus meer getuigen zouden zijn.

Hier gaat het om twee volwassen mensen en als hij het ontkent om het ene woord tegen het andere. Ik zou dat met hem bespreken als het je echt dwarszit, maar een melding doen zou ik in dit geval afraden.

beert
Berichten: 2439
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:33

Goof schreef:
Zou iedereen die dit geen probleem vindt het ook prima vinden als het een docent in het voortgezet onderwijs betreft?
Stel; lockdown, scholen dicht, lessen online vanuit huis. Ik ben docent en zit achter mijn laptop les te geven aan 26 pubers. Ik drink er ondertussen 2 wijntjes bij. Ik geef nog steeds een prima les zonder te lallen.
Ook prima?

Haha, zal ik het erger maken? Wij hadden een Franse leraar die ons graag in de klas de sfeer wilde laten proeven van Frankrijk en een "kaas-en wijnfeest" organiseerde. Wij waren toen derdejaars, dus 15 jaar ongeveer. En hij schonk voor iedereen wijn in tijdens de les, ook voor zichzelf.
Ik vond de wijn smerig, maar het idee wel leuk.

Ik kan me echt niet druk maken of een docent via Teams een slokje bier neemt. Ik ken de situatie niet, de beste man niet en de alcohol niet. Ik weet ook niet of het echt een werkdag was of dat hij alleen deze afspraak had via Teams en verder lekker in de tuin bezig was en dorst had.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:06

Soepblik schreef:
Anastasia24 schreef:
Alcohol onder het werk hoort gewoon niet, ook geen biertje. Als ik jou was zou ik het aankaarten, gewoon netjes, dat het je opviel. Ik zie menig mens al aankomen met een biertje op het werk...
Nee, okal is de man 70 en okal werkt hij omdat hij het nog leuk vind, het hoort niet.



Ga jij maar niet in de reclamewereld werken. :+

Haha inderdaad, mijn eerste reactie was, alleen een biertje? Bij ons in de klas tijdens praktijk of excursies werden gewoon jointjes gerold (door leerlingen en leraren).
Ik zou het laten gaan, de leraar was gewoon thuis, hij heeft je verder goed geholpen.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:44

Goof schreef:
Zou iedereen die dit geen probleem vindt het ook prima vinden als het een docent in het voortgezet onderwijs betreft?
Stel; lockdown, scholen dicht, lessen online vanuit huis. Ik ben docent en zit achter mijn laptop les te geven aan 26 pubers. Ik drink er ondertussen 2 wijntjes bij. Ik geef nog steeds een prima les zonder te lallen.
Ook prima?

Voor mij zou het hetzelfde zijn, niet prima dus maar voor mij is dit nu te vaag. Ik vind het in de eerste post van topicstarter helemaal niet zo duidelijk dat er is gedronken.

Maar goed ik ken genoeg scholen waar docenten op een excursie best een keer wat alcoholisch drinken, al dan niet in zicht van leerlingen. Ook dat is eigenlijk al niet oké.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:55

Op vroegere Romereizen waarop ik mee was gegaan was het vrij normaal onder de docenten om te drinken, mits er een paar nuchter bleven.
Op de laatste Romereis hebben we afgesproken dat niemand van de docenten iets ging drinken. Niet iedereen van de docenten vond dat zo acceptabel als ik had verwacht dat ze het zouden vinden, haha.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:59

Sheran schreef:
Op vroegere Romereizen waarop ik mee was gegaan was het vrij normaal onder de docenten om te drinken, mits er een paar nuchter bleven.
Op de laatste Romereis hebben we afgesproken dat niemand van de docenten iets ging drinken. Niet iedereen van de docenten vond dat zo acceptabel als ik had verwacht dat ze het zouden vinden, haha.

Dit herken ik wel maar ik vind het lastig daar wat van te vinden ik drink eigenlijk nooit.
Wij zijn alcohol vrij wat betekend dat er buiten school eigenlijk ook niet gedronken wordt. Nou op een teamuitje of een laatste schooldag (zonder leerlingen hè! ) komt er tegenwoordig toch weer bier en wijn op tafel :+
Roken is wel wat makkelijker verdwenen heb ik het idee.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:14

Wij hadden op HBO ook een soort dag met de klas waar we hele dag op school allerlei spellen deden om een beetje binding met elkaar en mentor te krijgen en toen dronk onze mentor ook gezellig mee. Ik vind hoger onderwijs anders dan op een middelbare.