Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:01

Goh. Je gaat wel voor de weg van de minste weerstand.

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:20

Je kan er beter helemaal niets meer over zeggen.
Als je tere zieltje zo overdonderd was had je dat op het moment zelf moeten aankaarten bij die man. Of iig kort erna.

Maar een topic op internet maken of het nu nog terloops melden bij iemand anders is misschien makkelijker.

Grow some balls.

Soepblik
Berichten: 1156
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:17

Wauw, wat laag zeg. Over een biertje... :')

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:22

Jemig jongens, jullie hoeven ta niet zo aan te vallen.

Wij waren er niet bij en kunnen het niet goed inschatten. Ik vind het bijzonder dat mensen zo makkelijk doen over drankgebruik tijdens het werk.

Wij weten niet of hij alcoholist is of gewoon even een biertje onder werktijd doet.

@ts denk goed na wat je precies wilt bij het aangeven van wat er is gebeurd. Wie wordt er beter van? (Zou deze man moeten afkicken, doet hij zijn werk niet naar behoren, geeft hij het verkeerde voorbeeld!).
Hey aangeven bij een ander is een grote stap met mogelijk grote gevolgen. Soms is dat nodig, de vraag is alleen, wat wil je er precies mee bereiken?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:31

Afkicken?! :') om 1 biertje?

Het wordt steeds gekker hier.

Het punt is dat ze het nog even een aantal maanden erna gaat benoemen. Neem dan meteen actie als je er zo mee zit. Maar dat is blijkbaar niet, anders was het wel meteen gemeld.

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:35

Wij weten niet of het 1 biertje is. Of de 10e al van deze dag.

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:36

Joltsje schreef:
Wij weten niet of het 1 biertje is. Of de 10e al van deze dag.



En dat gaat ons ook geen donder aan.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:37

We weten niet eens of het een biertje was.
Dat dacht ts, maar wist het niet zeker en een alcohol lucht heeft ze het ook nergens over.
En als je iets goed ruikt is het bier wel.

Dus toen direct moeten handelen, niet nu meer.

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:37

Als een leraar alcoholist is dan weet iedereen, collega's en leerlingen, het al lang. Ondanks de 'voorzorgsmaatregelen' die zo iemand neemt.
Imo heeft het geen toegevoegde waarde om nu nog aan iemand anders uit het team daarover in te lichten.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:39

Femke_Tweety schreef:
Joltsje schreef:
Wij weten niet of het 1 biertje is. Of de 10e al van deze dag.



En dat gaat ons ook geen donder aan.


Ik kan me voorstellen dat je er iets van vindt, als het je begeleider is. Of het goed of fout is, doet er niet toe maar spreek je uit.

Dit is gewoon de weg van de minste weerstand kiezen en haast moedwillig iemands reputatie schaden.

DuoPenotti schreef:
We weten niet eens of het een biertje was.
Dat dacht ts, maar wist het niet zeker en een alcohol lucht heeft ze het ook nergens over.
En als je iets goed ruikt is het bier wel.

Dus toen direct moeten handelen, niet nu meer.


Hoe had ze een alcohollucht moeten ruiken door de webcam?
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 01-08-21 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49221
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:39

Ach joh, zo iemand aan wie TS het dan evt zou willen melden, 6 maanden na dato, doet daar toch ook geen flikker mee, zonder bewijs. Die gaat geen lastig gesprek met een medewerker/collega aan op hearsay van een student.

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:40

Ibbel schreef:
Ach joh, zo iemand aan wie TS het dan evt zou willen melden, 6 maanden na dato, doet daar toch ook geen flikker mee, zonder bewijs. Die gaat geen lastig gesprek met een medewerker/collega aan op hearsay van een student.



Dat hoop ik.
Maar ik heb al gekkere dingen zien gebeuren in het onderwijs.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:43

Femke_Tweety schreef:
Ibbel schreef:
Ach joh, zo iemand aan wie TS het dan evt zou willen melden, 6 maanden na dato, doet daar toch ook geen flikker mee, zonder bewijs. Die gaat geen lastig gesprek met een medewerker/collega aan op hearsay van een student.



Dat hoop ik.
Maar ik heb al gekkere dingen zien gebeuren in het onderwijs.

Inderdaad. Als je er wat mee had willen doen had je dat direct kunnen aangeven.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:45

Joltsje schreef:
Jemig jongens, jullie hoeven ta niet zo aan te vallen.

Wij waren er niet bij en kunnen het niet goed inschatten. Ik vind het bijzonder dat mensen zo makkelijk doen over drankgebruik tijdens het werk.

Wij weten niet of hij alcoholist is of gewoon even een biertje onder werktijd doet.

@ts denk goed na wat je precies wilt bij het aangeven van wat er is gebeurd. Wie wordt er beter van? (Zou deze man moeten afkicken, doet hij zijn werk niet naar behoren, geeft hij het verkeerde voorbeeld!).
Hey aangeven bij een ander is een grote stap met mogelijk grote gevolgen. Soms is dat nodig, de vraag is alleen, wat wil je er precies mee bereiken?

Ik doe niet makkelijk over drankgebruik tijdens het werk, alleen waar ik over struikel is dat TS er kennelijk zo weinig last van heeft ondervonden dat ze het máánden laten met een ánder gaat bespreken.

Weg van de minste weerstand en een weg die die docent vreselijk kan schaden. Had het op dat moment of in de dagen erna gewoon met die man zelf besproken. Ga dit niet achteraf laf bij een ander neerleggen.

Ibbel

Berichten: 49221
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:46

Femke_Tweety schreef:
Dat hoop ik.
Maar ik heb al gekkere dingen zien gebeuren in het onderwijs.


Ach wel nee. Mensen hebben over het algemeen totaal geen zin in 'moeilijke' gesprekken. Dus 'er is geen enkel bewijs in de vorm van een screenshot of whatever' is een uitstekend excuus om zoiets lekker naast je neer te leggen.

En als er wel een vermoeden zou zijn én iemand deze leraar sowieso al een douw zou willen geven, dan is TS al helemaal niet nodig, want dan doen ze het toch wel.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 12:47

Wowow, volgens mij pikken jullie het anders op dan dat ik bedoel. Ik wil er dan geen melding van maken, ik wil het enkel bespreken met mijn stagebegeleider. Om te vragen wat zei ervan vind. Ik ga er verder niks meer mee doen, maar ik vind het fijn om te bespreken of mijn onrust erover terecht was. Dat klinkt allemaal veel zwaarder dan het is, maar dat valt dus echt wel mee.
Kalm iedereen, kalm.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:48

Earth schreef:
Wowow, volgens mij pikken jullie het anders op dan dat ik bedoel. Ik wil er dan geen melding van maken, ik wil het enkel bespreken met mijn stagebegeleider. Om te vragen wat zei ervan vind. Ik ga er verder niks meer mee doen, maar ik vind het fijn om te bespreken of mijn onrust erover terecht was. Dat klinkt allemaal veel zwaarder dan het is, maar dat valt dus echt wel mee.
Kalm iedereen, kalm.

Maar waarom wil je dit? Op het moment dat je dit bespreekt, dan zal die ander er waarschijnlijk wat mee moeten.
Zoals de rest ook al zegt: had het dan meteen gedaan, niet nu.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 12:49

DuoPenotti schreef:
We weten niet eens of het een biertje was.
Dat dacht ts, maar wist het niet zeker en een alcohol lucht heeft ze het ook nergens over.
En als je iets goed ruikt is het bier wel.

Dus toen direct moeten handelen, niet nu meer.


Ik zeg het nog 1 keer, ik weet zeker dat het een biertje was. Het was duidelijk te zien.

Misschien idd wel een goede om het te laten, maar ik schrik wel onwijs van jullie reacties zeg.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:50

MarcoBorsato schreef:
Hoe had ze een alcohollucht moeten ruiken door de webcam?

Heb ik pagina 1 zou verkeerd onthouden, dacht dat dit wel een 1 op 1 bericht was gewoon bij elkaar.
Gaat nu terug lezen :D


edit, ja verkeerd onthouden :j
Dus die opmerking gaat dan inderdaad niet op. :D

Maar dan nog, laat het erbij.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:41

Earth schreef:
Wowow, volgens mij pikken jullie het anders op dan dat ik bedoel. Ik wil er dan geen melding van maken, ik wil het enkel bespreken met mijn stagebegeleider. Om te vragen wat zei ervan vind. Ik ga er verder niks meer mee doen, maar ik vind het fijn om te bespreken of mijn onrust erover terecht was. Dat klinkt allemaal veel zwaarder dan het is, maar dat valt dus echt wel mee.
Kalm iedereen, kalm.

Nee, dat valt niet mee, want je bespreekt iets achter iemands rug om en je weet niet wat je stagebegeleider ermee gaat doen.
Zie je echt niet in hoe oneerlijk dat is richting die docent?
Laat het gewoon, je hebt er geen last van gehad. Dus ik zou zeggen: kalmeer zelf.

CharleyT
Berichten: 4007
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:51

Earth schreef:
DuoPenotti schreef:
We weten niet eens of het een biertje was.
Dat dacht ts, maar wist het niet zeker en een alcohol lucht heeft ze het ook nergens over.
En als je iets goed ruikt is het bier wel.

Dus toen direct moeten handelen, niet nu meer.


Ik zeg het nog 1 keer, ik weet zeker dat het een biertje was. Het was duidelijk te zien.

Misschien idd wel een goede om het te laten, maar ik schrik wel onwijs van jullie reacties zeg.


Ok, ik zeg het voor de eerste keer, maar denk dat velen mij voor zijn gegaan: Verkeerd bezig, veel te lang gewacht, niet met een derde gaan praten maar de persoon aanspreken tijdens of kort na het 'voorval'.
En het laten gaan is een uitstekend idee. Ook voor jezelf, want het gaat naar mening echt over ongeveer niks.

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:58

Ibbel schreef:
Femke_Tweety schreef:
Dat hoop ik.
Maar ik heb al gekkere dingen zien gebeuren in het onderwijs.


Ach wel nee. Mensen hebben over het algemeen totaal geen zin in 'moeilijke' gesprekken. Dus 'er is geen enkel bewijs in de vorm van een screenshot of whatever' is een uitstekend excuus om zoiets lekker naast je neer te leggen.

En als er wel een vermoeden zou zijn én iemand deze leraar sowieso al een douw zou willen geven, dan is TS al helemaal niet nodig, want dan doen ze het toch wel.



Ik hoop het niet in fit geval, en de kans zit er ook in dat het niet misloopt.


Maar ik heb écht gekkere dingen gezien in het onderwijs, en dan bedoel ik niet hearsay maar van dichtbij.
En niet eens maar meer dan eens
Helaas.
Onderwijs is geweldig.
Maar de laatste jaren sluipt er steeds meer een soort angst voor rechtszaken in, met name bij bestuurders.
En dat lijdt regelmatig tot het erg gemakkelijk gelijk geven van leerlingen of ouders, en héél weinig ruimte voor foutjes bij docenten. Of dingen die zélfs niet eens fout waren, maar verdraaid door geruchten. En dan wordt het gegooid op 'de vertrouwensrelatie is geschaad, we willen afscheid van u nemen.' Of contracten die 'gewoon' niet verlengd worden enzo.
Zonder verder uit te zoeken waarom geruchten in de eerste plaats de wereld ingeholpen zijn.
Is een erg nare ontwikkeling

Dit soort dingen kúnnen gewoon echt lelijk uitpakken.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:29

Joltsje schreef:
Jemig jongens, jullie hoeven ta niet zo aan te vallen.

Wij waren er niet bij en kunnen het niet goed inschatten. Ik vind het bijzonder dat mensen zo makkelijk doen over drankgebruik tijdens het werk.

Wij weten niet of hij alcoholist is of gewoon even een biertje onder werktijd doet.

@ts denk goed na wat je precies wilt bij het aangeven van wat er is gebeurd. Wie wordt er beter van? (Zou deze man moeten afkicken, doet hij zijn werk niet naar behoren, geeft hij het verkeerde voorbeeld!).
Hey aangeven bij een ander is een grote stap met mogelijk grote gevolgen. Soms is dat nodig, de vraag is alleen, wat wil je er precies mee bereiken?

Waarom er zo makkelijk gedaan wordt over een biertje onder werktijd?
Omdat de man in kwestie geen machine of motorvoertuig bestuurde, niet verantwoordelijk was voor iemands gezondheid of veiligheid, en TS ruimschoots ouder is dan 16 (of tegenwoordig 18).
Ze heeft er bovendien geen last van gehad.
Er is geen enkele reden om die man maanden later alsnog achter zijn rug om te verlinken.

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:40

Je wil er geen melding van maken maar je wil het wel melden bij je stage begeleider. Dan meld je het toch ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:55

Joltsje schreef:
Jemig jongens, jullie hoeven ta niet zo aan te vallen.

Wij waren er niet bij en kunnen het niet goed inschatten. Ik vind het bijzonder dat mensen zo makkelijk doen over drankgebruik tijdens het werk.

Wij weten niet of hij alcoholist is of gewoon even een biertje onder werktijd doet.

@ts denk goed na wat je precies wilt bij het aangeven van wat er is gebeurd. Wie wordt er beter van? (Zou deze man moeten afkicken, doet hij zijn werk niet naar behoren, geeft hij het verkeerde voorbeeld!).
Hey aangeven bij een ander is een grote stap met mogelijk grote gevolgen. Soms is dat nodig, de vraag is alleen, wat wil je er precies mee bereiken?


Oh ja, daar wordt de alcoholist bal weer opgeworpen, pfft.