Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zij-instromers

 
Profiel   

Twijfel, zal ik toch een andere richting op gaan? Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die na een tijd toch voor een andere baan gekozen hebben.

Hoe bevalt het? Spijt van?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 16:07 



 
Profiel   

Waar wil je graag instromen?

Ik ben zelf nu 34 en sinds dit studiejaar ingeschreven bij de HAN voor een docenten opleiding.

Als je niet gelukkig bent in de functie of soort baan die je nu hebt, dan moet je dat veranderen! Ik heb de laatste 10jaar nu banen gehad die mij niet gelukkig hebben gemaakt en ik vind dat zonde. Je leeft maar een keer.Carpe Diem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 16:41 



 
Profiel   

Ik ben hier op dit moment mee bezig.
Na jarenlang in de logistiek te hebben gewerkt, ben ik oktober 2020 met de opleiding sociaal juridische dienstverlening begonnen. Ik heb net mijn stage afgerond met genoeg uren.
Per 4 oktober begin ik met mijn nieuwe baan als Juridisch-administratief medewerker. Heel spannend, maar ik heb er erg veel zin in.

Wat doe je zelf nu en wat zou je willen gaan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 16:44 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ik ben hier op dit moment mee bezig.
Na jarenlang in de logistiek te hebben gewerkt, ben ik oktober 2020 met de opleiding sociaal juridische dienstverlening begonnen. Ik heb net mijn stage afgerond met genoeg uren.
Per 4 oktober begin ik met mijn nieuwe baan als Juridisch-administratief medewerker. Heel spannend, maar ik heb er erg veel zin in.

Wat doe je zelf nu en wat zou je willen gaan doen?


Tof, ik wil dit ook gaan doen!
Hoe is de studie bevallen?
Ik begrijp dat jij maar 1 jaar gestudeerd hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 17:16 



 
Profiel   

Ik ga nu van baan wisselen.
Werk nu in de paarden , maar is hard werken en weinig verdienen, en ben ook al 37.
Ik ga nu opleiding in de zorg doen bbl Nivo 3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 17:21 



 
Profiel   

Ik heb ondertussen (ben bijna 58 :+ ) een aantal beroepen achter mijn naam staan incl de opleidingen :P

docent en onderwijskundige -- > na ruim 25 jaar zwaar overspannen geraakt en mee gestopt. Wilde werk dat als ik thuis kwam, het klaar was.
verzorgende (MBO 3) + bijscholingen
sociaal maatschappelijk dienstverlener (MBO 4) + bijscholingen
En heb aantal jaar een B&B gehad

Werk momenteel in de zorg, bij de crisisopvang. Daar begeleid ik ook leerlingen. En zit ik toch weer af en toe op de stoel van docent. Zo komt van alles bij elkaar :+ en sommige patiënten denken dat het er af en toe een B&B is, maar dat is niet zo haha.

Kan me er niets bij voorstellen dat je je hele leven hetzelfde blijft doen :)

Mijn basisopleiding is docent Nederlands. Moet wel zeggen dat dat zo'n handig papiertje is gebleken. Net als een zorgdiploma. Kun je ook altijd aan het werk. Ik heb ook nog in public relations en HRM gewerkt . }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 17:27 



 
Profiel   

different1 schreef
Tof, ik wil dit ook gaan doen!
Hoe is de studie bevallen?
Ik begrijp dat jij maar 1 jaar gestudeerd hebt?

Nee ik ben nog steeds bezig met de studie. Ik ben klaar met de verplichte stage. Ondanks dat ik dus nog niet het diploma in mijn zak heb, heb ik wel een baan gevonden in mijn nieuwe vakgebied. Dat was niet gemakkelijk, maar ik ben heel blij dat het mij gelukt is.

De studie is niet gemakkelijk, maar omdat ik het echt graag wil, gaat het tot nu toe heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:19 



 
Profiel   

Na mijn hbo diploma Bewegingstechnologie heb ik een aantal jaar gewerkt in dat vakgebied. 1,5 jaar geleden ben ik begonnen met een werken/leren opleiding tot operatie assistent :).

Hele goede keuze geweest, heb het onwijs naar mijn zin en het werk ligt me erg goed. Gelukkig heb ik altijd makkelijk kunnen leren en heeft het ook wat overlap met mijn vorige studie, daardoor vind ik het goed te doen. Maar het is wel even aanpoten qua tijd wat je nog investeert in het studie deel naast fulltime werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:33 



 
Profiel   

Ik lees graag even mee, ik zou graag iets anders willen doen, maar ben er nog niet uit wat. Ik heb een vwo en hbo diploma, maar helaas sluit deze laatste verder niet relevant aan op ander werk. Een opleiding is geen probleem, maar dan verkort, ben inmiddels 40+ en zie een lange opleiding en op hoog niveau (ben er al zo lang uit) niet meer zitten.

L_iek, heb je nu een vaste baan? Ik kan alleen maar zeggen uit ervaring dat ergens blijven zitten waar je niet op je plek bent, zo vermoeiend is. Ik heb jaren een baan gehad waar ik ver onder mijn kunnen zat en niets te doen was, en uiteindelijk trok dat zoveel energie.. Als het financieel kan om het dan om te gooien, zeker een overweging waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 19:11 



 
Profiel   

Ik ben hier ook mee bezig, heb een aantal jaar op het HBO gestudeerd, voltijd. Wel mijn propedeuse maar uiteindelijk geen diploma behaald.
Heb nu al een tijdje gewerkt en ik vind werken gewoon echt veel leuker dan voltijd naar school. Ik wil wel verder groeien dus misschien wel een switch maken..

Ik vroeg me af hoe jullie het aanpakken; hoe weet je of een ander vakgebied iets voor je is, zonder daar ervaring in te hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 09:55 



 
Profiel   

keona schreef
Ik ga nu van baan wisselen.
Werk nu in de paarden , maar is hard werken en weinig verdienen, en ben ook al 37.
Ik ga nu opleiding in de zorg doen bbl Nivo 3


Ik ben mezelf ook aan het oriënteren voor de zorg. Waar ga jij de BBL opleiding volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:09 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Ik vroeg me af hoe jullie het aanpakken; hoe weet je of een ander vakgebied iets voor je is, zonder daar ervaring in te hebben?

Vraag aan mensen binnen het vakgebied waar je interesse in hebt wat de werkzaamheden in de praktijk inhouden. Wat vinden zij leuk en wat minder leuk. Je kunt ook vragen of er een mogelijkheid is om een dag mee te mogen lopen.

Dat is mij zelfs in coronatijd gelukt.

Put uit je netwerk +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 13:34 



 
Profiel   

MightyMike schreef
L_iek, heb je nu een vaste baan? Ik kan alleen maar zeggen uit ervaring dat ergens blijven zitten waar je niet op je plek bent, zo vermoeiend is. Ik heb jaren een baan gehad waar ik ver onder mijn kunnen zat en niets te doen was, en uiteindelijk trok dat zoveel energie.. Als het financieel kan om het dan om te gooien, zeker een overweging waard!


Ik heb nu een vaste baan. Dat is ook een overweging om niet te switchen. Heb nu heel veel zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 16:24 



 
Profiel   

L_iek schreef
MightyMike schreef
L_iek, heb je nu een vaste baan? Ik kan alleen maar zeggen uit ervaring dat ergens blijven zitten waar je niet op je plek bent, zo vermoeiend is. Ik heb jaren een baan gehad waar ik ver onder mijn kunnen zat en niets te doen was, en uiteindelijk trok dat zoveel energie.. Als het financieel kan om het dan om te gooien, zeker een overweging waard!


Ik heb nu een vaste baan. Dat is ook een overweging om niet te switchen. Heb nu heel veel zekerheid.

Niet echt hoor.
Maar dat is mijn ervaring. Eerste keer met vast contract ging het bedrijf failliet. Een aantal jaren later werd ik met een vast contract ontslagen wegens economische redenen.

Dus een vast contract is leuk, maar heel erg veel waarde hecht ik er niet meer aan.
Veel belangrijker is of je met plezier naar je werk gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 16:39 



 
Profiel   

@Ineke2, natuurlijk kan dat altijd gebeuren. Ik werk niet in het 'bedrijfsleven' maar bij de overheid. Hierdoor heb ik erg veel zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:50 



 
Profiel   

L_iek schreef
@Ineke2, natuurlijk kan dat altijd gebeuren. Ik werk niet in het 'bedrijfsleven' maar bij de overheid. Hierdoor heb ik erg veel zekerheid.

Het was een voorbeeld, mijn voorbeeld dan wel. Blijkbaar twijfel je nog wel enorm en is je baan nog leuk genoeg om te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:30 



 
Profiel   

Zijn er ook bokkers die met een jong gezin een voltijdse HBO opleiding zijn gaan doen?

Ik wil in principe volgend jaar september een opleiding starten en omscholen, maar is alleen im voltijd te doen. Het uitzoekwerk heb ik intussen allemaal gedaan en over alles uitgebreid nagedacht maar het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is ervaring van andere jonge moeders hiermee... Die vraag vandaag nog maar via de mail neergelegd bij de academie, met een contactverzoek voor studenten in hetzelfde schuitje. :-)

Ik zou volgend jaar september zelf 28 zijn, mijn twee zoontjes ruim 1 jaar en bijna 4, stiefzoons die bij ons wonen zijn dan 13 en 15. Puzzeltje hoor.

Heb na de havo HBO Social Work gedaan maar altijd spijt van gehad, iedere keer na een jaar of 2 een andere baan gezocht die meer voldoening en positiviteit geeft maar het gaat me nooit de voldoening en energie geven die ik zoek besef ik intussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:30 



 
Profiel   

Ik heb HBO-Rechten gestudeerd en na het afstuderen gewerkt in het juridische werkveld voor een aantal jaar. Hoewel ik het geen stom werkveld vond, lag mijn interesse toch ergens anders.

Kort gezegd komt het erop neer dat ik afgelopen jaar gestart ben met HBO-verpleegkunde in deeltijdsvorm. Deze maand inmiddels gestart met het tweede leerjaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:42 



 
Profiel   

Ik heb jaren terug Onderwijskunde gestudeerd (en afgerond) toen mijn zoon nog maar 5 was (op zijn 8e was hij bij de uitreiking van mijn diploma, erg leuk!).

Vrijwel nooit een vaste baan gehad trouwens, vaak projecten of tijdelijk. En werk toch al bijna 40 jaar onafgebroken... Enige zekerheid die je hebt met een vaste baan is dat je makkelijker een hypotheek kunt krijgen. Maar als je op projectbasis werkt of tijdelijk en je hebt een fijne opdrachtgever willen zij ook wel een intentieverklaring tekenen...

Het is maar wat je wilt met je leven en je werk. Hoe veel zekerheid of onzekerheid kun je aan? Hoeveel waarde hecht je aan écht te doen wat je écht wilt? Mijn ervaring is dat geld en zekerheid op termijn nooit de motivatie blijft aanwakkeren. Maar dat geldt voor mij. Niet voor iedereen (en geen oordeel daarover hoor, het is meer een constatering).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 22:06 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
L_iek schreef
@Ineke2, natuurlijk kan dat altijd gebeuren. Ik werk niet in het 'bedrijfsleven' maar bij de overheid. Hierdoor heb ik erg veel zekerheid.

Het was een voorbeeld, mijn voorbeeld dan wel. Blijkbaar twijfel je nog wel enorm en is je baan nog leuk genoeg om te blijven.


Snap ik hoor, maar het is natuurlijk wel handig dat er voldoende geld binnen komt voor de vaste lasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 22:21 



 
Profiel   

Ik ben 47 en sinds mei zij-instromer in het onderwijs. Ik voel me wel heel erg thuis voor de klas, maar qua opleiding vind ik het wel erg tegen vallen. Zowel op school als van de opleiding weinig begeleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 22:24 



 
Profiel   

marrlinde schreef
Zijn er ook bokkers die met een jong gezin een voltijdse HBO opleiding zijn gaan doen?

Ik wil in principe volgend jaar september een opleiding starten en omscholen, maar is alleen im voltijd te doen. Het uitzoekwerk heb ik intussen allemaal gedaan en over alles uitgebreid nagedacht maar het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is ervaring van andere jonge moeders hiermee... Die vraag vandaag nog maar via de mail neergelegd bij de academie, met een contactverzoek voor studenten in hetzelfde schuitje. :-)

Ik zou volgend jaar september zelf 28 zijn, mijn twee zoontjes ruim 1 jaar en bijna 4, stiefzoons die bij ons wonen zijn dan 13 en 15. Puzzeltje hoor.

Heb na de havo HBO Social Work gedaan maar altijd spijt van gehad, iedere keer na een jaar of 2 een andere baan gezocht die meer voldoening en positiviteit geeft maar het gaat me nooit de voldoening en energie geven die ik zoek besef ik intussen.


Ik heb hier geen ervaringen mee maar wel het idee dat er op de universiteit meer faciliteiten zijn voor ouders dan op het HBO. Zeker voltijd komt het denk ik niet zo vaak voor.

Hoe kijk jij er tegenaan om in de klas te zitten met mensen die flink veel jonger zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 03:56 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Ik heb hier geen ervaringen mee maar wel het idee dat er op de universiteit meer faciliteiten zijn voor ouders dan op het HBO. Zeker voltijd komt het denk ik niet zo vaak voor.

Hoe kijk jij er tegenaan om in de klas te zitten met mensen die flink veel jonger zijn?


Wat voor faciliteiten bedoel je? Nog nooit gehoord!

De opleiding die ik wil gaan doen zijn eigenlijk altijd wel oudere studenten bij, dus dat zal denk ik wel meevallen. En anders is het maar zo, in tegenstelling tot het studeren dat ik na de havo heb gedaan is het nu geen levensfase maar een onderdeel van je leven. Toen woonde ik op kamers, was dat alles dat ik had. Nu heb ik mijn leven en gezin, daarnaast dit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 04:10 



 
Profiel   

L_iek schreef
keona schreef
Ik ga nu van baan wisselen.
Werk nu in de paarden , maar is hard werken en weinig verdienen, en ben ook al 37.
Ik ga nu opleiding in de zorg doen bbl Nivo 3


Ik ben mezelf ook aan het oriënteren voor de zorg. Waar ga jij de BBL opleiding volgen?

Bij Vista college

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 06:58 



 
Profiel   

Bij de zorg is zoveel werk, ze staan overal te springen om mensen en heel vaak bij een BBL opleiding bij een bedrijf bieden ze je een vast contract aan
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 07:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen