Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kies je voor ontwikkeling of salaris?

 
Profiel   

Hoi,
Ik zit een beetje in een dilemma. Bijna 3 jaar geleden ben ik begonnen bij mijn huidige werkgever. Super leuk team, vast contract, en heel veel mensen waar ik veel van heb kunnen leren en nog steeds van kan leren. Qua vakgebied ook wel een beetje de "top" van wat je kan hebben zegmaar.

Echter was ik een beetje aan het rondkijken en werd ik kort daarna benaderd via linked in. Andere werkgever, qua werkzaamheden gelijk aan wat ik nu doe. Qua salaris zou ik er waarschijnlijk ook wel (flink) op vooruit gaan, mits ze me willen hebben uiteraard.

Ik heb het onwijs naar mijn zin en er lopen hier zoveel mensen rond waar ik nog zoveel van kan leren en ontwikkelen. Qua functieniveau zijn ze bij ons best wel streng, waar bij de meeste hbo niveau wordt gevraagd, is dat bij ons al universitair. Dit geldt niet alleen voor de functie waar ik via linked in voor ben benaderd, maar ook voor andere soortgelijke functies bij andere organisaties die ik voorbij zie komen.

En nu mijn dilemma, kies ik voor hetzelfde werk met meer salaris, waar ik ongetwijfeld ook nog veel ga leren? Of kies ik voor de veiligheid van een vast contract, waar ik qua kennis nog veel (en vooral snel) kan ontwikkelen, omdat ik echt zo veel goede mensen om mij heen heb en ook zeker de kansen blijf krijgen om verder te groeien. Mn werk "groeit" gelukkig wel mee, alleen het salaris niet in dezelfde vaart :+

Ik ben benieuwd wat jullie beweegredenen zouden zijn. Ik ben van mezelf best wel trouw en echt een twijfelaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:45 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe het in jouw vakgebied is qua werkgelegenheid, maar is het een optie om met je huidige werkgever in gesprek te gaan over je salaris? Dan heb je de voordelen van je huidige werk en wellicht kan er ook iets met je salaris gedaan worden als je open kaart speelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:48 



 
Profiel   

Persoonlijk zou ik zeggen blijven waar je zit.

Als je puur naar geld kijkt, is wisselen van job altijd de beste manier op opslag te krijgen. Je gaat bij je huidige plek immers nooit altijd evenveel krijgen. Maar daartegen over staat echt wel dat een goede werkplek onbetaalbaar is. Fijne collega's, fijne omgeving. Ik zou zeggen blijven waar je bent als het je gelukkig maakt en je hebt er de mogelijkheden om te leren. Maar dat is mijn mening. Voor mij persoonlijk is welzijn op het werk belangrijker dan het salaris

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:49 



 
Profiel   

tja als je nu tevreden bent over je huidge salaris en je hebt het naar je zin zou ik persoonlijk lekker blijven zitten. Je weet wat je aan je collega's hebt en je kan er nog altijd verder leren dus waarom zou je. Als je echter vind dat je te weinig verdiend en ze hierin geen extra salaris willen aanbieden kun je de gok altijd wagen bij het andere bedrijf. Je hebt alleen best kans dat als het jou niet bevalt of hun niet bevalt je over een half jaar weer op straat staat :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:50 



 

Aan het begin van m'n carrière (waar je nog een beetje in staat) zouden ontwikkelingsmogelijkheden voor mij zwaarder wegen dan salaris, zolang ik rond kan komen. Geld is niet alles; blijkbaar zit je hier goed op je plek, krijg je veel kansen om je verder te ontwikkelen, dan zou dat voor mij nu prioriteit hebben boven meer geld. Je zult niet de eerste zijn aan wie gouden bergen beloofd worden bij een sollicitatie, om vervolgens van de koude kermis thuis te komen. Wel sluit ik me aan bij de post van Relaxed: kijk of je in gesprek kunt gaan over je salaris. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:50 



 
Profiel   

Hangt er ook helemaal vanaf wat je zelf wilt?

Wil je jezelf ontwikkelen? Je hebt nu een vast contract en je werkt bij een bedrijf waar je ontwikkelmogelijkheden hebt. Dan zou ik dat kiezen. Je hebt het naar je zin in dit bedrijf en je kunt nog alle kanten op.

Aan de andere kant, als dat voor jou minder belangrijk is en het salaris gaat zwaarder wegen (beetje afhankelijk van waar je staat in het leven op dit moment) dan kun je kiezen voor de nieuwe werkgever.

Is je huidige werkgever ook je allereerste werkgever dan is het misschien leuk om de overstap te maken naar een ander bedrijf om eens te kijken hoe het er daar aan toe gaat. Maar goed, dat kan natuurlijk ook tegenvallen, vooral omdat je zegt dat je meer ontwikkel mogelijkheden hebt bij je huidige werkgever. Dan maak je de overstap en dan zit je misschien 'vast' in een functie waar je de komende jaren eigenlijk niet in wilt blijven.

Lastige keuze. Het hangt echt af van wat je zelf wilt en op welk punt je op dit moment bent in je leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:53 



 
Profiel   

Onderhandelingsmogelijkheden zijn er bij ons niet. Het zou gaan om minimaal 700 bruto meer. Ik heb altijd gevonden dat ik genoeg verdien, maar ik begin daar een beetje aan twijfelen. Nu red ik het prima, maar er gaan wat dingen veranderen dat iets meer salaris best prettig kan zijn :+

Overigens heb ik er altijd hetzelfde in gestaan als jullie allemaal en mn ontwikkeling boven salaris gezet. Ik geloof ook best dat een nieuwe werkgever ook weer mooie kansen kan geven, maar ik ben ook een beetje bang dat iets mooier is dan het uiteindelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:01 



 
Profiel   

Dan is de vraag hoe gemakkelijk het is om in jouw werkveld een baan te vinden.

Met andere woorden: kun je redelijk zonder risico de overstap wagen omdat je weet dat er in jouw sector genoeg andere mogelijkheden zijn.

Als het een moeilijk werkveld is dan kun je dat ook nog laten meewegen in je beslissing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:03 



 
Profiel   

Apple schreef
Hangt er ook helemaal vanaf wat je zelf wilt?

Wil je jezelf ontwikkelen? Je hebt nu een vast contract en je werkt bij een bedrijf waar je ontwikkelmogelijkheden hebt. Dan zou ik dat kiezen. Je hebt het naar je zin in dit bedrijf en je kunt nog alle kanten op.

Aan de andere kant, als dat voor jou minder belangrijk is en het salaris gaat zwaarder wegen (beetje afhankelijk van waar je staat in het leven op dit moment) dan kun je kiezen voor de nieuwe werkgever.

Is je huidige werkgever ook je allereerste werkgever dan is het misschien leuk om de overstap te maken naar een ander bedrijf om eens te kijken hoe het er daar aan toe gaat. Maar goed, dat kan natuurlijk ook tegenvallen, vooral omdat je zegt dat je meer ontwikkel mogelijkheden hebt bij je huidige werkgever. Dan maak je de overstap en dan zit je misschien 'vast' in een functie waar je de komende jaren eigenlijk niet in wilt blijven.

Lastige keuze. Het hangt echt af van wat je zelf wilt en op welk punt je op dit moment bent in je leven.


Klopt, eerste echte baan. Maar tegelijkertijd ook bewust van wat voor goede werkgever ik nu heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:06 



 
Profiel   

Apple schreef
Dan is de vraag hoe gemakkelijk het is om in jouw werkveld een baan te vinden.

Met andere woorden: kun je redelijk zonder risico de overstap wagen omdat je weet dat er in jouw sector genoeg andere mogelijkheden zijn.

Als het een moeilijk werkveld is dan kun je dat ook nog laten meewegen in je beslissing.

Ja dat idee heb ik wel. Er is best wat vraag naar goede mensen in mijn werkgebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:08 



 
Profiel   

Ik ben sowieso nog benieuwd naar andere reacties, maar het geeft wel stof tot nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:08 



 
Profiel   

Als het werk en je collega's bevalt en je hebt binnen jouw werk nog genoeg uitdaging en ontwikkelingsmogelijkheden zou ik niet weg gaan voor meer salaris.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:09 



 
Profiel   

Ik zit momenteel in exact dezelfde situatie. En heb gekozen voor salaris, gisteren de knoop doorgehakt. Het verschil was gewoon te groot en bij mijn huidige werkgever lieten ze weten dat er geen opslag inzit. Pech dan. Ook al is het super eng omdat ik wel een fijne omgeving en sector achterlaat, en toffe collega's. Niemand zegt dat het op de nieuwe plek ook niet fijn kan zijn, en als dat niet zo zou zijn zijn er in mijn werkgebied nog mogelijkheden genoeg om ergens anders aan de bak te kunnen. Hoewel het natuurlijk niet fijn is om te jobhoppen dus ik hoop dat het mee gaat vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:09 



 
Profiel   

Voor zo’n bedrag zou ik de sprong wagen.
Het gaat niet om €200…

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:13 



 
Profiel   

Voor mij zou het vooral afhangen van de hoeveelheid loonsverhoging.
Ik heb nu bv een heel fijne job, flexibele uren, variatie aan werkzaamheden, genoeg uitdaging, meer dan genoeg werk :+, fijn loon, fijne collega's, thuiswerk en dicht bij huis werken mogelijk.
Voor een andere job met zelfde soort werkzaamheden, maar wss minder flexibiliteit (nu is het nooit een probleem als ik even weg moet voor paarden of hond bv), niet wetend welke collega's je krijgt, niet zeker van een vast contract, zou ik niet zo snel veranderen. Zeker niet als het maar over 100-200 euro per maand netto meer zou gaan.

Als we echter praten over een gelijkaardige job met dezelfde flexibiliteit en een opslag van pakweg 500 euro netto, dan zou dat de zaak misschien wel een beetje anders maken. Want met 500 euro per maand extra zou ik me helemaal geen zorgen meer moeten maken financieel gezien.
De kans dat zoiets uit de bus valt is echter nihil :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:13 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Voor mij zou het vooral afhangen van de hoeveelheid loonsverhoging.
Ik heb nu bv een heel fijne job, flexibele uren, variatie aan werkzaamheden, genoeg uitdaging, meer dan genoeg werk :+, fijn loon, fijne collega's, thuiswerk en dicht bij huis werken mogelijk.
Voor een andere job met zelfde soort werkzaamheden, maar wss minder flexibiliteit (nu is het nooit een probleem als ik even weg moet voor paarden of hond bv), niet wetend welke collega's je krijgt, niet zeker van een vast contract, zou ik niet zo snel veranderen. Zeker niet als het maar over 100-200 euro per maand netto meer zou gaan.

Als we echter praten over een gelijkaardige job met dezelfde flexibiliteit en een opslag van pakweg 500 euro netto, dan zou dat de zaak misschien wel een beetje anders maken. Want met 500 euro per maand extra zou ik me helemaal geen zorgen meer moeten maken financieel gezien.
De kans dat zoiets uit de bus valt is echter nihil :+


Dat laatste is wat jij dus schetst in ieder geval op papier ongeveer wel de situatie. Uiteraard heb ik nog niks concreets binnen en loop ik wat op de zaken vooruit, maar ik ken mezelf, ik kan zoiets niet in een paar dagen beslissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:18 



 
Profiel   

Laat voordat je die 700 bruto ziet als veel, eerst narekenen hoeveel dat netto meer oplevert t.o.v. nu, afhankelijk van waar je nu zit qua belasting kan dat netto net zo goed mee als flink tegen vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:20 



 
Profiel   

Als je wil blijven zitten waar je zit, omdat het je bevalt, heb je wellicht wat aan mijn verhaal..

Ik werk zelf bij Zeeman.. Begonnen als verkoopster, toen assistent manager en nu alweer 7 jaar filiaalmanager.. In totaal 13 jaar bij het bedrijf, maar ik kende een aantal jaar geleden het klappen van de zweep ook wel.. Om die reden ben ik in de ondernemingsraad gegaan, omdat ik in mijn werk binnen de OR heel veel bijleer over het bedrijf.. Hier kan ik me flink ontwikkelen en hier zijn ook veel uitdagingen. Is zoiets niks voor je TS? (mits dit mogelijk is bij jouw werkgever)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:21 



 
Profiel   

Het is sowieso wel goed om eens van baan te wisselen daar leer je ontzettend veel van. Ik heb nooit spijnt gehad van overstappen en ging daar financieel gigantisch op vooruit en ook in ontwikkeling. Op een nieuwe plek kan je meestal nog weer veel meer ontwikkelen dan op je huidige plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:23 



 
Profiel   

Zijn de rest van de voorwaarden ook gelijk? En reistijd? Loyaliteit naar werkgever is mooi echter daar kun je niet van eten. Blijkbaar zit er in je huidige werk qua salaris weinig groei in en hoe zit dat bij de andere? En minimaal 700 euro is een klap geld en misschien zijn daar wel doorgroeimogelijkheden met dito salaris . Ga met het nieuwe bedrijf in gesprek, kijk hoe het voelt . Nee zeggen kan altijd nog.
En hoe je het ook bekijkt, de schoorsteen moet roken, hetzelfde werk alleen veel beter betaald. Leuke collega’s is mooi maar die betalen je rekeningen niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:27 



 
Profiel   

bigone schreef
Zijn de rest van de voorwaarden ook gelijk? En reistijd? Loyaliteit naar werkgever is mooi echter daar kun je niet van eten. Blijkbaar zit er in je huidige werk qua salaris weinig groei in en hoe zit dat bij de andere? En minimaal 700 euro is een klap geld en misschien zijn daar wel doorgroeimogelijkheden met dito salaris . Ga met het nieuwe bedrijf in gesprek, kijk hoe het voelt . Nee zeggen kan altijd nog.
En hoe je het ook bekijkt, de schoorsteen moet roken, hetzelfde werk alleen veel beter betaald. Leuke collega’s is mooi maar die betalen je rekeningen niet.

Om en nabij wel! Ik ben mij er ook van bewust wat ik nu heb, dus ik heb ook eerlijk gezegd, ik ga echt niet weg voor minder dan ik nu heb (qua reistijd, flexibiliteit, vakantiedagen etc. Ook qua extra's aan 13e maand blijft het gelijk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:32 



 
Profiel   

Praten kan altijd.
Naar aanleiding daarvan open kaart spelen en kijken of je huidige werkgever in beweging komt.

Let wel... fijne werkgever is meer waard dan die paar centen. Ik heb een tijdje terug ook een worst voorgehouden gekregen. Een flinke worst! Ik heb het echter zo naar mijn zin bij mijn huidige werkgever dat ik niet eens ben gaan praten. Ik heb namelijk ook al mogen ervaren wat ik te verliezen heb (namelijk mijn gezondheid) en hoe het anders kan (gezeik en stress). Ik blijf voorlopig lekker hier! Ga eigenlijk iedere dag met plezier naar mijn werk. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:34 



 
Profiel   

Ik zou zelf vooral niet bang zijn om in het begin van je loopbaan risico's te nemen en juist wat regelmatig te wisselen van werkgever.

Want ook juist het wisselen van werkgever geeft een bepaalde ontwikkeling die ook erg belangrijk en nuttig zijn.

Dit staat voor mij los van beter salaris of betere arbeidsvoorwaarden.

Al is het echt ook wel handig om je salaris goed op te bouwen voor de toekomst, pensioen etc.

Ik zei altijd, ik heb het hart voor de zaak, maar mijn portemonnee zit vlak achter mijn hart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:48 



 
Profiel   

Ik ben het met Chawi eens. Wisselen van werkgever leer je heel veel van. Je werkgever is als het er op aan komt ook niet loyaal naar jou (of andere werknemers). Dan gaat het bedrijf gewoon voor. €700,- is veel geld. Alle loonsverhogingen die je aan het begin van je loopbaan laat liggen, haal je vaak niet meer in.
Ik zou in ieder geval gaan praten. Eerst maar eens onderzoeken of het serieus is. Als dat zo is, kun je het op je werk vertellen. Ik zou het persoonlijk niet eerder vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:55 



 
Profiel   

Ik heb de 1e 6 jaar bij één werkgever gewerkt voor een dramatisch salaris, maar ik leerde er enorm veel en groeide mooi door (in kennis, niet zoveel in salaris :+ ) Daarna heb ik meerdere banen gehad, om verschillende redenen regelmatig gewisseld. Financieel heeft het me geen windeieren gelegd, mijn (bruto) salaris is verdubbeld tov die 1e baan.
Ik ben erachter gekomen dat lang voor 1 werkgever werken niet bij me past en ga binnenkort voor mezelf beginnen als ZZP-er. Al die ervaring komt me nu juist van pas. Ik ben ook van mening dat je nooit slechter wordt van overstappen, je leert iedere keer weer onwijs veel. Over jezelf, over wat voor werk wel of niet bij je past en nog zoveel meer..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 15:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen