Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Contract loopt misschien af, wat ga ik doen?

 
Profiel   

Zoals in de titel te lezen.. Inmiddels loopt het jaar op z'n einde en ook mijn contract. Misschien hebben mensen mijn vorige post gelezen, maar ik werd erg ongelukkig op mijn werkplek en heb toen met advies van jullie gekozen voor een leuke baan met een tijdelijk contract. Er volgen nog gesprekken over mijn contract en eventuele verlenging, maar ik wil me alvast goed voorbereiden. Ik ben hbo geschoold, maar in die richting wil ik niet verder, zo heb ik nu een hbo functie gekregen in een ander werkveld, maar vanwege de tijdelijke aard eerst geen opleiding. Nu ben ik besluiteloos wat ik wil gaan doen... Ik heb op dit moment niet genoeg uren, waardoor ik een klein simpel bijbaantje erbij heb. Ik zou het fijn vinden om al mijn uren bij 1 baas te gaan werken, maar weet ook dat dat er hier waarschijnlijk niet in zit. Ik zit er dus aan te denken om zelf tijdens gesprekken aan te kaarten geen verlenging te willen en voor iets anders te gaan, maar de vraag is wat..

Heeft iemand ervaring met traineeships? Weet iemand of er ook gratis loopbaanadvies bestaat? (de trajecten zijn vaak duur en met een eigen huis nu, is dat even te veel) Heeft iemand nog andere tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 18:57 



 
Profiel   

Al eens gekeken bij leerwerkloket? Er komt ook een nieuw steunpakket van de overheid volgend jaar https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tap-budget

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:02 



 
Profiel   

Yaffie schreef
Ik zit er dus aan te denken om zelf tijdens gesprekken aan te kaarten geen verlenging te willen en voor iets anders te gaan, maar de vraag is wat..


Je kunt ook vragen om in het contract op te nemen dat je tussentijds mag opzeggen. Dan heb je werk, maar kun je makkelijk beginnen aan iets anders als je het tegenkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:10 



 
Profiel   

Ik denk dat zonder te weten waar je passies liggen en waar wordt je echt niet gelukkig van niemand advies kan geven. Er zijn 1000den soorten banen. Zelf HBO geschoold, maar stil zitten is niks voor mij. Nu actief werk op lage NIVO waar voor mij de uitdaging zit in de telkens wisselende uitzendkrachten. Denk dat het belangrijk is om hier eerst naar te kijken. Misschien staat het wel in je vorige topic, maar ben te lui om daar naar te gaan zoeken.


Laatst bijgewerkt door scrabbel op 23-09-21 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:38 



 

Lastig, he. Ik ben vanuit de universiteit via een traineeship op mijn plek beland. Ik vond het ideaal. Mijn studie sloot niet goed aan bij de praktijk en het traineeship vormde een perfecte brug daartussen.

Mijn traineeship was specifiek gericht op deze functie, maar er zijn ook traineeships waarbinnen je breder kunt oriƫnteren om zowel voor jezelf als voor de werkgever te bepalen wat goed bij je past. Nadeel is dat het salaris relatief laag is, maar ik zou het zo weer doen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen