Lange reistijd naar werk, vol te houden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Lange reistijd naar werk, vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 01:50

Die vraag stelde ze toevallig aan mij.

Ik denk dat mensen daar een beetje te overgevoelig voor zijn. Zoals ik toen schreef; mijn vader was va een bepaalde leeftijd voor ons thuis en mijn moeder ging terug aan het werk na een pauze door omstandigheden.

Maar je reageert uit eigen ervaring en ja, ik ben vrouw en ook moeder. Vanuit mijn ervaring, schreef ik dat je het als moeder vervelend kan vinden. Daar is niks fouts of slechts aan, maar het kan en dan zijn dat hele normale gevoelens die iedereen zal begrijpen.
Net als wanneer een vader zegt; ik ga ander werk zoeken, want ik zie mn gezin te weinig.

Alleen nu vraagt een vader het niet en hier reageren meer vrouwen.

Ik heb vrijwel altijd voor mezelf gewerkt, maar werd gevraagd ergens te solliciteren. Daar was het toen wel een vraag; wat doet u als uw kind ziek is? Dan zullen wij overleggen wie thuis kan blijven, maar iemand zal dat moeten doen. Wij hadden geen andere back up.

Maar dat wordt een vader vast minder vaak gevraagd. Is vast en zeker geen vooroordeel of slecht bedoelt. Je kan ook niet alles aan iemands neus zien, dus zal het moeten vragen als je antwoord wilt.

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Lange reistijd naar werk, vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:14

Ik denk dat we verzanden in een discussie die geen discussie hoeft te zijn omdat onze standpunten relatief dicht op elkaar zitten. Ook dwalen we nogal af van het oorspronkelijke onderwerp.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:58

Inwonderland schreef:
Ik denk dat we verzanden in een discussie die geen discussie hoeft te zijn omdat onze standpunten relatief dicht op elkaar zitten. Ook dwalen we nogal af van het oorspronkelijke onderwerp.


Je begint erover en het is wel een belangrijk punt in de overweging om op zo een afstand te gaan werken.

Meeste mensen kunnen ook niet op korte termijn weer even nog een keer switchen als het tegenvalt.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Lange reistijd naar werk, vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:14

Soms voelt mijn 35km en 28 minuten al ver... Maar als ik anderen hier lees phoe! Die rijden wat af.

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 23:59

Ik heb door een fusie en daardoor verhuizing, 79 km enkele reis naar Den Haag 2 jaar gereden.
Ik hou van autorijden, heb speciaal een automaat gekocht.
Ik begon om 7 uur, dan kon ik redelijk doorrijden.
Maar terug naar huis, kon ik DH al amper uitkomen.
Als oplossing ben ik toen 1 uur minder gaan werken per dag, zodat ik dan rond half 3 weg kon.
Maar nog stond ik regelmatig helemaal vast.
Thuiswerken door Corona was een zege en heeft me uiteindelijk doen besluiten om een andere baan te accepteren. Nog wel 55 km verder, maar vooral omdat ik altijd thuis kan werken, wanneer ik dat wil.
Auto rijden is niet erg, maar files is een hel.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 07:54

Electra63 schreef:
Auto rijden is niet erg, maar files is een hel.


Ja inderdaad, precies dit. Ik rijd liever 80 km gewoon door dan een stukje van 20 km volledig vaststaan.
Maar goed, ik merk dat het nu alweer net zo druk is als voor Corona en er weer veel file staat. Gisteren reed ik om 15.45 uur weg en de tunnel was alweer afgesloten vanwege file. Ongelooflijk. Je moet eigenlijk om half 4 weg wil je nog een beetje normaal thuiskomen.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:58

Suzanne F. schreef:
Electra63 schreef:
Auto rijden is niet erg, maar files is een hel.


Ja inderdaad, precies dit. Ik rijd liever 80 km gewoon door dan een stukje van 20 km volledig vaststaan.
Maar goed, ik merk dat het nu alweer net zo druk is als voor Corona en er weer veel file staat. Gisteren reed ik om 15.45 uur weg en de tunnel was alweer afgesloten vanwege file. Ongelooflijk. Je moet eigenlijk om half 4 weg wil je nog een beetje normaal thuiskomen.

Uiteindelijk gaat het niet alleen om de kilometers, maar inderdaad ook hoe je ze aflegt. Mijn reistijd was destijds een uur, maar de afstand was net onder de 50 kilometer. Allemaal b-wegen, stoplichten, etc.
Tegenwoordig kun je diezelfde route via een betere weg afleggen (N18 zegt bekenden in deze omgeving wel genoeg) en zou ik het wellicht wel volgehouden hebben.

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:48

Suzanne F. schreef:
Electra63 schreef:
Auto rijden is niet erg, maar files is een hel.


Ja inderdaad, precies dit. Ik rijd liever 80 km gewoon door dan een stukje van 20 km volledig vaststaan.
Maar goed, ik merk dat het nu alweer net zo druk is als voor Corona en er weer veel file staat. Gisteren reed ik om 15.45 uur weg en de tunnel was alweer afgesloten vanwege file. Ongelooflijk. Je moet eigenlijk om half 4 weg wil je nog een beetje normaal thuiskomen.


Kom gezellig in Friesland wonen en werken... geen files, sowieso in de noordelijke provincies weinig files.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:52

hahahatsjoe schreef:
Kom gezellig in Friesland wonen en werken... geen files, sowieso in de noordelijke provincies weinig files.


Ligt er ook aan waar. Mijn man werkt in Emmen en daar heb je ook behoorlijk wat vertragingen vaak om Emmen in of uit te komen.

Berdien

Berichten: 64511
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Lange reistijd naar werk, vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:05

Rondom Groningen zou ik ook niet bepaald filevrij noemen := Of het stuk A7 tussen Groningen-Drachten. Om van het gezeik bij de Afsluitdijk maar niet te spreken :')

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Lange reistijd naar werk, vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:36

Het is moeilijk vol te houden.Ik heb het voor een studie gedaan,met fiets en trein.Zeker met slecht weer wordt het een opgave.Maar soms is er geen betere optie.

nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Lange reistijd naar werk, vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:20

Gister middag over een stukje van 65 km, praktisch 2 uur overgedaan. Als je wat minder jong bent, is het autorijden zwaarder dan het werk.

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:25

superpony schreef:
hahahatsjoe schreef:
Kom gezellig in Friesland wonen en werken... geen files, sowieso in de noordelijke provincies weinig files.


Ligt er ook aan waar. Mijn man werkt in Emmen en daar heb je ook behoorlijk wat vertragingen vaak om Emmen in of uit te komen.

Echt? Daar hebben mijn man en ik echt nooit last van werken ook in Emmen.

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:40

superpony schreef:
hahahatsjoe schreef:
Kom gezellig in Friesland wonen en werken... geen files, sowieso in de noordelijke provincies weinig files.


Ligt er ook aan waar. Mijn man werkt in Emmen en daar heb je ook behoorlijk wat vertragingen vaak om Emmen in of uit te komen.


Nooit last van gehad, ik begin in Emmen om 7 uur en ging half 4 weg.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Lange reistijd naar werk, vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:37

Files zijn ook zo stressig. Ik ging bijvoorbeeld vaak door de stad terug en niet om de stad heb alleen maar omdat stilstaan voor de diverse stoplichten en stuk ontspannener was dan filerijden.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:19

Ik reis 2x45 minuten per dag. Tijdens corona deed ik er met de auto ook zo lang over, maar ik werk in het centrum van een grote stad dus nu is het met de auto langer.

Ik vind met de trein reizen sowieso fijner, een beetje lezen of voor me uit staren bevalt me prima.

Wel heb ik een erg leuke baan, ik denk wel dat dat uitmaakt voor hoe draaglijk je de reistijd ervaart.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 02:42

hahahatsjoe schreef:
Nooit last van gehad, ik begin in Emmen om 7 uur en ging half 4 weg.


Misschien ligt het eraan waar je erop moet of welke tijden?

Toen onze zoon in Emmen op school zat en hem moest brengen of halen, hadden we ook wel regelmatig dat het wat drukker was.