Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor [***] doe jij?

 
Profiel   

Tja, er zijn zoveel banen en ik zie door de bomen het bos niet. Wat wil ik nou gaan doen voor werk? Geen flauw idee. Ik heb mijn vmbo diploma op zak, 2 jaar een mbo opleiding gevolgd en het laatste jaar niet afgemaakt vanwege het gebrekkige onderwijs op de desbetreffende school. Daarnaast was het ook eigenlijk niet echt wat voor mij. Inmiddels een jaar thuis van school, nog steeds geen flauw idee. Wel in de tussentijd 4 dagen per week op een manege gewerkt tot ik helaas samen met wat anderen ontslagen werd. Super balen.

Nou ben ik wel heel benieuwd wat andere mensen doen voor werk. En wat heb je er voor moeten doen? Opleiding/cursus? Hoe ben je aan je baan gekomen?

Ik hoop er inspiratie uit te kunnen halen. Daarnaast ben ik gewoon echt reuze benieuwd. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:33 



 
Profiel   

Ik ben speurhonden geleider rondom de luchthaven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:34 



 
Profiel   

Ik heb een maatschappelijk werk diploma en ben trouwfotograaf :)
Iets heel anders dus.
Daarnaast ook een coachingsbedrijf om toch iets met mijn opleiding te blijven doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:34 



 
Profiel   

Ik werk in de IT als Business Intelligence & Analytics Engineer :) Heel afwisselend werk waar je ook veel creativiteit in kwijt kan. Het is wel echt kantoorwerk, dus ik zie mezelf dit niet tot mijn pensioen 40u per week doen :+ Overigens heb ik Medische Informatiekunde gestudeerd aan de UvA en kon met mijn bachelor zo direct starten in mijn huidige baan.

Daarnaast volg ik ook de Guasha voor Mens en Paard opleiding bij de Human&Horse Academy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:35 



 
Profiel   

Ik ben nu OV buschauffeur.
Toen ik een paar jaar terug in de anwb winkel werkte stond er een touringcar vacature open bij het bedrijf in het dorp waar ik woon. Rijbewijs halen op kosten van hun en baangarantie. 1 jaar touringcar chauffeur geweest en toen kwam corona. Daardoor gedwongen de overstap gemaakt naar het OV. Maar dit had ik wat jaren eerder moeten doen.

Ik ben 30, heb een mbo 4 opleiding gedaan, cios. Maar doe er nu dus niks mee.
Maar heb inmiddels ook m'n vrachtwagen rijbewijs en heb altijd al een drive gehad om te rijden in grote voertuigen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:35 



 
Profiel   

Ik werk in een winkel. Geen opleiding voor gedaan, is zo gelopen. Stiekem heb ik spijt dat ik nooit mijn droombaan ben gaan doen, vrachtwagenchauffeuse. Maar ik durfde de opleiding niet te gaan doen, nog steeds heel veel spijt van

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:37 



 
Profiel   

Siersma schreef
Ik werk in een winkel. Geen opleiding voor gedaan, is zo gelopen. Stiekem heb ik spijt dat ik nooit mijn droombaan ben gaan doen, vrachtwagenchauffeuse. Maar ik durfde de opleiding niet te gaan doen, nog steeds heel veel spijt van


Omscholen kan altijd nog! Ik zeg doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:38 



 
Profiel   

Ik ben archeoloog :D

Tijdens mijn studie heb ik zowel een studie archeologie als geschiedenis gedaan. Ik kon namelijk niet kiezen :+ Twee studies tegelijkertijd doen is geen aanrader maar ik ben blij met mijn keuze. Na het afstuderen had ik zo werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:42 



 
Profiel   

Ik ben e-commerce marketeer in de food business. Ik ben vooral met SEO (zoekmachineoptimalisatie) en SEA (online adverteren) bezig.

Ben hier terechtgekomen na een studie Communicatie aan de Universiteit Utrecht en een traineeship online marketing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:44 



 
Profiel   

Er lopen een aantal soortgelijke topics die redelijk recent zijn geloof ik :)

Er zullen hier vast veel mensen droppen wat ze voor werk doen, naar of jij daar nu zelf mee geholpen bent?
Ik zou eens kijken naar een gesprek met een (studie)loopbaancoach of begeleider. Dat kan je veel verhelderende inzichten geven in wat jij leuk vindt, wat je goed kan én welke opleidingen daar eventueel bij passen.

Even prediken voor eigen parochie: ik ben stage coördinator binnen een kinderopvang en Jeugdzorg organisatie en in deze sector kampen we met enorm personeelstekort dus ik zeg, ga lekker pedagogisch werk studeren, gegarandeerd een baan na je studie :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:44 



 
Profiel   

Ik werk als begeleider in de gehandicaptenzorg. En ben bezig met mijn master ontwikkelingspsychologie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:44 



 
Profiel   

Ik ben metrobestuurster en vind dat echt een heerlijke baan. Lekker wisseldiensten, heb echt het idee dat ik zoveel meer vrije tijd heb. Vond het altijd vreselijke om in de winter s avonds na werk nog naar stal te moeten.

MBO 3 en 4 diploma grafisch vormgeven gehaald, maar wist al dat ik niet die richting op wilde. Wel iets van anderhalf jaar bij mijn stage blijven werken, tot ze mij geen vast contract aan konden bieden…waar ik overigens heel blij mee ben, want ik had ja gezegd :')


Laatst bijgewerkt door Melisje_92 op 04-10-21 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:45 



 
Profiel   

hondenuitlaatservice :) Doe dit nu bijna 8 jaar.
Heb mijn opleiding voor kinderopvang en paardenhouderij, en per toeval bij deze bij terecht gekomen na jaren op een stal gewerkt te hebben. Hier hadden ze zomers geen werk dus iets erbij gaan zoeken en uiteindelijk door gegaan naar 5 dagen in de week (nu nog maar 4 dagen in de week), daarnaast werk ik 1x in de 2 weken in het zwembad bij de horeca. Echt specifieke opleidingen heb ik niet.
Voor de uitlaatservice wel een EHBO diploma gehaald specifiek voor honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:45 



 
Profiel   

Ik werk bij een sociale woningbouwvereniging. Werkelijke naam van het beestje is ‘medewerker sociaal beheer’.

Simpel gezegd heb ik mijn eigen kernen, waar ik toezicht op hou. Sociale problemen (help) oplossen, contact met wijkagenten, BOA, zorginstanties, burenruzies, bemiddelen, tuinonderhoud controleren, netwerkoverleggen, leefbaarheidsprojecten opzetten etc.

Leuk, afwisselend werk.
Daarnaast blijven wij ontwikkelen en volgen dus regelmatig cursussen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:45 



 

Westhof schreef
Ik ben e-commerce marketeer in de food business. Ik ben vooral met SEO (zoekmachineoptimalisatie) en SEA (online adverteren) bezig.

Ben hier terechtgekomen na een studie Communicatie aan de Universiteit Utrecht en een traineeship online marketing.

Ik doe hetzelfde werk, alleen zit ik in een retailniche en heb ik Geschiedenis gestudeerd. Ik werk dan ook niet in Nederland, want daar was ik met mijn achtergrond nooit aangenomen voor deze baan. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:48 



 
Profiel   

Ik ben HR Adviseur voor een retailorganisatie :j HRM voor gestudeerd, daarin werkervaring opgedaan en naar deze functie gegroeid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:49 



 
Profiel   

Kantoormiep bij een onderaannemer van PostNL en DHL. Naast alle administratieve dingen zit er ook een deel personeelszaken en leidinggevende functies bij.

Uit uiterste nood na mijn MBO 2 Secretarieel medewerker bij DHL begonnen als bezorger. Na wat omstandigheden daar als leidinggevende geëindigd en na een aantal ruzies met de depothouder mijn ontslag ingediend. Gelukkig binnen 2 weken een aanbod van mijn huidige werkgever om daar te komen werken.

Kan het alleen niemand aanraden := Zoveel stress is niet goed voor een mens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:50 



 
Profiel   

Mkango schreef
Westhof schreef
Ik ben e-commerce marketeer in de food business. Ik ben vooral met SEO (zoekmachineoptimalisatie) en SEA (online adverteren) bezig.

Ben hier terechtgekomen na een studie Communicatie aan de Universiteit Utrecht en een traineeship online marketing.

Ik doe hetzelfde werk, alleen zit ik in een retailniche en heb ik Geschiedenis gestudeerd. Ik werk dan ook niet in Nederland, want daar was ik met mijn achtergrond nooit aangenomen voor deze baan. _O-

Ach, mijn directe collega heeft toerisme gestudeerd, dus bij ons zou je vast welkom zijn :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:53 



 
Profiel   

Nicje87 schreef
Ik ben speurhonden geleider rondom de luchthaven.

Oh wauw! Dat lijkt me echt te gek!

Ik werk als sociotherapeut in de verslavingszorg en daarnaast als paardenfotograaf. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:54 



 
Profiel   

Verpleegkundige op de kraam-verlosafdeling. Tot kort geleden overigens nog verpleegkundige op de long/covid-afdeling.
Ik heb de HBO-V gedaan (waarvan de laatste 2 jaar in deeltijd, dus werken-leren). Volgend jaar start ik in principe met de obstetrie-opleiding tot obstetrie-verpleegkundige.
Zelfde route is trouwens ook met de MBO-V te volgen, alhoewel HBO'ers over het algemeen wat meer in trek zijn. Tegelijkertijd is er zo'n groot personeelstekort dat het onder de streep volgens mij alsnog niet heel veel uitmaakt of je MBO of HBO gedaan hebt. Alleen als je naar het buitenland zou willen (wat wel op onze planning staat) heb je meer aan HBO.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:56 



 
Profiel   

Ik heb vormgeving gestudeerd en fotografie. Om vervolgens te beseffen dat ik beide verschrikkelijk vind. Ik kan niet lang staan omdat ik snel last heb van mijn rug en denk dat dat alleen maar erger gaat worden van een kantoorbaan.. heb momenteel geen werk en geen idee wat ik wil doen :+ ik ben graag bezig met mijn handen..

Ik heb overigens ook een jaar verpleegkunde gedaan en communicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:00 



 
Profiel   

Ik ben beleidsadviseur in de zorg, in het verleden in o.a. de gehandicaptenzorg en revalidatie, nu ouderenzorg.
Ik heb ooit bestuurskunde gestudeerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:05 



 
Profiel   

Afgestudeerd in handhaving, paraveterinair dierenarts assistent en chemisch bioloog. Ik werk momenteel in het laboratorium bij een bedrijf waar we onderzoek doen naar geneesmiddelen tegen kanker vanuit de immunotherapie kant. :D nog steeds ga ik elke dag met veel plezier naar het werk. Het is heel afwisselend werk, uren zijn zelf in te vullen evenals hoeveelheid kantoor en thuis werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:07 



 
Profiel   

Siersma schreef
Ik werk in een winkel. Geen opleiding voor gedaan, is zo gelopen. Stiekem heb ik spijt dat ik nooit mijn droombaan ben gaan doen, vrachtwagenchauffeuse. Maar ik durfde de opleiding niet te gaan doen, nog steeds heel veel spijt van


Doen! Nooit te laat om je dromen te volgen!

Ik zit hier hetzelfde ts, kan je ook niet helpen maar lees graag mee.
Volgend jaar maar naar het havo. :evaw:

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:07 



 
Profiel   

Ik ben boekhouder op een administratiekantoor. Eerst mbo financieel medewerker gedaan en een paar jaar later nog Moderne Bedrijfsadministratie via thuisstudie :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen