Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor [***] doe jij?

 
Profiel   

Ik bouw op maat gemaakte sauna’s. Erg leuk om te doen. Elk sauna die ik maak is anders. Je maakt iets van een plankje hout tot een hele sauna. Erg tof om te doen en leuk om te zien wat je uiteindelijk gemaakt heb
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 19:41 



 
Profiel   

7ofhearts schreef
Heel gelukkig in de electrowetting technologie.

Met een klein clubje gelijkgestemde de hele dag hobby-en en elk klein succesje groots vieren.

Dat klinkt interessant, wat houdt het precies in? Wat zijn je werkzaamheden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 20:02 



 
Profiel   

Ik was (ben) jurist en vond het volgen van opleidingen altijd heel leuk, dus nu heb ik een baan die beide dingen combineert en dat is echt super interessant, leuk en leerzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 20:06 



 
Profiel   

Biks2 schreef
7ofhearts schreef
Heel gelukkig in de electrowetting technologie.

Met een klein clubje gelijkgestemde de hele dag hobby-en en elk klein succesje groots vieren.

Dat klinkt interessant, wat houdt het precies in? Wat zijn je werkzaamheden?



Wij timmeren al enige jaren aan de weg om als eerste wereld wijd een full colour electrowetting display op de wereld te zetten.
Geen lichtvervuiling, op zonnepanelen en een kleine batterij en geen vergunning nodig.

Het feit dat we nog steeds bestaansrecht hebben, maar nog niks concreets in handen maakt het heel bijzonder.
Het is onderzoeken, creatief denken, stabiele handjes hebben, heel veel proberen en tegenslagen kunnen
incasseren.

Kortom, creatieve, wetenschappelijke kunstenaars ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 20:55 



 
Profiel   

Ik ben adviseur binnen de geestelijke gezondheidszorg voor o.a. gemeente en de wet verplichte GGZ.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 20:57 



 
Profiel   

Ik ben rijksambtenaar.
Vroeger had ik ook geen flauw benul wat ik wilde worden, wist alleen maar dat ik van zingen en paarden hield. Heb dan ook jaren mijn brood verdiend met zingen en zangles geven. Toch was ik er op een gegeven moment klaar mee en wilde ik niet meer bij nacht en ontij op pad zijn. Heb toen wat verschillende dingen gedaan en ben uiteindelijk in mijn huidige functie beland. Inmiddels werk ik er al 6 jaar met onwijs veel plezier.

Misschien is het een idee om maar gewoon eens ergens te starten (met een open vizier) en te kijken waar het je brengt. Via werk zijn vaak mogelijkheden om cursussen of opleidingen te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 21:21 



 
Profiel   

Noblesse_ schreef
Ik werk als stalhulp/groom voor een groot paardenmerk. Hele dag bezig met paarden en veel afwisseling.
Heb daarvoor een hele tijd als zeugen/biggenverzorger gewerkt bij verschillende varkensboeren.

Geen relevante opleiding gedaan. Enkel middelbaar TSO niveau. Geen idee wat dat is in NL.

Droom nog steeds van vrachtwagenchauffeuse. Helaas erg duur om je rijbewijzen en benodigde lessen te halen. Wij hebben recent een huis gekocht en kan deze kosten echt niet missen helaas. Vind ‘t wel zonde. De sector sméékt om meer chauffeurs, maar voor veel potentieel nieuwe chauffeurs is het gewoon een heel dure kost om de rijbewijzen te behalen.
VDAB bied wel opleidingen aan, maar daarvoor moet je dus werkloos zijn en aan een hele boel eisen voldoen :+ .
Dus ik blijf wel bij de paarden haha


Als de chauffeursbranche zo'n personeelstekort heeft zijn er mogelijk wel bedrijven geinteresseerd om het rijbewijs te bekostigen met een terugbetalingsregeling? Dus dat je bijvoorbeeld na 3 dienstjaren je rijbewijs hebt afgelost en als je eerder uit dienst gaat de restschuld naar rato wordt berekend? Misschien waard om eens naar te informeren als dit vak iets is waar je graag in verder wil :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 21:45 



 
Profiel   

Freekieee schreef
Ik bouw op maat gemaakte sauna’s. Erg leuk om te doen. Elk sauna die ik maak is anders. Je maakt iets van een plankje hout tot een hele sauna. Erg tof om te doen en leuk om te zien wat je uiteindelijk gemaakt heb



Oh dit klinkt zeker erg leuk! :j lijkt me ontzettend fijn, een beroep waar je echt iets maakt en dat er aan het einde van de dag iets tastbaars is. Klinkt voldoenend. :) ga je ook eerst naar mensen toe om de ruimte eerst te bekijken en maak je dan ook zelf/samen met de mensen een ontwerp?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 22:09 



 
Profiel   

Ik ben ergotherapeut :D Momenteel werkzaam binnen een verzorgingshuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 22:14 



 
Profiel   

Ik ben manager en kok bij een kleinschalig hotel in Zweden! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:33 



 
Profiel   

lifeofmarit schreef
Ik ben manager en kok bij een kleinschalig hotel in Zweden! :D

Ik moet spontaan aan The Restaurant denken, die serie op netflix :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 16:57 



 
Profiel   

Ik ben strateeg bij een reclame/strategisch bureau!
Dat is lekker gevarieerd werk: ik denk mee met de interne strategie van grote bedrijven maar werk ook aan externe uitingen zoals advertenties, video's, websites etc. Elk project is weer compleet anders en het voelt heel tof om bijgedragen te hebben aan zulke grote projecten van bekende Nederlandse bedrijven :j

Qua opleiding heb ik eerst een jaar kunstacademie en daarna de HBO-opleiding ICT & Media Design gevolgd; toen dacht ik nog dat ik designer/webdeveloper wilde worden, want ik was best creatief. Langzamerhand mijn passie voor communicatie en onderzoek ontdekt, die ik wilde combineren met mijn creativiteit. Dus na mijn HBO heb ik besloten om de premaster & master Communicatiewetenschap te doen, met een focus op gedrag rondom reclame. Daardoor ook veel geleerd over (wetenschappelijk) onderzoek.

Was nog wel een dingetje om aan het werk te komen, een "junior" strateeg is een beetje een tegenstelling en ze verwachten eigenlijk altijd wel iemand met ervaring. Veel gesolliciteerd en veel gesprekken gehad en zo toch uiteindelijk een leuke baan gevonden waar ik helemaal goed zit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 17:09 



 
Profiel   

Ik ben community manager in de game industrie! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 18:25 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Ik was (ben) jurist en vond het volgen van opleidingen altijd heel leuk, dus nu heb ik een baan die beide dingen combineert en dat is echt super interessant, leuk en leerzaam.

Wat doe je precies dan? Ik doe nu de mbo opleiding juridisch medewerker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 18:27 



 
Profiel   

Ik doe iets met containers en treinen in de haven van Rotterdam. We hebben verschillende treinen die uit Nederland en Duitsland naar de haven komen en dan naar verschillende terminals gaan om containers op te halen of af te leveren. Aan ons de taak om te zorgen dat de containers op het juiste moment op de juiste plek staan om met de boot of de trein mee te gaan. Ik doe dan nog een aparte tak van de 'gewone' railplanners waarbij ik containers van de ene naar de andere terminal laat rijden om de juiste trein of boot te halen. Het is een super dynamische wereld en je krijgt veel mee van de actuele markt en economie en wanneer er een economische ramp gebeurt (Thanks Ever Given :+ )
Ik heb HBO logistiek gestudeerd, maar met een MBO logistiek diploma kun je ook in deze wereld aan de slag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 18:29 



 
Profiel   

ik ben boerin op een melkveebedrijf. Ik werk samen met mijn man, heb er geen opleiding voor gevolgd maar in de praktijk geleerd. Ik vind het prachtig werk, lekker met de dieren, veel buiten en veel vrijheid (relatief)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 18:37 



 
Profiel   

Ik ben hondentrimmer geweest, tandtechnieker(super leuk werk maar zulke strakke deadlines, concurrentie uit Azië en van machines waardoor deadlines steeds erger werden)

Nu werk ik als doktersassistent en daarnaast organiseer ik wildplukwandelingen

Mini boerin wil ik ook nog wel worden al zou het maar zijn om mezelf te kunnen voorzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 18:37 



 
Profiel   

Noblesse_ schreef
lifeofmarit schreef
Ik ben manager en kok bij een kleinschalig hotel in Zweden! :D

Ik moet spontaan aan The Restaurant denken, die serie op netflix :+


Ik moet die serie nog steeds een keer kijken, volgens mijn collegas is die heel goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:22 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Ik ben hondentrimmer geweest, tandtechnieker(super leuk werk maar zulke strakke deadlines, concurrentie uit Azië en van machines waardoor deadlines steeds erger werden)

Nu werk ik als doktersassistent en daarnaast organiseer ik wildplukwandelingen

Mini boerin wil ik ook nog wel worden al zou het maar zijn om mezelf te kunnen voorzien.

Lekker gevarieerd!

Is het leuk werken als doktersassistent? Lijkt mij altijd wel een leuke baan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:36 



 
Profiel   

Ik ben rituelen medewerker in een sauna.

Studeer om diëtist te worden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 21:25 



 
Profiel   

Ik ben vakdocent bewegingsonderwijs. Op dit moment werkzaam in het basisonderwijs, daarvoor kort in het voortgezet onderwijs gewerkt. Ik geniet onwijs van mijn werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 21:34 



 
Profiel   

Soepblik schreef
Freekieee schreef
Ik bouw op maat gemaakte sauna’s. Erg leuk om te doen. Elk sauna die ik maak is anders. Je maakt iets van een plankje hout tot een hele sauna. Erg tof om te doen en leuk om te zien wat je uiteindelijk gemaakt heb



Oh dit klinkt zeker erg leuk! :j lijkt me ontzettend fijn, een beroep waar je echt iets maakt en dat er aan het einde van de dag iets tastbaars is. Klinkt voldoenend. :) ga je ook eerst naar mensen toe om de ruimte eerst te bekijken en maak je dan ook zelf/samen met de mensen een ontwerp?



Ik zelf ga niet naar de mensen toe. Dat doet iemand anders. Maar als mensen dus een sauna bestellen, dan gaat iemand van ons naar hun huis. Bekijken de ruimte, is het een schuine dak is er een raam wat bij de sauna betrokken moet worden.
Dan ook de maten en bespreken wat voor hout en kachel en hoeveel banken en of infrarood willen.

Dan word het uit getekend en dan in de loods beginnen wij met bouwen.

Zodoende maak je bijna nooit dezelfde sauna.
Erg leuk en variërend werk. En moet wel echt Pietje precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 21:58 



 
Profiel   

Dierverzorger op 3 kinderboerderijen. In Barneveld niveau 4 Diermanagement gedaan. Hiervoor in dierentuin en op andere kinderboerderij gewerkt. En nu hard bezig om met mijn vriend ons eigen zorgbedrijf op te zetten...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 22:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen