Thuis geld verdienen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Thuis geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:54

Vertaalwerk zou ik sterk afraden, de meeste serieuze vertaalbureau's willen wel graag dat je een diploma/vaste uren/vertaalsoftware hebt. Heb je dat niet, dan kom je hooguit bij de poedersuiker terecht waarvoor je zwaar wordt onderbetaald.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:59

Dat is bij tekstschrijven/copywriting ook wel zo. De low-budget opdrachten betalen slecht, je krijgt vijfentwintig euro voor een tekst van 700 woorden. Ik ben zelf tekstschrijver en bij mij gaat er een nulletje achter. := Maar goed, die opdrachten zijn wel lekker laagdrempelig als je een zakcentje wil verdienen. Lees je een week in over tekstschrijven (call-to-actions, opmaak, vlot schrijven, seo, etc.) en dan kun je van start. Op bijvoorbeeld freelancer.nl staan veel van die goedkope opdrachten geloof ik.

Moska

Berichten: 3394
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:14

dalena schreef:
Kmbrly schreef:
Wat vind je partner van de ideeën wat je hebt ?

Niet leuk, maar hij ziet wel hoe vermoeiend een "gewone" baan voor mij is.

Ook handig om erbij te vermelden dat het bereik hier heel slecht is.

[ [url=m/PBoPAP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is op de beste plek in huis.


Dat is WiFi? Dan kun je nog overwegen om je laptop oid met een kabel te verbinden met het modem. Heb ik inmiddels ook met thuiswerken, veel stabieler.

Je kunt informeren bij uitzendbureaus of er werk is voor bijvoorbeeld 16/24 uur in de week, waarbij je niet gebonden bent aan kantooruren. Dat je dus wel productie moet leveren, maar zelf je tijd kunt indelen. Is er vast wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:20

_Reneee schreef:
Zo hey, wat is Bokt weer lekker bekrompen. Als jij wilt gaan chatten, dan doe je dat toch lekker?

Ik heb dat in een ver verleden gedaan om wat bij te verdienen, maar in de praktijk verdien je er geen kloot mee. Daar kwam nog bij dat ik het ethisch gezien echt niet meer vond kunnen, er waren mannen die duizenden euro’s uitgaven en maar voor de gek werden gehouden.

Iemand hierboven noemt marketing of WordPress websites maken, daar heb je wel ervaring voor nodig.

Je zou kunnen denken aan vertaalwerk of een webshop met dropshipping? Klantenservice is ook een goede inderdaad. Wat heb je altijd gedaan? Zou je dat niet freelance kunnen doen?

Ik blog en schrijf teksten. Naar tekstschrijvers is ook regelmatig vraag. Succes!
Misschien ook even de rest van mijn post erbij lezen, voordat je dit meteen afschiet. :+ Bovendien is dat een stuk laagdrempeliger en makkelijker te leren dan goed(!) kunnen vertalen.

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:25

Muze schreef:
Marigold schreef:
Als je makkelijk en goed kan schrijven is uitgetypt.nl missch iets voor je.
Uittypen van audio opnames.


( zat even mee te lezen en kwam dit tegen….)
Heb jij hier ervaring mee?


Ja heb ik een tijd gedaan. Ik kan het desgewenst in PB toelichten hoe dat werkt.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 17:52

Biks2 schreef:
Ik zie dat je pas 22 bent. Hoe ziet de toekomst er voor je uit? Ben je afgekeurd?

Chatten/onlyfans zou ik je sterk afraden. Toch best risicovol en wellicht schadelijk voor je zelfvertrouwen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima als mensen de bewuste keuze maken voor dit werk, maar uit financiële nood niet.


Ik heb alles gelezen en neem dit mee, maar reageer even op dit.
Ik ben inderdaad 22. Ik was een tijdje arbeidsongeschikt en ging 1 dag per week naar dagbesteding. Echter kwam er toen een baan op mijn pad waarvan ik spijt zou krijgen als ik die niet zou proberen (werken bij dippiedoe) dit betekende dat ik bij mijn vriend ging inwonen, En mijn uitkering zou stoppen. Ik heb dit echter vanwege verschillende redenen maar een maand volgehouden.
Ik kan wel weer bij mijn ouders gaan wonen om een uitkering aan te vragen. Maar dit is niet wat ik wil. Ik wil bij mijn vriend wonen en een beetje verdienen.

Weet iemand misschien een betrouwbare site voor inpakwerk oid?

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:00

_Nelleke_ schreef:
Waar is je vriend in dit verhaal? Het mag toch niet zo zijn dat hij 'teveel verdiend' waardoor jij geen inkomsten hebt maar je daardoor dus ook geen ruimte hebt om je zorg te betalen?

dat is nogal snel hoor.
Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en daardoor vallen wij buiten alle potjes, ook al heb ik geen baan door ziekte.
Hoe vervelend ik het ook vind na altijd mijn eigen boontjes te hebben gedopt, hij betaald alles.

En die groep is in Nederland enorm groot die overal tussen in vallen.
Ons sociale stelsel is lang niet zo goed als dat vele denken.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Thuis geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:23

Ik heb een tijd voor een detacheringsbureau gewerkt die de klantenservice van allerhande bedrijven doet. Ik zou het je niet persé aanraden als vaste baan, maar voor wat jij aangeeft zou het misschien wel een optie kunnen zijn. Is wel (enorm) productiewerk maar misschien is het voor een paar uur net leuk. Enkele projecten zijn ook met thuis werken bijvoorbeeld.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:23

Ik weet niet wat je fysieke mogelijkheden precies zijn, maar misschien kun je jezelf aanbieden als oppas voor kleine gezelschapsdieren tijdens vakanties e.d. van mensen? Of jezelf aanbieden om honden uit te laten wanneer mensen werken. Afhankelijk van je lichamelijke mogelijkheden kun je kiezen om bijv. alleen kleine hondjes uit te laten of juist oudere honden die maar een klein blokje om hoeven en verder alleen wat gezelschap in huis nodig hebben.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:38

Ik zie ook mensen klantenservice/TP aanraden maar let wel dat dit ook niet voor iedereen makkelijk is. Zelf vind ik het namelijk ook erg zwaar met (in mijn geval psychische) ziekte. Ook al is het thuiswerk en zijn uren over het algemeen flexibel. (Maar ook weer niet zó flexibel...)

Laagdrempelig tekschrijven lijkt me dan op zich wel weer te doen. Ik denk dat je met dit soort dingen veel meer opties hebt in hoe of wat en wanneer je (kunt!) werken dan een baan in CS. Daar zit je toch al gauw met roosterplanners die ook wel op je rekenen, ook al is het 'flexibel' en niet veel uur in de week.
Laatst bijgewerkt door princequillo op 13-10-21 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Thuis geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:41

Ik zou klantenservice (en al HELEMAAL Teleperformance) afraden als je psychische problematiek ervaart. Er is een enorme werkdruk en je wordt flink op de vingers gekeken, los van de mensen die je aan de lijn krijgt :D

Heb je een mogelijkheid een coach oid in hand te nemen om te kijken naar de mogelijkheden?

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Thuis geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:02

Ligt eraan wat de problematiek is, of klantenservice/TP geschikt zou kunnen zijn. Je kunt het altijd proberen ts, niks te verliezen in deze toch?

Ik zou verder aanraden om via de gemeente het sociale wijkteam in te schakelen, of een coach via het UWV. Er zijn sowieso mogelijkheden voor je en goed dat je hier naar opzoek bent!

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Thuis geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:07

Hulp vragen bij de gemeente lijkt mij niet gek, misschien zijn er wel degelijk mogelijkheden.

Wat dropshipping en dergelijke: dat is ook linke business. Tim Hofman heeft al bij een aantal mensen op de stoep gestaan die dachten makkelijk geld te verdienen maar uiteindelijk in de problemen kwamen.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:13

Las ook nog dat je bij Dippidoe hebt gewerkt, hou je toevallig dan ook van kinderen?
Misschien is het leuk om (later) gastouder te worden aan huis. Hier zal je wel wat certificaten voor moeten halen denk ik.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:24

Biks2 schreef:
Las ook nog dat je bij Dippidoe hebt gewerkt, hou je toevallig dan ook van kinderen?
Misschien is het leuk om (later) gastouder te worden aan huis. Hier zal je wel wat certificaten voor moeten halen denk ik.


Die opleiding stelt echt niets voor (belachelijk genoeg..), is een niveau 2 opleiding dus ik denk voor het gros van de mensen met 2 vingers in de neus te halen.
Maar dat vergt dan weer aanpassingen in je huis, lange werkdagen, in je eentje alle verantwoordelijkheid dragen.. moet je ook maar willen.

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:28

_Nelleke_ schreef:
Waar is je vriend in dit verhaal? Het mag toch niet zo zijn dat hij 'teveel verdiend' waardoor jij geen inkomsten hebt maar je daardoor dus ook geen ruimte hebt om je zorg te betalen?


Oh ja hoor. Ik heb hetzelvde gehad. En dat valt zwaar als je altijd bent gewend om independent te zijn en je eigen rekeningen te betalen. Vond het zelf vreselijk.

Op peopleperhour.com en upwork.com kunt je kleine banen vinden die je makkelijk online kunt doen. Even een leuke profiel opzetten en je kunt beginnen :)

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Thuis geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:42

Houd je van dieren en ben je goed ter been? Via sites als pawshake, holidog etc kun je je aanmelden als dierenoppas of hondenuitlater

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Thuis geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:00

Je kan ook gedragen ondergoed enz verkopen. Schijnt best goed te betalen :+

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:28

Ophaal punt voor pakketten, voor dpd of zo

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Thuis geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:36

Gewoon even goed rond kijken op bijvoorbeeld indeed en dat soort sites. heel veel bedrijven bieden tegenwoordig mogelijkheid voor thuiswerken ook partime.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Thuis geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:00

Wat heb je voor opleidingen gehad TS?
De bijlesindustrie is ook wel een ding wat je vanuit huis kan doen. Is ook zeer flexibel. Je moet dan natuurlijk wel de stof begrijpen en kunnen uitleggen.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:01

Ben je wel in staat om te studeren? Mijn (tevens chronisch zieke) partner heeft via het programma NL Leert Door zijn WFT diploma's gratis gehaald en werkt sinds kort als hypotheekacceptant. De eerste weken op kantoor, maar nu werkt bij 3 van de 4 dagen thuis.
Wellicht is de financiële sector niets voor je, maar er zijn in andere sectoren voldoende mogelijkheden te vinden om (volledig) vanuit huis te werken.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... leert-door

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Thuis geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:09

Iets creatiefs maken of designen en dan verkopen op Etsy! Shirts bedrukken dmv zeefdruk lijkt mij heel leuk bijvoorbeeld! Even wat tijd en een euro of 150 in investeren en dan kun je aan de slag! Wel eerst wat oefenen natuurlijk:)

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:42

Je hebt ook wel inpakwerk e.d. aan huis. Dan komen ze de producten brengen en dan moet je ze inpakken of bestickeren of schroefjes in pluggen draaien en dat soort dingen. Dat is vrij flexibel werk, moet alleen voor een bepaalde datum vaak af en dan komen ze het weer halen.
Ik weet niet precies in welke regio je zit, maar ik kan me voorstellen dat je dat in meerdere regio's wel hebt. Zo heb je in omgeving Helmond bijvoorbeeld thuiswerkhelmond.nl.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:47

Bnet schreef:
Je hebt ook wel inpakwerk e.d. aan huis. Dan komen ze de producten brengen en dan moet je ze inpakken of bestickeren of schroefjes in pluggen draaien en dat soort dingen. Dat is vrij flexibel werk, moet alleen voor een bepaalde datum vaak af en dan komen ze het weer halen.
Ik weet niet precies in welke regio je zit, maar ik kan me voorstellen dat je dat in meerdere regio's wel hebt. Zo heb je in omgeving Helmond bijvoorbeeld thuiswerkhelmond.nl.

en die hebben ook wat zonder dat je dure inschrijving moet betalen? Heb je ervaring met hun?

Ik ga meteen kijken