Waar papier met gaatjes?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Waar papier met gaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 18:45

Hoi,

Ik wil voor school nu een systeem gaan gebruiken met een ringmap met tabbladen waar ik gewoon losse blaadjes in kan doen. Voorheen had ik altijd gewoon een schrift voor elk vak maar dat werd vaak rommelig of ik gebruikte er maar een paar bladzijdes in en dan wou ik het jaar daarna weer een nieuw schrift. En ook collegeblokken voor meerdere vakken vind ik niet ideaal. Bij zo'n ringmap kan ik gewoon er uit halen wat ik wil of sorteren, en als ik een keertje geen tijd heb een samenvatting te schrijven kan ik hem gewoon uitprinten, perforeren en daar in doen. Ook is dit handiger aangezien ik in de bovenbouw zit en veel stof die ik nu krijg dus al examenstof is, dus zo kan ik het goed bewaren.

Maar nu heb ik hier natuurlijk wel papier voor nodig, en het uit een schrift zonder ringen en zonder van die gaatjes te scheuren is niet echt handig. Ik heb wel een collegeblok met lijntjes waar ook van die speciale gaatjes in zitten dus die gebruik ik ook tot nu toe, maar het handigst zou ik het vinden om ook gelijk een stapeltje papier in die ringband te doen zodat ik ook daar in kan schrijven. Ik zoek lijntjes én ruitjes papier (met gaatjes). Het mag dus een losse stapel papier zijn, het mag een blok zijn waar je het zo af kan scheuren en het mag een collegeblok zijn.

Ik weet dat ze dit bij de hema hebben en heb dit vanmiddag gehaald, maar het is 60 grams papier en ik heb even geprobeerd met schrijven maar dat vind ik echt te dun (alles drukt heel erg door, verkreukelt gelijk) aangezien ik wel een perfectionist ben en alles netjes en overzichtelijk wil hebben haha. Ik weet niet of er al veel verschil zit tussen 60 en 70?maar het moet in ieder geval iets zwaarders dan 60 zijn.

Weet iemand waar ik dit kan halen zonder er bakken met geld voor hoeven te betalen?

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar papier met gaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:52


Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:55

Wat je zoekt dat heet een ringband interieur, dat zoekt misschien al wat makkelijker!
Kantoorwinkels hebben dat vaak wel, sommige boekhandels, misschien ook de bruna of primera? Ik vind zelf discountoffice.nl een leuke webshop voor dat soort dingen.

Misschien zit er wat voor je bij
https://discountoffice.nl/s/tabbladen-en-interieurs/

Ik ben ook nogal picky met papier, ik heb dat opgelost door kwalitatief goed printerpapier te kopen en zelf te printen. Dat is ongetwijfeld duurder maar ik vind het ook gewoon leuk om te doen :+

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 18:58

Telpeva schreef:
Wat je zoekt dat heet een ringband interieur, dat zoekt misschien al wat makkelijker!
Kantoorwinkels hebben dat vaak wel, sommige boekhandels, misschien ook de bruna of primera? Ik vind zelf discountoffice.nl een leuke webshop voor dat soort dingen.

Misschien zit er wat voor je bij
https://discountoffice.nl/s/tabbladen-en-interieurs/

Ik ben ook nogal picky met papier, ik heb dat opgelost door kwalitatief goed printerpapier te kopen en zelf te printen. Dat is ongetwijfeld duurder maar ik vind het ook gewoon leuk om te doen :+

Dankje!

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Re: Waar papier met gaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 19:16

In mijn omgeving zit volgensmij maar 1 boekhandel, en ik heb even online gekeken maar volgensmij wordt dat alleen in grotere hoeveelheden gekocht. Op inkt123 en discountoffice heb ik precies gevonden wat ik zoek maar dan komen er weer onwijs hoge verzendkosten bij waardoor ik voor iets wat 4 euro is 12 euro betaal :(

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar papier met gaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:20

Dat is inderdaad het nadeel bij dit soort dingen. Maar je zou het kunnen vragen bij de boekhandel, misschien kunnen ze het bestellen?

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:21

Vroeger hadden ze dat soort pakken ook “gewoon” bij de Hema, Bruna of V&D (niet dat die nog bestaat, maar toch := ) … nu niet meer?

Ik vond het papier vroeger nooit te dun, maar dat is wellicht veranderd…

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 19:43

Dido2316 schreef:
Vroeger hadden ze dat soort pakken ook “gewoon” bij de Hema, Bruna of V&D (niet dat die nog bestaat, maar toch := ) … nu niet meer?

Ik vond het papier vroeger nooit te dun, maar dat is wellicht veranderd…

Die wie ik bij de hema heb gehaald zijn 60 grams en als ik daar op schrijf drukt het door en voel je ook heel erg van die ribbeltjes aan de achterkant. Daarnaast markeer ik ook dingen en gebruik ik een speciale zwarte schrijfpen wat ook niet meehelpt haha

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:43


JoltsjeJarig

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:55

hmm ik zou zeggen een rondje action, maar als de hema niet goed is, zal dit het ook niet zijn.
en gewoon streepjes papier en dan perforeren. je kan aardig wat blaadjes tegelijk perforeren.

(al zouik sowieso een gewoon schrijfblok met van die gaatjes doen en dan later in de map doen. ik vind in een map schrijven echt niet fijn. maar dat ben ik.

deze": https://www.action.com/nl-nl/p/office-e ... -34047f99/

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:57

Shetloveerrr schreef:
Dido2316 schreef:
Vroeger hadden ze dat soort pakken ook “gewoon” bij de Hema, Bruna of V&D (niet dat die nog bestaat, maar toch := ) … nu niet meer?

Ik vond het papier vroeger nooit te dun, maar dat is wellicht veranderd…

Die wie ik bij de hema heb gehaald zijn 60 grams en als ik daar op schrijf drukt het door en voel je ook heel erg van die ribbeltjes aan de achterkant. Daarnaast markeer ik ook dingen en gebruik ik een speciale zwarte schrijfpen wat ook niet meehelpt haha


Je schrijft met balpen? Druk je wellicht te hard? Dan krijg je inderdaad van die ribbetjes aan de achterkant. Krijg je ook nog eens kramp van in je handen.
Misschien papier maar aan 1 kant beschrijven?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 15:15


Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 21:49

Marie111 schreef:
Shetloveerrr schreef:
Die wie ik bij de hema heb gehaald zijn 60 grams en als ik daar op schrijf drukt het door en voel je ook heel erg van die ribbeltjes aan de achterkant. Daarnaast markeer ik ook dingen en gebruik ik een speciale zwarte schrijfpen wat ook niet meehelpt haha


Je schrijft met balpen? Druk je wellicht te hard? Dan krijg je inderdaad van die ribbetjes aan de achterkant. Krijg je ook nog eens kramp van in je handen.
Misschien papier maar aan 1 kant beschrijven?

nee ik druk niet te hard, en ik vind het zonde om het alleen voorzijdes te gebruken :(

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Waar papier met gaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:49


gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Waar papier met gaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:57

Bij de boekwinkel inderdaad :j
Vanaf 80 gram is alles sowieso beiderzijds te gebruiken, al heb ik me ook nooit aan HEMA papier geërgerd

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:58

Ik gebruik al jaren de Oxford college blokken, 23 gaats en een zware kwaliteit papier. Ik schrijf uitsluitend met vulpen en daar is het echt perfect papier voor.

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 17:10

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels goed papier gevonden en heb nu zo'n systeem dat ik voor elk vak een tablad heb en daar mijn samenvattingen en aantekeningen in doe. Ik had nog wat mappen thuis liggen dus ik had het eerst in een map met twee gaatjes, maar daar begon het al snel uit te scheuren. Nu in een map met 4 gaatjes maar ook daar zal het niet erg lang in volhouden.

Ik heb twee opties, of ik doe elk blaadje in een insteekhoes (daar heb ik er genoeg van) zodat het niet kan uitscheuren of beschadigen. Alleen is het papier dat ik hier speciaal voor gekocht heb daar net te groot voor, en door die insteekhoezen zie je de tabladen niet meer, dus dit vind ik niet ideaal. De andere optie is om een ringband van 23 ringen te kopen omdat het hier nauwelijks uit zal scheuren, dit is een stuk handiger alleen wil ik ook losse werkbladen of uitgeprinte samenvattingen er in doen en dat zal dan alsnog in een insteekhoes moeten (want ik ga geen perforator van 100 euro kopen) dus dan heeft het tabbladensysteem alsnog geen zin.

Wat zouden jullie doen? Scheurt het alsnog uit een 23 rings, of bestaan er iets smallere insteekhoezen?

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Waar papier met gaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:34

Mijn ervaring is dat het in 4 ringen prima blijft zitten hoor, zeker als je wat dikker papier hebt - wat je volgens mij hebt.

Werkbladen e.d. kan je dan ook prima perforeren. :j

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 17:39

Dido2316 schreef:
Mijn ervaring is dat het in 4 ringen prima blijft zitten hoor, zeker als je wat dikker papier hebt - wat je volgens mij hebt.

Werkbladen e.d. kan je dan ook prima perforeren. :j

Dat dacht ik ook, maar omdat het papier net een beetje krap qua gaatjes is zitten de ringen vooral bij de boven en onderkant strak tegen het papier aan, waardoor er al meerdere gaatjes één groot gat zijn geworden zegmaar. Ook sjouw ik hem elke dag mee naar school wat ook niet echt helpt

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Waar papier met gaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:46

Oh dat is balen…. Dan weet ik het eerlijk gezegd ook niet |o

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:59

Bol.com of viking.com
Zoeken op "ringband interieur"
Dan heb je verschillende opties qua dikte etc. Verschillend aantal gaatjes, Blanco, lijnen, vakjes etc.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:03

Je hebt ook stickertjes om het te verstevigen misschien is dat iets? Zelf geen ervaring mee overigens want bij mij slijt het niet (ringband met 4 ringen hier).

Willekeurig merk van google gepakt, maar je hebt dit ook wel van andere merken, huismerken, aliexpress etc.
https://www.avery.nl/etiketten/versterkingsringen.

Nog een suggestie, staat je perforator goed afgesteld, kan je die misschien nog iets aanpassen zodat het beter past? Of in geval van papier wat al geperforeerd is, nog een keer na perforeren met je eigen perforator zodat de gaatjes op een betere plek zitten?

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 20:30

Telpeva schreef:
Je hebt ook stickertjes om het te verstevigen misschien is dat iets? Zelf geen ervaring mee overigens want bij mij slijt het niet (ringband met 4 ringen hier).

Willekeurig merk van google gepakt, maar je hebt dit ook wel van andere merken, huismerken, aliexpress etc.
https://www.avery.nl/etiketten/versterkingsringen.

Nog een suggestie, staat je perforator goed afgesteld, kan je die misschien nog iets aanpassen zodat het beter past? Of in geval van papier wat al geperforeerd is, nog een keer na perforeren met je eigen perforator zodat de gaatjes op een betere plek zitten?

dat is best een goede, ik ga er naar kijken dankje!

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Waar papier met gaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:35

Tabbladen zijn er ook in verschillende breedtes. Dus die wel breed genoeg zijn voor insteekhoezen.