Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 16:23

Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst in zeker een jaar ingelogd op de o line omgeving en toen had ik oneens heel veel diamantjes! Normaal heb ik er hooguit 200, want ik gebruik ze enthousiast om iets 'goud' te maken. Toen had ik er ineens 9000 ofzo. Daarna kreeg ik een melding dat de robijnen of lingots ofzoiets omgezet werden naar diamantjes. En nu heb ik dik 11.000 diamantjes :)
Vreemd, maar wel hamdig! Ik heb er voorlopig genoeg :)

Oh en je kunt ook dezelfde voordelen hebben als Super, maar dan gratis. Dat was ooit een actie, waarbij je dat kreeg als je mensen doorverwees naar Duolingo. Mijn man heeft dat al jaren, ik helaas niet.

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 16:55

Wat betekenen de hartjes en de diamantjes, ik heb geen idee :D. Ik doe gewoon 5 minuten Latijn per dag, er komt wel iets langs over harten maar ik weet niet wat ik er mee moet :n

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:02

prompter schreef:
Wat betekenen de hartjes en de diamantjes, ik heb geen idee :D. Ik doe gewoon 5 minuten Latijn per dag, er komt wel iets langs over harten maar ik weet niet wat ik er mee moet :n

Als je geen super hebt heb je per dag 3 hartjes. Per fout is een hartje minder. Geen hartjes meer is einde van je les.

Diamantjes kan je halen door missies en leagues. Daarmee kan je bv extra tijd kopen (voor van die snelheid dingen), of vgm extra hartjes, gouden lessen (alleen als je geen super hebt) en reeksbevriezers.
Tot een paar jaar terug kon je ook pakjes kopen voor Duo

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 18:54

Dankjewel Coco4life! Het lijkt wel een soort game, dat trekt me niet, het gaat me gewoon om de taal zelf. Zo min mogelijk fouten proberen te maken dan maar :j

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 18:55

secricible schreef:
Ik heb o.a. geen spreekoefeningen meer bij de classroom.
Als ik er uit ga krijg ik weer reclames en geen onbeperkte hartjes meer.

De spreekoefeningen heb ik sowieso uit staan, dus dat weet ik niet. Vreemd van het verschil, want ik ben dus uit de classroom gegaan en heb de reclames en beperkte hartjes nooit teruggekregen.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:35

Normaal gesproken gebruik ik de Duolingo app op mij iPad maar gisteren weer eens via de laptop gedaan. Het lijkt alsof je op de laptop andere oefeningen krijgt dan bij de app. Klopt dit of is het toeval?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 15:28

Dat zal toch niet, Silvia?
Maar wat mij wel opvalt is dat het lijkt dat als je een taal een tijdje hebt laten liggen, de aangeboden oefeningen net iets makkelijker lijken zodat je die taal toch weer oppakt.
Misschien heb je dan toch wel gelijk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:09

Ik heb op de telefoon en mijn ipad en heb twee verschillende soorten duolingo lijkt wel. Op de telefoon kan ik niks inspreken maar heb ik wel nog verhaaltjes. Op mijn ipad lukt spreken wel maar heb ik al flink lang geen verhaaltjes meer gehad. Bij beiden is het springen naar een volgend niveau ook anders. Waar ik bij de ipad 5 fouten mag maken op mijn telefoon maar 3.

Ik baal vooral van de verhalen die weg lijken te zijn op ipad

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:29

Ik ben vandaag gestart met Frans, vanuit het Engels.
Met Engels heb ik in het dagelijks leven/werk erg veel te maken, en Frans wil ik al heel lang beter kunnen spreken en lezen. Ooit op de middelbare school 2 jaar les in Frans gehad, dus heb nog wel een klein beetje eerste basiskennis.
Tot nog toe vind ik het erg leuk! <3

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 05:00

Ik ben voor de gein begonnen met Indonesisch.
Zolala: helpt echt, als je het ooit eens hebt gehad. Leuk dat je het weer oppakt.

germie

Berichten: 25950
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:29

Coco4life schreef:
prompter schreef:
Wat betekenen de hartjes en de diamantjes, ik heb geen idee :D. Ik doe gewoon 5 minuten Latijn per dag, er komt wel iets langs over harten maar ik weet niet wat ik er mee moet :n

Als je geen super hebt heb je per dag 3 hartjes. Per fout is een hartje minder. Geen hartjes meer is einde van je les.

Diamantjes kan je halen door missies en leagues. Daarmee kan je bv extra tijd kopen (voor van die snelheid dingen), of vgm extra hartjes, gouden lessen (alleen als je geen super hebt) en reeksbevriezers.
Tot een paar jaar terug kon je ook pakjes kopen voor Duo

Ik heb 5 hartjes per dag.

De gouden lessen doe ik nooit. Heb nu overigens weer 3 dagen gratis super, en dat vind ik best vervelend, dan kan ik geen juwelen verdienen, al heb ik daar ook 13.000 van staan, dus die gebruik ik ook niet. :+

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:39

Ik ben Swahili aan het proberen te leren via Duolingo.

Gouden lessen gebruik ik denk ik ook nooit. Geen idee wat het is nl.

Wat ik soms wel lastig vind is het slechte Engels in de vertalingen (the chairs have people, dat is niet echt een goede zin :o ). Daardoor maak ik "fouten", want mijn Engels is wel redelijk ok.

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:07

Het is op dit moment best pittig om meteen een hartje te verliezen wanneer ik niet voldoende oplet en een suf foutje maak -O-
Dus oefen ik tussendoor extra voor nieuwe hartjes. Die gouden lessen doe ik ook trouw, maar merk wel dat dat diamantjes vreet! Daar heb ik nu dus chronisch tekort aan :D
Hopelijk verandert dat als ik langer bezig ben (vandaag pas dag 2), en ik meer challenges krijg.

Zit een beetje te dubben of ik de gratis 14 dagen Super wil proberen.. Dan krijg ik wel ongelimiteerd hartjes, maar dat maakt het meteen ook een beetje te gemakkelijk? Misschien daarmee wachten tot de lessen moeilijker worden?
Wat hebben jullie gedaan in het begin?

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:11

Waarom hangt toch iedereen zo aan die hartjes? Blij dat ik er vanaf ben :D

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:52

Ik doe sinds een dag Italiaans op Duolingo. Het lijkt veel op Spaans en Frans. Ik denk toch dat ik Latijn ga doen aangezien ik volgend jaar Latijn wil kiezen als schoolvak.

Hier zie je trouwens uitleg over de taal (iemand vroeg daar een keer over):
Je klikt op dat tekentje
Afbeelding
Dan zie je een hele uitleg zoals dit. Ook met de zinnen en zinsontleding enzovoorts.
Afbeelding

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 17:10

pluisje88 schreef:
Waarom hangt toch iedereen zo aan die hartjes? Blij dat ik er vanaf ben :D

Die hartjes houden me scherp! Als ik een keer een paar dagen gratis Plus krijg, dan merk ik dat ik slordig word, omdat de fouten me toch niks kosten. Zonder Super lees ik eerst na wat ik getypt of aangeklikt heb voordat ik het verstuur.
Wat ik wel een voordeel aan Super vind is: geen advertenties kijken, dus meteen door met het volgende lesje zonder tijdverlies. En oude lesjes herhalen (goud maken, oftewel Legendary level spelen) zonder dat het diamantjes kost.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 18:41

Dat vind ik dus ook. Ik merk dat ik het toch heel jammer vind als ik de hartjes verspeel en het houdt mij dus ook scherp.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 19:28

Oh ik wil gewoon die 100% score. In een zo snel mogelijke tijd. En ik heb weinig tijd dus als ik dan eens een keer tijd heb om wat te doen dan wil ik dat niet verspillen aan domme reclames kijken.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:41

Ik ben blij dat ik zonder te betalen geen reclames heb en onbeperkte levens :+ voor de oude versie duolingo had ik wel willen betalen, maar niet meer zoals het nu is.

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:27

_Mirjam schreef:
Ik ben blij dat ik zonder te betalen geen reclames heb en onbeperkte levens :+ voor de oude versie duolingo had ik wel willen betalen, maar niet meer zoals het nu is.

Hoe bedoel je oude versie? Met die soort kasteeltjes?

Die hartjes houden mij juist niet scherp :+

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 22:30

_Mirjam schreef:
Ik ben blij dat ik zonder te betalen geen reclames heb en onbeperkte levens :+ voor de oude versie duolingo had ik wel willen betalen, maar niet meer zoals het nu is.



Dito

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 00:41

Coco4life schreef:
_Mirjam schreef:
Ik ben blij dat ik zonder te betalen geen reclames heb en onbeperkte levens :+ voor de oude versie duolingo had ik wel willen betalen, maar niet meer zoals het nu is.

Hoe bedoel je oude versie? Met die soort kasteeltjes?

Die hartjes houden mij juist niet scherp :+

Met uitgebreide uitleg, forums en commentaarsysteem bij alle zinnen. Zo kon je specifiek uitleg krijgen waarom iets zus of zo vertaald moest worden.

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:25

De beperkte hartjes en het beloningssyteem houden mij ook scherp. Ik kan me heel goed voorstellen dat ik slordig wordt als het me niets 'kost' :P

Met Frans intussen met Unit 3 aangekomen bij wat moeilijker zinnetjes en woorden, en struikel af en toe met name bij 'tu' (hoezo 'comment t'appelles-tu' en niet 'comment tu t'appelles'? argh).
Het werkt voor mij het fijnst als ik start met een opfris-oefening, en daarna verder ga met de volgende les in de reeks.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:58

Comment tu t’appeles is zoals ik het ooit op school geleerd heb, geloof ik. Lang geleden :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:18

Het was me al opgevallen dat in de frans/nederlands versie de verhalen opeens verdwenen waren. Nu is ook de hele opleiding stevig ingekort. Er zijn maar 6 blokken. De 5 e is een blok met persoonlijke oefeningen en blok 6 is dagelijkse opfrissingen . Dat is het dan. Dat is echt heel erg ingeperkt dan en het nivo van de laatste lessen is nogal laag. Ik ben weer overgestapt naar de frans engelse versie waar ik al verder in was (nu daarin wel het nivo uitgelegd boven de blokken A1/A2/B1 enz). Gv moet daar helemaal opnieuw beginnen vrees ik. Hij schiet ook al aardig op met zijn lessen. Maar nederlands stopt bij een krappe A1 -O-

Spaans wat op een lager pitje maar houd ik wel bij.

Ik mis de oude versie. Met zelf kunnen kiezen, de verhalen apart en de gesproken lessen -O-

ik heb nu soms het idee dat ik 6 keer dezelfde zin in een les krijg, een keer zelf spreken een keer vertalen en dan nog een keer omgekeerd en dan nog een keer aanklikken wat er gezegd is en nog een keer hetzelfde typen. Weinig inspiraterend en ik moet moeite doen om de lessen te blijven volgen. Dat is wel jammer