Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 12035
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 10:05

pluisje88 schreef:
Zijn er hier mensen die de betaalde versie hebben genomen? Of leren jullie allemaal gratis? De advertenties kijken en afwachten kost best veel tijd. Ik ben snel door de hartjes heen aangezien ik pas net begin dus echt geen idee heb nog. Ik doe met de werkwoord vervoegingen zomaar hetzelfde 4x achter elkaar fout ;)



Als je in een eerder level op practice klikt, krijg je oefeningen van dat level.

Fouten maken maakt niet uit, kost niets.
Het levert per oefenles een hartje op.


En oefenen is zinvoller dan advertenties kijken ;)


Ik ben inmiddels door unit 1 heen, maar oefen nog steeds af en toe intro en de eerste lesjes. Gewoon om dat niet te vergeten en om vlot aan hartjes te komen.
Ik kan die oefeningen zowat dromen inmiddels, maar dat is natuurlijk alleen maar handig. Fan zit het er écht in zeg maar

Femke_Tweety

Berichten: 12035
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 10:07

Kijk,

Als ik op intro klik,
Afbeelding


Krijg ik dit scherm:
Afbeelding


En daar kan ik dus kiezen voor twee oefenprogramma's.

Fouten maken kost daar geen leven, het lesje afmaken levert een hartje.


En zo kun je dus eigenlijk altijd wel door.
Ofwel nieuwe lessen, als je hartjes hebt.
Ofwel oefenen van eerder geleerde stof, om hartjes te krijgen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:09

Ik ben vorig jaar begonnen met Duits, omdat wij binnenkort gaan emigreren. Hij staat op makkelijk, dus qua woordenschat heb ik nog niet heel veel spannends bijgeleerd. Naamvallen is mijn struikelblok :')
Ik doe echt alle dagen minimaal één les. Ik sta nu op 225 dagen, 152 kronen. Aan het begin deed ik meerdere lessen per dag maar daarvoor gun ik mij de tijd niet meer door alle drukte.

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:14

Als er iemand met mij Noors wil oefenen, lijkt me ook leuk :))

Betaalde versie heb ik eens uitgeprobeerd, was toen zo'n 2 weken gratis proefperiode. Gelijk genezen, omdat het opzeggen zo ONMOGELIJK lastig was. Ik kon het nergens vinden, bleek het abonnement uiteindelijk via Google play op een compleet ander google account te zitten. Was wel mooi mn geld kwijt omdat ik niet op tijd kon opzeggen.

Sindsdien boycot ik de betaalde versie _O- Gratis it is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37402
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:15

De duitse aanvallen noem ik die altijd. %) Hoewel ik vwo duits in mijn pakket had en er met een 7 mee geslaagd ben (de punten laten liggen vanwege de naamvallen _O- ) zijn die naam vallen alleen nooit een vanzelfsprekendheid geworden. Een voordeel in spreektaal zal er minder op gelet worden. :+

De oefeningen doe ik ook, kijk je daarna nog een reclame af krijg je een extra hartje nog. :D

pluisje88

Berichten: 8120
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:17

Ghostattack schreef:
Als er iemand met mij Noors wil oefenen, lijkt me ook leuk :))

Betaalde versie heb ik eens uitgeprobeerd, was toen zo'n 2 weken gratis proefperiode. Gelijk genezen, omdat het opzeggen zo ONMOGELIJK lastig was. Ik kon het nergens vinden, bleek het abonnement uiteindelijk via Google play op een compleet ander google account te zitten. Was wel mooi mn geld kwijt omdat ik niet op tijd kon opzeggen.

Sindsdien boycot ik de betaalde versie _O- Gratis it is.


Thanks. Deze waarschuwing is genoeg voor mij ;) gratis it izz

pien_2010

Berichten: 43873
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:20

Jaren heb ik duolingo gedaan om Frans te leren. Ik vond het leuk en zinvol. Ik deed de gratis versie daar ik al wist dat het opzeggen zo vreselijk moeilijk was.

Ik ben gestopt omdat ik iedere keer opnieuw de oude lessen moest herhalen om verder te komen waardoor het mij teveel ophield. Ik kwam dus juist niet verder en dat vond ik jammer. Maar ik zat onderhand wel op op B2 en C1 nivo en dat is best wel hoog.

Tevens als er nog mensen zijn die Frans willen babbelen die kunnen me een pb sturen. Dan stuur ik een link om deel te nemen naar je toe.
Want met ex duolingo mensen zitten we in een discord praatgroep van paar vrouwen die Frans babbelen. Het is een rustige groep en omdat we allemaal ook Engels praten gingen we met de oorlog opeens massaal over op Engels. Maar inmiddels zijn we weer Frans aan het babbelen.
Nu is het rustig en soms is het opeens heel druk. Ik vind het een leuke groep.

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:05

Oeh, ik heb Duolingo toevallig twee weken geleden weer opgepakt sinds een jaar. Mijn username is LaraPrince1510! Ik gebruik ook de gratis versie maar ik had vorige keer iets behaald waardoor ik 3 dagen gratis de plus versie kreeg, ik had nooit zo last van de advertenties of te kort aan hartjes maar ik vind het wel handig dat je de paarse kroontjes en time trials gratis kan doen hihi.

Ik geloof dat ik nu 14177 XP heb met Japans, 117 kroontjes geloof ik. Ik merk wel dat ik soms andere bronnen moet gebruiken om te begrijpen hoe bepaalde grammatica werkt maar ja, ik gebruik Duolingo meer voor de lol en niet om vloeiend te worden :)

pluisje88

Berichten: 8120
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:18

Jeej eerste kroontje van de intro binnen :D leuk dat je in de oefen sessies andere opdrachten krijgt. Zelf praten, zelf typen en combinaties maken. Die vriend van mij heeft er al een paar duizend uur op zitten met oefenen maar krijg er weinig hoogte van hoe veel hij nu daadwerkelijk weet. Hij ploegt als een gek de oefeningen door maar die intentie heb ik niet. Ik wil echt vanaf het begin begrijpen wat ik doe. Heb de gramática overgetypt in een word documentje zodat ik vooraf van checken of ik het wel echt begrijp. Halfbakken kennis heb ik niks aan vind ik zelf :) hoe pakken jullie het aan? Hoe leren jullie het snelst/makkelijkst op een goede manier?

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:38

Leuk! Ik lees mee.

Ik heb ooit Spaans geleerd op school, maar nooit gebruikt in de praktijk, vond het wel leuk om dat te gaan oefenen. Nu 208 dagen verder, 163 kroontjes 17753xp in totaal. Sinds een paar weken doe ik daar ook Frans bij, dat ken ik niet en vind ik zonde dat ik dat niet heb geleerd. Daar ben ik natuurlijk nog niet zo ver bij. 2523xp en 24 kroontjes.

Heb altijd de gratis gebruikt, behalve als ik af en toe een paar dagen gratis premium krijg. :) Ik vind het superleuk om talen te leren dus ga er lekker mee door, of ik er nou wat mee ga doen of niet! :)

JudithO

Berichten: 7108
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:40

Hier ook een die-hard Duolingo gebruiker. Ik zit al bijna op een 365-day streak!
Begonnen vorig jaar vanwege emigratieplannen naar Frankrijk, en nu we hier zitten doen we gewoon lekker door.

Ik heb nog een vraagje. Weet iemand of je vanuit NL-FR ook kunt switchen naar EN-FR? Aangezien je bij NL-FR maar heel weinig hoofdstukken hebt (3) ipv bij EN-FR waar je bijna oneindig door kunt gaan.
Ikzelf heb EN-FR maar mijn man NL-FR en hij zou graag ook verder komen, want hij heeft t/m hoofdstuk 3 bijna helemaal af (alles t/m level 5 en heel hoofdstuk 1 ook al legendarisch).

theadora99

Berichten: 3642
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:42

pluisje88 schreef:
Zijn er hier mensen die de betaalde versie hebben genomen? Of leren jullie allemaal gratis? De advertenties kijken en afwachten kost best veel tijd. Ik ben snel door de hartjes heen aangezien ik pas net begin dus echt geen idee heb nog. Ik doe met de werkwoord vervoegingen zomaar hetzelfde 4x achter elkaar fout ;)

Ik werd helemaal gestoord van die advertenties dus heb samen met iemand familie abonnement genomen. Met 2 personen nog goedkoper dan eentje in mn eentje, maar als meer mensen willen delen in de kosten stuur maar PB :)

soesita

Berichten: 5188
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:44

JudithO schreef:
Ik heb nog een vraagje. Weet iemand of je vanuit NL-FR ook kunt switchen naar EN-FR? Aangezien je bij NL-FR maar heel weinig hoofdstukken hebt (3) ipv bij EN-FR waar je bijna oneindig door kunt gaan.


Nee, volgens mij niet. Dan moet je weer opnieuw de quiz doen.

pluisje88

Berichten: 8120
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:04

theadora99 schreef:
pluisje88 schreef:
Zijn er hier mensen die de betaalde versie hebben genomen? Of leren jullie allemaal gratis? De advertenties kijken en afwachten kost best veel tijd. Ik ben snel door de hartjes heen aangezien ik pas net begin dus echt geen idee heb nog. Ik doe met de werkwoord vervoegingen zomaar hetzelfde 4x achter elkaar fout ;)

Ik werd helemaal gestoord van die advertenties dus heb samen met iemand familie abonnement genomen. Met 2 personen nog goedkoper dan eentje in mn eentje, maar als meer mensen willen delen in de kosten stuur maar PB :)


Wil je mij een pb sturen over hoe het werkt en wat de kosten dan zijn?

sniesie

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:24

Femke_Tweety schreef:
Kijk onderin het scherm;

Vogelhuisje is standaarlessen, boekje is verhaaltjes.

Iedere 5 kronen speel je een paar verhaaltjes vrij.

[ [url=m/yVDPFQ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Sh8Gn0.png]Afbeelding[/url] ]


Ik doe sinds 2 weken ook Duolingo (Frans) en vind het super leuk!
Maar uhm... ik heb dat boekje niet staan... Alleen het vogelhuisje/meisje/schild/6-hoek ding...
Kan iemand mij vertellen waar ik het boekje kan vinden?

soesita

Berichten: 5188
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:29

Misschien nog een tip: ik combineer het leren van een taal met duolingo met taalpartners die een taal willen leren die ik zelf goed kan. Ik heb momenteel vier taaltandems: duits - frans, nederlands - frans en nederlands - engels met wekelijkse videocalls via zoom. En sinds vandaag een aanvraag van een italiaanse voor een duits - italiaanse correspondentie.

Schrijven (mails) is goed te doen als je de taal nog niet zo goed beheerst, omdat je woorden en uitdrukkingen kan opzoeken en tijd hebt om te overdenken en te corrigeren. Dat is dus redelijk laagdrempelig.

Voor de videocalls moet je echt al een aardig woordje kunnen spreken. En je kan het dan zo uitdagend maken als je zelf wil. Met mijn franse partner, die al redelijk goed duits spreekt, heb ik wekelijks interessante filosofische en politieke discussies en maken we taalgrapjes op een hoog niveau. Met mijn andere franstalige partner bereiden we telkens een thema voor en houden een soort spreekbeurtjes over hobbies, land, streek, cultuur, reisverslagen,... inclusief fotomateriaal. Er zijn veel mogelijkheden.

kosseh

Berichten: 2621
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:52

Soesita, wat een leuk idee. Alleen voor dat ik op dat niveau (voor mailtjes) in het Fins ben zijn we al weer minimaal een jaar verder, haha.

Voor nu kan ik mezelf net voorstellen en vragen hoe de ander heet.

Vanochtend in de auto bedacht ik me dat ik nu dus even veel Fins ken in 7 dagen als dat onthouden heb van 2 jaar frans op school...

Femke_Tweety

Berichten: 12035
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 14:05

kosseh schreef:
Soesita, wat een leuk idee. Alleen voor dat ik op dat niveau (voor mailtjes) in het Fins ben zijn we al weer minimaal een jaar verder, haha.

Voor nu kan ik mezelf net voorstellen en vragen hoe de ander heet.

Vanochtend in de auto bedacht ik me dat ik nu dus even veel Fins ken in 7 dagen als dat onthouden heb van 2 jaar frans op school...



Haha, dat heb ik precies hetzelfde met Spaans.

Nu vind ik het ook echt leuk, en wil ik het zelf
En is het niet een van de 'verplichte' 5 talen iedere week.
(Nl, en, du, fr, lat)

Ik was op school legendarisch slecht in talen.
Van een 3 voor Engels op een rapport tot een -7 (niet 7-, het staat er goed...) voor een proefwerk Latijn...


Inmiddels communiceer ik vrijwel dagelijks in het Engels, is mijn niveau vermoedelijk hoger dan van de klasgenoten van toen.
En heb ik -puur voor de leuk- een hele poos dagelijks (schriftelijk) met een Canadees heen en weer geschreven over de meest diverse onderwerpen.

En ik vlieg door het Spaans heen ook, nu...
:') :D

Dingen kunnen veranderen in een mensenleven zeg maar :')

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:18

-7 voor Latijn, maar hoe dan! _O-

Hier wel een aardige talenknobbel, maar omdat ik het buiten NLs en Engels nooit gebruik vervaagt het snel.

Eigenlijk zou ik best Duits willen leren omdat het heel nuttig kan zijn, maar ik vind het gewoon geen leuke taal :')

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:20

-7? Wil je daar iets over kwijt? :')

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:21

Ghostattack schreef:
-7 voor Latijn, maar hoe dan! _O-

Hier wel een aardige talenknobbel, maar omdat ik het buiten NLs en Engels nooit gebruik vervaagt het snel.

Eigenlijk zou ik best Duits willen leren omdat het heel nuttig kan zijn, maar ik vind het gewoon geen leuke taal :')


Met Latijn zou ik je prima kunnen helpen! Geef maar een gil mocht je het willen! :)

Ik zou ook gewoon lekker een begin maken aan Duits!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:22

Shae schreef:
-7? Wil je daar iets over kwijt? :')


Is dat mogelijk? :')

Femke_Tweety

Berichten: 12035
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 14:23

30 fouten was een 1.
Ik had er 64.

Docent was zo 'vriendelijk' om er de gebruikte formule om tot een cijfer te komen op los te laten. Op die 64 fouten dus.

Daar kwam een -7 uitrollen... :')



Nu had ik wel een excuus, was een poos serieus ziek geweest, en echt al tijden niet op school geweest.
En toen ik weer op school kwam werd ik geacht om meteen weer volle bak mee te doen, inclusief alle toetsen voor alle talen (5 talen dus...)

Heb toen eerst maar gefocust op Nederlands en Engels.
En daarmee dus bar weinig gedaan aan Latijn.

Beetje jammer dat iedere docent alleen naar zijn eigen vak en mijn cijfers keek, en niet naar het totale plaatje en de -legitieme- redenen.

Maar hé, uiteindelijk gewoon Latijn helemaal gedropt en er gewoon gekomen zonder te blijven zitten.
Vond ik al best knap van mezelf :')

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:33

Ik ben overigens Ellen_78 als iemand mij wil toevoegen!

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:48

Ik heb Latijn destijds ook laten vallen, vond Grieks leuker :)) Maar daar was ik ook niet zo fantastisch in, mijn vertalingen waren altijd hilarisch.