Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6675
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 01:14

Anna79 schreef:
Ik ben pas begonnen met Frans, maar ik vind de grammatica erg lastig, ik heb het gevoel aan het gokken te zijn zonder uitleg. Hebben jullie dat ook?

Ja, maar dan met Grieks.
Ik heb echt geen taalgevoel en mis een overzicht van "rijtjes", welke uitgang hoort waarbij. Ik krijg er nu geen structuur in voor mijn gevoel.

Ik heb inmiddels ook de nieuwe versie en baal enorm want ik mis nu een les/niveau. Ik was net met een nieuw onderdeel begonnen en kan deze oefening niet meer vinden. Maar als ik "level up" doe komt het wel aan de orde. Dus het zou ergens moeten staan, maar waar :o?.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:28

Roodvos schreef:
Anna79 schreef:
Ik ben pas begonnen met Frans, maar ik vind de grammatica erg lastig, ik heb het gevoel aan het gokken te zijn zonder uitleg. Hebben jullie dat ook?

Ja, maar dan met Grieks.
Ik heb echt geen taalgevoel en mis een overzicht van "rijtjes", welke uitgang hoort waarbij. Ik krijg er nu geen structuur in voor mijn gevoel.

Ik heb inmiddels ook de nieuwe versie en baal enorm want ik mis nu een les/niveau. Ik was net met een nieuw onderdeel begonnen en kan deze oefening niet meer vinden. Maar als ik "level up" doe komt het wel aan de orde. Dus het zou ergens moeten staan, maar waar :o?.

Rijtjes en schema's van het Grieks kun je o.a. op deze site vinden: https://greekgrammar.nl/

Ik heb de nieuwe versie met zo'n pad heb ik nog niet, dus ik weet (nog) niet hoe die werkt.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:42

Albertina71 schreef:
Roodvos schreef:
Ik heb echt geen taalgevoel en mis een overzicht van "rijtjes", welke uitgang hoort waarbij. Ik krijg er nu geen structuur in voor mijn gevoel.

Ik heb inmiddels ook de nieuwe versie en baal enorm want ik mis nu een les/niveau. Ik was net met een nieuw onderdeel begonnen en kan deze oefening niet meer vinden. Maar als ik "level up" doe komt het wel aan de orde. Dus het zou ergens moeten staan, maar waar :o?.

Rijtjes en schema's van het Grieks kun je o.a. op deze site vinden: https://greekgrammar.nl/
Ik zie nu dat bovenstaande site verhuisd is naar https://www.greekgrammarnl.greekgrammar.eu/

Ik heb de nieuwe versie met zo'n pad heb ik nog niet, dus ik weet (nog) niet hoe die werkt. Ik denk dat ik maar even wacht met Duolingo updaten :o

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:59

Zojuist is er bij mij een update doorgevoerd waardoor ik ook op mobiel de nieuwe interface heb met het enkele pad ipv de keuze tussen lesjes. Hoe is dat bij jullie? Is het bij jullie ook veranderd?

Sure_lee

Berichten: 10407
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:15

Ja bij mij ook veranderd!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:30

Gister op ipad nog niet. Vandaag nog niet gedaan
Wel viel me de vorige keer op dat de versie ipad anders is dan de versie telefoon. Die laatste heeft geen gesproken optie bij de verhaaltjes en de monden bewogen (ziet er raar uit) . De ipadversie staan de monden stil maar heb ik wel gesproken verhaaltjes optie erbij zitten.

Ik vind juist dat afwisselen fijner -O- ik hoop dat ik nog lang de keuze heb

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:52

Ik ben iets meer dan een maand geleden begonnen met duo en had dus meteen de nieuwe versie.. M'n man had (en heeft nog steeds) de oude versie.. Ik persoonlijk vind de nieuwe fijner werken, maar ik hoor van heel veel mensen dat ze de oude manier prettiger vonden..

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:39

Ik ben eigenlijk best positief verrast over de nieuwe versie en hoe fijn ik het vind werken, dat had ik niet verwacht. Het enige wat ik jammer vind is dat het veel lastiger is om exp te verdienen omdat ik nu geen bonussen meer heb van dubbel exp.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:46

Ik ben juist weer helemaal opgeleefd door de nieuwe versie. 15x hetzelfde dingetje aanklikken voelde zo verschrikkelijk zinloos op een gegeven moment dat ik de motivatie helemaal kwijt was

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:51

pluisje88 schreef:
Ik ben juist weer helemaal opgeleefd door de nieuwe versie. 15x hetzelfde dingetje aanklikken voelde zo verschrikkelijk zinloos op een gegeven moment dat ik de motivatie helemaal kwijt was



Precies dat inderdaad..

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:52

Sadira schreef:
Ik ben eigenlijk best positief verrast over de nieuwe versie en hoe fijn ik het vind werken, dat had ik niet verwacht. Het enige wat ik jammer vind is dat het veel lastiger is om exp te verdienen omdat ik nu geen bonussen meer heb van dubbel exp.



Echt? Aan 't eind van elke les krijg je een dubbele xp.. Ik vind 't wel rap gaan als je er ff voor gaat zitten..

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 22:58

Zou iemand even een screenshot kunnen maken van dat nieuwe pad?

Is er dan echt geen keus meer?

Dat zou ik echt naar vinden.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:00

Het enige wat ik een beetje vaag vind geworden is met die kleuren. Hoe je de levels nog paars (en dat is geel geworden) krijgt

Sure_lee

Berichten: 10407
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:01

Afbeelding
Femke_Tweety schreef:
Zou iemand even een screenshot kunnen maken van dat nieuwe pad?

Is er dan echt geen keus meer?

Dat zou ik echt naar vinden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:05

Jakkes dat ziet er voor mij niet motiverend uit -O- het werkt voor mij niet als ik een ding helemaal moet uitkauwen voor ik naar iets nieuws ga, ik heb echt afwisseling nodig om geconcentreerd te blijven

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 23:07

karuna schreef:
Jakkes dat ziet er voor mij niet motiverend uit -O- het werkt voor mij niet als ik een ding helemaal moet uitkauwen voor ik naar iets nieuws ga, ik heb echt afwisseling nodig om geconcentreerd te blijven


Dito

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 23:08

Sure_lee schreef:
[ [url=m/m7f9OU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Femke_Tweety schreef:
Zou iemand even een screenshot kunnen maken van dat nieuwe pad?

Is er dan echt geen keus meer?

Dat zou ik echt naar vinden.


Dankje

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:22

Je hoeft niet elk onderwerp eerst helemaal uit te kauwen, want dit nieuwe pad husselt de lesjes ook door elkaar heen.

Elk bolletje dat je hier ziet staat gelijk aan 1 level van een onderwerp (dus 3 tot 5 lesjes). Het volgende bolletje kan dan weer een level van een ander onderwerp zijn.

Als ik mijn huidige unit er even bij pak, zijn de bolletjes daarvoor bijvoorbeeld:
- Describe people
- Talk about interactions
- Een verhaaltje (stonden in de vorige versie onder een ander tabblad, zitten nu in het pad verwerkt)
- Talk about likes
- Practice (oefenen van alle lesjes, zoals vroeger met de gebroken gouden skills was, zit nu ook in het pad verweven)
- Describe how you feel
- Nog een verhaaltje
- Review van het hele hoofdstuk, haal je die dan heb je het hoofdstuk afgerond.

Dit zijn dus in feite 2 stories, en 4 lesjes over verschillende onderwerpen, 1x practice en 1x review. Best afwisselend dus, alleen je kiest nu niet meer zelf hoe je het afwisselt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:23

https://duoplanet.com/duolingo-new-lear ... th-review/

Een uitgebreide review over de nieuwe variant. Ik als ipad gebruiker ben kennelijk iets in het voordeel nog. Maar echt heel positief is het eigenlijk niet vanwege veel moeilijker kunnen oefenen en teruggaan naar eerdere lessen (de gebroken levels) geen vrijheid meer maar een eigenlijk opgelegde route. De verhaaltjes zijn weg onder hun eigen knop maar zitten nu in de verplichte route vermengd.

Enige voordeel lees ik is voor beginners duidelijker wat te doen al heb ik nooit een nadeel ondervonden van de keuze in de te oefenen onderwerpen

Voor mij is juist de vrije keuze wat werkt in mijn concentratie. Het ene kost meer moeite dan het andere en ik kan dan tenminste afwisselen in wat lukt. Ik heb nu bijvoorbeeld een onderwerp waar ik steeds op stuk ga. Ik zit daar al weken dat ik niet verder kom dan net geen level 2. Ik krijg het niet onthouden. -O- Nu kan ik met de rest verder maar dan zou ik blijven steken op een onderdeel dat kennelijk niet echt lekker in mijn systeem wil
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-11-22 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 23:25

Voor mij was dat juist een groot voordeel. Het kunnen kiezen, eigen route bepalen.

Ik ben niet gelukkig met hoe het er nu uitziet en de beperking.

Jammer dat Duolingo niet de optie biedt om te kiezen tussen oud en nieuw.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:27

Ik heb dat dus ook. -O-

Echt soms zoveel sites en apps drukke dergelijke enorme wijzigingen door zonder terugkoppeling naar hun gebruikers.

Abn heeft dat ook gedaan

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:41

Sure_lee schreef:
[ [url=m/m7f9OU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk, je ligt maar iets voor op mij.. :D
Afbeelding

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:43

Oh wow, wij zijn letterlijk in exact hetzelfde lesje van exact hetzelfde bolletje _O-

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 00:40

Ik vroeg me al af of ik de enige was die het helemaal prima vind zoals het nu is :+ Gelukkig niet zo te lezen! Nu ben ik wel iemand met taalgevoel en geen moeite heb met onthouden, maar vooral ook begin ik niet aan een volgend level voor ik de ene af heb dus dat mis ik ook niet. :) Ik kan me voorstellen dat als je dat niet hebt dat het best even wennen is en soms vervelend kan zijn dat het nu zo veranderd is.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 08:14

Kan je nu niet meer dan 1 krootje halen op een onderwerp? Na die 4 a 6 lesjes moet je door?

Ik heb totaal geen taalknobbel, dus onwijs veel herhalingen nodig.
Nu pak ik 2 onderwerpen en die werk ik om en om naar 5 kroontjes toe. Pas dan onhoud ik het een beetje. 1x per week ongeveer doe ik alle behaalde onderwerpen nog een keer, om het niet te vergeten.
Kan dit wel nog?