Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:11

Ik ben net begonnen met Oekraïens, lijkt me leuk om een paar woorden te kunnen zeggen tegen mijn nieuwe buren. Holy shít :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37288
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:35

Hoe kun je twee talen tegelijk doen? Ik ben daar nog niet uit. Frans opfrissen is altijd wel leuk. De test kwam ik ver maar eenmaal ingelogd sprong hij terug op spaans.

Femke jij kunt steeds dingen sturen maar ik kan niks doen daarin. Waar staat dan precies?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:55

Afbeelding
Dat is niet zo heel ingewikkeld, gewoon een nieuwe cursus starten!

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 23:59

Ik heb maar 1x iets gestuurd toch? Anders gaat er iets fout :')

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 00:00

En idd, op de vlag linksboven klikken voor nieuwe taal of on te switchen tussen cursussen!

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 08:04

JMJ schreef:
Ik gebruik Duolingo nu bijna 2 jaar om Frans te leren, ik moest volledig opnieuw beginnen, van de middelbare school is helemaal niets blijven hangen.

Ik heb ook vaak moeite met de "Engelse" vertaling van sommige zinnen.


Als je op een computer inlogt dan heb je wel Frans - Nederlands :))

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 10:07

@Karuna,

Ik denk dat jij dingen van mij krijgt omdat je me volgt.
Ik kreeg vanochtend ook meldingen van jouw voortgang.

Dat zal vast aan en uit te zetten zijn in de instellingen!


Ik vlieg er nog steeds vlot doorheen, dus dan zullen het ook wel veel meldingen zijn :')


Inmiddels volledig blok 1 nagenoeg afgerond.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:10

Jennyxx schreef:
JMJ schreef:
Ik gebruik Duolingo nu bijna 2 jaar om Frans te leren, ik moest volledig opnieuw beginnen, van de middelbare school is helemaal niets blijven hangen.

Ik heb ook vaak moeite met de "Engelse" vertaling van sommige zinnen.


Als je op een computer inlogt dan heb je wel Frans - Nederlands :))


Frans - Nederlands is er ook via de App, maar Frans - Nederlands is minder uitgebreid.
De Engelse versie van de cursus is in Amerikaans Engels en regelmatig wordt de Engelse vertaling fout gerekend. B.v parking lot is goed car park is fout.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37288
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:15

Een melding maar dat viel mee.

Dat engels issoms wel lastig. Ikweet met frans dat ik altijd worstel met toekomende tijd en onvoltooid verleden tijd :+ in spreektaal is dat iets minder van belang :P

pluisje88

Berichten: 8085
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:37

Ik heb het appje gisteren geïnstalleerd. Een vriend van mij wil emigreren naar Spanje dus zit de hele dag met z’n neus in die app. Als we samen iets kijken op Netflix dan moet dat altijd Spaans zijn. Ik vind het super irritant om een taal te kijken die ik niet kan verstaan dus waag ik ook maar een poging aan Spaans :)

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 10:38

Ha welkom!


Leuk om te zien dat zoveel mensen druk bezig zijn!

Goner
Berichten: 297
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:28

Fitzroy schreef:
Klopt, Goner. Ik heb ook geen verhaaltjes en dingen om in te spreken. Wie ben jij op DL? Ik sta bovenaan in de SilverLeague vandaag :D


Voor mensen die me willen toevoegen; stuur anders even een pb'tje. Ik gebruik mn echte naam op duolingo en hoef die opzich niet online te hebben haha :+

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:50

Door dit topic werd ik weer gemotiveerd om een taal op te pakken, dus gelijk de app geïnstalleerd. Vrij snel ook weer verwijderd, want - ik weet niet of jullie dit ook zo ervaren - ik werd knettergek van de vele reclames. Er kwamen voortdurend reclamefilmpjes die je minstens een aantal seconden moet aanhoren, waardoor ik niet alleen afgeleid raak maar ook ergernis begon te voelen. Toch is dit topic wel een goede boost om via een andere weg alsnog een nieuwe taal te leren. Dus dank voor het openen van het topic! :j

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:58

Ik heb de adblock app geinstalleerd en krijg op mijn iPhone geen advertenties te zien in de app

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 12:01

Ja, de reclame is irritant.
Maar daar staat tegenover dat je dus gratis een taal kunt leren tot op best leuk niveau.

Misschien dat in de betaalde versie geen reclame zit? Maar dat weet ik niet zeker.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37288
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:09

De reclame maakt mij weinig uit. Ik zit het uit. Wifi op ipad dus kost het ook geen internet.

Wel lastig die dingen die je moet typen.

Voor vandaag weer even klaar denk ik. Spaans frans en fins geoefend een beetje.

Loeky01
Berichten: 7317
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:27

Ik kom me hier ook melden, ben bezig met Arabisch. Wil hierna nog Spaans en Frans doen, maar merk dat het Arabisch me naast mijn volle werkweken heel veel energie kost en ik dus steeds niks doe waar ik weer van baal. Dus zit een beetje vast in mijn cirkel en hopelijk kan ik hier wat motivatie vinden :=.

Het is natuurlijk extra moeilijk omdat er ook een volledig nieuw alfabet bij hoort. Ik hoef in principe het alfabet niet te kunnen, merk dat collega's van mij het ook enkel spreken en niet lezen, maar toch lijkt het me tof om het volledig te kunnen. Ik hoop over 5 jaar Arabisch te spreken, liever eerder natuurlijk.

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:48

Leuk dit topic!

Ik ben 5 dagen geleden begonnen met Fins, na een super leuk vakantie daar. Vond het zo naar dat ik er echt helemaal niks van kon maken en zelfs geen bedankt of hallo in het Fins kon zeggen. Wat in China en Griekenland wel lukte..
Op naar de volgende vakantie daar, waarin ik dat wel kan!

Verder zag ik dat op m'n account ook nog Engels open stond, daar was ik al best ver en heeft ook echt geholpen.


Via dit topic er achter gekomen dat je met oefenen ook hartje kan verdienen. Ik heb een talen deuk ipv knobbel, dus wat extra oefenen is alleen maar goed.
Op de middelbare ook alleen Engels en Nederland examen gedaan, net aan geslaagd op die vakken. Als ik nog een daal had gehad had ik nu bijna 10 jaar later nog op de middelbare gezeten :P
Laatst bijgewerkt door kosseh op 03-04-22 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37288
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:55

Fins wil ik graag leren. Het land bevalt me wel maar de taal is een raadsel. Een paar woorden zijn wel blijven plakken toen porro is rendier. En kitta is bedankt.

Leuk is gv heeft zich op frans gestort nu :D omdat hij zich graag beter wil kunnen redden op vakantie. Hij was aan het meekijken met mijn spaans en is nu aan het oefenen. +:)+

Zira1994

Berichten: 1265
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:24

Hey leuk topic!! :D
Ik ben ook bezig met het leren van Spaans via duo Lingo. Begonnen toen door Corona de verveling toesloeg. Toen met Spaans via duo Lingo begonnen omdat ik nog reisambities heb in zuid en midden Amerika en ik het een mooie taal vind. Lijkt me leuk om dat dan op vakantie een beetje te kunnen. Heb inmiddels best een aardige day streak wat toch echt wel werkt als een stok achter de deur om het elke dag te doen omdat het anders zonde is om je streak te verliezen haha :')
Heb inmiddels een streak van 529 dagen en 480 kroontjes. Ben nu net bezig met het eerste bolletje van unit 5.
Mijn tactiek is eerst elk bolletje helemaal afronden voor ik aan de volgende mag beginnen.
Het lijkt me leuk om hier mee te lezen en elkaar te motiveren.
Mijn gebruikersnaam is: Anthea14701

moonsparkle
Berichten: 21748
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:31

Herhaalt het programma ook af en toe? Voor ik na een tijd weer vergeet hoe je man of vrouw zegt

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 16:52

Ja gelukkig wel, en je krijgt de geleerde woorden ook terug later in langere zinnen.

Zira1994

Berichten: 1265
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:07

Klopt en de voltooide lessen komt soms een barst door heen. Dan krijg je een opfris lesje, hiermee kan je ook een hartje verdienen. Hierna is het goud dan weer heel

soesita

Berichten: 5180
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:20

Ik praat ook even mee. Sind een jaar oefen ik dagelijks mijn talen met Duolingo. Ik oefen

-vanuit het Duits: Frans en Engels
-vanuit het Engels: Hebreeuws en Oekraiens
-vanuit het Frans: Italiaans

Ik oefen soms met de pc (het liefst), soms met de app.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:33

Hallo :+

Ik heb ook duolingo en ik ben net een week of 2 geleden begonnen met Frans leren. Hrt is een taal die ik al heel lang wil leren eigenlijk, net zoals Duits en Spaans. Maar nu zit er achter Frans ook een doel. Ik wil met mijn vriend ooit naar Canada verhuizen en je krijgt extra punten als je Frans kunt spreken. Gezien ik de talenknobbel heb van ons twee heb ik ervoor gekozen om het te leren. Ik heb tot nu toe 8 kroontjes in totaal denk ik. Meestal doe ik een lesje per dag als ochtend routine. Soms doe ik er meer. Hangt af van mijn dag en humeur :P