Diergeneeskunde Gent vs Utrecht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 17:54

faunty schreef:
klopt Mkango ! dat bedoelde ik ook, als je eenmaal een BSC hebt mag je er niet nog een doen voor wettelijk collegegeld, soms kan het wel met een minor naar een master
Nee, ik bedoel dat je bijvoorbeeld je scriptie dierwetenschappen nog niet inlevert voordat je aan diergeneeskunde begint. Dan ben je nog niet afgestudeerd en als je dan een tweede studie begint en afmaakt, betaal je gewoon wettelijk collegegeld en niet het instellingsgeld. ;)

Dus bijvoorbeeld zo:
Jaar 1: dierwetenschappen
Jaar 2: dierwetenschappen
Jaar 3: dierwetenschappen, maar niet afstuderen
Jaar 4: diergeneeskunde + afstuderen dierwetenschappen
Jaar 5: diergeneeskunde
etc.

Henky123
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-09-20

Re: Diergeneeskunde Gent vs Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 20:54

In dit geval heb je de ervaring en kennis van dierwetenschappen en geen extra instellingsgeld. Dat is ook heel slim zo kan je ook de hele studie diergeneeskunde doen en dus niet beginnen met achterstand. Maar moet je dan niet dubbel collegegeld betalen omdat je twee studies tegelijk doen, ookal je dan natuurlijk niet meer naar colleges dus misschien ook niet.

future_vet
Berichten: 2615
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:00

Nee je betaalt Max 1x collegegeld per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 23:59

future_vet schreef:
Nee je betaalt Max 1x collegegeld per jaar.
Jup, al doe je tien studies tegelijkertijd, je betaald maar één keer collegegeld. :)

Annamk

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-04-17
Woonplaats: Onder de sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:50

Als dierwetenschappen je plan B is, zou ik zeker langs de open dag van Wageningen gaan deze zaterdag als je tijd hebt, kun je gelijk de studieadviseur vragen naar de mogelijkheden wat betreft doorstroming naar diergeneeskunde.
Ga ook sowieso langs de open dag van Gent en Utrecht voor je je keuze maakt zou ik zeggen, zo krijg je echt een beter idee van waar je terecht gaat komen :).