omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 15:40

OP dit moment werk ik op een kinderdag verblijf met kinderen van 0 tot 4 jaar. Helaas heb ik door hypermobiele gewrichten, een vervelende val van paard en zwaar werk onwijs veel last van mijn lichaam.
Zoveel pijn dat ik aan het kijken ben voor ander werk. Deze week bleven mijn vingers na het snijden van fruit staan door kramp en kan ik ook niet meer goed opstaan door pijn in de knieen.

Ik ben continue aan het nadenken wat ik wil of wat mogelijk is met mijn diploma's en lichaam. Ook diverse beroepskeuzen testen gedaan maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

Hopelijk weten jullie nog beroepen of een richting waar ik kan kijken.

Ik heb diploma Sport en bewegen nivo 3 ( hoofdvak zwemmen)
spw 3 kinderopvang
spw4


Wat zoek ik:
iets wat lichamelijk niet te zwaar is
voor slechte dagen of zieke kinderen zou het fijn zijn als ik het vanuit huis kan doen

normaal salaris ( ik ben alleen met 2 kinderen dus we moeten er wel van kunnen eten)
groeimogelijkhen
Mijn interesse liggen vooral in het reizen en sociaal met mensen bezig zijn
Ik ben bereid om om te scholen

Hopelijk hebben jullie ideeen want ik weet het heel even niet meer

Marigold

Berichten: 12585
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:52

(Vrachtwagen)chauffeur?
Of iets in de ICT..
Leerlingen vervoer (maar dat is niet fulltime)
Of misschien iets als planner in de logistiek, of iets anders op een kantoor?

Ik volg even mee want heb vergelijkbare klachten en wil zelf ook blijven werken.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:16

Mijn dochter heeft dezelfde klachten, ze volgt nu een revalidatie traject o.a om er mee leren om te gaan. Bij haar is het advies om niet te lang te zitten dus ook wat vaker lopen op het werk. Ze is nu werkeloos.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:24

Is de hele dag zitten en achter computer wel haalbaar? En wat versta je onder een normaal salaris?

Wellicht is het een optie om binnen de kinderopvang een administratieve functie te gaan doen?

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:34

Omscholen naar iets anders op mbo4 niveau? doktersassistente, apothekersassistent (hoewel dat denk ik wel veel staan is) secretaresse of medisch secretaresse in het ziekenhuis oid?

Of je kan eventueel naar hbo, en dan iets administratiefs/economie oid dat je een kantoorbaan kan doen?

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:39

Is zittend/kantoorwerk en typen/bellen haalbaar voor jou? En in welke omgeving zoek je?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:48

Wmo consulent? Dat is het eerste wat in mij op komt.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:48

Omscholen naar Social Work en dan de richting Jeugd en Gezin?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:51

In een reisbureau werken?

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:29

Marigold schreef:
(Vrachtwagen)chauffeur?
Of iets in de ICT..
Leerlingen vervoer (maar dat is niet fulltime)
Of misschien iets als planner in de logistiek, of iets anders op een kantoor?

Ik volg even mee want heb vergelijkbare klachten en wil zelf ook blijven werken.


Vrachtwagenchauffeur raad ik je af.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in de fysiek wat zwaardere "tak van sport".

Maar dit is ook fysiek zwaar werk en als vrouw zijnde tussen de mannen moet het ook nog eens bij je passen.

Kun je niet binnen je organisatie je laten omscholen naar bijvoorbeeld kantoorwerk, roosters/planningen enzovoort maken?

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:12

Als je van de kinderen ben, is gastouder geen idee? Dat valt ook goed te combineren met je eigen gezin, heb je je papieren zo goed als voor en kan vanuit je eigen huis. En is lichamelijk toch minder intensief dan een kinderdagverblijf denk ik. Zeker als je huis hier voor geschikt is en je niet verplicht met 10 kinderen hoeft te knutselen. Daarnaast kan je al veel dingen voorbereiden van te voren (bv fruit snijden, en hoef je ook niet continue aan te staan en van alles te doen vergeleken met een kinderopvang. )

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:22

Vergis je niet in Zittend werk, het is niet zalig makend en al helemaal niet goed voor je lichaam om veel te zitten.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:32

Onderwijsassistent? Zeker als je van de kinderopvang komt zal dat ook wat aansluiten bij je kennis!

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:38

denice schreef:
Onderwijsassistent? Zeker als je van de kinderopvang komt zal dat ook wat aansluiten bij je kennis!

Dit is ook een goede. Je hebt vaak ook wel vacatures in begeleider/ondersteuning op speciaal onderwijs. Wellicht dat nog een idee?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 22:29

GGZ of jeugdzorg? Hoef je je niet eens om te scholen, want je hebt al spw.

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 23:08

Lieke schreef:
Is de hele dag zitten en achter computer wel haalbaar? En wat versta je onder een normaal salaris?

Wellicht is het een optie om binnen de kinderopvang een administratieve functie te gaan doen?


Als ik af en toe loop gaat lang zitten goed.. Hele dag computer afgelopen dagen niet helaas maar als ik minder pijn heb kan ik aardig lang typen.

Ik verdien nu een leuk uurloon en dat heb ik ook nodig alleen met 2 kinderen. Ik kan dus niet opeens 5 euro per uur minder gaan verdienen helaas.

denice schreef:
Onderwijsassistent? Zeker als je van de kinderopvang komt zal dat ook wat aansluiten bij je kennis!

Hier heb ik ook naar gekeken alleen dan verdien ik dus te weinig om rond te kunnen komen.


Amado7 schreef:
Als je van de kinderen ben, is gastouder geen idee? Dat valt ook goed te combineren met je eigen gezin, heb je je papieren zo goed als voor en kan vanuit je eigen huis. En is lichamelijk toch minder intensief dan een kinderdagverblijf denk ik. Zeker als je huis hier voor geschikt is en je niet verplicht met 10 kinderen hoeft te knutselen. Daarnaast kan je al veel dingen voorbereiden van te voren (bv fruit snijden, en hoef je ook niet continue aan te staan en van alles te doen vergeleken met een kinderopvang. )


Mijn huis is hier niet geschikt voor


Eileen_ schreef:
GGZ of jeugdzorg? Hoef je je niet eens om te scholen, want je hebt al spw.

Deze kant heb ik nog niet naar gekeken. Ga ik meenemen

Aanstaande donderdag heb ik een gesprek op mijn werk wat de mogelijkheden zijn.. Of ik me intern kan omscholen naar administratie of misschien hebben ze nog leuke ideeen. Ook wil ik dan een gesprek aanvragen bij Arboarts ( vandaag na halve dag werk kon ik amper op benen staan ivm pijn in enkels en rest ook extreem pijn ;( )
Maandag naar de huisarts.

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 23:13

Interieur designer, website builder, facilitair dienstverlener, dtp'er, alles wat je thuis kunt doen en waarbij je meer je hoofd moet gebruiken dan je lijf. Waar je niet perse fysiek aanwezig hoeft te zijn.

Marcella

Berichten: 36736
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 23:28

Misschien doelgroep register aanvragen.

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 23:32

Niet vanuit thuis, wel lichamelijk licht werk, veel zekerheid en goed salaris, kijk eens naar opties binnen het gevangeniswezen! Met jouw achtergrond kan je waarschijnlijk op verschillende plekken aan de slag.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:02

Je kan via je werk ook een traject aanvragen waarin je samen met een coach op zoek gaat naar een andere sector. Is tegenwoordig heel normaal!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:06

Opties als jeugdzorg, ggz etc zijn niet handig lijkt me. Daar kun je prima werk vinden, ze zoeken mensen genoeg. Maar het lijkt qua handelingen die je daar als begeleider moet doen heel erg op wat je nu doet. Ook daar help je bijv met de maaltijden bereiden. Gevangeniswezen is fysiek ook heel zwaar. Ik zou het juist zoeken in werk dat raakt aan je opleiding, maar wat fysiek minder zwaar is. Naast onderwijsassistent kun je ook via pgb kinderen met een rugzakje begeleiding geven op school. Dat verdient beter als onderwijsassistent. Of zoals ik eerder noemde, wmo consulent.

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:20

Het probleem in de jeugdzorg is dat je als mbo er toch op de groep komt over het algemeen. En als je op de groep staat moet je ook weekenden en nachten werken. Houd dit wel in je achterhoofd.

loez

Berichten: 11073
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:22

Bij onze kinderopvang hebben we 1 of 2 dames die alles achter de schermen doen. Stukje administratie, stukje observaties, overdrachten onderling, inschrijven, rondleiden etc etc.
Ik zou dus idd bij je werkgever kijken wat mogelijk is.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:38

Administratiekantoor aan huis voor kleine ondernemers?
Je zult dan wel de tijd van je omscholing moeten overbruggen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:45

Ik zag vrachtwagenchauffeur voorbij komen, maar ik dacht aan OV buschauffeur :)
Wel zittend werk, maar je loop regelmatig naar een andere bus, meeste lijnen niet extreem lang.
Zo veel chauffeurs te kort dat vaak je rijbewijs word betaald en tijden kunnen vaak in overleg.