Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:27

Ik doe zelf de opleiding via de trimacademie. Ik werk ook 32 uur. Loop 1 dag in de week stage. :)

Soms hier en daar een extra dag in vakanties etc. Door 1 dag in de week stage doe je er wat langer over, maar stage is echt noodzakelijk.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 11:35

gillian schreef:
Dan gaat het wel enorm lang duren. Want met 80 stagedagen ben je er niet hoor.
Bij HKI was 1x per maand een lesdag, ik had op zaterdag deze lesdag. En dan had ik 1x in de week een dag stage.
Het leren trimmen is niet zomaar om er ff bij te doen. Het is echt een vak wat je moet leren en wat dus veel tijd kost. En geld, want je zult ook scharen ed aan moeten schaffen.


Maar dan is het toch te doen met 1 dag in de week stage? Het heeft voor mij geen haast. Ik leer het liever goed als te overhaast, maar het moet niet zo zijn dat je je stage in b.v. een half jaar moet hebben afgerond, want dat red ik dan dus niet aangezien ik na mijn opleiding 1 dag in de week wil gaan stage lopen. Vandaar moet daar wel de tijd voor zijn dat het zoals hierboven al benoemd werd je bv er 5 jaar over mag doen.

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:40

Ik heb er bijna 2 jaar over gedaan volgens mij. Zou er gewoon voor gaan. Is echt een leuk vak!
Zou wel kiezen voor een erkende opleiding, niet van Nha oid. Kijk even op de ABHB site, daar staan de erkende opleidingen. Stagebedrijven nemen liever geen stagiaires aan van online cursussen ;)
29 januari is er een huid en vacht dag van het HKI. Misschien leuk om vast te kijken ;) is in Houten.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 11:46

Oh leuk! Dat is op zondag zie ik.
Ik ga het eens opzoeken, dank jullie voor de tip!

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 19:00

@gillian heb je een website voor me waar ik info kan vinden hierover? Ik kan wel info vinden over stand huren, maar niet om daar als gast te komen kijken zeg maar.

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:34


idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 20:02

Dit is alleen voor mensen die professioneel met honden omgaan zie ik? Ik doe nu nog helemaal niks :o

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:20

Hier ook een eigen trimsalon sinds een jaar. Ik heb een jaar stage gelopen bij een vriendin.
Verder doe ik het naast mijn vaste baan dus ik maak geen reclame maar de mond op
Mond reclame gaat super snel. Als ik zie wat ik in een jaar tijd aan vaste klantjes heb dan verbaas ik mij daar echt over. Daardoor gebeurd het geregeld dat ik 6 dagen in de week werk, maar ik plan dan vaak geen hele dagen als ik een volle agenda heb, maar spreid het een beetje.

Ik vind het super leuk werk en merk duidelijk dat ik elke keer weer handiger wordt. En zo ben ik nog lang niet uitgeleerd. :D

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:24

idylle schreef:
Dit is alleen voor mensen die professioneel met honden omgaan zie ik? Ik doe nu nog helemaal niks :o


Je wil toch de opleiding gaan doen? Niet te moeilijk doen joh, gewoon zeggen dat je gaat beginnen met de opleiding.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 19:43

Heeft iemand de opleiding al eens gedaan met het STAP Budget?

Pikeur

Berichten: 6309
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:48

gillian schreef:
Dan gaat het wel enorm lang duren. Want met 80 stagedagen ben je er niet hoor.
Bij HKI was 1x per maand een lesdag, ik had op zaterdag deze lesdag. En dan had ik 1x in de week een dag stage.
Het leren trimmen is niet zomaar om er ff bij te doen. Het is echt een vak wat je moet leren en wat dus veel tijd kost. En geld, want je zult ook scharen ed aan moeten schaffen.

Dit wel een beetje ja. 1 dag is wel weinig om echt de slag een beetje te pakken te krijgen. Misschien kun je in vakanties even een paar keer een paar dagen achter elkaar honden trimmen? Dat helpt ook altijd wel om het wat sneller onder de knie te krijgen.

Ik ga ook naar de huid en vacht dag. Ben wel benieuwd !

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 23:04

Wat voor scharen en toileteer attributen zijn er allemaal nodig en waar kun je dit aanschaffen?

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 06:46

Ik heb zowel scharen van p&w als van geisha.

Het verschild per persoon wat je fijn vind.
Je hebt Europese stijl waar ik mee knip en Japanse style.
Met de een moet je meer druk leggen dan de andere type.

Je hé 't zoveel scharen merken de een bevalt wel en de a der niet.

Ik heb 3 rechte scharen en 1 gebogen rechte schaar, verder 1 chunker en 1 fijne effileerschaar en dan 1 gebogen effileerschaar.
En ik heb 2 dubbele effileerscharen en 1 voetenschaartje.

Je hebt minimaal 1 fijne effileerschaar, 1 voetenschaartje, 1 dubbele effileerschaar, 1 rechte en een evt gebogen rechte schaar nodig vind ik

Je kan ze kopen bij schaarhandelaren zoals P&W, sensei maar ook bij okdv, transgroom etc
Prijzen verschillen van 30€ - 500+
De duurste hoeven niet de beste voor jou te zijn en andersom.

Mei geisha zijn allen rond de 130 ps

En toilleteer attributen die lijst is te lang om op te noemen.

Basis is een hydrolische trimtafel en hydrolisch bad, waterblazer, föhn en dan nog je slickers en kammen zowel grof als fijn.
Dan heb je nog harkjes, plukcondomen, plukmes of steen, shampoos,/conditioners/vachtsprays zo kan ne weken even doorgaan.
Ook dat is heel persoonlijk wat je wilt gebruiken.

Ga gewoon hiervoor kennismaken op stage en leer met deze voorwerpen werken en kijk na een tijdje eens een paar dagen ergens anders mee met iemand die andere spullen gebruikt.

Ik heb bv als luxe ook een droogkast en een shampoosysteem waar ik erg blij mee ben.
En ik krijg de 21 een nieuwe boiler van 80 liter ik heb er nu een van 15 dus dat zal een heel verschil gaan zijn.

Al werk ik voornamelijk per hond en dat is ook mijn specialiteit echt de aandacht per hond vastleggen.
Hier zijn maximaal 2 verschillende honden per keer aanwezig.

Pikeur

Berichten: 6309
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:27

AfricanLady schreef:
Al werk ik voornamelijk per hond en dat is ook mijn specialiteit echt de aandacht per hond vastleggen.
Hier zijn maximaal 2 verschillende honden per keer aanwezig.

Hoe doe jij dit? Spreek jij een tijd af met mensen en hoe lang is bijv een boomertje dan bij jou of bel je pas als hij klaar is? Ik zit heel erg met die overlap in de knel. Soms zit ik een kwartier te wachten tot de baasjes hun hond komen halen (dan schat ik het niet goed in) en dan staat er een kwartier daarna weer een andere hond omdat ik bang ben dat de baasjes tegelijk in de salon staan. Daar is het te klein voor bij mij. Maar dan zit ik dus een half uur niks te doen. Ik zit nu te denken om met boomer baasjes af te spreken dat ze na 2.5 uur hun hond kunnen komen halen en dat een kwartier daarvoor een nieuwe hond gebracht kan worden. Alleen ik ben dan bang dat mensen vinden dat hun hond te lang weg is.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 11:43

Pikeur schreef:
Alleen ik ben dan bang dat mensen vinden dat hun hond te lang weg is.



Een half uurtje langer weg is toch geen probleem? Zolang het ze maar niet extra geld kost denk ik. Ik zou er iig geen probleem van maken. Ik wil dat mijn hond er netjes uit ziet en niet dat hij afgeraffeld wordt. Maar goed, dat is mijn idee ervan.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 11:44

AfricanLady schreef:
Ik heb zowel scharen van p&w als van geisha.

Het verschild per persoon wat je fijn vind.
Je hebt Europese stijl waar ik mee knip en Japanse style.
Met de een moet je meer druk leggen dan de andere type.

Je hé 't zoveel scharen merken de een bevalt wel en de a der niet.

Ik heb 3 rechte scharen en 1 gebogen rechte schaar, verder 1 chunker en 1 fijne effileerschaar en dan 1 gebogen effileerschaar.
En ik heb 2 dubbele effileerscharen en 1 voetenschaartje.

Je hebt minimaal 1 fijne effileerschaar, 1 voetenschaartje, 1 dubbele effileerschaar, 1 rechte en een evt gebogen rechte schaar nodig vind ik

Je kan ze kopen bij schaarhandelaren zoals P&W, sensei maar ook bij okdv, transgroom etc
Prijzen verschillen van 30€ - 500+
De duurste hoeven niet de beste voor jou te zijn en andersom.

Mei geisha zijn allen rond de 130 ps

En toilleteer attributen die lijst is te lang om op te noemen.

Basis is een hydrolische trimtafel en hydrolisch bad, waterblazer, föhn en dan nog je slickers en kammen zowel grof als fijn.
Dan heb je nog harkjes, plukcondomen, plukmes of steen, shampoos,/conditioners/vachtsprays zo kan ne weken even doorgaan.
Ook dat is heel persoonlijk wat je wilt gebruiken.

Ga gewoon hiervoor kennismaken op stage en leer met deze voorwerpen werken en kijk na een tijdje eens een paar dagen ergens anders mee met iemand die andere spullen gebruikt.

Ik heb bv als luxe ook een droogkast en een shampoosysteem waar ik erg blij mee ben.
En ik krijg de 21 een nieuwe boiler van 80 liter ik heb er nu een van 15 dus dat zal een heel verschil gaan zijn.

Al werk ik voornamelijk per hond en dat is ook mijn specialiteit echt de aandacht per hond vastleggen.
Hier zijn maximaal 2 verschillende honden per keer aanwezig.


Dank je wel voor je uitgebreidde post!

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:12

idylle schreef:
Wat voor scharen en toileteer attributen zijn er allemaal nodig en waar kun je dit aanschaffen?



Ik ben begonnen met de simpele scharen van OKDV, een groothandel in Oosterhout. Jetty vd Hulst in Nederweert is ook een fijne groothandel.
Ik werk nu met de Sensei scharen, voornamelijk de swivl, dat is met een draaiende duim. Dit scheelt veel in mijn handen. Deze zijn te koop bij Sensei Nederland/ De Schaarmakelaar in Zierikzee. Daar stuur ik ook mijn scharen en scheerkoppen heen om te laten slijpen.
Scheerkoppen heb ik van oa Trim.nl, ook een groothandel. Ik gebruik de tritra scheerkoppen, snap on, op mijn Heiniger tondeuse. Maar heb ook nog andere merken.
Borstels en kammen van alles bij alle groothandels. Net als nageltang, waterblazer.
Shampoo heb ik een simpele goedkope voor de kortscheer hondjes, en de duurdere van Secret Weapon, verkrijgbaar bij JH groomersupply, tevens mobiele collega ;)

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:29

Pikeur schreef:
AfricanLady schreef:
Al werk ik voornamelijk per hond en dat is ook mijn specialiteit echt de aandacht per hond vastleggen.
Hier zijn maximaal 2 verschillende honden per keer aanwezig.

Hoe doe jij dit? Spreek jij een tijd af met mensen en hoe lang is bijv een boomertje dan bij jou of bel je pas als hij klaar is? Ik zit heel erg met die overlap in de knel. Soms zit ik een kwartier te wachten tot de baasjes hun hond komen halen (dan schat ik het niet goed in) en dan staat er een kwartier daarna weer een andere hond omdat ik bang ben dat de baasjes tegelijk in de salon staan. Daar is het te klein voor bij mij. Maar dan zit ik dus een half uur niks te doen. Ik zit nu te denken om met boomer baasjes af te spreken dat ze na 2.5 uur hun hond kunnen komen halen en dat een kwartier daarvoor een nieuwe hond gebracht kan worden. Alleen ik ben dan bang dat mensen vinden dat hun hond te lang weg is.


Een boomertje doe ik meestal anderhalf a 2 uren over.
Ik bel of app altijd als hij klaar is en spreek meestal geen tijd af.
Vaak komt er om 09:00 een hond en dan de volgende 11:00 volgende 13:00 en dan weer een om 15:00 en soms nog 1 of 2 tussendoor als het kleintjes zijn.

Grotere honden zoals een grote labradoodle be ik zo 4 uren mee bezig dus het ligt aan je tijdsplanning.
Ik heb 1 grote bench en een wat kleinere.
Op een gegeven moment als je de klanten kent weet je ook hoeveel tijd je kwijt bent.
Met nieuwe klanten plan ik nooit dubbel bv in.

Pikeur

Berichten: 6309
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:51

Dankje!

tessaenhenk
Berichten: 55
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:04

Hoi, ik ben al 35 jaar trimster en heb een eigen salon aan huis. Mijn advies is om eerst eens een paar dagen mee te lopen bij een trimsalon. Er wordt meestal te romantisch gedacht over het vak trimmer. Het is fysiek zwaar, de meeste trimmers hebben na 10 jaar werken behoorlijke klachten zoals slijtage, rsi ,carpaal tunnelsyndroom ed. Ook vinden honden de behandeling niet persee heel leuk dus het is niet zo dat je de hele dag met lieve hondjes aan het knuffelen bent.Het is echt een vak waarin je nooit uitgeleerd bent en het handig is als je ook een beetje kynologisch onderlegd bent.
Om er een beetje salaris uit te halen moet je toch wel minimaal 4 honden per dag kunnen doen en zeker op het begin valt dat niet mee.
Het is een ontzettend leuk vak maar het vereist wel passie en doorzettingsvermogen want je hebt ook te maken met baasjes die soms wensen hebben die niet waargemaakt kunnen worden etc. Dus ik zou zeggen, voordat je aan de opleiding gaat beginnen eerst even een paar dagen kijken of het echt bij je past.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 09:23

tessaenhenk schreef:
Hoi, ik ben al 35 jaar trimster en heb een eigen salon aan huis. Mijn advies is om eerst eens een paar dagen mee te lopen bij een trimsalon. Er wordt meestal te romantisch gedacht over het vak trimmer. Het is fysiek zwaar, de meeste trimmers hebben na 10 jaar werken behoorlijke klachten zoals slijtage, rsi ,carpaal tunnelsyndroom ed. Ook vinden honden de behandeling niet persee heel leuk dus het is niet zo dat je de hele dag met lieve hondjes aan het knuffelen bent.Het is echt een vak waarin je nooit uitgeleerd bent en het handig is als je ook een beetje kynologisch onderlegd bent.
Om er een beetje salaris uit te halen moet je toch wel minimaal 4 honden per dag kunnen doen en zeker op het begin valt dat niet mee.
Het is een ontzettend leuk vak maar het vereist wel passie en doorzettingsvermogen want je hebt ook te maken met baasjes die soms wensen hebben die niet waargemaakt kunnen worden etc. Dus ik zou zeggen, voordat je aan de opleiding gaat beginnen eerst even een paar dagen kijken of het echt bij je past.



Bedankt voor je uitgebreide reactie

(iedereen trouwens bedankt voor je reactie, aan elke reactie heb ik enorm veel!)

Ik heb verschillende opleidingen bekeken en besloten voor de opleiding in Barneveld te gaan. Deze bestaat uit 2 onderdelen. Zo kan ik bij module 1 kijken of het iets voor mij is en zo ja volgend jaar doorgaan met module 2b. Mijn idee is om beiden via de stap opleiding te gaan doen.

Als ik straks klaar ben (wat dus nog een aantal jaren zal duren) dan is het idee om m'n eigen werk ernaast te houden en 2 of 3 dagen te gaan trimmen, 1 of 2 dagen m'n werk als opticien te doen en 1 dag in de week dierenambulance als vrijwilliger. Dat geeft wat afwisseling. Wellicht als ik het super leuk vindt dat ik het trimmen fulltime wil gaan doen, maar eerst wordt het vooral naast m'n werk.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 10:12

Welk scheerapparaat en tondeuse vinden jullie het prettigste werken?

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 10:42

Ik heb er 2 aesculap die al vanaf het begin mee gaat en een andis.
Aesculap blijf ik een fijne vinden voor het grove werk dus echt extreme vilt maar dat heb ik nooit meer gelukkig ik heb altijd het idee gehad dat die een sterkere motor had.
De Andis vind ik toch mooier afwerken en gebruik ik eigenlijk altijd.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:04

Mijn trimster en ik zelf hebben heiniger saphir.

Pikeur

Berichten: 6309
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:28

Ik heb heiniger opal en nog een wahl supergroom voor de katten en de hele kleine hondjes. En nog een heel simpel ding met verstelbare lengte voor de liezen. Scheelt weer een keer scheerkop wisselen. En een andis met snoer voor reserve omdat die wat goedkoper is dan heiniger. Daar heb ik altijd mijn kattenscheerkop op zitten die gebruik ik weleens voor katten die helemaal kaal moeten.