Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:12

Klopt want bij het ene merk moet je meer druk zetten dan bij de andere.
Daarnaast kunnen de scharen in het begin goed bij je passen maar zodra je techniek beter wordt en je meer gaat knippen dan niet meer.
Ook ligt het erg aan de type vacht bij een dikkere vacht kan ne soms met een fijne effileerschaar er moeilijker doorheen komen dan met een chunker, maar dat zegt niet dat de schaar niet deugt.
Per soort vacht komt wen ander type schaar.

Pikeur

Berichten: 6311
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 23:44

Ik heb nu bijna een jaar mijn diploma en merk dat ik nu sinds een paar weken ook echt veel meer met de rechte schaar ga doen en dan later nog even de effileer er overheen voor de lelijke randjes en klaar. Bespaart echt een hoop tijd. Dus als ik over een paar maanden weer wat budget heb misschien maar eens mijn ali expres rechte scharen upgraden. Haha nouja ze zijn eigenlijk best fijn die fenice scharen. Vind ze niet onder doen van andere huismerken. We hopen over 2 mnd te gaan verhuizen en dan moet het schuurtje weer omgebouwd worden naar trimsalon dus zal lekker chaotisch worden de komende maanden.

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:07

Nou mn twijfels voor de overstap van snoer tondeuse naar accu was onterecht…
Wat een fijne tondeuse is de Opal!!
Mn moeder dr kleine doodle was mn proefkonijntje maar ben helemaal om en accu gewoon nog 3 streepjes na helemaal gedaan te hebben.
Zo blij dat jullie je ervaring hebben gedeeld!

Misschien moet ik langzaam aan mn scharen ook maar weer eens vervangen maar dat vind ik zo lastig als je ze niet kan ‘uitproberen’

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 17:45

Super Cinniz!
Ik heb hele fijne scharen gekocht bij een bezoek aan OKDV. Ze geven je goed advies en je kan de scharen in je hand voelen. Ik heb er 2 geisha's gekocht en dat zijn nu de scharen die ik het vaakst pak.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:26

Bij de meeste groothandels kan je scharen uitproberen op van die modeldog vachten

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 21:57

Ja klopt wel maar zo dicht in de buurt zitten de groothandels niet.
Degene die in de buurt zit vind ik de scharen niet echt heel bijzonder van.
En proberen met knippen is niet eens nodig maar wel hoe ze in de hand liggen en hoe ze bewegen.

Pikeur

Berichten: 6311
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:53

Zetten jullie in je afspraakbevestiging ook iets over te laat komen? Heb nou deze week al een paar keer raak met 15 tot 30 min te laat komen en zelfs 2 die helemaal niet zijn geweest. Heel m'n planning loopt er door in de soep en daardoor moet ik onwijs gehaast werken. Wil er eigelijk duidelijker in zijn dat ik me niet schuldig hoef te voelen om kosten in rekening te brengen, of mensen naar huis te moeten sturen bij veel te laat aankomen. Het gaat eigenlijk altijd super goed en nu ineens de hele week allemaal mis.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 23:45

mijn trimster heeft wel eens een app gestuurd dat dit te vaak gebeurde en dat ze daardoor helaas een geldbedrag vraagt bij later dan 15 minuten komen en de helft van de trimkosten wanneer iemand geheel niet komt opdagen geloof ik. Bedrag weet ik niet helemaal zeker want het is mij nog nooit gebeurd gelukkig haha.

Pikeur

Berichten: 6311
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 00:47

Goed idee inderdaad, zit er ook aan te denken om te stoppen met de zaterdagen als vaste werkdag. Dat is het hier nu steeds dat ze met een lachende smiley typen oh sorry kom er aan iets te lang bij de voetbal/winkel/ noem maar op gebleven. Dat frustreert nog het meeste dat mensen er een grapje van maken en ik zelf in het weekend langer door moet werken

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:13

Ik hoor er beste geregeld collega’s over. Maar het zijn vaak wel dezelfde collega’s valt mij op. Persoonlijk zou ik dan melden bij de eigenaar dat je planning zo in de soep loopt dus na 15 min te laat, het niet meer lukt en je inderdaad een x bedrag moet rekenen oid.
Gewoon in de eerste instantie alleen melden en als er geen verbetering optreed dan een x handhaven.
Zelf heb ik ook wel eens de ervaring dat er te laat gekomen wordt, maar eigenlijk zelden meer als 10 minuten.

gillian

Berichten: 4426
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:19

Mobiel heb ik dat gelukkig zelden tot nooit. Heel soms zijn mensen niet thuis, dan bel ik en dan staan ze in no time voor de deur. Als ze zelf even weg moeten, krijg ik vaak de sleutel om de hond binnen te zetten, afhandelen gaat via de app. Met mijn vaste klanten heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Heb ooit wel eens een nieuwe klant gehad, contact gehad dat ik wat later zou zijn, sta ik voor de deur hadden ze geen tijd meer. Die staat dus op de zwarte lijst en ga ik niet meer heen.
Ze wilden nog wel een nieuwe afspraak maken als ik dan wel op tijd zou zijn. Netjes uitgelegd dat ik met het verkeer zit en soms werkt een hond niet mee waardoor ik uitloop heb. Snapten ze niks van, dus adieu

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:32

Klanten krijgen bij het maken van een afspraak een bevestiging met erin enkele voorwaarde heb ik hieronder geplaatst.
Bij niet komen opdagen is het gewoon 100% van het tarief tenzij er een noodgeval etc was.
3 dagen van te voren krijgen ze per mail nog automatisch een herinnering.
En zijn ze 5 minuten te laat dan bel ik soms of ze onderweg zijn maar ook niet altijd


Bij annulering/verplaatsing langer dan 48 uur voor het afgesproken tijdstip, is geen betaling verschuldigd 


Bij annulering/verplaatsing tussen 24 en 48 uur voor het tijdstip van de afspraak is 50% van de voor de overeengekomen dienst geldende prijs verschuldigd 

Bij annulering/verplaatsing korter dan 24 uur voor het afgesproken tijdstip is 100% van de voor de dienst geldende prijs

Ook bij het niet komen opdagen op de afgesproken tijd/datum brengen wij de volledige behandeling bij u in rekening

https://trimsalon-timeless.nl/algemene-voorwaarden/

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:48

Ben wel benieuwd hoe jullie dat dan innen, want zijn dat dan ook niet juist de mensen die zoiets dan niet zouden betalen (en dan ook weer op zoek gaan naar een andere trimsalon)?

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:30

Natasja22 schreef:
Ben wel benieuwd hoe jullie dat dan innen, want zijn dat dan ook niet juist de mensen die zoiets dan niet zouden betalen (en dan ook weer op zoek gaan naar een andere trimsalon)?


Ik stuur zelf een officeel factuur en als ze na 1 maand nog niet betaald hebben schakel ik een incassobureau in

Pikeur

Berichten: 6311
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:34

Bedankt voor de tips! Ik vind het echt zo rot eerst ging het altijd goed en nu zou er een hond om 12 uur opgehaald worden.. kwart over 12 nog niemand dus ik bellen... ohhh hahaha ik loop op de rommelmarkt! Ik kom er zo aan! Dus ik zei nee NU! Toen schrok ze wel even. Maarja minimaal een half uur rijden dus wordt alsnog veel te laat. Heb om 1 uur een afspraak staan dat ik ergens heen moet en vanaf 16 uur weer klanten dus heel m'n dag loopt in de soep en ik heb al zo'n hekel aan die hond altijd met zn lip opgetrokken tijdens het plukken dat je denkt gaat die nou bijten of niet. Die mag dus gelijk afscheid nemen dit was echt de druppel. En gelijk een bedrag bovenop het tikkie voor het wachten want die hond kwam ook al een kwartier te vroeg (al vind ik dat nooit zo erg )

Pikeur

Berichten: 6311
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:38

gillian schreef:
Mobiel heb ik dat gelukkig zelden tot nooit. Heel soms zijn mensen niet thuis, dan bel ik en dan staan ze in no time voor de deur. Als ze zelf even weg moeten, krijg ik vaak de sleutel om de hond binnen te zetten, afhandelen gaat via de app. Met mijn vaste klanten heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Heb ooit wel eens een nieuwe klant gehad, contact gehad dat ik wat later zou zijn, sta ik voor de deur hadden ze geen tijd meer. Die staat dus op de zwarte lijst en ga ik niet meer heen.
Ze wilden nog wel een nieuwe afspraak maken als ik dan wel op tijd zou zijn. Netjes uitgelegd dat ik met het verkeer zit en soms werkt een hond niet mee waardoor ik uitloop heb. Snapten ze niks van, dus adieu

Volgens mij snappen die niet echt dat het sowieso een service is dat je aan de deur komt. Nu moeten ze zelf halen en brengen :o

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:38

Tja lastig hè, ik had gisteren weer een no-show voor 2 katten van dezelfde eigenaar. Nu is het een goede klant die normaal nooit vergeet, deze keer heb ik niks in rekening gebracht. Gelukkig heb ik net groomerplanet dus voor de volgende afspraak krijgt hij een bevestiging en herinnering met gelijk een link naar de algemene voorwaarden.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:08

Kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat iemand de afspraak vergeet, maar meer dan eens dan wordt het vooraf betalen gewoon of de rekening voor die ronde in rekening brengen.

Heb het toen bij een klant gedaan die kwam niet opdagen. Zou voor het eerst komen. Geen contact mee te krijgen dus ik een berichtje achter het belletje aan gestuurd. Kreeg ik terug, oh ik was het vergeten maar heb haar van de week gewassen dus het hoeft ook even niet…
Daaronder zette ze, als het weer nodig is dan neem ik weer contact op.
Nee daar plan ik bijna anderhalf uur voor uit, en bedankt. Ik had dus nooit verwacht meer wat te horen, maar warempel, mevr kwam weer in de lucht.
Ik heb aangegeven (was allemaal via app) dat ze welkom is, maar van tevoren mag betalen om zeker er van te zijn dat ze zou komen.
Nooit meer wat gehoord natuurlijk :’)

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:30

Ik ben daar niet streng (genoeg) in maar als het een normaal trouwe klant is kijk ik het door de vingers. Nu ik met herinnering ga werken ga ik wel strenger worden, er staat namelijk ook in de mail dat bij verhinderd zijn er 48 uur kosteloos van tevoren geannuleerd kan worden en hierna kosten in rekening worden gebracht.

Pikeur

Berichten: 6311
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 05:17

mellamoshan schreef:
Kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat iemand de afspraak vergeet, maar meer dan eens dan wordt het vooraf betalen gewoon of de rekening voor die ronde in rekening brengen.

Heb het toen bij een klant gedaan die kwam niet opdagen. Zou voor het eerst komen. Geen contact mee te krijgen dus ik een berichtje achter het belletje aan gestuurd. Kreeg ik terug, oh ik was het vergeten maar heb haar van de week gewassen dus het hoeft ook even niet…
Daaronder zette ze, als het weer nodig is dan neem ik weer contact op.
Nee daar plan ik bijna anderhalf uur voor uit, en bedankt. Ik had dus nooit verwacht meer wat te horen, maar warempel, mevr kwam weer in de lucht.
Ik heb aangegeven (was allemaal via app) dat ze welkom is, maar van tevoren mag betalen om zeker er van te zijn dat ze zou komen.
Nooit meer wat gehoord natuurlijk :’)

Ja bijzonder ja, heb ik ook 1 keer gezegd dat een vrouw vooraf moest betalen en dat het toen niet meer hoefde. Lijkt me juist een mooie middenweg voor iedereen als ze echt van plan zijn om te komen. :P

Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:00

Hoi mag ik snel wat vragen?
Hoe heet die band die je om de hond z'n kop / oren doet tijdens het föhnen? :+

Ik zoek een goedkope voor thuis maar weet niet hoe het heet. Dankjewel :)

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:15

Hoodie

thequeensmum
Berichten: 3553
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:30

nee, geen hoodie, dat heet een snood

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:58

Nyaleti schreef:
Hoi mag ik snel wat vragen?
Hoe heet die band die je om de hond z'n kop / oren doet tijdens het föhnen? :+

Ik zoek een goedkope voor thuis maar weet niet hoe het heet. Dankjewel :)


Happy hoodie

https://jetty.nl/product/happy-hoodie/

Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:00

Daar was ik zelf zeker niet opgekomen. Dank jullie!