keuze studierichting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mila_p
Berichten: 126
Geregistreerd: 21-11-21
Woonplaats: Belgiƫ

keuze studierichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 15:32

Dag bokkers,

ik zit de laatste maanden met een enorm dilemma. Ik blijf twijfelen over de beslissing om geneeskunde of dierengeneeskunde te studeren. Beide richtingen zijn in Belgiƫ met een toelatingsexamen. Ik weet dat jullie niet in mijn plaats daarover kunnen beslissen. Maar zijn er toevallig mensen die in dezelfde tweestrijd zitten of mij de voor/nadelen kunnen zeggen. Ik heb al gepraat met een dierenarts over die beslissing, maar ik zou graag nog wat meer info en ervaringen te weten komen

groetjes Mila :)

_Cathalijne

Berichten: 857
Geregistreerd: 24-04-08

Re: keuze studierichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:29

Ik heb altijd geneeskunde willen studeren. Heb biomedisch gedaan met als doel daarna het verkorte traject geneeskunde te doen. Tot ik in mijn laatste jaar van biomedisch leerde dat ik het medische enorm interessant vind, maar het werken in een ziekenhuis me enorm tegenstond. Ik ben een buitenmens, en gedij niet goed op dagen lang binnen werken. Zodoende geschwitched naar diergeneeskunde (helaas opnieuw vanaf jaar 1 beginnen omdat daar geen verkorte studie voor is/was), en inmiddels bijna 2 jaar werkzaam als rundvee dierenarts