Vakantiedagen/verlofdagen en ben jij tevreden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ben jij tevreden met het aantal vakantiedagen

ja ik heb meer dan genoeg
131 (34%)
ja maar het mogen er wel meer zijn
132 (34%)
nee veel te weinig
97 (25%)
nee want...
6 (1%)
anders....
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 381


Yv_
Berichten: 19120
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:24

Ik moest het even opzoeken, want weet het echt niet. Voor mijn gevoel is het echt te weinig, maar ik heb altijd standaard een week over aan het eind van het jaar.

De dagen:
"De werknemer heeft jaarlijks recht op in totaal 197,6 doorbetaalde vakantie-uren. Deze bestaan
uit 152 wettelijke vakantie-uren (zijnde 20 dagen maal 7,6 uur) en 45,6 bovenwettelijke
vakantie-uren (zijnde 6 dagen)"

listiglistje

Berichten: 14406
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:26

Ik krijg 48 dagen, dat is 384 uur :o naast de gebruikelijke feestdagen...

Zit veel adv bij, want ik werk 40 uur, bedrijf gaat uit van 36 uur.
Ik werk bij een heel groot landelijk bouwbedrijf.

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:28

Ik krijg vanuit mijn werk 4 weken wettelijk en 1 week extra. 5 weken op een heel jaar dus, exclusief de feestdagen. Ik neem altijd graag 3 weken op in de zomer. Ik geniet echt van het mooie weer en dan onderneem ik graag veel, onder andere lange buitenritten met mijn paard. Voor de rest neem ik 2 weken kerst op en dan zijn we er alweer doorheen. Ik heb in mijn onderhandeling voor mijn contract ipv salarisverhoging gevraagd om 5 extra vrije dagen, dat werden er uiteindelijk 3. Ik kan dus ongeveer 3 dagen extra in het jaar opnemen. Voor een lang weekendje weg, of zoals toen ik eindexamen voor mijn BE had, of als ik een dierenarts afspraak heb voor mijn paard. Dat laatste is dan meestal een dagdeel, maar de entingen zijn al 2x per jaar dus dat is onder de streep ook al een hele dag. Het voelt voor mij dus niet echt als vakantiedagen die 3 extra dagen, maar vaak meer als noodzakelijk verlof. Ik vind het best een beetje karig op een heel jaar en heb continu het gevoel dat ik heel zuinig moet zijn. Ik zou het heel tof vinden om ergens te werken waar ze onbeperkte vakantiedagen doen. Waarschijnlijk onder de streep neem ik niet heel veel meer dagen op inderdaad, maar het geeft wel rust dat ik voor een enting gewoon een half dagje kan opnemen zonder dat ik dan moet nadenken of ik nog wel een lang weekend weg kan of dat ik de zomervakantie meteen wat moet inkorten.

Enzo_Ollie

Berichten: 785
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:35

Ik heb er 25 op basis van een 38-urige werkweek, ik val niet onder een cao. Opzich prima, alleen hebben wij heel veel collectieve dagen (dit jaar 5) + vakantie die ze het liefst wel willen dat je 3 weken achter elkaar gaat, dus dat is ook 15 dagen hou ik nog maar 5 dagen om zelf te kiezen over zegmaar. Dat vind ik wel weinig, vooral omdat ik bijv. ook niet een keer een pauze door kan werken en dan een kwartier eerder weg. Ja dat mag wel maar dan gaat dat kwartier gewoon van mijn uren af. Door deze onflexibiliteit staan wij dan ook altijd om 17.01 buiten :Y)

Liannetje86
Berichten: 786
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:37

Ik heb nu 2 weken vakantie opgenomen, (die nog komen) en heb nog iets van 52 dagen staan :')

(officieel 32 dagen per jaar, + nog 3 extra omdat ik een studie volg en dan nog TVT.) ik zou met 25 dagen ook prima tevreden zijn :S want die 2e week van die 2 weken ben ik toch alweer aan het werk..

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:38

Ik vind het ook te weinig. Ik heb er 24, maar kan er 5 bijkopen van een flex budget wat ik dan ook altijd doe. Nu kom ik dit jaar echt niet uit dus koop ik er nu 5 van mijn salaris. Werk 40 uur.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:39

mystery1980 schreef:
Ik vind het jammer dat oude tradities niet meer gerespecteerd worden, er is geen dag meer dat iedereen vrij is, wat mij betreft blijven ook de supermarkten/woonwinkels enz. op feestdagen dicht. Begrip voor echt nodige beroepen in de zorg, maar het lijkt wel alsof er steeds meer wordt gezien als noodzakelijk en moet per direct. Een boodschap kun je best even uitstellen en over nadenken dat de supermarkt eens een dagje dicht is. Desnoods leen je een kopje suiker bij de buren zoals vroeger.


Mensen die uren op feestdagen of een zondag maken krijgen gewoon vrij op andere momenten.
Zelf vond ik dat ideaal en werkte ze ook eigenlijk allemaal. Extra betaald en vaak gezellige collega's
En dan was ik op een doordeweekse dag vrij, waardoor ik dan kon doen wat ik wilde. Niet te gelijk met heel NL in de natuur, omdat de rest dicht is. Maar lekker op een rustig moment.
En wil je die dag niet naar de supermarkt, bouwwinkel of wat dan ook dat kan je gewoon zelf beslissen. Je hoeft er niet heen als het open is.

Het is dat ik nu een kantoorbaan heb waarbij het helaas niet kan. Maar bij m'n bijbaanjte en m'n vorige baan (zorg) werkte is alle feest en zondagen. Zou dat nu wel weer willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:49

Enzo_Ollie schreef:
Ik heb er 25 op basis van een 38-urige werkweek, ik val niet onder een cao. Opzich prima, alleen hebben wij heel veel collectieve dagen (dit jaar 5) + vakantie die ze het liefst wel willen dat je 3 weken achter elkaar gaat, dus dat is ook 15 dagen hou ik nog maar 5 dagen om zelf te kiezen over zegmaar. Dat vind ik wel weinig, vooral omdat ik bijv. ook niet een keer een pauze door kan werken en dan een kwartier eerder weg. Ja dat mag wel maar dan gaat dat kwartier gewoon van mijn uren af. Door deze onflexibiliteit staan wij dan ook altijd om 17.01 buiten :Y)


Pauzes doorwerken is sowieso een slechte gewoonte, dus ik snap heel goed dat werkgevers daar niet aan gaan beginnen. Dan is iedereen een half uur eerder weg en die 'pauze' neem je echt wel ergens anders, domweg omdat je niet 8 uur achter elkaar die concentratie kan houden :n

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2426
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:51

mystery1980 schreef:
Ik vind het jammer dat oude tradities niet meer gerespecteerd worden, er is geen dag meer dat iedereen vrij is, wat mij betreft blijven ook de supermarkten/woonwinkels enz. op feestdagen dicht. Begrip voor echt nodige beroepen in de zorg, maar het lijkt wel alsof er steeds meer wordt gezien als noodzakelijk en moet per direct. Een boodschap kun je best even uitstellen en over nadenken dat de supermarkt eens een dagje dicht is. Desnoods leen je een kopje suiker bij de buren zoals vroeger.

Maar welke feestdagen hou je dan aan? De feestdagen van Piet, of die van Klaas die een andere geloof heeft? Of toch die van Katrien? Of gewoon allemaal?


Relaxed schreef:
Enzo_Ollie schreef:
Ik heb er 25 op basis van een 38-urige werkweek, ik val niet onder een cao. Opzich prima, alleen hebben wij heel veel collectieve dagen (dit jaar 5) + vakantie die ze het liefst wel willen dat je 3 weken achter elkaar gaat, dus dat is ook 15 dagen hou ik nog maar 5 dagen om zelf te kiezen over zegmaar. Dat vind ik wel weinig, vooral omdat ik bijv. ook niet een keer een pauze door kan werken en dan een kwartier eerder weg. Ja dat mag wel maar dan gaat dat kwartier gewoon van mijn uren af. Door deze onflexibiliteit staan wij dan ook altijd om 17.01 buiten


Pauzes doorwerken is sowieso een slechte gewoonte, dus ik snap heel goed dat werkgevers daar niet aan gaan beginnen. Dan is iedereen een half uur eerder weg en die 'pauze' neem je echt wel ergens anders, domweg omdat je niet 8 uur achter elkaar die concentratie kan houden :n


Hier worden mijn pauzes doorbetaald, of althans we hebben geen pauze, als de nood roept dan ga je. Je pakt een kop koffie zodra je binnen bent, maar ook vaak koelt ie ook gewoon af tot je weer terug bent. Maar ik vind dit werken wel prettig. Betaald krijgen voor de uren die ik in het werk steek. Best fijn

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:01

ik heb een contract voor 36 uur, krijg standaard 144 (18 dagen) uur verlof
en we hebben 25% extra salaris elke maand waar we ook uren van kunnen kopen, ik doe dat met het volledige bedrag en dat levert me jaarlijks nog 467 uur (58 dagen) op.
bij elkaar dus 17 weken.

dit gebruik ik voor elke week een extra vrije middag en meer en wat langere vakanties. Ik vind het ideaal, jongere collega's laten het hele bedrag meestal uitbetalen en werken volledig

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:08

Te weinig :D

Ik werk fulltime en heb 20 dagen (wettelijk) + 4 cao dagen en natuurlijk de feestdagen.

Had zelf graag wel minstens 5 dagen extra gehad.

Gelukkig zijn ze wel flexibel in het goedkeuren van vakantie, met die notie dat ik nooit vakantie mag nemen in juni of in december...

Pauzes mag ik zelf kiezen, zolang het werk maar af raakt, maar overuren bestaan niet.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:10

Ben zelfstandige en afhankelijk van wanneer mijn klanten vakantie hebben, dat is bouwvak in de zomer en de kerstvakantie. Al met al kom ik aan een 5 weken vakantie per jaar, maar daar staan wel werkweken van 60 uur tegen over.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vakantiedagen/verlofdagen en ben jij tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:16

Ik krijg alleen de wettelijke 160 uur (4 weken/ 20 dagen) standaard.

Alles daar boven kan ik kopen van mijn keuze budget. In de praktijk gebruik ik meestal alleen mijn wettelijke en koop ik hooguit een dag of 2 bij. Laat me niet tegen houden door het bijkopen. In de praktijk krijg ik gewoon meer op mijn rekening, dan vroeger toen de ADV automatisch bijgeschreven werd, betaal je zelf vooraf, ipv nu achteraf.

Nu werk ik voor een hele grote internationale organisatie en kan ik bv heel makkelijk een middag vrij nemen en dan compenseren door in de avond mijn uren te maken. Wat ik dus ook regelmatig doe.

Toevallig ben ik komend weekend wel 2 dagen extra vrij haha.

Overuren worden hier overigens uitbetaald de maand nadat je ze gemaakt hebt.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:16

Op voltijd basis heb ik recht op 27 dagen + 13 ADV dagen. Van die 13 dagen worden er 6 collectief ingepland, maar altijd wel op momenten dat ik ook wel vrij wil zijn.

Ik vind het genoeg, maar met meer dagen zou ik ook goed uit de voeten kunnen ;)

Enzo_Ollie

Berichten: 785
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:17

Relaxed schreef:
Enzo_Ollie schreef:
Ik heb er 25 op basis van een 38-urige werkweek, ik val niet onder een cao. Opzich prima, alleen hebben wij heel veel collectieve dagen (dit jaar 5) + vakantie die ze het liefst wel willen dat je 3 weken achter elkaar gaat, dus dat is ook 15 dagen hou ik nog maar 5 dagen om zelf te kiezen over zegmaar. Dat vind ik wel weinig, vooral omdat ik bijv. ook niet een keer een pauze door kan werken en dan een kwartier eerder weg. Ja dat mag wel maar dan gaat dat kwartier gewoon van mijn uren af. Door deze onflexibiliteit staan wij dan ook altijd om 17.01 buiten :Y)


Pauzes doorwerken is sowieso een slechte gewoonte, dus ik snap heel goed dat werkgevers daar niet aan gaan beginnen. Dan is iedereen een half uur eerder weg en die 'pauze' neem je echt wel ergens anders, domweg omdat je niet 8 uur achter elkaar die concentratie kan houden :n


Mee eens hoor, alleen het zou wel fijn zijn om als het nodig is het zo op te kunnen lossen.
Wij hebben overigens 's ochtends en 's middags een kwartier en een lunchpauze van een halfuur, ik was altijd alleen een pauze van 3 kwartier als lunchpauze gewend dus die middagpauze vind ik sws overbodig hahaha

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:18

Wij hebben 25 dagen op basis van een 40 urige werkweek. Wanneer je overwerkt kan je kiezen om deze uren uit te laten betalen of om op te bouwen als extra verlof. Wij mogen maximaal een week aan uren meenemen naar het volgende jaar.

Ondanks dat ik eigenlijk altijd een week meeneem, soms zelfs nog uren uitbetaald krijg en dus genoeg uren heb voelt het wel beperkt om 'maar' 5 weken vakantie te hebben. Ik ben altijd wel even aan het rekenen voor ik vakantie aanvraag omdat het niet fijn voelt te weinig verlof over te houden.

Wel keurt mijn werkgever vakantie altijd goed, of het nu wel of niet uitkomt bedrijfstechnisch. Dat waardeer ik enorm en maakt ook dat iedereen wel een verantwoordelijkheid voelt om het te regelen onderling.

Sintara

Berichten: 7414
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:21

Ik hou altijd veel over, ik kan in het najaar geen vrij nemen ivm drukte en werk dan wel veel over wat ik terug krijg als tijd voor tijd. Ergens soms wel jammer, want bv een heel weekend weg van huis vind ik niet helemaal gecompenseerd door 2 doordeweekse dagen vrij.
Maar goed ik heb er wel een fijne salaris verhoging voor in de plaats gekregen

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:38

Ik ben ruim tevreden. Ik heb zeker 5 weken vakantie dit jaar, allemaal op verlofuren. Ik werk 32u in de week in 24-uurs dienst. Daardoor kan ik ook vrije tijd aanvragen, dat betekent dat ik dan mijn uren op andere dagen kan werken maar die specifieke dag wel vrij ben zonder dat ik daar verlofuren voor hoef op te nemen.
Daarnaast heb ik een vast vrij weekend en een vaste vrije dag waardoor het voorkomt dat ik soms zo 5 dagen achter elkaar vrij ben. Andere weken werk ik dan 5-6 dagen achter elkaar :')

Ook sparen wij LFU uren op, die zijn je hele loopbaan geldig. De verlofuren zijn twee jaar geldig, LFU dus voor altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:44

Enzo_Ollie schreef:
Relaxed schreef:
Pauzes doorwerken is sowieso een slechte gewoonte, dus ik snap heel goed dat werkgevers daar niet aan gaan beginnen. Dan is iedereen een half uur eerder weg en die 'pauze' neem je echt wel ergens anders, domweg omdat je niet 8 uur achter elkaar die concentratie kan houden :n


Mee eens hoor, alleen het zou wel fijn zijn om als het nodig is het zo op te kunnen lossen.
Wij hebben overigens 's ochtends en 's middags een kwartier en een lunchpauze van een halfuur, ik was altijd alleen een pauze van 3 kwartier als lunchpauze gewend dus die middagpauze vind ik sws overbodig hahaha


Ja dat is altijd een lastige idd. Ligt ook heel erg aan je werk, maar bij een kantoorbaan vind ik die koffiepauzes echt onzin. Als je koffie wil pak je het gewoon..

Enzo_Ollie

Berichten: 785
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:56

Relaxed schreef:
Enzo_Ollie schreef:

Mee eens hoor, alleen het zou wel fijn zijn om als het nodig is het zo op te kunnen lossen.
Wij hebben overigens 's ochtends en 's middags een kwartier en een lunchpauze van een halfuur, ik was altijd alleen een pauze van 3 kwartier als lunchpauze gewend dus die middagpauze vind ik sws overbodig hahaha


Ja dat is altijd een lastige idd. Ligt ook heel erg aan je werk, maar bij een kantoorbaan vind ik die koffiepauzes echt onzin. Als je koffie wil pak je het gewoon..


Dat inderdaad, maar ja, ik heb ze nou eenmaal. En snap ook wel dat als wij een halfuur pauze minder zouden hebben en dan bijv. halfuur eerder weg dat ze het daar ook niet mee eens zijn in het magazijn, dus het is wel gelijk zo voor iedereen :)

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:27

Heb hier ook wel eens bij een bedrijf gewerkt die een uur pauze per dag van je werk af trok, vond dat wel echt een afknapper. Half uur lunchpauze vind ik prima en snap ik helemaal, maar we begonnen om 09:00 en om 10:00 was je dan al verplicht om een kwartier in zo'n hele drukke kantine te gaan zitten. Echt geen idee wat ik daar te zoeken had, drink geen koffie en je bent pas net begonnen met werk, word je er al weer uit getrokken, heel waardeloos. En dat om 15:00 weer. Het is geen ramp maar had wel zo'n gevoel van.. deze tijd kan ik ook gewoon al eerder thuis zijn of gewoon werken, het voelde een beetje zonde, dat 5 dagen in de week x 30 minuten is toch 2,5 uur per week dat je "weggooit"

Had toevallig een paar maanden geleden nog een sollicitatie waarbij ik mijn al eerder ingeplande vakantie door gaf, en ze het niet goed keurde, het wettelijk minimum aan vakanties werd gezamenlijk opgenomen, dan sloot de hele praktijk, en dan t liefst midden in de zomervakantie in het hoogseizoen en met kerst, precies het seizoen dat ik juist liever niet weg ga vanwege drukte en kosten. Dan heb je dus nooit meer ruimte om zelf vakantie op te nemen of weg te gaan, achteraf blij dat ik er niet ben gaan werken, denk dat ik het een heel benauwend gevoel had gevonden nooit zelf iets te kunnen plannen. Ik moest kiezen tussen de al geplande reis afzeggen of de baan, en of ik ondertussen wel even na het inwerken 2 weken fulltime wou komen (baan van 16 uur) om de vakantie van een andere collega op te vangen, nouja als je al zo begint :=

Niniane

Berichten: 6441
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:40

Ben zelf niet tevreden over het aantal vakantiedagen dat ik krijg. Ik val onder CAO Sociaal Werk en daar krijg ik op basis van een fulltime contract 144 uur vakantie per jaar, plus 26 bovenwettelijk verlof. Hierin zitten de dagen dat ik verplicht vrij moet nemen bij inbegrepen. Als ik meer vrij wil kopen, kost me dit een flink bedrag.

CharleyT
Berichten: 3995
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:50

Yv_ schreef:
Ik moest het even opzoeken, want weet het echt niet. Voor mijn gevoel is het echt te weinig, maar ik heb altijd standaard een week over aan het eind van het jaar.

De dagen:
"De werknemer heeft jaarlijks recht op in totaal 197,6 doorbetaalde vakantie-uren. Deze bestaan
uit 152 wettelijke vakantie-uren (zijnde 20 dagen maal 7,6 uur) en 45,6 bovenwettelijke
vakantie-uren (zijnde 6 dagen)"


Toch even nieuwsgierig: 'voor je gevoel echt te weinig, maar je heb standaard een week over??? Hoe dan?

Yv_
Berichten: 19120
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:01

CharleyT schreef:
Toch even nieuwsgierig: 'voor je gevoel echt te weinig, maar je heb standaard een week over??? Hoe dan?

Ja, 26 dagen klinkt gewoon als weinig, maar ik hou al jaren een week over.
Nou moet ik er wel bijzeggen dat op mijn vorige werk het vrijnemen altijd een heel gedoe was en ik vaak nee te horen kreeg. Standaard in oktober kwam dan weer de mail dat ik nog 3 weken moest opnemen (3x8 x 3wkn = 72 uur). Prima, dan ben ik er weer niet met kerst en oud en nieuw, je kijkt maar, maar ik ga niet op vage regenachtige dagen thuiszitten omdat jij niet in kan plannen. Moet je maar vaker ja zeggen :'). Ik werkte daar parttime en mijn andere uren vulde ik bij een ander bedrijf op. Daar begon ik echter al om 5.30 's ochtends en werden pauzes niet gerekend, dus was ik vaak 's middags al lekker thuis. Daardoor wellicht ook minder behoefte om er een week tussenuit te moeten.

Ben sinds maart vorig jaar bij een ander bedrijf aan de slag gegaan en had eind van het jaar weer een week over. En ben echt zat vrij geweest: lange weekendjes weg, paar dagen tussendoor en ook gewoon nog vakantie enzo. Nou heb ik wel in februari in de overgang van oud naar nieuw werk ongeveer 3 weken geen reet uitgevoerd, dus misschien voelde dat wel als een giga vakantie ofzo? Ik begon dit jaar dus wel weer met 5 extra dagen (is 38 uur) en die zal ik waarschijnlijk volgend jaar ook weer erbij hebben. Ach, de planning voor volgend jaar is 4 weken USA/Hawaii dus dan komen ze goed uit :).

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:23

Ik heb 'anders' ingevuld.

Ik heb er 25 per jaar plus 6 ADV dagen.
Maar. 3 van de ADV dagen moeten opgenomen worden in jan-juni en de overige 3 tussen juli-dec.
Ik heb geen feestdagen vrij en ook geen weekenden. Ik werk 5 dagen per week maar mijn weekend is elke week anders en vaak ook geen 2 dagen aaneengesloten.
De 25 dagen per jaar bouw je op vanaf 1 juni van jaar 1 t/m 31 mei van jaar 2. In jaar 2 kun je vanaf juni dan pas de opgebouwde dagen gebruiken.
Ik kwam in december 2021 in dienst. Tot juni 2022 had ik dus geen vakantiedagen (alleen ADV) en van 1 juni 2022 t/m 31 mei 2023 heb ik slechts 14 vakantiedagen.
Daarnaast is het ook ontzettend lastig in te plannen en kun je dagen niet meenemen naar een nieuwe periode als je ze niet opmaakt.

Dus nee, ik ben niet tevreden. Wel met de hoeveelheid, niet met de invulling.