Teamleiders en leidinggevenden, deel hier je ervaringen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Teamleiders en leidinggevenden, deel hier je ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 09:57

Sinds enkele maanden ben ik teamleider op mijn afdeling. En dat levert hele nieuwe avonturen op :)) Verzuimdossiers, verkoopcijfers, spanningen tussen medewerkers, en natuurlijk het dagelijkse leidinggeven op zich. Dingen waar ik me nooit mee bezig heb hoeven houden, maar wat wel heel veel nieuwe uitdagingen met zich heeft meegebracht, en ik ben ondanks de drukke tijden wel heel blij met mijn nieuwe rol :j

Ik werk trouwens bij een uitgeverij en werk nu in een team van 11 mensen, mezelf incluis.

Zijn er nog meer teamleider of anderszins leidinggevenden hier op Bokt? Newbies zoals ik, of ouwe rotten voor wie alles gesneden koek is? :D

Misschien kunnen we hier brainstormen, stoom afblazen en ideeën uitwisselen :) Uiteraard wel integer, dus zonder namen te noemen of herleidbare situaties te beschrijven, maar algemene zaken uitwisselen lijkt me erg interessant :j

Om maar 's af te trappen: hoe zorgen jullie dat je team op de hoogte blijft van de actualiteit in jouw vak en dat verwerkt in de dagelijkse gang van zaken?

Freyr
Berichten: 694
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Teamleiders en leidinggevenden, deel hier je ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:33

Ik ben geen teamleider, maar wel controleleider bij een accountantskantoor. Samen met 2/3 anderen werken wij de jaarrekeningcontroles af.

Deze week was het hier aardig feest: laten we het erop houden dat mijn verwachtingen hoger liggen dan de werkelijkheid. Om terug te komen op jouw vraag: Wij studeren allemaal nog, dus zo blijft iedereen wel op de hoogte.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Teamleiders en leidinggevenden, deel hier je ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:37

Ik ben teamlead in de logistiek, officieel heb ik 10 mensen onder me maar door vertrek van de andere teamlead zijn het er nu 17 geworden.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Teamleiders en leidinggevenden, deel hier je ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:47

Ik ben sinds een jaar teamleider voor een team van 12 mensen. Vanuit oproepkracht doorgegroeid en totaal geen opleiding in deze richting.

Voor het grootste deel doe ik maar wat voor mijn gevoel, maar mijn regiomanager is tevreden. Ik heb extra taken gekregen binnen het bedrijf die anderen niet krijgen.

Toch zou ik iets meer zelfvertrouwen willen hebben in de minder dagelijkse taken. Aansturen, roosters maken, personeelszaken, bestellen, contacten met externen gaat allemaal prima. Het zijn de dingen voor de langere termijn, collega's meer het beste uit zichzelf laten halen waar ik moeite mee heb. Nu sinds 3 weken heb ik een nieuwe regiomanager met wie ik dit besproken heb. Ze gast me daar zo veel mogelijk mee helpen.