Het leed dat solliciteren heet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23032
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:00

Leidinggevende in de zorg zonder zorgachtergrond dus? Dat is lastig, tenzij je een achtergrond heb in wat hoger management...

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:28

Wat achterom zegt. Zonder zorgervaring (en schoonmaakbranche in een ziekenhuis is geen zorgervaring), kom je er bijna niet tussen. Wat mij betreft is dat niet gek. Zorg is echt een vak en een wereld apart en een leidinggevende die geen inhoudelijke zorgkennis heeft, heeft echt een flinke afstand tov mensen die dat wel hebben.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:24

Ik bedoel in de zorg meer op een afdeling waar specifieke zorgopleiding niet nodig is, veel ziekenhuizen of zorginstellingen hebben een eigen facilitaire dienst waar ook vacatures voor open staan alleen kom ik er (nog) niey tussen

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:26

Maar je zoekt dus een baan als manager facilitair binnen een zorginstelling? Niet een zorg gerelateerde management baan?

Bijzonder dat je daar met je ervaring dan niet tussen komt. Wat had in het geval van je woonplaats afwijzing er mee te maken? Te ver van de baan? En waarom is dat een issue.

Ik zou goede feedback vragen als je afgewezen wordt. Daar kan je dan misschien wat mee.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:57

Nichtje heeft een leuke baan gevonden in een speciaalzaakje om de hoek. Van daaruit rustig verder zoeken (of blijven als het bevalt). Blij voor haar!

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:45

Fijn Paars dat dit gelukt is.

Gekopfjorden, hoe is het met jou?

Ik heb vanmorgen een 2e gesprek gehad. 1e gesprek was met een werving en selectie bureau, 2e gesprek was nu bij het bedrijf. Dus het voelde als een eerste gesprek, ondanks dat je al door een bepaalde selectie heen bent.

Ik ben zeeeeeer positief. Wil mezelf niet meteen rijk rekenen en blind staren. Maar zie dit echt zitten. Leuk bedrijf, mooie functie waar ik qua ervaring zo in kan stappen en waarbij ook nog flinke groei mogelijkheden zitten, zonder dat ik naar een leidinggevende functie moet. Wat voor mij heel fijn is, ik heb geen leidinggevende ambities maar wil me zeker binnen mijn werk blijven ontwikkelen en uitdagen.
Ze zoeken een kar trekker en verbinder, denk dat ik daar heel goed zou passen.

Aangegeven dat ik wel eerst als het van beide kanten positief is, een rondleiding wil in productie, door iemand van productie. En kennis wil maken met de 2 collega's die straks mijn directe collega's worden en die later in het proces een soort van 'in dienst van mij' zullen gaan werken.

Ik moest wel lachen, ik liep daar de vergaderzaal uit, hoor ik nog net voor de deur dicht gaat, de manager tegen HR zeggen: Oh Super!
Dus ik verwacht dat we wel tot elkaar kunnen komen, ondanks dat ze nog meerdere kandidaten hebben. En mocht het niet zo zijn, dan heb ik er in ieder geval alles aan gedaan.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:45

Wat goed zeg, die opmerking aan het einde…klinkt idd wel hoopvol!! Is dat voor de planners functie? Ik zal voor je duimen!

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:16

Ik ben al erg lang met een sollicitatie bezig omdat er van alles verkeerd gaat.

15 december sollicitatie
18 december gebeld
21 december afspraak via teams,leuk gesprek gehad van ruim een uur.
Deze mevrouw was alleen interim en dit was haar laatste dag en zou alles overdragen

5 januari zelf maar een mail naar recruitment verstuurd.
Zelfde dag nog antwoord er was wat verwarring en zou de week erna gebeld worden.

10 januari gebeld met recruiter, (ehm ja mevrouw u heeft in augustus gesolliciteerd.... ik heb de beste man maar netjes gezegd dat het in december was)

Afspraak voor 15 januari op locatie met klantmanager en projectleider
In de bevestigingsmail van de recruiter stond een andere functie dus ik mailde terug en hij mailde dat het een typefout was....ik was aangemeld voor de juiste vacature

Zit ik op gesprek word er middenin gevraagd, ja wij zijn heel benieuwd waarom je ineens een hele andere wending in wil slaan...

Je raad het al ik zat bij de klantmamager van de andere vacature

Nu heb ik morgen (alweer) een kennismaking bij de juiste afdeling en deze mevrouw gaat woensdag 5 weken met vakantie.

Deze keer vraag ik na afloop wanneer ik wat hoor over het vervolg, nog nooit zo veel kennismakingen gehad en vind het best frustrerend

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:40

Jeetje zeg…dat komt wel heel onprofessioneel over en ook disrespectvol naar jou. Wil je nog wel werken bij zo’n werkgever vraag ik me dan af…Of ligt het allemaal aan de recruiter?

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:20

paars schreef:
Jeetje zeg…dat komt wel heel onprofessioneel over en ook disrespectvol naar jou. Wil je nog wel werken bij zo’n werkgever vraag ik me dan af…Of ligt het allemaal aan de recruiter?


Ik heb momenteel een uitkering dus ik heb niet de privilege te zeggen de groeten maar als ik dat wel had had ik dat zeer zeker wel gedaan.

De recruiters zijn hier wel de slordige en ik wil na morgen ook wel weten wanneer ik een vervolg hoor en zal er niet meer zelf achteraan mailen.

Overigens heb ik bij 50% van de sollicitatie 1 of meer er achteraan gemaild dus dit slordige kom ik te vaak tegen

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:45


MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:11

Paars, idd transport en productie planners functie. Uiteindelijk wordt je de lead boven de huidige planners (1 transport planner en 1 productie planner). Mooie functie met echt toekomst muziek. Dus zit ontzettend te wachten op bericht nu, haha.

GekOpFjorden, jeetje, dat klinkt idd als een hele slechte recruiter!

Vragen aan het einde: hoe nu verder? Is echt iets wat je altijd moet doen hoor.
Kijk, prima als ze geen haast hebben, maar laten ze je wel een tijdslijn geven qua verwachting.
Succes dus morgen!

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:37

Marlies V
Dat wachten is altijd wel zenuwslopend, hopelijk hoor je snel wat

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:25

Ik heb zonet ook een sollicitatie gehad. Fijn gesprek al was het begin wat warrig. (Geen ontvangst bij receptie, stonden geen namen in de uitnodiging met wie ik het
gesprek had. Dus was even zoeken waar ik nou moest zijn

Gaat over een functie op administratie van een school.
Gesprek ging prima, heel gemoedelijk en ontspannen. Voelde niet als een sollicitatie gesprek. Sfeer leek fijn.
1e indruk toen ik er weg kwam was positief. Nu ik thuis ben komen toch wat twijfels/paniek. Is het wel uitdagend genoeg? Wat wil ik nou eigenlijk?

Sfeer bij huidige werk is momenteel totaal niet goed. Iedereen klaagt steen en been. Maar dit is een hele andere functie in een hele andere sector. Dus helluuuup

Salaris is vergelijkbaar. Reistijd is 40 min korter per dag.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:48

Sita-xx ikzelf vind het allerbelangrijkste dat ik mijn werk echt leuk vind maar dat weet je niet altijd van tevoren, maar er is wel een reden dat je solliciteerd denk ik
De kortere reistijd is wel echt een pluspunt


Mijn gesprek/rondleiding ging goed morgen hoor ik meer

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:53

GekOpFjorden schreef:
Sita-xx ikzelf vind het allerbelangrijkste dat ik mijn werk echt leuk vind maar dat weet je niet altijd van tevoren, maar er is wel een reden dat je solliciteerd denk ik
De kortere reistijd is wel echt een pluspunt


Mijn gesprek/rondleiding ging goed morgen hoor ik meer


Nouja dat dus. Ik heb geen idee of ik dit leuk ga vinden of niet. En zit al 5.5 jaar op zelfde plek dat is ook wel spannend achter je te laten.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:13

Als de sfeer goed voelt, gewoon ervoor gaan. Heb ik ook gedaan. Geen spijt van en dan nog: Beter spijt hebben van iets dat je hebt gedaan dan spijt hebben doordat je niets doet.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:42

Of helemaal geen spijt hebben :)

Naast de sfeer is de inhoud van het werk ook heel belangrijk.

Ik zou met zo'n overstap wachten tot je de juiste baan tegenkomt waar je geen twijfels bij hebt. Je moet enthousiast zijn over een baan als je overstapt. Anders kom je van de regen in de drup.

Werk moet leuk zijn! En voor jou lijkt uitdaging daarbij belangrijk.

Lekker verder kijken. In deze tijd kan je kieskeuriger zijn.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:54

Je weet niet of je spijt krijgt. Ik gaf mijn 13 jarige contract op voor iets waarvan ik ook niet wist of ik het leuk zou vinden/iets voor mij zou zijn. Ik was vooral toe aan iets nieuws en stond ervoor open om ook echt iets te gaan doen waarvan ik altijd riep niks voor mij. Om mij heen hadden mensen meer last ervan dat ik een sprong in het diepe ging maken. Maar die is mij uiterst goed bevallen.


Imiddels zijn we ruim 6 jaar verder en heb ik gewoon echt mn werkpassie ontdekt. Ik omarm mn werk met clienten elke dag, het is leuk, het is uitdagend, het is veelzijdig op vele vlakken. Ook is er zoveel ruimte bij ons om ook naast je eigen functie nog allerlei taken ernaast te doen.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:46

Boras schreef:
Of helemaal geen spijt hebben :)

Naast de sfeer is de inhoud van het werk ook heel belangrijk.

Ik zou met zo'n overstap wachten tot je de juiste baan tegenkomt waar je geen twijfels bij hebt. Je moet enthousiast zijn over een baan als je overstapt. Anders kom je van de regen in de drup.

Werk moet leuk zijn! En voor jou lijkt uitdaging daarbij belangrijk.

Lekker verder kijken. In deze tijd kan je kieskeuriger zijn.


Probleem is dat ik altijd twijfels heb. Dus bij twijfel niet oversteken betekend voor mij nooit keuzes maken haha :+

Ik denk dat ik afwacht of zij uberhaupt met mij verder willen en dan ga kijken of ik nog een dagdeel mee kan lopen of niet.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:44

Boras schreef:
Of helemaal geen spijt hebben :)

Naast de sfeer is de inhoud van het werk ook heel belangrijk.

Ik zou met zo'n overstap wachten tot je de juiste baan tegenkomt waar je geen twijfels bij hebt. Je moet enthousiast zijn over een baan als je overstapt. Anders kom je van de regen in de drup.

Werk moet leuk zijn! En voor jou lijkt uitdaging daarbij belangrijk.

Lekker verder kijken. In deze tijd kan je kieskeuriger zijn.

Als ik had gewacht tot ik geen twijfels had, dan had ik nu geen opleiding gedaan, stage gaan lopen en geen diploma gehaald waardoor ik nu héél wat anders doe dan ik altijd gedaan had.
Wist ik veel of ik dat in de praktijk wel echt leuk zou vinden :')

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:18

Ik ben zojuist gebeld

Ze wilde mijn laatste loonstrook maar even is dat niet heel oldschool...?
Als een rol van leidingevende..?
Ik ben dat in de schoonmaakbranche niet gewend. (Ze werken met branchejaren en officieel zou je bij ieder bedrijf op 1 moeten beginnen je snapt dat ik dat niet kan doen financieel maar het is zeer ongebruikelijk)

Ik krijg straks een aanbod en in de vacature tekst stond 2800-3400 ik ben heel benieuwd

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:22

Een salarisstrook hoef je niet te geven. Zij mogen zelf schatten wat ze willen geven, daarna kun je onderhandelen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:26

salarisstrook kunnen ze niet eisen van je. Het is aan jou of je dat wil geven

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:09

Het is in sommige branches nog heel gebruikelijk, maar je mag ook gewoon 'nee' zeggen :-D Heb ik ook weleens gedaan. In mijn huidige functie werkte hem wél overleggen in mijn voordeel (want zat al hoog in de aangeboden schaal qua salaris), dus heb het meteen wel gedaan.