Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 07:29

Balen van de rotdag EmmaVZ en VuurVleugels!

Hier gaat alles nog best oke, alleen zo dodelijk vermoeid :') ben echt al om 10 uur knocked out elke avond _O-

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:08

Balen van de rotdagen! Hopelijk komen er snel weer fijne dagen aan!

Hier gaat het goed, maar ik heb soms wat weinig tijd voor mijn eigen afstudeerproject omdat ik nog bij een ander project meewerk van het bedrijf. Ik vind het nog wel lastig om dan de balans te vinden en dan ook nog tijd maken om mijn thesis te gaan regelen…

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 08:30

Balen van de rotdagen.. ik ben gister op mijn vrije dag op tijd opgestaan om voor de hitte boodschappen te doen en daarna totaal ingestort en op bed gelegen van 12.00 tot 15.00, dus ik heb ook niet de beste dag gehad. Merk dat school echt weer enorm veel energie slurpt. Niet per sé op een negatieve manier, maar ik word er wel dood- en doodmoe van.

Ik heb dus gisteren ook mijn laatste stage gebeld om mede te delen dat ik voorlopig even niet kom werken als bijbaan. Ik haal het nét op alleen mijn studielening en zorgtoeslag, dus ik ga me de komende paar maanden echt even volledig focussen op mijn opleiding en mezelf. Als ik dan naar gisteren kijk dan is dat de juiste beslissing geweest. Ik moet nu drie dagen in de week op school zijn en heb dan twee dagen "vrij", maar ook dan soms natuurlijk nog werkzaamheden voor school of gewoon het huishouden wat ook gedaan moet worden.

Nog een jaartje.. nog een jaartje.. nog een jaartje..

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:32

Goede beslissing hoor! Het "gewone" leven en studeren kost al energie genoeg... Ik heb voorheen ook een bijbaan in deze sector erbij gehad maar dat was echt totaal niet houdbaar. Gelukkig kon ik het financieel gewoon zonder (wel spaarrekening leeg nu, oeps).

Wij moeten voor onze scriptie een prestatieplan maken waar we op beoordeeld willen worden op basis van een viertal prestatie indicatoren. Omdat ik op andere vlakken vast liep ben ik die heel enthousiast gaan maken en op gaan sturen voor feedback maar die werd al meteen afgeschoten :( beetje dipje in de motivatie dus.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 14:54

Ik praat ook mee! Ik ga dit jaar afstuderen. Ik doe de studie Nederlands Taal en Cultuur. Ik studeer als het goed is in april af. Ik moet dit jaar alleen nog 3 vakken en mijn scriptie. Met mijn scriptie ben ik dit blok bezig. Daarna een blok 1 vak en daarna een blok met 2 vakken. :)

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:15

Onze uni heeft sinds dit jaar een nieuwe regel. Door het bestaan van chatgtp moeten we bij élke zin in verslagen of onderzoeken die we schrijven, een voetnoot neerzetten. Echt weer zo'n onzin regel waarmee ze iets proberen tegen te houden wat niet tegen te houden is.

We moeten een ethisch dilemma beschrijven en daarin ook onze eigen visie naar voren laten komen waarvan wij denken dat het de beste aanpak is. Richtlijn: 5000 woorden.

Ik heb gelijk gevraagd hoe en waar we naar moeten verwijzen wanneer we in de conclusie onze éígen mening moeten weergeven. Tja, daar wisten ze geen antwoord op te geven. Sowieso, 5000 woorden en achter elke zin een verwijzing is gewoon gekken werk.

Ik vind het onzin, vorig jaar deden ze ook al van die rare dingen. Dan gingen ze opdrachten ineens helemaal omgooien en moeilijker maken, om chatgtp te omzeilen, terwijl dit dan achteraf ten eerste niet werkte, en ten tweede het de opdracht te complex maakte vergeleken met vorige jaren voor hetzelfde of vaak een lager aantal punten.

It's giving: nee je kan geen rekenmachine gebruiken want in je echte leven heb je niet altijd een rekenmachine bij je!

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:29

Opstarten is volgens mij ook altijd drama. Succes voor iedereen wat dat betreft!

@Lestrange, dat is wel echt een dramatische regeling zeg... Bij ons zijn ze simpeler wat dat betreft. Je mag het doorgaans gebruiken, zolang je het aangeeft. Aan de andere kant, in de guideline die ze geven, valt ook de spellingscheck van Word onder AI dus zou je eigenlijk ook dat moeten aangeven.

Ik baal dat ik vandaag een fout heb gemaakt in mijn data verzameling. Ik denk dat het niet zo heel erg is uiteindelijk, maar wel gewoon onhandig en niet zoals het hoort. Aan de andere kant, mijn begeleider is op vakantie, dus ondanks dat ik er mee heb geoefend, heb ik het wel in mijn eentje uiteindelijk moeten doen en dan vergeet je in de spanning blijkbaar wel eens wat...

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:41

Ik kom ook gezellig mee kletsen!
Inmiddels begonnen aan het afstudeer jaar, er staan me nog wat examens te wachten en nog een groot bedrijfsplan schrijven. In theorie zou ik met een half jaar klaar kunnen zijn, de praktijk zal het leren.. :)

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 08:41

Bowo schreef:
Opstarten is volgens mij ook altijd drama. Succes voor iedereen wat dat betreft!


En kost ook veel energie, dus al die vermoeidheid die je hier hoort is niet gek :))

Ik studeer (Technische) Scheikunde, en ben nu met het laatste jaar van mijn master bezig. Op dit moment ben ik met mijn onderzoekproject bezig, waar ik in totaal ongeveer 8 maanden aan zal werken. Het project vind ik echter echt helemaal geweldig (en mijn supervisors ook), dus dat geeft heel veel energie! :D Het is wel nog een beetje wennen qua ritme dat je maar met één ding bezig bent, ipv met 3 vakken en 100 kleine taakjes.

Naast mijn thesis ben ik ook nog betrokken als tutor bij 2 verschillende vakken, wat ook erg leuk en uitdagend is. Iets snappen en iets uitleggen zijn toch twee verschillende dingen :P.

Is iedereen hier goed door de eerste week gekomen? :)

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:16

Dat klinkt lekker druk Floortje, een laatste jaar en tutor zijn! Zo leer je natuurlijk wel echt de stof :D

Hier is de eerste week best prima gegaan! Mijn bedrijfsbegeleider heeft het alleen mega druk, waardoor vragen beantwoorden soms wel een beetje een dingetje is, heb 2,5 dag vastgehangen waarin ik maar verder ben gaan typen aan literatuuronderzoeken en dergelijke. Nu gelukkig even genoeg info om vooruit te kunnen en al stakeholders gemaild om kennismakingen in te plannen.. altijd spannend!

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 16:18

Fijn dat iedereen goed opgestart is! Sommige vakken/pakketten klinken behoorlijk pittig. Ik ben ook blij dat ik echt alleen mn scriptie nog hoef en geen losse vakken meer.

Helaas schiet Fontys niet echt op, het nu week 2 en ik heb nog steeds geen startbijeenkomst gehad voor de scriptie. Vorige week wel algemene meeting gehad voor alle leerjaren en toen vertelden de docenten dat ze nog niet eens wisten welke docent die scriptie bijeenkomsten ging doen :')

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 16:28

Helaas hier een mindere start,
School zal school niet zijn als het een rot start zou zijn!

Halverwege de eerste les meer dan een hartverzakking gehad omdat ik dacht dat al mijn examens weg waren in teams bleek gewoon d tegel gearchiveerd te zijn door een docent en dit word niet verteld pas als je het boos benoemd.

Ze zijn er mee bezig dus ben zeer benieuwd

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 14:07

Ik heb ook niet zo'n lekkere dag vandaag.

Mijn opleiding is heel erg van de creatieve oplossingen en out of the box denken. Leuk, maar ik heb autisme. :')

Ik heb me dus binnen dat al door de afgelopen drie jaar heen gebokst en net als je denkt dat het niet NOG minder kan qua kaders, presteren ze het om er nog minder te geven in het laatste semester.

Ik moet nu dus voor aanstaande vrijdagavond een voorstel beroepsprestaties opleveren (hoe ik ga voldoen aan de leeruitkomsten van de kerncompetenties. Die we overigens zelf aan ons project hebben toegewezen, want ook dat stond van tevoren niet vast), en ik loop er echt compleet op vast door het gebrek aan eisen en kaders. Er is gewoon geen opdrachtomschrijving, als ik aan mijn coach vraag wat er verwacht wordt is er geen specifiek antwoord op en ik heb net alweer een halve paniekaanval gehad erdoor. Ik kan gewoon echt niet omgaan met dat abstracte gezemel. Geef me gewoon een opdracht en eisen waar ik aan moet voldoen, geef me rubrics of beoordelingscriteria en ik rol er zo wat uit. Maar dit? Dit kan ik echt niet.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:09

xPabloBokt schreef:
Ik heb ook niet zo'n lekkere dag vandaag.

Mijn opleiding is heel erg van de creatieve oplossingen en out of the box denken. Leuk, maar ik heb autisme. :')

Ik heb me dus binnen dat al door de afgelopen drie jaar heen gebokst en net als je denkt dat het niet NOG minder kan qua kaders, presteren ze het om er nog minder te geven in het laatste semester.

Ik moet nu dus voor aanstaande vrijdagavond een voorstel beroepsprestaties opleveren (hoe ik ga voldoen aan de leeruitkomsten van de kerncompetenties. Die we overigens zelf aan ons project hebben toegewezen, want ook dat stond van tevoren niet vast), en ik loop er echt compleet op vast door het gebrek aan eisen en kaders. Er is gewoon geen opdrachtomschrijving, als ik aan mijn coach vraag wat er verwacht wordt is er geen specifiek antwoord op en ik heb net alweer een halve paniekaanval gehad erdoor. Ik kan gewoon echt niet omgaan met dat abstracte gezemel. Geef me gewoon een opdracht en eisen waar ik aan moet voldoen, geef me rubrics of beoordelingscriteria en ik rol er zo wat uit. Maar dit? Dit kan ik echt niet.


Oh zooo herkenbaar, ik voel dit. Dikke knuffel, want dit is écht heel poedersuiker werken zo!

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:28

xPabloBokt schreef:
Ik heb ook niet zo'n lekkere dag vandaag.

Mijn opleiding is heel erg van de creatieve oplossingen en out of the box denken. Leuk, maar ik heb autisme. :')

Ik heb me dus binnen dat al door de afgelopen drie jaar heen gebokst en net als je denkt dat het niet NOG minder kan qua kaders, presteren ze het om er nog minder te geven in het laatste semester.

Ik moet nu dus voor aanstaande vrijdagavond een voorstel beroepsprestaties opleveren (hoe ik ga voldoen aan de leeruitkomsten van de kerncompetenties. Die we overigens zelf aan ons project hebben toegewezen, want ook dat stond van tevoren niet vast), en ik loop er echt compleet op vast door het gebrek aan eisen en kaders. Er is gewoon geen opdrachtomschrijving, als ik aan mijn coach vraag wat er verwacht wordt is er geen specifiek antwoord op en ik heb net alweer een halve paniekaanval gehad erdoor. Ik kan gewoon echt niet omgaan met dat abstracte gezemel. Geef me gewoon een opdracht en eisen waar ik aan moet voldoen, geef me rubrics of beoordelingscriteria en ik rol er zo wat uit. Maar dit? Dit kan ik echt niet.


Ja dit vind ik ook altijd heel lastig! Waar ik meestal mee begin is het met het zoeken van opzetjes online en anders zelf eentje te maken en checken bij de docenten of het de juiste richting is. Gelukkig hebben ze hier nu een hele rits formatjes voor documenten neergezet online, maar het blijft soms tricky om te bepalen of wat je maakt nou voldoende is of niet..

Edit:
ik krijg hier dan ook vaker opmerkingen dat ik meer "mijn draai" aan documenten moet geven. Ja sorry maar dat zit er niet in :')

Ik loop intussen vreselijk vast met het afstuderen. Ik loop qua documenten behoorlijk voor, maar mis veel informatie en communicatie met zowel school als het bedrijf... Niemand reageert of heeft tijd voor me, dus voel me een beetje verloren -O-
Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 13-09-23 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:29

xPabloBokt schreef:
Ik heb ook niet zo'n lekkere dag vandaag.

Mijn opleiding is heel erg van de creatieve oplossingen en out of the box denken. Leuk, maar ik heb autisme. :')

Ik heb me dus binnen dat al door de afgelopen drie jaar heen gebokst en net als je denkt dat het niet NOG minder kan qua kaders, presteren ze het om er nog minder te geven in het laatste semester.

Ik moet nu dus voor aanstaande vrijdagavond een voorstel beroepsprestaties opleveren (hoe ik ga voldoen aan de leeruitkomsten van de kerncompetenties. Die we overigens zelf aan ons project hebben toegewezen, want ook dat stond van tevoren niet vast), en ik loop er echt compleet op vast door het gebrek aan eisen en kaders. Er is gewoon geen opdrachtomschrijving, als ik aan mijn coach vraag wat er verwacht wordt is er geen specifiek antwoord op en ik heb net alweer een halve paniekaanval gehad erdoor. Ik kan gewoon echt niet omgaan met dat abstracte gezemel. Geef me gewoon een opdracht en eisen waar ik aan moet voldoen, geef me rubrics of beoordelingscriteria en ik rol er zo wat uit. Maar dit? Dit kan ik echt niet.


Pff dat herken ik zo. Ik studeer ook met autisme en dat heeft echt zijn uitdagingen. Zeker die stukjes met dat er gewoon geen duidelijkheid geboden wordt is zo frustrerend. Terwijl als jij wel gewoon de informatie krijgt die je nodig hebt, je 100x beter kan presteren.

School pushed altijd om uit je comfortzone te gaan. Terwijl wij vaak veel beter presteren in onze comfortzone en het juist erg schadelijk en enorm veel energie kost om daaruit te gaan. (En voor een gemiddelde persoon is uit je comfortzone zijn/ geen duidelijkheid krijgen ongemakkelijk, maar voor mensen met een beperking als autisme is het simpelweg ontregelend en mentaal heel zwaar). En dat is zo zonde want je zou die energie die het kost liever willen steken in je project. :knuffel:

Ik wou dat school meer kon focussen op 'in je kracht staan'. Want als je in je kracht staat autist, heb je zoveel ruimte om mooie dingen te maken die wel bij je passen! Maar dat is heel moeilijk voor anderen om in te zien blijkbaar, en het schoolsysteem is er niet naar gemaakt.

Sorry voor mn rant, ik maak me hier minimaal 1x per dag boos over. :')


Mijn afstuderen gaat momenteel voor mijn gevoel goed. Ik heb echter geen contact met school of een coach momenteel dus ik weet niet zeker of het voor school ook goed is. Ik voer maar gewoon mijn planning uit, die is niet voor niets goedgekeurd. Ik hoor vrijdag meer, dan ga ik zitten met mijn leerteam en coach.

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:03

Wat vervelend om te horen hoe scholen zo onduidelijk zijn, zelf vind ik dat ook altijd meer energie kosten. Hoe kun je nou correct beoordeeld worden als je niet weet waar je aan moet voldoen?

Hier gaat het met up en downs, de eerste week werd ik vaak alleen gelaten zonder dat me verteld werd wat ik moest doen, of ik werd vergeten. Deze week heb ik juist té veel te doen en is het nogal stressvol om alles qua timing af te krijgen én goed uit te voeren :o En ik stress van mezelf al snel dat ik dingen verkeerd doe. Maar het gaat langzaam de goede kant op.

Het is ook flink wennen om 40u weken te draaien, heel vermoeiend tot nu toe. Helpt ook niet mee als er €0 stagevergoeding tegenover staat :+

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:06

Pfff, echt even mega paniek hier. Nog nergens voor nodig hoor, heb nog twee maanden om een definitief plan in te leveren voor mijn scriptie, maar vertel dat maar tegen mijn autisme _O-

Ik had dus woensdag tijdens een bespreking met mijn scriptiebegeleider bedacht dat ik de representatie van neurodiversiteit wilde analyseren, of reacties daarop via bijvoorbeeld reddit. Maar ik lees nu nog eens de toelatingseisen voor de master die ik wil volgen en daarbij staat 'Als het onderwerp van je bachelor eindwerkstuk op het gebied van interculturele communicatie ligt vergroot dat je kans op toelating.' Nou, toen was het dus drama want ik heb nu dikke paniek dat ik mijn scriptie schrijf bij iemand uit het media-departement waardoor het dus met media te maken moet hebben, maar ik dus toch ook interculturele communicatie duidelijk naar voren moet laten komen. En ik ben echt blank gewoon. Genoeg interculturele dingen in de media maar wat moet ik kiezen??

Ik heb dus ook nauwelijks kaders eigenlijk. Media en interculturele communicatie, that's it. Dat is alles wat ik heb en ik heb geen idee wat ik ermee moet. Personages in een serie analyseren? Reclamecampagnes? Film? De Avondshow? Jip en Janneke?

Ik doe er lacherig over maar stiekem is het momenteel dus even dikke paniek hier omdat ik niet nu op dit moment alle antwoorden kan bedenken *\%/*

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:12

Hier ook al zorgen over de masterscriptie. Ons is niks verteld erover, maar we hoorde woensdag plots dat we voor het nieuwe jaar eigenlijk al begonnen moeten zijn, maar dat ze er verder op dat moment geen begeleiding mee gaan geven tot later in het jaar. :? :? :? :? Hoe moet ik dan weten of ik het goed doe en goed op weg ben??

Volgens mij verwachten ze gewoon heel erg dat je je masteropleiding in 2 jaar doet ipv 1 jaar.

Gelukkig heb ik wel een heel leuk eerste project, over een ethisch dilemma in de zorg. Ik ga schrijven over of het ethisch juist is om medische en operatieve behandelingen te geven aan minderjarigen in het kader van de behandeling van gender dysforie. Hier heb ik sowieso al heel veel over gelezen en onderzoeken opgeslagen dus ik heb daarmee al een voorsprong. Ik wilde eigenlijk een paper schrijven over de manier die ik bedacht heb om op een ethische manier nieren te verkopen, maar toen ik het andere idee vertelde was de tutor daar zo enthousiast over dat ik toch maar daar voor ben gegaan

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 23:06

Ik hoef mijn scriptie pas in het tweede semester te schrijven gelukkig. We hebben er in het tweede blok een infosessie over.

Hier druk met vele tussentijdse deadlines voor groepsopdrachten. Merk nu pas hoeveel stress het soms oplevert wanneer je met mensen die je nog niet goed kent moet samenwerken haha. Maar over het algemeen gaat het goed.

@VuurVleugels weet je zeker dat jou thema niet binnen dat kader past?

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:59

Dikke ellende hier, geen enkele stakeholder heeft tijd voor me dus ik kan niet meer verder -O- Dodelijk vermoeid van de stress dat dat oplevert.

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:15

JudithGigi schreef:
Dikke ellende hier, geen enkele stakeholder heeft tijd voor me dus ik kan niet meer verder -O- Dodelijk vermoeid van de stress dat dat oplevert.


Jeetje wat naar zeg! Kunnen je supervisors hier niet iets in betekenen? Of misschien het aantrekkelijker maken voor stakeholders om mee te doen?

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:16

Lisa_22 schreef:
JudithGigi schreef:
Dikke ellende hier, geen enkele stakeholder heeft tijd voor me dus ik kan niet meer verder -O- Dodelijk vermoeid van de stress dat dat oplevert.


Jeetje wat naar zeg! Kunnen je supervisors hier niet iets in betekenen? Of misschien het aantrekkelijker maken voor stakeholders om mee te doen?


Dat is nou net iemand die weinig tijd voor me heeft :') Gelukkig gaat hij vandaag (als het goed is, vanmorgen gevraagd) mijn documenten reviewen en heb ik morgen een bila waarin ik even kan zeggen dat ik nu veel vast loop.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 10:09

Hier gaat het ook even stroef met het project. We doen waarderend actieonderzoek wat inhoudt dat we op een andere manier dan het standaard lineaire onderzoek te werk gaan. Dit betekent dat we volgende week een soort van focusgroepen/incubators organiseren. In ons geval zijn de genodigden neurodivergente mensen en organisaties die bezig zijn met positieve neurodiversiteit en hierover meer willen leren. De bedoeling is dat wij als projectgroep als facilitator aanwezig zijn bij deze bijeenkomsten en de betrokkenen onder onze begeleiding en volgens een los opgesteld draaiboek met elkaar in gesprek gaan over dit onderwerp. Het doel van de focusgroepen/incubators is het delen van reeds opgedane (positieve) ervaringen, samen formuleren wat er nog beter kan op het gebied van positieve neurodiversiteit en de duurzame inzetbaarheid van neurodivergente mensen en het formuleren van een gezamenlijk ideaalbeeld voor de toekomst hierin. Hierover schrijven wij als projectgroep uiteindelijk beleid en met een vierde bijeenkomst (volgende week zullen er drie plaatsvinden) wordt een manifest ontwikkeld/geschreven.

Echter hebben we nu al een week een aanmeldformulier open staan, het is gedeeld via contactpersonen van de opdrachtgever, de opdrachtgever zelf, LinkedIn.. maar we hebben pas 1 aanmelding binnen -O-

De druk begint nu wel op te lopen. We hebben voor deel 1 van dit project maar tot 27 oktober en daarna start deel 2 en zijn we dus ook met hele andere dingen bezig dan nu. Het is ook allemaal heel kort dag om een onderzoek te doen (10 weken en we zitten inmiddels over de helft) en dit helpt absoluut niet mee..

Dus als iemand nog een organisatie of neurodivergent persoon in de omgeving van Breda kent of iemand kent die bereid is om naar Breda te komen voor een focusgroep/incubator van ca. 1,5 uur op 2, 3 of 5 oktober dan laat het me vooral weten!

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:24

Ohh wat stressvol... Hopelijk kun je via bokt een aantal mensen/organisaties vinden. Ik zit helaas te ver weg.