Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:37

xPabloBokt schreef:
Hier gaat het ook even stroef met het project. We doen waarderend actieonderzoek wat inhoudt dat we op een andere manier dan het standaard lineaire onderzoek te werk gaan. Dit betekent dat we volgende week een soort van focusgroepen/incubators organiseren. In ons geval zijn de genodigden neurodivergente mensen en organisaties die bezig zijn met positieve neurodiversiteit en hierover meer willen leren. De bedoeling is dat wij als projectgroep als facilitator aanwezig zijn bij deze bijeenkomsten en de betrokkenen onder onze begeleiding en volgens een los opgesteld draaiboek met elkaar in gesprek gaan over dit onderwerp. Het doel van de focusgroepen/incubators is het delen van reeds opgedane (positieve) ervaringen, samen formuleren wat er nog beter kan op het gebied van positieve neurodiversiteit en de duurzame inzetbaarheid van neurodivergente mensen en het formuleren van een gezamenlijk ideaalbeeld voor de toekomst hierin. Hierover schrijven wij als projectgroep uiteindelijk beleid en met een vierde bijeenkomst (volgende week zullen er drie plaatsvinden) wordt een manifest ontwikkeld/geschreven.

Echter hebben we nu al een week een aanmeldformulier open staan, het is gedeeld via contactpersonen van de opdrachtgever, de opdrachtgever zelf, LinkedIn.. maar we hebben pas 1 aanmelding binnen -O-

De druk begint nu wel op te lopen. We hebben voor deel 1 van dit project maar tot 27 oktober en daarna start deel 2 en zijn we dus ook met hele andere dingen bezig dan nu. Het is ook allemaal heel kort dag om een onderzoek te doen (10 weken en we zitten inmiddels over de helft) en dit helpt absoluut niet mee..

Dus als iemand nog een organisatie of neurodivergent persoon in de omgeving van Breda kent of iemand kent die bereid is om naar Breda te komen voor een focusgroep/incubator van ca. 1,5 uur op 2, 3 of 5 oktober dan laat het me vooral weten!

Oei pittig idd! En via Teams kan het niet? Denk dat de drempel dan al wel lager wordt.
Ik ben namelijk hoogstwaarschijnlijk wel neurodivergent (lichte ADHD en HSP), maar voor mij is het wel ver tenzij ik het combineer met een andere afspraak die ik soms heb in omgeving Breda. En ik ben er niet heel actief mee bezig, heb vorig schooljaar wel onderzoek gedaan naar HSP, maar dat was voor school.

Misschien proberen of een van deze mensen je kunnen/willen helpen via Instagram door een oproepje uit te zetten of vanuit hun eigen ervaringen kunnen/willen bijdragen:
Hoogsensitief.nl
Hoogsensitiefleven
Hspcoach

(Ja ik besef me dat ik in een ander topic ben beland :') )

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 11:40

Kairos schreef:
xPabloBokt schreef:
Hier gaat het ook even stroef met het project. We doen waarderend actieonderzoek wat inhoudt dat we op een andere manier dan het standaard lineaire onderzoek te werk gaan. Dit betekent dat we volgende week een soort van focusgroepen/incubators organiseren. In ons geval zijn de genodigden neurodivergente mensen en organisaties die bezig zijn met positieve neurodiversiteit en hierover meer willen leren. De bedoeling is dat wij als projectgroep als facilitator aanwezig zijn bij deze bijeenkomsten en de betrokkenen onder onze begeleiding en volgens een los opgesteld draaiboek met elkaar in gesprek gaan over dit onderwerp. Het doel van de focusgroepen/incubators is het delen van reeds opgedane (positieve) ervaringen, samen formuleren wat er nog beter kan op het gebied van positieve neurodiversiteit en de duurzame inzetbaarheid van neurodivergente mensen en het formuleren van een gezamenlijk ideaalbeeld voor de toekomst hierin. Hierover schrijven wij als projectgroep uiteindelijk beleid en met een vierde bijeenkomst (volgende week zullen er drie plaatsvinden) wordt een manifest ontwikkeld/geschreven.

Echter hebben we nu al een week een aanmeldformulier open staan, het is gedeeld via contactpersonen van de opdrachtgever, de opdrachtgever zelf, LinkedIn.. maar we hebben pas 1 aanmelding binnen -O-

De druk begint nu wel op te lopen. We hebben voor deel 1 van dit project maar tot 27 oktober en daarna start deel 2 en zijn we dus ook met hele andere dingen bezig dan nu. Het is ook allemaal heel kort dag om een onderzoek te doen (10 weken en we zitten inmiddels over de helft) en dit helpt absoluut niet mee..

Dus als iemand nog een organisatie of neurodivergent persoon in de omgeving van Breda kent of iemand kent die bereid is om naar Breda te komen voor een focusgroep/incubator van ca. 1,5 uur op 2, 3 of 5 oktober dan laat het me vooral weten!

Oei pittig idd! En via Teams kan het niet? Denk dat de drempel dan al wel lager wordt.
Ik ben namelijk hoogstwaarschijnlijk wel neurodivergent (lichte ADHD en HSP), maar voor mij is het wel ver tenzij ik het combineer met een andere afspraak die ik soms heb in omgeving Breda. En ik ben er niet heel actief mee bezig, heb vorig schooljaar wel onderzoek gedaan naar HSP, maar dat was voor school.

Misschien proberen of een van deze mensen je kunnen/willen helpen via Instagram door een oproepje uit te zetten of vanuit hun eigen ervaringen kunnen/willen bijdragen:
Hoogsensitief.nl
Hoogsensitiefleven
Hspcoach

(Ja ik besef me dat ik in een ander topic ben beland :') )


Ah, ik had toevallig net gereageerd in het ergernissentopic :+

Super bedankt! Via Teams is inderdaad niet mogelijk door de vorm van onderzoek die we doen.. normaal met interviews kan dit wel maar door het waarderend onderzoek (Appreciative Inquiry) is het wel wenselijk dat we mensen fysiek bij elkaar krijgen. Het is gewoon ook jammer want we hadden best wel veel verwachtingen omdat onze opdrachtgevers zeiden heel veel geïnteresseerden en connecties te hebben maar daar komt nu eigenlijk helemaal niets uit..

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 23:40

Hoe is het bij jullie?
Pablo, heb je deelnemers kunnen vinden? En Judith heb jij al stakeholders kunnen vinden met tijd?

Hier bezig in de laatste 3 weken van stage! Eerste volledige versie van het rapport is net naar mijn begeleiding gestuurd en ik ben bezig met het aanvragen van mijn literature thesis. Tot nu toe gaat het goed, morgen hoor ik hoeveel feedback mijn begeleiders gaan hebben…spannend!

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:52

Het blijft behelpen :')
Wel bijna klaar met de grootste documenten zooi, en dan kan ik lekker een paar weken ontwerpen en programmeren. Wel net gehoord dat mijn begeleider de herfstvakantie verlof heeft dus geen idee nog hoe dat ingericht gaat worden :')

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:18

Ik vind het tot nu toe niet helemaal geweldig. De studie zelf is ontzettend interessant, en niet te moeilijk, maar mijn motivatie blijft een beetje achter. Wat ik vooral heel vervelend vind is dat de opdrachten heel vaag zijn, er wordt geen goede uitleg gegeven hoe ze willen dat we iets doen. Daar kan mijn autistische hoofd zeer slecht tegen.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 12:51

Hallo! :wave: Ik kom ook meekletsen. Ik moet nog vier vakken in mijn verkorte bachelorprogramma en hoop dan komend voorjaar/zomer te gaan afstuderen om vervolgens door te stromen naar de verkorte master. Dit doe ik naast mijn 28-urige werkweek aan de OU. Dus ik heb nog wel een paar jaar studeren voor de boeg :+

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:50

Hoi allemaal,

Ben een tijdje stil geweest hier. Heb het heel erg druk met de opleiding, werk en veel ziekenhuis afspraken. Volgende week heb ik mijn eerste examens, maar ik voel me totaal nog niet voorbereid helaas.

Zojuist moesten we ons inschrijven voor vakken in het 2e blok, en helaas al naast mijn eerste voorkeur gegrepen (20 minuten na het openen van de inschrijvingen al). Hopelijk wordt het nog aangevuld, zodat ik toch mijn eerste keus kan volgen.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:17

Hi! Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb 15 januari mijn deadline om mijn einddocument in te leveren. Ik ben al een week alleen maar aan het schrijven en ik ben zo gaar. :+ Geen sprake van vakantie hier. :=

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 19:23

Hey, wat leuk dat er weer even iemand reageert!

Hier gaat het super, ik heb de dag voor de kerstvakantie mijn verslag van het Senior Semester behaald en daarmee de hoofdfase tot zo ver afgerond. Ik start 29 januari met mijn afstudeeropdracht bij een arbodienstverlener. Tot die tijd dus heerlijk even vakantie, op 9 en 25 januari na wanneer ik nog eindgesprek en wegzendmoment voor het afstuderen heb.

Hopelijk gaat het laatste half jaar ook net zo goed als het afgelopen half jaar en mag ik 5 juli mijn diploma in ontvangst nemen *\o/*

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:27

Hier 18 januari thesis inleveren. Ben er al weken aan aan het typen dus wel gewoon vakantie gelukkig _O-

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:32

Hier gaat het gelukkig ook allemaal goed.

Waarschijnlijk 1-2-2024 mijn diploma *\o/*

Alle examens zijn behaald en goedgekeurd is nu alleen wachten op de documenten in orde zijn.

Joy mennings vervelend dat het je niet je voorkeur kan aangeven

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:09

Wat gaan jullie goed! Laatste loodjes zo te horen!

Ik heb 2 weken geleden gehoord dat ik mijn literatuur thesis heb gehaald! Dat betekent dat ik ben afgestudeerd! Eind januari hoor ik het ‘officieel’ en dan kan ik in maart mijn diploma in ontvangst nemen *\o/*

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:52

Super, gefeliciteerd! :D

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:03

Gefeliciteerd!

@nardxash ik heb uiteindelijk toch het vak kunnen volgen gelukkig haha.

Ik heb nu hopelijk tot eind januari vakantie. Ik moet nog wel een paar cijfers terugkrijgen, waaronder 1 examencijfer. Maar ik verwacht dat examen wel gehaald te hebben.

Heb inmiddels ook de motivatie voor de thema's van de thesis ingeleverd. Ben benieuwd aan welk thema ik uiteindelijk mag gaan werken.

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 13:32

*\o/* 1 februari is de diplomering

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 13:34

Gefeliciteerd!

Ik ga over 4 weken naar Noorwegen om te beginnen aan mijn afstudeerstage en afstudeeropdracht (thesis) :D

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:15

Athelas schreef:
Gefeliciteerd!

Ik ga over 4 weken naar Noorwegen om te beginnen aan mijn afstudeerstage en afstudeeropdracht (thesis) :D

Dankjewel!
En wat gaaf heel veel plezier toegewenst

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:50

nardxash schreef:
*\o/* 1 februari is de diplomering


Gefeliciteerd!!


Athelas schreef:
Gefeliciteerd!

Ik ga over 4 weken naar Noorwegen om te beginnen aan mijn afstudeerstage en afstudeeropdracht (thesis) :D


Wat gaaf!! Veel plezier!


Hier lekker mijn thesis aan het typen en feedback vragen en hertypen en feedback vragen en- :z

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:11

Wat zijn jullie allemaal snel klaar met afstuderen! Goed bezig allemaal.
Ik mag nog gewoon door tot juni met mijn afstudeerstage :P Ze zijn erg tevreden over me dus het zal waarschijnlijk een mooi cijfer worden, maar het voelt wel als ploeteren. Hoe behouden jullie je energie?

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 15:56

Ik heb op dit moment vakantie maar voel wel spanning voor mijn afstuderen. Heb best een complex vraagstuk wat denk ik niet met lineair onderzoek aangevlogen kan worden dus hoe ik het straks ga aanpakken is een groot vraagteken :=

Maargoed, eerst nog even relaxen. We gaan het zien.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:49

Ik ga echt kapot hier joh
Mijn stagebegeleider gaat weg vanaf de week dat ik mijn eindzitting heb, en heeft zijn laatste dag over 1,5 week al :+
Levert geen stress op verder

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:55

Officieel te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor niveau 3 verzorgende IG *\o/*

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:11

Gefelliciteerd! *\o/* +:)+

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 19:04

@nardxnash nog gefeliciteerd!!

Ik quote mezelf even uit het blij-topic :=

xPabloBokt schreef:
Ik heb zo'n ontzettend fijne begeleider voor mijn afstuderen, echt ongelooflijk blij mee *\o/* heb het afgelopen half jaar al met hem samengewerkt en hij is zo empathisch en echt een lopend zen-tuintje wat een enorm fijne tegenhanger is voor mijn faalangst, stress en paniek :=

Weer extra vertrouwen erin dat ik begin juli mijn diploma mag gaan halen :D

En mijn studiepunten zijn bijgewerkt en sta nu een 8,3 gemiddeld voor de hoofdfase. Super blij mee!!


Ik start aanstaande maandag en heb meteen een donders vol programma, haha := maar wel heel erg leuk, zie nog eens wat van het land zo. Maandag zit ik sowieso in Nieuwegein, dinsdag en woensdag weet ik het nog niet en donderdag en vrijdag start het officiële onboardingsprogramma en zit ik in Schiphol-Rijk. De komende weken nog naar Sloterdijk, Zwolle, Rotterdam en nog een paar keer Nieuwegein. Ben zo ontzettend benieuwd. Ik loop het onboardingsprogramma mee van de functie die ik na mijn stage ook wil gaan doen (en die ik dus ook ga onderzoeken) dus ik hoop dat het allemaal net zo leuk is als ik denk :D

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:08

Gefeliciteerd Nardxash!!

En fijn Pablobokt! een goede begeleider scheelt de helft!


Ik heb gister te horen gekregen dat ik het eerste deel van het afstuderen heb gehaald (mijn documentatie en eindproduct). *\o/* Ontzettend blij. Nu heb ik maandag nog een expositie met een bijbehorend gesprek. Als die ook voldoende is ben ik geslaagd. :j

Baal stiekem wel een beetje. Ik heb een 7 gekregen. Als het een 8 was geweest was het cum laude geweest. :o Tenzij ik nog een 9 haal op de expositie zou het nog kunnen, maar daar durf ik niet op in te zetten. :o